|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
שטיין. דרישה בסיסית [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]

הוצאות ב-7,000 שקל בשל עתירת סרק נגד הרפורמה המשפטית

העותרים דרשו להשהות את החקיקה לאחר ש"לתדהמתם" ההצעה בעניין הוועדה לבחירת שופטים הונחה על שולחן הכנסת שטיין: לא מיצו הליכים והתעלמו מכך שהכנסת יצאה לפגרה
03/04/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, הטיל הוצאות בסך 7,000 שקל לטובת אוצר המדינה, בדחותו על הסף (3.4.23) עתירת סרק נגד הרפורמה המשפטית.

דן גולברג וטל לדר ביקשו בשבוע שעבר להורות ליו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, להשהות את הליכי החקיקה בנוגע לשינוי הרכב הוועדה לבחירה שופטים. הם טענו, כי בניגוד להודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על השהיית החקיקה - הרי שלתדהמתם הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

שטיין אומר: "ראשית, בית משפט זה אינו מתערב בהליכי חקיקה בעודם בעיצומם.זאת ועוד: העותרים פנו למשיבים בנושא העתירה ביום 28.3.2023 וכעבור יומיים בלבד (!), ביום 30.3.2023, הניחו את העתירה על שולחננו. התנהלות זו מפרה את הדרישה הבסיסית למיצוי הליכים אשר חלה על כל עותר ועותרת, ובמיוחד על אלו שמתיימרים לשמש עותרים ציבוריים.

"העותרים מן הסתם יודעים כי הכנסת יצאה לפגרה - עובדה שאמורה הייתה להקל במידה רבה על 'התדהמה', שלטענתם פקדה אותם, ולשכנעם להמתין לתשובת המשיבים. חלף זאת, בחרו העותרים להגיש את עתירתם בשמו של הציבור שבעת הזאת אינו זקוק לעזרתם". השופטים יצחק עמית וחאלד כבוב הסכימו עם שטיין. את העותרים ייצג עו"ד יואל גולדברג.
בג"ץ 2632/23, דן גולדברג, טל לדר נ' ראש הממשלה, יו"ר ועדת החוקה / פס"ד
דחייה על הסף של עתירה נגד הליכי החקיקה בעניין הוועדה לבחירת שופטים

תאריך:  03/04/2023   |   עודכן:  03/04/2023
איתמר לוין
+בן גביר נפגש עם המפכ"ל: לא מנגד להפעלת המשמר הלאומי תחת מג"ב
23:06 03/04/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נפגש (יום ב', 3.4.23) עם המפקח הכללי של המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, ועם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ושוחח איתם על מתווה הפעלת המשמר הלאומי.

לדברי בן גביר, הוא לא מתנגד לכך שהמשמר הלאומי יפעל במג"ב ויהיה תחת פיקודו של המפכ"ל, אך חשוב לו שהוא יישאר ייעודי למשימות שלשמן הוקם - לחימה בפרוטקשן, טרור, אלימות ורצח במגזר הערבי, ותרחיש 'שומר חומות' נוסף.
+הבן החמישי
22:06 03/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
זהו ליל הסדר התשעי בו תסב משפחתו של הקצין הדר גולדין לשולחן החג ומליבה הקרוע תתפרץ רק שאלה אחת - מתי? מתי תוחזר גופתו וגופת חברו אורון שאול מידי חוטפיהם בעזה
משפחת גולדין. חג חסר [צילום: פלאש 90]
+נתניהו: צה"ל לא יכול להתקיים ללא היררכיית פיקוד ברורה ואיתנה כפלדה
20:31 03/04/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר בבסיס חיל-האוויר בתל נוף והתייחס לסוגיית המחאה של הטייסים נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת ממשלתו.

"אנחנו יודעים שאנחנו בעיצומו של ויכוח פנימי בישראל. אני מאמין שבוויכוח הזה, ברצון טוב והידברות אמיתית, אפשר להגיע להסכמה רחבה, לשם אני חותר. אבל חשוב לומר לאויבינו שלא יטעו בנו, אין זה משנה מה יהיה הוויכוח הפנימי, אנחנו נילחם בהם גם בתוך גבולות הארץ וגם מעבר להם בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. בעניין הזה, האמירה של מפקד חיל-האוויר אתמול הייתה חשובה. היא הייתה ברורה. היא תקפה לא רק לגבי חיל-האוויר, אלא לגבי כל חלקי צה"ל", אמר.

