|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מיארה. לעתור בנפרד [צילום: שיר תורם, פלאש 90]

מיארה: לא ביזיון למרות שנתניהו מפר את הדין

אומרת שעיסוקו ברפורמה המשפטית מהווה הפרה של הדין והצהרה על כוונה לעשות זאת, אך בנסיבות הנוכחיות - הליך בזיון בית המשפט אינו מתאים
03/04/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

עיסוקו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברפורמה המשפטית מהווה הפרה של הדין. למרות זאת, אין מקום לנקוט נגדו בהליכי בזיון בית המשפט. כך סבורה (3.4.23) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה.

מיארה הגיבה לשתי עתירות המבקשות מבית המשפט העליון לפעול נגד נתניהו לפי פקודת בזיון בית המשפט (קנס ואף מאסר), בטענה שהוא מפר את פסק הדין שאפשר לו להקים ממשלה בשנת 2020 בתנאי שיעמוד בתנאי הסדר ניגוד העניינים הנובע מההליך הפלילי נגדו. נתניהו טוען בתגובתו, כי הוא רשאי לעסוק ברפורמה והדבר אף חיוני, ומבקש מבג"ץ לקבוע שחוות דעתה של מיארה - שאסרה עליו לעסוק ברפורמה - אינה מחייבת אותו.

מיארה מחמירה את התייחסותה להתנהלותו של נתניהו, במיוחד כפי שבאה לידי ביטוי בנאומו לפני שבועיים בו הודיע שהוא "נכנס לאירוע". כעת היא אומרת כי מדובר לא רק בהתנהלות בלתי לגיטימית, אלא בהפרה של הדין, הפרה של הסדר ניגוד העניינים והודעה מראש על כוונתו של נתניהו לעשות זאת. לדבריה, חוות דעת זו מחייבת את נתניהו (לאור הפסיקה העקבית של בג"ץ בנוגע למעמדן של עמדות הייעוץ המשפטי), ואם הוא מבקש לחלוק עליה - עליו לעתור לבג"ץ, ולא לעשות זאת אגב ההליך הנוכחי.

למרות כל אלו, ממשיכה מיארה, הליך הביזיון אינו המתאים בנסיבות אלו. כלי זה איננו עונשי אלא מיועד להבטיח ציות מעתה ולהבא, הוא האמצעי האחרון ואין להשתמש בו אם ניתן להשיג מטרה זו באמצעים אחרים. היא מצטטת את פסיקתו של בג"ץ במקרה אחר:

"אין מבזים את בית המשפט, אלא אם כן אין עושים את שהוא ציווה לעשות או אם עושים את שהוא ציווה לא לעשות. אם בית המשפט לא הורה דבר אלא אך הצהיר על הדין ועל הסמכויות, הכוחות והזכויות המוענקות על פיו, ניתן לומר, כי פלוני בהתנהגותו פעל שלא כדין, אך אין לומר עליו, כי בשל התנהגות זו שלא כדין הוא אחראי לביזיון בית המשפט".

במקרה הנוכחי, פסק הדין של בג"ץ קבע שהסדר ניגוד העניינים - שהכין היועץ המשפטי דאז, אביחי מנדלבליט - מחייב את נתניהו. פסק הדין לא קבע במפורש מה נתניהו חייב לעשות ומה אסור לו לעשות, ולכן היא סבורה ש"הסיטואציה דנן מתאימה למסגרת הדיונית המתוחמת של פקודת בזיון בית המשפט... זאת, מבלי לגרוע מן החובה המוטלת על ראש הממשלה להימנע מפעולה בניגוד עניינים בהתאם לחוות הדעת ולפסיקת בית המשפט הנכבד". התגובה הוגשה באמצעות עוה"ד יונתן ברמן וסיון דגן.
בג"ץ 3056/20, התנועה לאיכות השלטון נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח' / תגובה לבקשה מטעם המשיבה 1
היועצת המשפטית גלי מיארה סבורה שבנימין נתניהו מפר את הדין בעיסוקו ברפורמה המשפטית, אך אין מקום לנקוט נגדו בהליכי בזיון בית המשפט

תאריך:  03/04/2023   |   עודכן:  03/04/2023
איתמר לוין
+בן גביר נפגש עם המפכ"ל: לא מנגד להפעלת המשמר הלאומי תחת מג"ב
23:06 03/04/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נפגש (יום ב', 3.4.23) עם המפקח הכללי של המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, ועם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, ושוחח איתם על מתווה הפעלת המשמר הלאומי.

