|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

יו"ר העבודה: לא ניתן גיבוי אוטומטי לממשלה, תומכים בצה"ל ובגורמי הביטחון

07/04/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי תפקידה של האופוזיציה הוא לא לתת גיבוי אוטומטי לממשלה שחבריה מסתובבים עם חבית בנזין ומנסים להדליק את השטח.

"להפך. תפקידנו לבחון כל אירוע בזכוכית מגדלת כדי לוודא שביטחון ישראל לא נפגע בידי חברי ממשלה כהניסטים קיצונים וחסרי אחריות", צייצה בחשבון הטוויטר שלה בעקבות הודעות של ראשי האופוזיציה - לפיד וגנץ - על כך שהם מעניקים גיבוי לממשלה ביחס לתגובה על ירי הרקטות לעבר ישראל.

לדברי מיכאלי, מפלגת העבודה תומכת בצה"ל ובגורמי הביטחון שעושים את העבודה הקשה בשטח. "בכל מחלוקת בין צה"ל וגורמי הביטחון לבין הממשלה הקיצונית וחסרת האחריות, מפלגת העבודה תעמוד לצד מערכת הביטחון על-מנת לחזק את ביטחון אזרחיות ואזרחי ישראל", אמרה.

תאריך:  07/04/2023   |   עודכן:  07/04/2023
איציק וולף
+הרמטכ"ל הורה על גיוס מילואים
13:32 07/04/23  |  איציק וולף
הרמטכ״ל, רב אלוף הרצי הלוי, כינס (יום ו', 7.4.23) הערכת מצב ודיוני הערכות מצב, ובמסגרתם עודכן על הפיגוע הקשה בחמרה. הדיון החל בשעות הבוקר ונמשך מספר שעות. מדובר צה"ל נמסר כי הרמטכ״ל הנחה על חיזוק מאמץ ההגנה במרחב פיקוד מרכז לצד תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע. בנוסף, הורה הרמטכ״ל על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל-האוויר.

הפיגוע אירע לאחר שבמערכת הביטחון כבר החלו להעריך כי ייתכן שסבב ההסלמה הנוכחי יסתיים, כפוף להימנעות של חמאס או חיזבאללה מירי רקטי נוסף לעבר שטח ישראל. בעקבות הערכה זו הודיע פיקוד העורף לתושבי עוטף עזה כי הם אינם נדרשים עוד לשהות בקרבת מרחבים מוגנים.

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, הביע אכזבה ואמר כי התגובה המדודה של כוחות הביטחון בלילה האחרון לא מחזירה את ההרתעה ומעבירה מסר לא טוב לטרוריסטים בעזה ובלבנון. "אני מקווה ורוצה להאמין כי התגובה הזו היא תוצאה של מכלול הנסיבות בעת הזו, ומצפה מהדרג המדיני לבחור בהקדם את העיתוי וליזום פעולה נחרצת וכואבת נגד ראשי ארגוני הטרור", אמר.

הכוננות הביטחונית עדיין נותרת גבוהה בגזרות השונות - כולל בירושלים, שם מתאספים המוסלמים לתפילות יום השישי השלישי של חודש רמדאן במסגד אל-אקצה שבהר-הבית.

משרד ההגנה הלבנוני פרסם הודעה ובו גינתה ממשלת לבנון את התקיפות הישראליות שבוצעו הלילה על יעדים בדרום לבנון. "ההסלמה בדרום לבנון מהווה איום על היציבות. הצבא הלבנוני מוכן להגן מפני כל תקיפה. הצבא מקפיד לפעול בתיאום עם יוניפיל כדי לשמור על השקט בדרום", נמסר ממשרד ההגנה הלבנוני.

במשרד החוץ של לבנון הודיעו כי יגישו תלונה נגד ישראל למועצת הביטחון של האו"ם. "התקיפה הישראלית הזאת פוגע ביציבות, ומפרה את ריבונות לבנון ואת החלטה 1701", אמרו תוך שהם מתייחסים להחלטה שהביאה לסיום מלחמת לבנון השנייה, לפני 17 שנים.
הדיון בהשתתפות הרמטכ"ל, הבוקר [צילום: דובר צה"ל]
+שתי צעירות נרצחו בפיגוע ירי בבקעת הירדן; אמן נפגעה אנושות
11:31 07/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מתחקיר ראשוני של הפיגוע עולה כי הוא בוצע מתוך רכב פלשתיני אשר נוסעיו ירו לעבר הרכב הישראלי, ולאחר שהרכב הישראלי הידרדר לשולי הכביש ירו מספר רב של כדורים לעברו כדי לוודא את רציחת הישראליות שנסעו בו  ▪  במקום נמצאו 22 קליעי קלצ'ניקוב
זירת הפיגוע בבקעה [צילום: דוברות מד
פגיעות הירי ברכב הישראלי בצומת חמרה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
זירת הפיגוע והרכב הפגוע [צילום: דוברות מד"א]
+חברת החשמל: גם במקרה של חוב - מקלטים יחוברו לרשת החשמל
10:59 07/04/23  |  איציק וולף
חברת החשמל חיברה הלילה (יום ו', 7.4.23) מקלטים ציבוריים בעיר שלומי אל רשת החשמל. זאת, בעקבות ירי הרקטות אתמול מדרום לבנון לעבר הגליל המערבי.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, הנחה את הצוותים המקצועיים בחברה, לנוכח המצב הביטחוני , לוודא שכל המקלטים הציבוריים ובבתים המשותפים, יהיו מחוברים לחשמל.