לדברי נתניהו, מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי כוח המגן שלה, וצה"ל לא יכול להתקיים ללא היררכיית פיקוד ברורה ואיתנה כפלדה. "יש לנו את זה, יחד אנחנו עומדים ויחד אנחנו גם ננצח".
נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי, בבסיס תל נוף [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+בנק ישראל מעריך: הרפורמה תעלה עשרות מיליארדים בשנה
20:11 03/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חטיבת המחקר של בנק ישראל פרסמה הערכה שלפיה בתרחיש הקל, שבו נרגעת המחלוקת הפוליטית סביב הרפורמה לאחר חקיקתה, צפוי התוצר לרדת ב-0.8%  ▪  בתרחיש החמור יותר ייפגע התוצר ב-2.8% - כ-47.6 מיליארד שקל בשנה למשך שלוש שנים
נגיד הבנק, אמיר ירון. הביע התנגדות לרפורמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מילביצקי על הפגישה בבית הנשיא: "התרשמתי מהפתיחות ומהכנות"
17:52 03/04/23  |  עידן יוסף
חברי צוות ההידברות לבית הנשיא מהליכוד התייחסו לפגישה היום. ח"כ חנוך מילביצקי אמר בגלי ישראל: "הגעתי פסימי אבל התרשמתי מאוד מהפתיחות ומהכנות של כולם. כשיצאתי משם היה לי ברור שהאנשים שם באמת רוצים להגיע להסכם. אם נצליח או לא זה שאלה אחרת. השינויים בסופו של דבר יקרו, כך או אחרת או בהסכמה או בלי הסכמה".

