|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
אביגדור קהלני עם קצינים לשעבר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מפקד חיל-האוויר: "מי שלא מעוניין לשרת - לא יהיה פה"

הודעה זו הגיעה לאחר שכ-200 טייסים בכירים וכ-100 קציני מילואים הודיעו כי הם מקפיאים את שירותם במחאה על החקיקה סקר: אנשי שמאל תומכים בזכותם של חיילי המילואים לסרב לשרת במבצעים צבאיים בעוד ימנים טוענים שחובתו של כל אזרח לשרת
03/04/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
אלוף תומר בר. שינוי מדיניות? [צילום: דובר צה"ל]

הודעתו בשיחה סגורה של מפקד חיל-האוויר אלוף תומר בר (יום א', 2.4.23) על שינוי המדיניות בנושא קריאות סרבנות נגד הרפורמה המשפטית עוררה סערה בצה"ל. הוא שוחח עם הדרגה הבכירה של החיל, סגני אלוף ומעלה, והודיע להם שאם תחודש החקיקה וטייסים יסרבו להתנדב למילואים, הוא יפטר את אנשי הצוות שלא יגיעו.

אלוף בר ציין כי צה"ל צריך "לנקות את הפוליטיקה מהצבא ומחיל-האוויר" וכי בגל הבא יחול שינוי מדיניות, ומי שלא מעוניין להתנדב או לשרת במילואים לא יהיה חלק מהכוח".

שינוי המדיניות הוכתר כנקודת מפנה בצה"ל לאחר שקודם לכן גילה החיל הכלה. בשבוע שעבר הודיעו כ-200 טייסים בכירים ו-100 קציני מילואים במטה המבצעי כי הם מקפיאים את שירותם במחאה על החקיקה. לדבריהם, ראש הממשלה לא מתכוון לעצור את החקיקה ומוביל את ישראל לדיקטטורה, והם לא יכולים להמשיך בתפקידם.

בתגובה למשבר קיימו אלפי קצינים, מפקדים וחיילי מילואים ברחבת מוזאון תל אביב מול הקריה עצרת אחדות סביב צה"ל ומדינת ישראל. במהלך האירוע נערך טקס שבועה מחודש לצה"ל ולמדינה בראשות תא"ל בדימוס אביגדור קהלני, לצד הפגנה של שרשרת מגן אנושית.

יו"ר תנועת הביטחוניסטים, תא"ל אמיר אביבי, אמר כי "המדינה שלנו נמצאת ברגע גורלי שבו נבנית סביבנו מערכת אירנית הכוללת חתירה לנשק גרעיני ומיליציות חמושים במאות אלפי רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים וקומנדו בגבולותינו. מגוון כוחות שניתן להפעיל במהירות רבה וכמעט ללא התראה מוקדמת". הוא הוסיף כי צה"ל הוא צבא העם, הצבא של כולנו, והחומה המבוצרת שאמורה להבטיח את נצחיות ישראל.

במכון הישראלי לדמוקרטיה התקיים כינוס "מתייצבים לדגל", בו התכנסו מומחים לדון במחאת חיילי המילואים. בדיון נכחו חוקרי המכון, בכירי צה"ל לשעבר, אקדמאים מתחומי דעת שונים ונציגי מחאת המילואים. אחד המוקדים המרכזיים של הדיון היה השפעת המחאה על אתוס "צבא העם".

נושא חשוב נוסף לדיון היה ההשלכות האפשריות של המחאה על היחסים בחברה. המחאה הדגישה את השסעים בחברה, כאשר השמאלנים תומכים בזכותם של חיילי המילואים לסרב לשרת במבצעים מסוימים, ואילו בימין טוענים שחובתו של כל אזרח לשרת בצבא. הדיון בכנס בחן את השפעת השסעים הללו על החברה הישראלית ואת הפוטנציאל לפגיעה ארוכת טווח במרקם החברתי של המדינה. הכינוס גם השווה את מחאת חיילי המילואים למחאות דומות בהיסטוריה הישראלית. השוואה זו הדגישה את האופי הייחודי של המחאה הנוכחית ואת האתגרים שהיא מציבה בפני הממשלה והחברה כולה.

