בקרה מיוחדת שערך
משרד התחבורה לאיתור
הדרת נשים בקווי התחבורה הציבורית המשמשים את הציבור החרדי, בהנחיית שרת התחבורה
מרב מיכאלי, מצאה כי הקמפיין על הדרה בקווים אלה היה מופרך ולא נמצאו כל חריגות בעניין זה.
כזכור, טענה שרת התחבורה כי מדובר ב"תופעה", אך הקביעה הייתה שרירותית ולא נסמכה על עובדות. מיכאלי הורתה לקיים בקרה באמצעות 10-5 בקרים סמויים שכל אחד מהם יעלה לכ-20 קווים שלגביהם התקבלו תלונות על הדרה, בעיקר בערים ירושלים, בני ברק ובית שמש. היא אף איימה כי במקרים של הפרה מצד המפעיל, יושתו על המפעיל קנסות כספיים ונגד הנהג ייפתח דין משמעתי או פלילי. כאשר מדובר בנוסע שהדיר תוגש תלונה במשטרה ויבוטל רשיון הקו.
את הבקרה המיוחדת ערך אגף פיקוח, בקרה ואכיפה של
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, שמסר ל-News1 כי "בבקרות שבוצעו לא נמצאו חריגות" וכי "משרד התחבורה רואה בחומרה כל מקרה של הדרת נשים וחידד את הנהלים בנושא לנהגים".
במשרד התחבורה סירבו להשיב כמה בקרות נערכו, בכמה קווים התקיימה בקרה, ומה אחוז הבקרים ואחוז הבקריות שהשתתפו בבקרה. הבדיקה נועדה לבדוק בעיקר האם קיים נוהג שבו נשים מתבקשות על-ידי נוסעים או על-ידי הנהג לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס.
על-פי פסיקת בג"ץ, כל עוד מדובר בהפרדה בין המינים באוטובוס שהיא וולונטרית, כלומר כזו שבה הנוסעים מתיישבים מרצונם החופשי באזורים נפרדים, אין בכך בעיה, וזו מתחילה רק כאשר הדבר נעשה בכפייה.
עוד עולה מתשובת משרד התחבורה ל-News1 כי הכתובת לפניות בנושא הדרת נשים, שהייתה בעבר מספר הטלפון של מוקד הביטחון של התחבורה הציבורית השתנתה, וכעת ניתן לפנות בעניין רק ל"כל קו", מוקד הפניות הכללי למידע בתחבורה הציבורית שמספרו כוכבית 8787. ייתכן מאוד כי הסיבה לכך היא העדר פניות למספר הייעודי.