‏ח"כ ‬⁩קטי שטרית אמרה ברדיו 103: "יש פה עניין של רצון עז לסיים את הדיון הזה כי ראש הממשלה רוצה באמת ובתמים את ההסכמות. העניין של אחדות העם חשוב לו, שחס וחלילה לא תהיה פה מלחמת אחים ושפיכות דמים".
+מיארה: לא ביזיון למרות שנתניהו מפר את הדין
16:43 03/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומרת שעיסוקו ברפורמה המשפטית מהווה הפרה של הדין והצהרה על כוונה לעשות זאת, אך בנסיבות הנוכחיות - הליך בזיון בית המשפט אינו מתאים
מיארה. לעתור בנפרד [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+פרשנות לילית
15:28 03/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אחרי שהלם במלוא עוצמתו בחקיקה הדיקטטורית של בנימין נתניהו פעם אחר פעם העמיד ה"ניו-יורק טיימס" את עמודו הראשון לבעל הטור בראט סטפנס להגן על מהלכיו של ראש הממשלה  ▪  קראתי בעיון ומצאתי הנמקות חיוורות
נתניהו. יעבור זמנו [צילום: מרק ישראל סלם]
+סמוטריץ' ממליץ לאזרחים: תתבעו את ההסתדרות
15:05 03/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר מבהיר כי המדינה אינה יכולה מבחינה חוקית לתבוע במקומם על הנזק שנגרם להם  ▪  הנחה את בכירי משרדו לא לשלם שכר לשובתים ולכמת את הנזק לקראת תביעה נגד ההסתדרות
בר-דוד וסמוטריץ'. נשיאה בהשלכות השביתה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+יופיטר כועס, נתניהו עצבני
14:09 03/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מה הוא מתפרץ? הוא רוצה לאותת לאנשי המקצוע בכל שכבות הציבור לא להביע את דעתם האמיתית אלא להיות קרנפים, פודלים, עושי רצונם של שרים מושחתים, והוא בראשם
נתניהו. הולך ונחלש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שמחה רוטמן: "בחלומי כולנו צועדים עם רפורמה בהסכמה לעבר השקיעה"
13:36 03/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה אומר כי כאשר עוסקים במהות "הפערים בין הצדדים קטנים", אך האשים כי במקביל למו"מ יש מי שפועלים להפיל את השלטון  ▪  פגישת ההידברות בבית הנשיא נמשכה שעתיים  ▪  האופוזיציה לא הסכימה לצמצם את צוות המו"מ ולכן הקואליציה נאלצה להגדיל את החברים מטעמה
רוטמן. מפנטז על חדי קרן... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"היו זמנים"
13:14 03/04/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
עכשיו העולם את הסיפור מכיר  ▪  איך הוכחנו שאין אנו מיעוט  ▪  טיפלנו בסמוטריץ' ובן-גביר  ▪  ואיתם ברפורמה והשיפוט
את החושך הארנו במשואות אש [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+יש שופטים בירושלים? - יש!
11:29 03/04/23  |  חנן שי   |   לרשימה המלאה
בניגוד ל'שמרן', 'ליברל' מפרש את החוק גם לאור ערכים "מחוץ למשפט" - 'ערכי המדינה' שבחוק, או גרוע מזה, מפרש את 'ערכי המדינה' שבחוק, שנגזרו מ'ברית החובות' של מוסר ה'חרות והצדק' היהודי
מוסר וחוק [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+עכשיו תורו של הדור הזקוף
10:51 03/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תודה ענקית וזר פרחים רענן שולח הדור הזקוף למחוללי הכאוס וסוכני השנאה בקרב חלק ממובילי המחאה, המופקרים וחסרי האחריות, על שבמעשיהם חשפו את האמת הנוראה, את אמונתם כי הם שווים יותר
עכשיו תורנו [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+החלה פגישת התיאום בין צוותי המו״מ בנושא הרפורמה המשפטית
10:45 03/04/23  |  מירב ארד
יש עתיד והמחנה הממלכתי בהודעה משותפת: "החלה פגישת התיאום בין הסיעות. צוותי המו״מ יפעלו יחד למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה. הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות גם עם יתר צוותי ההידברות, אבל לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועקרונות הדמוקרטיה".
+האקדח המונח על השולחן
08:35 03/04/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
האם רבין (אוסלו) או שרון (הגירוש) העלו בדעתם להידבר עם האופוזיציה באמצעות "ועדות נשיאותיות", בטרם בצעו את זממם הרודני?! הם לא אפשרו לאופוזיציה לנקוט פעולות שלטוניות  ▪  ובימינו, ראש המחנה האנטי דמוקרטי תובע לעצמו "ועדות נשיאותיות", תחליפים למוסדות הדמוקרטיים, והכל במטרה לבצע ברחוב את מה שלא הצליח להשיג בקלפי: להפיל שלטון נבחר
לפיד. אנטי דמוקרטי [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+העבודה: מתנגדים להגדלת ייצוג הקואליציה בבחירת שופטים
08:27 03/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגת העבודה מביעה התנגדות להצעת הפשרה שלפיה יוגדל הייצוג של חברי הקואליציה בוועדה, אך לא יהיה להם רוב אוטומטי  ▪  "מצפים מסיעות האופוזיציה שלא לתת יד לפגיעה בלתי הפיכה בעצמאות בית המשפט"
ח"כ קריב וח"כ לזימי מצוות ההידברות של העבודה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוצאות ב-7,000 שקל בשל עתירת סרק נגד הרפורמה המשפטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כשנשאל בעבר, לוחם החרות אסיר ציון נתן שרנסקי על אופיו של ליל הסדר שערך בהיותו בצינוק בכלא הסובייטי, סיפר שרנסקי כי מצה לא הייתה ברשותו, גם לא הגדה של פסח, אך הסיפור הגדול של עם הנצח היה בראשו וזו הייתה שעת רצון לספר לחבריו לצינוק את סיפור מהפך העם היהודי מעם עבדים מזה רעב לעם של בני חורין.
יאיר לפיד, ראש המחנה האנטי דמוקרטי, מגיע ל"הידברות" בידיים לא נקיות. מאז הבחירות, ומאז שהתחיל המשבר הנוכחי, הוא מתעלם בעקביות מתוצאות הבחירות שהתקיימו ב-1.11.22. הוא מתעלם מכך שכנסת, קואליציה וממשלה תפקידן לחוקק ולבצע. היצירתיות שלו גרמה לו להמציא תחליף לגופים אלה, "ועדות נשיאותיות". בכך הוא החדיר לסדר היום הציבורי מנגנון אנטי דמוקרטי, כזה שלא נבחר ושאינו קיים בספר החוקים של המדינה היהודית והדמוקרטית. יתר על כן, הוא תבע מהגופים שזה תפקידם לחדול ממלאכתם ולהפסיק את החקיקה, כדי לאפשר את ה"הידברות" בלי שאקדח יהיה מונח על השולחן. הוא אפילו לא העלה בדעתו להפסיק במקביל את פעולות המחאה. בעברית פשוטה, למעשהו קוראים עריצות המיעוט.
03/04/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
מפלגת העבודה הודיעה (יום ב', 3.4.23) כי היא מתנגדת לפשרה שבמסגרתה יוגדל הייצוג של הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים.
03/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הודעתו בשיחה סגורה של מפקד חיל-האוויר אלוף תומר בר (יום א', 2.4.23) על שינוי המדיניות בנושא קריאות סרבנות נגד הרפורמה המשפטית עוררה סערה בצה"ל. הוא שוחח עם הדרגה הבכירה של החיל, סגני אלוף ומעלה, והודיע להם שאם תחודש החקיקה וטייסים יסרבו להתנדב למילואים, הוא יפטר את אנשי הצוות שלא יגיעו.
03/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד החוץ הודיע לשחקנית נועה תשבי על הפסקת ההתקשרות עימה כשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות. במכתב מטעם המשרד נכתב כי תשבי מתבקשת להפסיק להשתמש בתואר "שליחה מיוחדת למאבק בדה-לגיטימציה ואנטישמיות". ההתקשרות עימה הסתיימה כבר בסוף שנת 2022 ולא חודשה.
02/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il