מחברת החשמל נמסר כי במקרים בהם המקלטים מחוברים לחשמל של חדרי המדרגות, ווועדי הבתים המשותפים לא שילמו את חשבונות החשמל - ניתן לפנות למוקדי השירות של החברה, בכל אמצעי הקשר. ככל שמערכת החשמל במקום תימצא תקינה, חברת החשמל תחדש את זרם החשמל מיידית.
+תושבי עוטף עזה לא נדרשים לשהות בקרבת מרחב מוגן
10:54 07/04/23  |  איציק וולף
מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב, תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. "בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך עשר דקות", לשון ההודעה.
+מס רכוש יפצה עסקי תיירות בצפון
09:55 07/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד האוצר ורשות המיסים הודיעו כי בתי עסק בתחום התיירות באזור הצפון, הסובלים מביטולים בשל ההסלמה הביטחונית, יהיו זכאים לתביעת פיצויים
פגיעת רקטה במרכז המסחרי של שלומי, אתמול [צילום: אייל מרגולין, פלאש 90]
+העימות הוא בין ישראל לציר הרשע
09:26 07/04/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ישראל ניצבת בפני מציאות ביטחונית חדשה, "ציר הרשע" בראשות אירן התחזק והוא משנה את כללי המשחק מתוך הנחה שישראל נחלשה  ▪  חיזבאללה מאותת כי הוא מוכן להסתכן במלחמה חדשה נגד ישראל ואירן רומזת כי גם המורדים החות'ים בתימן עשויים להצטרף למערכה נגד ישראל
ח'מינאי. "אויבי המהפכה אינם יציבים" [צילום: לשכת המנהיג העליון של אירן/AP ]
+צבא לבנון: מנטרלים משגר רקטות שאותר במרג' עיון
09:01 07/04/23  |  איציק וולף
צבא לבנון הודיע (יום ו', 7.4.23) כי איתר משגר רקטות מוכן לשימוש באזור מישור מרג' עיון וכי הוא פועל לנטרל אותו.
+צה"ל תקף בלבנון ובעזה; רקטה פגעה בבית בשדרות
08:45 07/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המטרות שהותקפו בדרום לבנון הן מטרות תשתית ויעדים ששייכים לארגון חמאס  ▪  אין נפגעי גוף בפגיעה בבית בשדרות, אך נגרם נזק
לבנונים בוחנים גשר ושנאי שנהרסו בתקיפת צה"ל [צילום: מוחמד זעתרי, AP]
+חיל-האוויר הפציץ מנהרות של חמאס
01:09 07/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
התקיפה בוצעה במהלך ישיבת הקבינט  ▪  אחת המנהרות שהותקפו הופצצה במהלך מבצע שומר חומות, אך שופצה  ▪  שתי המנהרות לא חדרו לשטח הישראלי
ישראל מטילה על חמאס אחריות להסלמה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+אזעקת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה
00:55 07/04/23  |  איציק וולף
התרעת צבע אדום הופעלה באזור היישובים כרמיה ונתיב העשרה, בעקבות ירי רקטות מרצועת עזה. הירי בוצע לאחר שחיל האוויר תקף יעדים של חמאס ברצועה.
+ראש ממשלת לבנון גינה את ירי הרקטות לעבר ישראל
00:43 07/04/23  |  איציק וולף
ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, גינה את ירי הרקטות משטח מדינתו לעבר ישראל. "לבנון מסרבת להשתמש בשטחה כדי לבצע פעולות המערערות את היציבות הקיימת", אמר.
+חיל-האוויר החל לתקוף מטרות ברצועת עזה
00:21 07/04/23  |  איציק וולף
כלי טיס של חיל-האוויר החלו לתקוף יעדים של חמאס ברצועת עזה.
+הנשיא הרצוג: תובע מהעולם לגנות את הפרת החוק הבין-לאומי
21:33 06/04/23  |  איציק וולף
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קרא לקהילה הבינלאומית לגנות את הפרת החוק הבין לאומי שבאה לידי ביטוי בירי לעבר שטח ישראל.

