|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
"התנהגות מחפירה". ח"כ שמחה רוטמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חוק צמצום עילת הסבירות אושר לקריאה שנייה ושלישית

לקראת סוף ההצבעה על דחיית עשרות אלפי הרביזיות התפרצו שלושה עוזרים פרלמנטרים של חברי כנסת מן האופוזציה בקריאות מחאה נגד החקיקה השלושה הוצאו מחדר הוועדה על-ידי משמר הכנסת
19/07/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
[צילום: ערוץ כנסת]

ועדת החוקה של הכנסת אישרה את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית. 9 חברי הוועדה הצביעו בעד ו-7 התנגדו. נוסח הצעת החוק לא שונה מן הנוסח שאושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

מוקדם יותר דחתה הוועדה את 27,670 הרביזיות שהוגשו על-ידי חברי האופוזיציה. בכך הסתיים דיון מרתוני שארך כמעט שתי יממות. לקראת סוף ההצבעה על דחיית הרביזיות התפרצו שלושה עוזרים פרלמנטרים של חברי כנסת מן האופוזציה בקריאות מחאה נגד החקיקה. השלושה הוצאו מחדר הוועדה על-ידי משמר הכנסת.

"אני מאוד מקווה שההתנהלות שהייתה פה במהלך ההצבעות לא תהפוך להיות הרגל בכנסת ושנדע איך לנהל מחלוקות בלי שבירת כלים. נעניתי באופן כמעט גורף לכל בקשה בנושא ההצבעות, גם אם חשבתי שהיא מוגזמת והולכת יותר מדי לקראתכם לאור ההפרעות החמורות של חברי האופוזיציה, והניסיונות לשבש הצבעה דמוקרטית. הייתה פה התנהגות מחפירה של חברי האופוזיציה שביזו וצעקו על עובדי כנסת", טען יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן.

היועמ"שית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, התייחסה לבדיקה הדחופה שערכה לבקשת חברי האופוזיציה ביחס ל-14 הצבעות ואמרה כי הייעוץ המשפטי לא מצא פגם שמצדיק תיקון. עם זאת, לבקשתה, שבה הוועדה והצביעה על אחד ממקבצי ההסתייגויות, אף שלא היה פגם בתוצאת ההצבעה אך היה חוסר התאמה בין ההכרזה לתוצאה

"ביומיים האחרונים, התקיימו הצבעות על 27,600 הסתייגויות שברובן המכריע לא היו מהותיות. התקיימו כ-1380 הצבעות על הסתייגויות ועוד כ-1300הצבעות על רביזיות, לאחר שעיינו בסרטונים ראינו שקשה מאוד לשחזר בדיעבד את תוצאות ההצבעה ולראות אם היו טעויות כאלה ואחרות כי זווית הצילום לא תמיד מאפשרת לראות את כלל הנוכחים בוועדה, חלק אמרו הצבעה בקול, חלק הרימו יד באופן שלא תמיד ברור. מנהל הוועדה עמד על דעתו שהתוצאות שנספרו על ידו היו מדויקות ונעשו באופן מיטבי בנסיבות האלה. לצדו היה נציג נוסף של הוועדה, גם אני כשהייתי כאן וח"כ השכל הפנתה את תשומת ליבי, לא ראיתי תקלה שהיה בה כדי לשנות את תוצאות ההצבעה", אמרה.

לדבריה, גם אילו ניתן היה לראות באופן ברור את הטענות שנטענו בעניין ההצבעות, הן לא משנות את תוצאת ההצבעה. "זו הייתה המסקנה של כל מי שצפה בסרטונים. בנוסף גם אם לכאורה נפלה טעות כלשהי לאחר מכן התקיימה על אותה הצבעה גם הצבעה נוספת ברביזיה שהסירה את ההסתייגות. לכן המסקנה שלנו שביחס למכלול ההצבעות שהעברתם אלינו לבדיקה, לא מצאנו פגם שמצדיק תיקון. היה מקרה של מקבץ אחד 1681 עד 1700 בו היה חוסר התאמה בין ההכרזה לתוצאה, אבל לא היה בכך לשנות את תוצאות ההצבעה. אני ממליצה לחזור על ההצבעה זו", אמרה.

