|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
עו"ד לימון. "הסדר דומה לממשלת החילופים" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

המשנה ליועמ"ש: האחריות המיניסטריאלית - לשר הממונה

עו"ד גיל לימון התייחס להצעת החוק המבקשת למנות שר נוסף במשרד הביטחון טען כי נדרשת החלטת ממשלה שתבהיר את התפקידים על-מנת שלא יהיו כפילויות ואי בהירויות
15/12/2022  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

המשנה ליועצת המשפטית לענייני משפט ציבורי, עו"ד גיל לימון, טען (יום ד', 14.12.22) כי גם אם יאושר החוק שמבקש לאפשר מינוי שר נוסף במשרד הביטחון - הרי שהאחריות המיניסטריאלית נשארת על השר הממונה.

"ההסדר דומה להסדר בממשלת החילופים שהיה זמני. בנושא הכפיפות- אחריות מיניסטריאלית- הרעיון הוא שלכל משרד יש שר ממונה ושר כפוף אליו ולכן האחריות המיניסטריאלית נשארת של השר הממונה. יש לכך חשיבות מיוחדת למשרד הביטחון. מרכיב נוסף חשוב בא לביטוי ביחס לשר מיכאל ביטון - קיומה של החלטת ממשלה משלימה שתסדיר את כל נושאי התיאום הנדרשים ומנגנוני הכרעה. ככל שלא תהיה החלטת ממשלה יהיו כפילויות ואי בהירויות וזה מצב לא ראוי", אמר בדיון שהתקיים בוועדה המיוחדת לאישור הצעות החוק לקראת כינון הממשלה.

בהתייחסו לשאלת ממלא-מקום יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, בנוגע להעברת המתפ"ש לאחריות שר נוסף השיב עו"ד לימון כי אם לא היה את הסדר הכפיפות היה אומר שיש קושי גדול משפטי, אבל במצב בו יש הסדר כפיפות ותחום שניתן להגדירו "נצטרך לנתח את המצב ולראות", כלשונו. עוד הוסיף כי כשמדובר במתפ"ש יש סוגיות הקשורות לקצינים וחיילים והוא גולש לתחומים שונים, וזה מעורר שאלות נוספות.
מסמך הכנה לדיון הקבוע ליום - הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון – שר נוסף במשרד) של חה"כ שמחה רוטמן וחה"כ ניסים ואטורי (פ/81/25) - הכנה לקריאה הראשונה / מסמך הכנה
בהצעת החוק מוצע לתקן את חוק-יסוד: הממשלה ולקבוע לראשונה כהוראה של קבע כי בנוסף לשר הממונה על משרד ניתן יהיה למנות שר נוסף במשרד, כך שבאותו משרד יכהנו בו זמנית שני שרים. השר "הנוסף" אמור להיות השר האחראי על תחומי הפעילות שנמסרו לו, אך לצד זאת הוא אמור לפעול בכפוף לשר הממונה. הוראה דומה נכללה בעבר בחוק היסוד כהוראת שעה בלבד, והתייחסה לממשלת החילופים שקמה בתקופת כהונת הכנסת ה-23 (ממשלת נתניהו-גנץ). הממשלה הניחה על שולחן הכנסת ה-24 הצעת חוק דומה שביקשה לעגן הסדר זה כהסדר של קבע, אך ההצעה לא קודמה. יודגש כי מכיוון שמדובר בתיקון לחוק-יסוד: הממשלה, אישורו במליאת הכנסת יחייב רוב של 61 חברי כנסת בקריאה הראשונה, השנייה והשלישית (5 עמ')

תאריך:  15/12/2022   |   עודכן:  15/12/2022
איציק וולף
+סער משך את נאומו במשך 4 שעות
23:01 15/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים הוא אחרון הנואמים בדיון לקראת ההצבעה על הצעת חוק כשירות השרים ועל מינוי שרים נוספים במשרדים ממשלתיים  ▪  מושך זמן בנאומו לצורך עיכוב ההצבעה הצפויה להביא לאישור החוק
סער במליאה. "לאן עוד נידרדר?" [צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת]
+מלצר: פסקת התגברות יכולה לעבוד לטובת מישהו ומחר להיות נגדו
17:36 15/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המשנה לשעבר לנשיאת בית המשפט העליון אמר שהוא מצפה שתישמע קריאה נגד פסקת ההתגבות לא רק מצד אחד של המפה הפוליטית  ▪  פרופ' מודריק: חרם אקדמי על אוניברסיטת אריאל דומה למרי אזרחי
[צילום: עוז אביטל - Tadmit]
"חקיקה - לקראת סיטואציה עתידית" [צילום: אסי אפרתי - Tadmit]
+ח"כ עמיחי אליהו: האוניברסיטה העברית פוגעת במורשת ישראל
15:03 15/12/22  |  עידן יוסף
האוניברסיטה העברית בירושלים הציבה בכניסה לקמפוס עץ אשוח גדול לציון חג המולד הנוצרי. ח"כ עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) הגיב: "אני רואה בחומרה את ההתעלמות הבוטה של מה שמכונה אוניברסיטה 'עברית' ממורשת ישראל. אני קורא להנהלת האוניברסיטה לקבוע בכניסה אל שעריה את היחס הראוי לעם היהודי ולהניח בהם את הסמל בן אלפי השנים - החנוכייה".
+סגלוביץ' נגד בן-גביר: "שקרן"
14:36 15/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סגן שר הבט"פ הגיב לדבריו של השר המיועד שסיפר כי המפכ"ל משתמש במסוקים במקום לנסוע ברכב  ▪  קראדי מבקש לעכב את התיקון לפקודת המשטרה בחודשיים-שלושה
[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ועדת הכספים החלה בהצבעות על מאות הסתייגויות על חוק ההתפלגות
12:23 15/12/22  |  עידן יוסף
ועדת הכספים החלה בהצבעות על מאות הסתייגויות שהוגשו לחוק המבקש לבטל את האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. בהתאם, לצורך התפלגות תידרש קבוצה של שני ח"כים לפחות, המהווים לפחות שליש מחברי הסיעה. ההסתייגות מוצגות מצד סיעות יש עתיד, רע"ם, ישראל ביתנו והמחנה הממלכתי.
+מרב מיכאלי נגד הימנעות יאיר לפיד מפילבסטר
12:17 15/12/22  |  עידן יוסף
ביקורת חריפה על התנהלות יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. יו"ר העבודה מרב מיכאלי בשיחות סגורות: ״הפיליבסטרים הם כלי אופוזיציוני יעיל מאוד כמו שראינו בשנה וחצי האחרונות. במקרה שלנו, כשהשרים עדיין שלנו, זה כלי שיכול להביא גם לנצחונות בהצבעות ולסיכול ממשי של צעדי הקואליציה המתגבשת. הוויתור על הכלי הזה הוא שערורייה״ (חדשות 12).
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: תבוטל אפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג
10:26 15/12/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת (תיקון מס' 52) מספר חברי הכנסת הנדרש להתפלגות סיעה. 62 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 53 שהתנגדו, והיא תוחזר לוועדת הכספים. לפי ההצעה תבוטל האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם.