בנוסף לדיון הוצג סקר חדש. הסקר, שנערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר מדיניות ודעת קהל והמרכז לדמוקרטיה וביטחון, בחן את עמדות הציבור ביחס לביטויי מחאה שונים במסגרת השירות הצבאי, הן של חובה והן של חיילי מילואים. ממצאי הסקר חשפו כמה תובנות מעניינות. כך למשל, 24.5% מכלל הנשאלים סבורים שמותר למתגייסים לסרב לשרת בשטחים, לעומת 61.5% הסבורים כי צעד זה אסור. חלוקה זו באה לידי ביטוי במיוחד כאשר המשיבים היו חלוקים לפי דעות פוליטיות, כאשר 47% מהשמאל סבורים שמותר למתגייסים לסרב לשרת בשטחים, לעומת 18% ו-21% מהמרכז ומהימין, בהתאמה.

עוד עלה מהסקר כי 29% מכלל הנשאלים סבורים שמותר לחיילי מילואים לסרב להתנדב לשירות במערך המבצעי (כגון טייסים) לעומת 59% הסבורים כי צעד זה שגוי. שוב חלה חלוקה בפילוח פוליטי, כאשר רוב בשמאל (56%) סבורים שמותר לחיילי מילואים לסרב להתנדב לשירות במערך המבצעי, לעומת 37% מהמרכז ו-17% מימין.

הסקר בדק גם מה אמורה להיות תגובת צה"ל אם חייל מילואים הודיע כי לא יתייצב לתפקיד. השיעור הגבוה ביותר (46%) מהנשאלים סבור כי על מפקדיו לקיים עמו שיחה על-מנת לשכנעו להגיע, 27% סבורים כי יש להדיח אותו לאלתר ו-13% סבורים כי יש לרסן ולהכיל את תפקידו.