תאריך:  19/07/2023   |   עודכן:  20/07/2023
איציק וולף
+נדב ארגמן: אם החוק עובר - לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו
11:41 20/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש השב"כ לשעבר: "הייתי אומר לראשי הארגונים שחובתם להגיע אל ראש הממשלה, להציג בפניו את ההשלכות הרות הגורל של המעשים שקורים כרגע במדינה"  ▪  השר אופיר סופר: ״מהראיונות המסוכנים ששמעתי״  ▪  השר דוד אמסלם: "ארגמן מלא ברעל, לא יודע מה קרה לו"
ארגמן. רומז לסרבנות [צילום: פלאש 90]
+הרהורים נוגים במהלך הפגנת ה-100
10:43 20/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בני גנץ נכנס לתמונה. הוא הציע לחדש את המשא-ומתן בבית הנשיא בתנאי שאם תושג פשרה בעניין הסבירות תיגנז כל שאר החקיקה  ▪  דפנה ליאל מיהרה להעריך שהליכוד לא יסכים
גנץ. נגולה אבן מהלב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תומאס פרידמן: בבית הלבן שואלים איך נתניהו מקבל פקודות מיריב לוין
10:02 20/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העיתונאי המקורב לבית הלבן, תום פרידמן: ביידן ביקש מנתניהו לעצור את החקיקה וזה גם מה שהוא אמר להרצוג בפגישה. אחרי שהוא דיבר אל הנשיא וראש הממשלה, הוא רצה גם לדבר לעם ישראל"
תומאס פרידמן. ביידן דואג לישראל [צילום: פלאש 90]
+מבוכת המקוששים מעוררת חמלה
09:19 20/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הם הצליחו מעבר למשוער כאשר הצליחו לבסס אמונה שקרית כי קוריאה הצפונית זה כאן, אירן זה כאן והונגריה כבר מזמן כאן  ▪  הם הצליחו לזרוע פחד, פילוג, להטיל אימה ולשטוף בהצלחה גדולה את מוחם של המאמינים כי הם הם מגיני הדמוקרטיה
ללא הפסקה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הרהורים סביב נושא הסבירות (ב')
08:33 20/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מצער, שבנימין נתניהו שבוי בידי מנהיגי המשיחיות הדתית הקנאית, המכריזים: "שהשלב הבא בחקיקה צריך להיות השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים"  ▪  כך הכריזו השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר
בן-גביר. השלב הבא [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הבית הלבן מאשר: המסר לנתניהו - עצור מייד את החקיקה
22:49 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דובר המועצה לביטחון לאומי ודוברת הבית הלבן אישרו כי מאמרו של טום פרידמן כולל ציטוטים אותנטיים של הנשיא האמריקני ובהם הדרישה מנתניהו לעצור מייד את החקיקה המשפטית
ביידן ונתניהו. "הציטוטים אותנטיים" [צילום: אוהד צוויגנברג ואוון ווצ'י, AP]
+הליכוד דוחה את הצעת גנץ להידברות: קיבלנו עוד תכתיב
21:01 19/07/23  |  איציק וולף
בליכוד הגיבו על הצעת יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, להידברות ולפשרה ביחס לחקיקת עילת הסבירות וטענו כי לא מדובר בהצעה רצינית אלא בניסיון להכתבת מדיניות.