"מדינת ישראל תפעל בכל המישורים בכדי לשמור על בטחונה ובטחון אזרחיה. אני תובע מהקהילה הבין-לאומית לגנות בתוקף את ההפרה הגסה של החוק הבין-לאומי ולא לתת יד לטרור ופגיעה בחפים מפשע", אמר.

עם צאת החג שוחח הרצוג עם ראשי רשויות בצפון הארץ ובדרומה. "בשם העם כולו הבעתי תמיכה וביקשתי לחזק אותם ואת כלל התושבים, שנאלצים לחגוג את חג הפסח תחת אש מצד חורשי רעתנו", דברי הנשיא.


+גנץ: יש לישראל בנק מטרות חסר תקדים בלבנון
21:20 06/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+יו"ר ועדת החוץ והביטחון: אירן וחיזבאללה אחראים לנעשה בשטח לבנון
21:04 06/04/23  |  איציק וולף
יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, מאשים את חיזבאללה ואת אירן בירי הרקטות היום מדרום לבנון לעבר ישראל.

"אירן אחראית על חיזבאללה, חיזבאללה אחראי על הנעשה בשטח לבנון. אסור לנו לרדוף אחרי זנבות - אלא להכות בראש הנחש", אמר והוסיף כי האויב בוחן כעת את ישראל ואת תגובתה, ולכן חייבת לבוא כעת תגובה עוצמתית ונחושה, כדי להבהיר לכולם שחרף הדיון הפנימי - ישראל כאן וישראל חזקה כתמיד. "טרור מכניעים בעוצמה - לא בהכלה", אמר.

בניגוד לדבריו של אדלשטיין, בתגובה הרשמית של צה"ל הופנתה האצבע המאשימה לעבר חמאס ולא לעבר חיזבאללה.
+השר סמוטריץ': ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה
20:53 06/04/23  |  איציק וולף
חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר בצלאל סמוטריץ', מאיים בתגובה ישראלית על ירי הרקטות מדרום לבנון.

"ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו. מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך", אמר והוסיף כי היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל.
+הקבינט התכנס בצל ירי הרקטות מלבנון
20:37 06/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לאחר חודשיים שבהם לא כונס הקבינט המדיני-ביטחוני מתקיימת ישיבה שתעסוק בירי מרצועת עזה ומדרום לבנון  ▪  ראש האופוזיציה מאשים את הממשלה בדרדור המצב הביטחוני אך מצהיר שיינתן גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל
כינוס הקבינט, הערב [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יו"ר העבודה: לא ניתן גיבוי אוטומטי לממשלה, תומכים בצה"ל ובגורמי הביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הצהיר כי לישראל בנק מטרות חסר תקדים ביחס ללבנון וכי מי שאחראי על הירי לעבר הצפון היום הם לא רק חמאס וחיזבאללה, אלא מדינת לבנון.
06/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב (יום ה', 6.4.23) בצל ההסלמה הביטחונית וירי הרקטות מרצועת עזה ומדרום לבנון לעבר ישראל. מלשכת ראש הממשלה נמסר היום כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מקבל עידכונים שוטפים על המצב הביטחוני וכי יקיים דיון הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון.
06/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הכתובת הייתה על הקיר, ציר הטרור בראשות אירן תכנן זאת במשך כמה חודשים הסלמה ביטחונית במהלך חודש רמדאן וחג הפסח ולהביא להתקפות על ישראל מכמה חזיתות. המהלך הזה תואם בין "משמרות המהפכה" האירניים לבין ארגוני חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי. התקפת הטרור של חיזבאללה בצומת מגידו נועדה להביא למספר גדול של נפגעים ישראלים וליצור כאוס ביטחוני בישראל, כדי לעודד פיגועי טרור על-ידי הארגונים הפלשתינים.
צבא סוריה דיווח לפנות בוקר (יום ג', 4.4.23) כי ישראל תקפה יעדים באזור דמשק. מדובר בתקיפה האווירית הרביעית המתבצעת בשטחה של סוריה בשבוע האחרון.
04/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
אמש חדר מל"ט אירני ששוגר משטח סוריה לעבר ישראל והוא יורט על-ידי חיל-האוויר הישראלי צפונית לכינרת. מטרת החדירה נבדקת על-ידי צה"ל והיא באה כמה שעות בלבד לאחר הפצצה ישראלית על מטרות של אירן וחיזבאללה בסוריה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דרור גרין
דרור גרין
ובאמת, אם נתבונן בהיסטוריה האנושית נגלה שחסרי האמפתיה שבחרו באנוכיות וברוע, הם פסיכופתים ששלטונם הוביל לאסונות גדולים ולהשתלטות הרוע, ומן הצד השני מי שבחר באמפתיה, בשיתוף, בסובלנות...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il