|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
דרעי. "רמייה ומסך עשן" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

עתירה לבג"ץ: למנוע את מינוי דרעי לשר

התנועה לאיכות השלטון טוענת שמדובר בעבריין מועד שאינו כשיר להתמנות לשר מבקשת גם להורות לבטל את הסדר הטיעון עימו
25/12/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ (25.12.22) למנוע את מינויו הצפוי של אריה דרעי לשר הפנים ולשר האוצר ולבטל את הסדר הטיעון עימו. התנועה אינה מתייחסת ליוזמת החקיקה המיועדת לאפשר את מינויו של דרעי לשר למרות הרשעתו אשתקד בעבירות מס.

התנועה טוענת, כי דרעי הוא עבריין מועד, אשר לאחר שהורשע ב-1999 בעבירות שוחד וריצה עונש מאסר - ביצע עבירות מס בהן הודה, אך למרות זאת אמור לחזור לממשלה כבר השבוע ואף להתמנות בהמשך לשר האוצר. לטענתה, הפסיקה הקיימת בנוגע לכשירות שרים מלמדת שדרעי אינו כשיר להתמנות לשר בשל עברו הפלילי, ומינויו יהווה פגיעה אנושה באמון הציבור ובחובת הנאמנות השלטונית. לשיטתה, על דרעי חלה חזקת הקלון וגם בשל כך אין הוא כשיר להתמנות לשר.

עוד טוענת התנועה, כי דרעי הפר את הסדר הטיעון עימו, אשר כלל את פרישתו מן החיים הציבוריים. היא מייחסת לדרעי רמייה ומצג שקרי של התפטרות וקבלת הדין ביחס לכהונתו בתפקיד שר. היא סבורה שהתחייבויותיו בתחילת השנה היו מסך עשן בלבד - ולכן על היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, לבטל בעצמה את ההסדר או לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל אותו.

התנועה מבקשת מבג"ץ לקבוע, כי דרעי אינו יכול להתמנות לשר בלא קביעה של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, לפיה לא דבק בו קלון; ולקבוע שהסדר הטיעון עימו בטל. עוד היא מבקשת להורות לכנסת ולראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, לנמק מדוע לא יימנעו ממינויו של דרעי לשר; ולהורות למיארה לנמק מדוע לא תבטל את ההסדר עימו. התנועה גם מבקשת צווי ביניים שימנעו את מינויו של דרעי לשר עד להכרעה בעתירה. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, תומר נאור והידי נגב.
בג"ץ 8879/22, התנועה לאיכות השלטון נ' בנימין נתניהו, אריה דרעי, הכנסת, היועצת המשפטית לממשלה, פרקליט המדינה / עתירה למתן צו על תנאי
עתירה נגד מינויו של אריה דרעי לשר

תאריך:  25/12/2022   |   עודכן:  25/12/2022
איתמר לוין
+גורמים בליכוד: יבוטל סעיף מניעת ההתמודדות
17:43 25/12/22  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו מצהיר שלא תהיה אפליית להט"בים  ▪  הרצוג: אפעל בכל כוחי למניעת פגיעה בחלקים ואוכלוסיות שונות בציבור
[צילום: לשכת נתניהו]
נתניהו. "לא קרה ולא יקרה" [צילום: סרטון שפרסם נתניהו]
+נתניהו: "דבריה של ח"כ אורית סטרוק אינם מקובלים עליי"
13:09 25/12/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גינה (יום א') את ההתבטאות של חברת הכנסת אורי תסטרוק על תיקון חוק האפליה וכתב בטוויטר: "דבריה של ח״כ אורית סטרוק אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד. ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט״בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל. הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בלהט״בים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל."
+רוטמן - "בעל מלון יוכל לא לארח להט"ב; סטרוק: "רופא יוכל לא לתת טיפול"
12:33 25/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת מהציונות הדתית הביעו את דעתם על ההצעת החוק שסוכמה עם הליכוד  ▪  לפי ההצעה אדם יוכל לסרב לתת שירות שנוגד את אמונתו לאנשים מסוימים
רוטמן. תמיכה בהצעת החוק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מסתמן: חקיקת חוקי דרעי וסמוטריץ' תסתיים מחר
12:09 25/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+עוצמה יהודית הכניסה את הקמת היישוב חנון להסכמים הקואליציוניים
12:01 25/12/22  |  עידן יוסף
הקמת היישוב חנון בגבול רצועת עזה, שהקמתו נעצרה בשל ענייני בחירות, תקודם בהחלטת ממשלה. ח"כ אלמוג כהן אמר כי הצליח, בשיתוף בן-גביר, להכניס דרישה זו להסכמים הקואליציוניים עם עוצמה יהודית.