לדברי בן גביר, הוא לא מתנגד לכך שהמשמר הלאומי יפעל במג"ב ויהיה תחת פיקודו של המפכ"ל, אך חשוב לו שהוא יישאר ייעודי למשימות שלשמן הוקם - לחימה בפרוטקשן, טרור, אלימות ורצח במגזר הערבי, ותרחיש 'שומר חומות' נוסף.
+הבן החמישי
22:06 03/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
זהו ליל הסדר התשעי בו תסב משפחתו של הקצין הדר גולדין לשולחן החג ומליבה הקרוע תתפרץ רק שאלה אחת - מתי? מתי תוחזר גופתו וגופת חברו אורון שאול מידי חוטפיהם בעזה
משפחת גולדין. חג חסר [צילום: פלאש 90]
+נתניהו: צה"ל לא יכול להתקיים ללא היררכיית פיקוד ברורה ואיתנה כפלדה
20:31 03/04/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר בבסיס חיל-האוויר בתל נוף והתייחס לסוגיית המחאה של הטייסים נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת ממשלתו.

"אנחנו יודעים שאנחנו בעיצומו של ויכוח פנימי בישראל. אני מאמין שבוויכוח הזה, ברצון טוב והידברות אמיתית, אפשר להגיע להסכמה רחבה, לשם אני חותר. אבל חשוב לומר לאויבינו שלא יטעו בנו, אין זה משנה מה יהיה הוויכוח הפנימי, אנחנו נילחם בהם גם בתוך גבולות הארץ וגם מעבר להם בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. בעניין הזה, האמירה של מפקד חיל-האוויר אתמול הייתה חשובה. היא הייתה ברורה. היא תקפה לא רק לגבי חיל-האוויר, אלא לגבי כל חלקי צה"ל", אמר.

לדברי נתניהו, מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי כוח המגן שלה, וצה"ל לא יכול להתקיים ללא היררכיית פיקוד ברורה ואיתנה כפלדה. "יש לנו את זה, יחד אנחנו עומדים ויחד אנחנו גם ננצח".
נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי, בבסיס תל נוף [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+בנק ישראל מעריך: הרפורמה תעלה עשרות מיליארדים בשנה
20:11 03/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חטיבת המחקר של בנק ישראל פרסמה הערכה שלפיה בתרחיש הקל, שבו נרגעת המחלוקת הפוליטית סביב הרפורמה לאחר חקיקתה, צפוי התוצר לרדת ב-0.8%  ▪  בתרחיש החמור יותר ייפגע התוצר ב-2.8% - כ-47.6 מיליארד שקל בשנה למשך שלוש שנים
נגיד הבנק, אמיר ירון. הביע התנגדות לרפורמה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מילביצקי על הפגישה בבית הנשיא: "התרשמתי מהפתיחות ומהכנות"
17:52 03/04/23  |  עידן יוסף
חברי צוות ההידברות לבית הנשיא מהליכוד התייחסו לפגישה היום. ח"כ חנוך מילביצקי אמר בגלי ישראל: "הגעתי פסימי אבל התרשמתי מאוד מהפתיחות ומהכנות של כולם. כשיצאתי משם היה לי ברור שהאנשים שם באמת רוצים להגיע להסכם. אם נצליח או לא זה שאלה אחרת. השינויים בסופו של דבר יקרו, כך או אחרת או בהסכמה או בלי הסכמה".