"אחרי שגנץ דחה כל הצעת פשרה בבית הנשיא ופוצץ את השיחות ללא סיבה, קיווינו לשמוע ממנו הצעה רצינית. לצערנו קיבלנו עוד תכתיב. אם גנץ באמת רוצה הידברות ופשרה הוא מוזמן ללשכת ראש הממשלה עוד הערב. במקום תרגילי סרק, גנץ חייב לדרוש מחבריו לאופוזיציה להתייצב עוד הערב באופן נחרץ נגד הסרבנות שמסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל", טענו בליכוד.
+הצעת גנץ: פשרה על עילת הסבירות, המשך חקיקה - בהסכמה רחבה
20:47 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קרא להתכנס עוד הערב בבית הנשיא לדיון במתווה מוסכם לעילת הסבירות באופן שלא יפתח צוהר לשחיתות וישמור על עקרונות הדמוקרטיה  ▪  עיקרון העל - הסכמה מותנית בהסכמה  ▪  "אם נתניהו ירמה - הוא ישלם את המחיר ויביא למחאה שכמוה לא נראתה"
גנץ. ביטחון ישראל על הכף [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+הרצוג בקונגרס: הויכוח בישראל מתלהט, אך הדמוקרטיה איתנה
19:15 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה נאם בפני שני בתי הקונגרס האמריקני והתייחס למחלוקת הפוליטית ולהפגנות בישראל  ▪  "מודע לשאלות שמגיעות מהידידים הטובים ביותר שלנו. הוויכוח החשוב בישראל כואב ומטריד מאוד, משום שהוא מבליט את הסדקים בתוך השלם"  ▪  על אירן אמר: האפשרות שאירן תהפוך למדינת סף גרעינית, בין אם מתוך התעלמות ממעשיה ובין אם במסגרת הסדר דיפלומטי עמה - דבר שלא יעלה על הדעת
הנשיא הרצוג בקונגרס, היום [צילום: ג'קלין מרטין, AP]
+ההצבעות בוועדת החוקה מתחדשות הערב
18:23 19/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישיבת המליאה מתארכת לנוכח סחבת שנוקטת האופוזיציה באמצעות הצבעות שמיות  ▪  באופוזיציה מבקשים מיועמ"ש הכנסת לבדוק טענות ל-16 הצבעות פסולות מבין עשרות אלפים שהתקיימו
לקראת לילה לבן נוסף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ביבי, שקרן לנצח
17:49 19/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כאשר בסיבוב המלחמה הבא יחסרו לישראל כיפות ברזל בגלל עיכובי תקציב, שמקורם ב-Reassessment (בחינה מחדש) של יחסי אמריקה עם ישראל יימצאו ביביסטים מהופנטים ששוב יאשימו בכך את נפתלי בנט
נתניהו. מה יום מיומיים? [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+מאות רופאי מילואים הודיעו שיפסיקו את התנדבותם
16:45 19/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפרופסור ערן דולב, קצין רפואה ראשי לשעבר: "אין אנו יכולים להסכים לאפליית נשים, או לאפליית מטופל על דרך חייו או נטייתו המינית"  ▪  נתניהו, גלנט והרמטכ"ל נפגשו השבוע לדון בכשירות צה"ל
פורום הרפואה הצבאית
+ועדת הכנסת אישרה קיצור סדרי דיון לעילת הסבירות
15:33 19/07/23  |  עידן יוסף
ועדת הכנסת אישרה הפעלת סדרי דיון מיוחדים לפי סעיף 98 לתקנון הכנסת לקריאה שנייה ושלישית להצעת חוק-יסוד: השפיטה (עילת הסבירות). ישיבת המליאה תיפתח כבר ביום ראשון הקרוב, בשעה 10:00. הדיון יחל בהצגת הצעת החוק ע"י יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, ולאחר מכן תחל הנמקת ההסתייגויות ובקשות רשות הדיבור של חברי האופוזיציה, וימשך עד ליום שני בשעה 12:00, ובסך-הכל עד 26 שעות.

בתום 26 השעות, יסוכם הדיון ע"י ח"כ רוטמן, כששר המשפטים יהיה רשאי לדבר בשם הממשלה. בתום דברי הסיכום, תחל ההצבעה.

בכך קיבל יו"ר הוועדה אופיר כץ את בקשת האופוזיציה לבטל את ההצעה המקורית שדיברה על הפסקה בת 3 שעות, אם לא יהיו חברי כנסת במליאה שיבקשו לדבר במהלך נימוק ההסתייגויות. מספר ההצבעות על ההסתייגויות לא יעלה על 140, וכן יתקיימו 5 הצבעות על הסתייגויות הן לקואליציה והן לאופוזיציה.