מדובר בכ-500 משפחות שיעברו לגור ביישוב החדש. "מדובר בבשורה אדירה עבור תושבי הנגב לאחר שנים שלא קם יישוב חדש בכל האזור. בממשלה החדשה נדאג בכל הכוח ובכל הכלים שיעמדו לרשותינו להמשיך ליישב את הנגב והגליל ביתר-שאת".
+ההלוויה השגרתית של הדמוקרטיה
10:03 25/12/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
דרוש חדר בבית העלמין בשל ריבוי הלוויות הדמוקרטיה  ▪  עייפתי מלהשתתף בהלוויות הרבות המתקיימות מאז נודעו תוצאות הבחירות, מסעות הקבורה היומיומיים לדמוקרטיה, למוסר, לתקווה, מסעות שנראה כי יארכו לאורך כל תקופת הממשלה הנוכחית
האבלים יניחו פרח
+זרי הדפנה של נתניהו
09:41 25/12/22  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה
מעולם מאז קום-המדינה לא הייתה שערורייה כזאת הנערכת בכל מהדורת חדשות ברדיו ובטלוויזיה, ובשצף-קצף בהארץ וידיעות אחרונות, של סקנדל מתמשך שבאמצעותו מנסה לפיד להרכיב את הממשלה החדשה של נתניהו, כאילו לא היו בחירות וכאילו לא צריך לכבד את הציבור שהצביע והכריע נגדו
לפיד. לא ישן בלילות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+זעם בליכוד על האפשרות שרון דרמר ימונה לשר החוץ
09:09 25/12/22  |  עידן יוסף
זעם בקרב בכירים בליכוד על הכוונה של נתניהו למנות את מקורבו, השגריר לשעבר רון דרמר, לתפקיד שר החוץ. "לתת לדרמר את תפקיד שר החוץ זה לירוק בפרצופם של חברי הסיעה", אמר בכיר במפלגה. "אם דרמר רוצה להיות שר, אז בבקשה - שיקבל תיק במשרד ראש הממשלה. באיזו חוצפה הוא מגיע מבחוץ וכבר דורש לכהן כשר החוץ? הוא לא התמודד בבחירות המקדימות, לא היה חלק מתנועה ועכשיו הוא דורש את אחד משני התיקים הבכירים שנותרו בידי הליכוד" (ידיעות אחרונות).
+המערכה לשלילת התואר "דמוקרטית" ממדינת ישראל
08:55 25/12/22  |  שלמה פרלה   |   לרשימה המלאה
נתניהו שואב עידוד מעצם העובדה שהאיחוד האירופי, והקהילייה הבינלאומית בכלל אינם מטילים סנקציות משמעותיות על הונגריה בשל מדיניותה האנטי-ליברלית, ולכן אף הוא אינו צופה סנקציות בינלאומיות כלשהן על ממשלתו
ממשיכים בדרכו... [צילום: מתוך דף הפייסבוק הרשמי של ויקטור אורבן]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליעד שרגא /  "   אליעד שרגא ושות', משרד עורכי דין   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק עמית / Issac Amit   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   תומר נאור / Tomer Naor 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עתירה לבג"ץ: למנוע את מינוי דרעי לשר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