תאריך:  03/04/2023   |   עודכן:  03/04/2023
עידן יוסף
+יופיטר כועס, נתניהו עצבני
14:09 03/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מה הוא מתפרץ? הוא רוצה לאותת לאנשי המקצוע בכל שכבות הציבור לא להביע את דעתם האמיתית אלא להיות קרנפים, פודלים, עושי רצונם של שרים מושחתים, והוא בראשם
נתניהו. הולך ונחלש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שמחה רוטמן: "בחלומי כולנו צועדים עם רפורמה בהסכמה לעבר השקיעה"
13:36 03/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה אומר כי כאשר עוסקים במהות "הפערים בין הצדדים קטנים", אך האשים כי במקביל למו"מ יש מי שפועלים להפיל את השלטון  ▪  פגישת ההידברות בבית הנשיא נמשכה שעתיים  ▪  האופוזיציה לא הסכימה לצמצם את צוות המו"מ ולכן הקואליציה נאלצה להגדיל את החברים מטעמה
רוטמן. מפנטז על חדי קרן... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"היו זמנים"
13:14 03/04/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
עכשיו העולם את הסיפור מכיר  ▪  איך הוכחנו שאין אנו מיעוט  ▪  טיפלנו בסמוטריץ' ובן-גביר  ▪  ואיתם ברפורמה והשיפוט
את החושך הארנו במשואות אש [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+יש שופטים בירושלים? - יש!
11:29 03/04/23  |  חנן שי   |   לרשימה המלאה
בניגוד ל'שמרן', 'ליברל' מפרש את החוק גם לאור ערכים "מחוץ למשפט" - 'ערכי המדינה' שבחוק, או גרוע מזה, מפרש את 'ערכי המדינה' שבחוק, שנגזרו מ'ברית החובות' של מוסר ה'חרות והצדק' היהודי
מוסר וחוק [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הוצאות ב-7,000 שקל בשל עתירת סרק נגד הרפורמה המשפטית
11:20 03/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העותרים דרשו להשהות את החקיקה לאחר ש"לתדהמתם" ההצעה בעניין הוועדה לבחירת שופטים הונחה על שולחן הכנסת  ▪  שטיין: לא מיצו הליכים והתעלמו מכך שהכנסת יצאה לפגרה
שטיין. דרישה בסיסית [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+עכשיו תורו של הדור הזקוף
10:51 03/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תודה ענקית וזר פרחים רענן שולח הדור הזקוף למחוללי הכאוס וסוכני השנאה בקרב חלק ממובילי המחאה, המופקרים וחסרי האחריות, על שבמעשיהם חשפו את האמת הנוראה, את אמונתם כי הם שווים יותר
עכשיו תורנו [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+החלה פגישת התיאום בין צוותי המו״מ בנושא הרפורמה המשפטית
10:45 03/04/23  |  מירב ארד
יש עתיד והמחנה הממלכתי בהודעה משותפת: "החלה פגישת התיאום בין הסיעות. צוותי המו״מ יפעלו יחד למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה. הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות גם עם יתר צוותי ההידברות, אבל לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועקרונות הדמוקרטיה".
+האקדח המונח על השולחן
08:35 03/04/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
האם רבין (אוסלו) או שרון (הגירוש) העלו בדעתם להידבר עם האופוזיציה באמצעות "ועדות נשיאותיות", בטרם בצעו את זממם הרודני?! הם לא אפשרו לאופוזיציה לנקוט פעולות שלטוניות  ▪  ובימינו, ראש המחנה האנטי דמוקרטי תובע לעצמו "ועדות נשיאותיות", תחליפים למוסדות הדמוקרטיים, והכל במטרה לבצע ברחוב את מה שלא הצליח להשיג בקלפי: להפיל שלטון נבחר
לפיד. אנטי דמוקרטי [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+העבודה: מתנגדים להגדלת ייצוג הקואליציה בבחירת שופטים
08:27 03/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת העבודה מביעה התנגדות להצעת הפשרה שלפיה יוגדל הייצוג של חברי הקואליציה בוועדה, אך לא יהיה להם רוב אוטומטי  ▪  "מצפים מסיעות האופוזיציה שלא לתת יד לפגיעה בלתי הפיכה בעצמאות בית המשפט"
ח"כ קריב וח"כ לזימי מצוות ההידברות של העבודה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נועה תשבי הודחה מייצוג המדינה בחו"ל
23:21 02/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד החוץ הודיע לשחקנית על הפסקת ההתקשרות עימה כשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות שמינה בזמנו לפיד  ▪  תשבי: "ממשלת ישראל הנוכחית פיטרה אותי מתפקידי. אני לא יכולה לדעת אם החלטתם נבעה מחששותיי בפומבי לגבי מדיניות המהפכה המשפטית של הממשלה"
נועה תשבי [צילום: מן הטלוויזיה]
+ביידן חס על אירן ונוזף בישראל
21:09 02/04/23  |  דוד מ' וינברג   |   לרשימה המלאה
נשיא ארה"ב מתלונן על הדמוקרטיה הישראלית ומייבש את נתניהו כדי להתמודד עם התעקשותה של ישראל לפעול נגד אירן
ביידן. סיכון לא מחושב [צילום: אוון ווצ'י/AP]
+העותרים: נתניהו בניגוד עניינים שיטתי
20:29 02/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עשרות בכירים מבקשים מבג"ץ להטיל על נתניהו קנס ואף מאסר, בטענה שהוא מפר שוב ושוב את האיסור לעסוק בעניינים הנוגעים במישרין למשפטו
חלוץ. בין העותרים [צילום: נטשה צ'צ'יק]
+ת"א: מאות מתומכי הרפורמה מפגינים מול בית אריאלה
20:00 02/04/23  |  עידן יוסף
מול בית אריאלה בתל אביב מפגינים בשעה זו מאות מתומכי הרפורמה המשפטית. הם מניפים את דגלי הלאום ודגלי הליכוד.