‏ח"כ ‬⁩קטי שטרית אמרה ברדיו 103: "יש פה עניין של רצון עז לסיים את הדיון הזה כי ראש הממשלה רוצה באמת ובתמים את ההסכמות. העניין של אחדות העם חשוב לו, שחס וחלילה לא תהיה פה מלחמת אחים ושפיכות דמים".
+פרשנות לילית
15:28 03/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אחרי שהלם במלוא עוצמתו בחקיקה הדיקטטורית של בנימין נתניהו פעם אחר פעם העמיד ה"ניו-יורק טיימס" את עמודו הראשון לבעל הטור בראט סטפנס להגן על מהלכיו של ראש הממשלה  ▪  קראתי בעיון ומצאתי הנמקות חיוורות
נתניהו. יעבור זמנו [צילום: מרק ישראל סלם]
+סמוטריץ' ממליץ לאזרחים: תתבעו את ההסתדרות
15:05 03/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר מבהיר כי המדינה אינה יכולה מבחינה חוקית לתבוע במקומם על הנזק שנגרם להם  ▪  הנחה את בכירי משרדו לא לשלם שכר לשובתים ולכמת את הנזק לקראת תביעה נגד ההסתדרות
בר-דוד וסמוטריץ'. נשיאה בהשלכות השביתה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+יופיטר כועס, נתניהו עצבני
14:09 03/04/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מה הוא מתפרץ? הוא רוצה לאותת לאנשי המקצוע בכל שכבות הציבור לא להביע את דעתם האמיתית אלא להיות קרנפים, פודלים, עושי רצונם של שרים מושחתים, והוא בראשם
נתניהו. הולך ונחלש [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שמחה רוטמן: "בחלומי כולנו צועדים עם רפורמה בהסכמה לעבר השקיעה"
13:36 03/04/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה אומר כי כאשר עוסקים במהות "הפערים בין הצדדים קטנים", אך האשים כי במקביל למו"מ יש מי שפועלים להפיל את השלטון  ▪  פגישת ההידברות בבית הנשיא נמשכה שעתיים  ▪  האופוזיציה לא הסכימה לצמצם את צוות המו"מ ולכן הקואליציה נאלצה להגדיל את החברים מטעמה
רוטמן. מפנטז על חדי קרן... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"היו זמנים"
13:14 03/04/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
עכשיו העולם את הסיפור מכיר  ▪  איך הוכחנו שאין אנו מיעוט  ▪  טיפלנו בסמוטריץ' ובן-גביר  ▪  ואיתם ברפורמה והשיפוט
את החושך הארנו במשואות אש [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+יש שופטים בירושלים? - יש!
11:29 03/04/23  |  חנן שי   |   לרשימה המלאה
בניגוד ל'שמרן', 'ליברל' מפרש את החוק גם לאור ערכים "מחוץ למשפט" - 'ערכי המדינה' שבחוק, או גרוע מזה, מפרש את 'ערכי המדינה' שבחוק, שנגזרו מ'ברית החובות' של מוסר ה'חרות והצדק' היהודי
מוסר וחוק [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הוצאות ב-7,000 שקל בשל עתירת סרק נגד הרפורמה המשפטית
11:20 03/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העותרים דרשו להשהות את החקיקה לאחר ש"לתדהמתם" ההצעה בעניין הוועדה לבחירת שופטים הונחה על שולחן הכנסת  ▪  שטיין: לא מיצו הליכים והתעלמו מכך שהכנסת יצאה לפגרה
שטיין. דרישה בסיסית [צילום: לע"מ, הרשות השופטת]
+עכשיו תורו של הדור הזקוף
10:51 03/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תודה ענקית וזר פרחים רענן שולח הדור הזקוף למחוללי הכאוס וסוכני השנאה בקרב חלק ממובילי המחאה, המופקרים וחסרי האחריות, על שבמעשיהם חשפו את האמת הנוראה, את אמונתם כי הם שווים יותר
עכשיו תורנו [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+החלה פגישת התיאום בין צוותי המו״מ בנושא הרפורמה המשפטית
10:45 03/04/23  |  מירב ארד
יש עתיד והמחנה הממלכתי בהודעה משותפת: "החלה פגישת התיאום בין הסיעות. צוותי המו״מ יפעלו יחד למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה. הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות גם עם יתר צוותי ההידברות, אבל לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועקרונות הדמוקרטיה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיארה: לא ביזיון למרות שנתניהו מפר את הדין
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד
3/04/23 19:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
  • קרן מרציאנו התמקדה בערוץ-12 בשערוריית "המשמר הלאומי", שהולך ומוקם על חשבון נזקקות ונזקקים, בתי ספר וצה"ל, ולא הניחה לאיתמר בן-גביר להיות חביב ונחמד. הוא יודע לחמוק. היא יודעת לסכל. עלה בידה.
03/04/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינס (יום ב', 3.4.23) את בכירי משרדו לדון בגביית תג מחיר ממחוללי השביתה הלא-חוקית שעליה הכריזה ההסתדרות הכללית בשבוע שעבר.
03/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"יופיטר אתה כועס, סימן שאינך צודק". כך הרומאים. יופיטר שלנו הוא בנימין נתניהו, שתקף בחריפות - ובטיעוני כזב - את היועצת המשפטית הישרה כפלס מים גלי מיארה-בהרב, שאמרה לו - כמו כל קציני המשטרה - כי אסור להפקיד את המשמר הלאומי להפעלה על-ידי השר איתמר בן-גביר (וגם לא תחת כל שר אחר שיחליף אותו).
03/04/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
חידוש ההידברות על הרפורמה המשפטית בבית הנשיא, בעקבות סירוב של האופוזיציה לצמצם את צוות המו"מ מטעמה ולגבש צוות קטן שמייצג את כל האופוזיציה, הגדילה הקואליציה את הצוות שלה לשיחות בבית הנשיא והשוותה אותו למספר הנציגים של האופוזיציה. לצוות המקורי צורפו השר יואב קיש וחברי הכנסת חנוך מילביצקי וקטי שטרית מהליכוד. מדובר ב-14 נציגים משני הצדדים, שלצידם אנשי הצוות מטעמו של נשיא המדינה.
03/04/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לחג החרות ולקראת יום העצמאות - יום הולדתה ה 75 של המדינה, המקאמה מוקדשת לאלה שלוחמים היום על מדינה יהודית ודמוקרטית חופשית. "היו זמנים" על-פי השיר באותו שם של חיים חפר על מלחמת העצמאות.
03/04/2023  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il