"סדרי הדיון המוצעים, מקנים לאופוזיציה זמן דיבור עצום ביחס להצעה בת סעיף אחד", אמר ח"כ כץ בפתח הדיון. עוד הוסיף יו"ר הוועדה כי "אני סבור שהייתה זאת טעות לתת הסדר נדיב ורחב, וגם על כך מחיתי בפני היועצת המשפטית. האופוזיציה ניצלה לרעה את הזכות לשימוש בכלי ההסתייגויות. לא חושב שעל התנהלות מסוג זה מגיע פרס, אלא בדיוק להפך".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק צמצום עילת הסבירות אושר לקריאה שנייה ושלישית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הודיע כי מפלגתו תסכים לאישור צמצום עילת הסבירות בשינויים מסוימים תמורת התחייבות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכך שכל יוזמת חקיקה משפטית-משטרית עתידית תיעשה אך ורק בהסכמה רחבה. בתשובה לשאלת עיתונאים ציין גנץ כי ראש האופוזיציה קיבל הודעה מראש על ההצהרה שלו ועל הכיוון הכללי שלה.
19/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נאם בפני הקונגרס האמריקני והתקבל בתשואות. בנאומו התייחס לאיום האירני, ליחסים הקרובים שבין ישראל לארצות הברית, לסוגיה הישראלית-פלשתינית ולמתיחות הפוליטית וההפגנות המתקיימות בישראל בשנה האחרונה. במהלך נאומו כיבדו חברי שני הבתים של הקונגרס את הרצוג ב-25 פעמים שבהן הריעו לו בעמידה.
19/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
חברי הקואליציה בוועדת החוקה קיבלו (יום ד', 19.7.23) הודעה, לפיה המשך ההצבעות על בקשות הרוויזיה להסתייגויות יתקיים כבר הערב ב-19:30. ההערכה המקורית הייתה שהוועדה תתכנס רק ביום חמישי בבוקר להמשך ההצבעות על החוק, לנוכח התארכות ישיבת מליאת הכנסת. חברי האופוזיציה מנסים למשוך את הזמן ככל הניתן ודורשים הצבעה שמית בכל הצעת חוק שעולה.
19/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
קרוב משפחה רוני ארזי ואני חזרנו הלילה במונית מן ההפגנה ה-99 שלי. בדרך הפגין הנהג שטחיות של ביביסטים בהבנת המציאות הקשה ביחסי בנימין נתניהו עם ג'ו ביידן. אך לאחר צאתנו מהמכונית אמר לי רוני: "ובכל זאת, איך אתה מסביר את המחווה של ג'ו ביידן, ששוחח עם ביבי לפני מפגשו עם יצחק הרצוג"? הצעתי להמתין. חלפו כמה שעות ופצצה מדינית נפלה על ראשו של ביבי: דברי הרגיעה שהפיצו אנשיו באוזני תומכיהם המהופנטים ממשיח השקר שלהם נתניהו היו הבל. מאמרו הבוקר של בכיר עיתונאי ה"ניו-יורק טיימס" תום פרידמן ניתץ אותם.
19/07/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
כ-300 רופאי מילואים, חברי פורום הרפואה הצבאית, הודיעו (יום ד', 19.7.23) לקצין הרפואה הראשי כי הם מפסיקים את התנדבותם למילואים בעקבות חקיקת הרפורמה המשפטית. הפרופסור ערן דולב, קצין רפואה ראשי לשעבר אמר: "לפני מספר חודשים קמה ממשלה ששמה לה למטרה למוטט את ערכי ההדדיות והציונות. אין אנו יכולים להסכים לאפליית נשים, או לאפליית מטופל על דרך חייו או נטייתו המינית".
19/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
מתן כהנא
מתן כהנא
הכי קל בעולם זה לספר לעצמך כל מיני סיפורים על ההוא שהטעה אותך, וההוא שהיה אמור להתריע, או אולי אפילו הרגיע אותך, והכי קל להגיד שאתה בעצם עשית כל מה שאתה יכול כדי להתכונן לתרחיש הכי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עתה, בהייד פארק, ערש הפלורליזם, מקדש חופש הביטוי, מעוז הדמוקרטיה, קדמת הנאורות, קבלת האחר והשונה, בלב לונדון, שוטרים מאבטחים אנדרטה, מכסים את צורתה אל מול המון פורע, מוסת, שונא, אל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il