מול מוזאון תל אביב ארגנה תנועת הביטחוניסטים עצרת נגד הסרבנות בקריאה להוציא את הפוליטיקה משורות צה"ל.
+השרה רגב: אחרי יום העצמאות ממשיכים בחקיקת הרפורמה
18:32 02/04/23  |  איציק וולף
שרת התחבורה, מירי רגב, הצהירה כי לאחר פגרת האביב תשוב הקואליציה לחקיקת הרפורמה המשפטית.

"הרפורמה רק הושהתה ויש תאריך מאוד ברור למושב הבא. מיד אחרי יום העצמאות אנחנו ממשיכים בחקיקה. אם לא יביאו איתנו להסכמות, נחזור למתווה שאושר בקריאה ראשונה ואותו נעביר בקריאה שנייה ושלישית", אמרה למגזין 'מלוכדים' של מפלגת הליכוד.
+אושרה הקמת משמר לאומי; ועדה תחליט למי יהיה כפוף
17:00 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה
בן גביר. "מודה לנתניהו על הגב שהוא נותן לי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפקד חיל-האוויר: "מי שלא מעוניין לשרת - לא יהיה פה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
3/04/23 10:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
משרד החוץ הודיע לשחקנית נועה תשבי על הפסקת ההתקשרות עימה כשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות. במכתב מטעם המשרד נכתב כי תשבי מתבקשת להפסיק להשתמש בתואר "שליחה מיוחדת למאבק בדה-לגיטימציה ואנטישמיות". ההתקשרות עימה הסתיימה כבר בסוף שנת 2022 ולא חודשה.
02/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נזף בשבוע שעבר את הנזיפה הקשה ביותר שלו אי-פעם בממשלת נתניהו, והזהיר ש"ישראל אינה יכולה להמשיך בדרך זו" בנוגע להצעות לרפורמה המשפטית וליוזמות חקיקה אחרות, "אנטי-דמוקרטיות" לכאורה. "אני מקווה שהוא (נתניהו) ייסוג מזה", אמר ביידן, והוסיף שאין לו כוונה להזמין את נתניהו לבית הלבן "בזמן הקרוב".
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבזה בצורה שיטתית ומתמשכת את פסק דינו של בג"ץ, הקובע שעליו לציית להסדר ניגוד העניינים הנובע מההליך הפלילי נגדו. כך טוענים 69 עותרים, המבקשים מבית המשפט העליון (2.4.23) להפעיל כלפי נתניהו את הכלים הקבועים בפקודת בזיון בית המשפט - קנס ואפילו מאסר.
02/04/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ממשלת ישראל אישרה את הצעת המחליטים שהעלה השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר להקמת משמר לאומי הכפוף לו. זאת, למרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה ולמרות התנגדות מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי. ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים.
02/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבהיר בבג"ץ (2.4.23) שבכוונתו להמשיך ולעסוק ברפורמה המשפטית. נתניהו שב ודוחה את חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, אומר שאינו מצוי בניגוד עניינים בנושא זה, וגם אם היה - הרי שמדובר במצב בו חובתו להתערב גוברת על ניגוד עניינים כלשהו.
02/04/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
מתן כהנא
מתן כהנא
הכי קל בעולם זה לספר לעצמך כל מיני סיפורים על ההוא שהטעה אותך, וההוא שהיה אמור להתריע, או אולי אפילו הרגיע אותך, והכי קל להגיד שאתה בעצם עשית כל מה שאתה יכול כדי להתכונן לתרחיש הכי...
נתניהו. שום דבר לא יעצור את ישראל [צילום: קובי עידן/לע"מ]
בנימין נתניהו  |  
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם [כ"ז בניסן תשפ"ד, 05.05.2024]
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il