ח"כ יואב קיש הציג את ההצעה ואמר: "ההצעה הזאת התווספה מהכנסת הקודמת. אנחנו מחזירים סדרי עולם, מה שהיה נהוג בבית הזה חזרה למקום. בסופו של דבר אנחנו רואים שכל הרצון הנואל של הממשלה והכנסת הקודמת לפרק את סיעת הליכוד או לייצר איזה משבר בין חבריה לא עלה בידם. ברור לכולם שהייתה פה כוונה פוליטית פשוטה, זולה, לנסות לייצר איזה סכסוך שלא קרה ולא יקרה".

השר אלעזר שטרן: "כל החוקים שעוסקים בפיצולים הם חוקים עצובים קצת. נבחרנו בתוך מפלגות, אני לא אוהב שמעודדים אנשים תוך כדי. אני חושב שהממשלה שלנו נפלה בין השאר על-ידי פעולות שנראה לי שאצלכם השתיקה יפה להם, הם יפלו בהגדרה הזאת של מי שנבחר והתפצל או עזב או מרד. לעתים זה תמורת משהו, לעתים זה ללא תמורות. אנחנו מכירים את הכותרות מהימים האחרונים".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גיל לימון / Gil Limon   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשנה ליועמ"ש: האחריות המיניסטריאלית - לשר הממונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הייעוץ המשפטי של הכנסת הציע לאנשי יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר להעביר נוסח מרוכך של הצעת החוק שבין השאר תכפיף את מפכ"ל המשטרה לשר לביטחון לאומי. כך פורסם (יום ד', 14.12.22) בכאן חדשות. בן-גביר לא פוסל זאת על הסף.
14/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים הזמנית אישרה (יום ד', 14.12.22) לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת (תיקון - מספר חברי הכנסת להתפלגות סיעה), התשפ"ג-2022 של חברי הכנסת יואב קיש וחנוך דב מילביצקי.
14/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בכנסת דנה הוועדה המיוחדת בהצעות לתיקון חוק-יסוד: הממשלה (שר נוסף במשרד וכשירותם של שרים) או בשמו הנסוף חוק דרעי. ח"כ משה ארבל יוזם הצ"ח כשירותם של שרים אמר בפתח הדיון: "מוצע לתקן את חוק יסוד הממשלה ולקבוע בו כי גם קביעת הגבלה כה משמעותית על האפשרות של הכנסת מלבחור אדם מלהתמנות לשר תהיה מותנית בכך שנגזר עליו אך ורק עונש מאסר בפועל וטרם עברו שבע שנים מהיום שבו גמר לרצות את עונש המאסר בפועל. התיקון הזה יצור וודאות ובהירות, יביא להרמוניה חקיקתית בין הוראות הכשירות החלות על שרים ואלה שחלות על חברי כנסת וחברי מועצת רשות מקומית ויבטיח באופן מיטבי את הזכות להתמנות לשר שמינויו נעשה באישור רוב חברי הכנסת. הבטחת פרשנותו הנכונה של סעיף הכשירות משרתת את התכלית הזו".
14/12/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אני ניצבת היום על במה זו בהתרגשות גדולה, גאה לכהן כנבחרת ציבור ומודה על ההזדמנות להציג את עצמי בפניכם ובפני אזרחי המדינה. נמצאים פה היום בן זוגי ערן וילדיי תמר, אלון ונעמה; משפחתי האהובה והתומכת שצועדת לצידי ואשר עבורי היא הרוח הגבית בכל תחנות חיי. תודה לכם ותודה עליכם.
14/12/2022  |  מטי צרפתי הרכבי  |   נאומים
בסם אללה א-רחמן א-רחים. כבוד יושב-ראש הכנסת, חבריי חברי הכנסת, אני יאסר חוג'יראת, בן של מחמוד, זכרונו לברכה, ופטמה, שתיבדל לחיים ארוכים; נשוי לאבתיסאם, ואבא לשישה ילדים, אסיל, ד"ר סאג'ה, הדיל, מחמוד, אדם וריתאל; בן לשבט חוג'יראת, המתגורר בכפר הערבי הבדואי ביר אל-מכסור אל-מקמאן. חלק מהשבט גר לפני קום המדינה בהר אל-דהרה, ליד כפר כווכב אבו אל-היג'א, באזור משגב.
14/12/2022  |  יאסר חוג'יראת  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il