בימים אלה מתנהל משא-ומתן קשוח בין נציג החברה קדישא בעיר הולדתי לביני בסוגיית עלותו הכספית של שכירת חדר קטן צמוד לחדר הטהרה בבית העלמין למשך ארבע השנים הבאות. מעולם לא העליתי בדעתי לשכור חדר בבית העלמין, אך כשלו רגליי, עייפתי מלהשתתף בהלוויות הרבות המתקיימות מאז נודעו תוצאות הבחירות, מסעות הקבורה היומיומיים לדמוקרטיה, למוסר, לתקווה, מסעות שנראה כי יארכו לאורך כל תקופת הממשלה הנוכחית.
יאיר לפיד בגדול - ובני גנץ במעט פחות ממנו - הצליחו ליצור אווירה של הסתה ושנאה יוקדת במדינה, וזאת רק משום שהפסידו בבחירות האחרונות. הבחירות נוהלו באופן דמוקרטי למופת, והישגי הליכוד ובנימין נתניהו אישית מדירים שינה מעיניהם ובמיוחד מעיניו של לפיד. מה שמדהים ומרתק בתופעת ההסתה של הצד המפסיד כנגד הצד המנצח הוא שאין שום סיבה מהותית להסתה הנמשכת, פרט למניעים אישיים לחלוטין. לפיד אינו נושא עמו שום אידיאולוגיה - לא שמאלית, לא ימנית ולא מה שקרוי בימינו "מרכזית", ובכל זאת השנאה והנסיון להפריע לבנימין נתניהו בכל דרך ובכל תירוץ שהוא, באה, כך זה נראה, מתהומות הנפש הנפגעת, ושייכת אישית לביוגרפיה שלו.
25/12/2022  |  אהרן פאפו  |   יומני בלוגרים
עזריאל ברמנט, היסטוריון וחוקר יחסים בינלאומיים, בעיקר יחסי בריטניה ישראל, פרסם יחד עם אניטה טוסור מהמכון ליחסים בינלאומיים בפראג מאמר דעה ב-EuObserver, בו הוא מבכה את ניצחון הימין הישראלי בבחירות האחרונות שמאפשר הקמתה של ממשלה, שלדבריו תגביל את שלטון החוק בישראל, תביא לידי המשך תהליך הסיפוח של שטחי "הגדה המערבית", תוך הגברת הדיכוי של האוכלוסייה הפלשתינית.
25/12/2022  |  שלמה פרלה  |   יומני בלוגרים
ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד והציונות הדתית קובעים כי תופקע מידיו של הרמטכ"ל הסמכות למנות את הרב הצבאי הראשי וכי היא תועבר לידיו של הרב הראשי הספרדי. כך נחשף (שבת, 24.12.22) בכאן חדשות.
24/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מאז נודעו תוצאות הבחירות לכנסת נוהג הממשל האמריקני בזהירות רבה ונמנע ככל האפשר מלנקוט עמדה אשר למדיניותו מול הממשלה המסתמנת בישראל. בהתייחסות רשמית יחידה עד כה, ניצל שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הופעה בכנס של שדולת השמאל הפרו-ישראלית J-Street והדגיש, כי הממשל מכבד את הבחירות הדמוקרטיות שהתקיימו בישראל וכי בכוונתו להתייחס "למדיניותה של הממשלה החדשה ולא לאישים ספציפיים שיכהנו בה". עם זאת, בלינקן חזר וציין, כי ארה"ב תדרוש מהממשלה החדשה "לעמוד בסטנדרטים ההדדיים של היחסים שלנו ב-70 השנים האחרונות". לדבריו, ארה"ב תמשיך לתמוך בערכים דמוקרטיים, כולל זכויות להט"ב וצדק שוויוני עבור כל אזרחי ישראל.
24/12/2022  |  אלדד שביט  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il