|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
תאגיד השידור. חוששים מאיבוד העצמאות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

חשש בתאגיד: חוק השידורים יפגע בעצמאות השידור הציבורי

בכאן מאשימים את השר קרעי כי בכוונתו לשלוט בתקשורת החופשית, ולהחיל שליטה ממשלתית מוחלטת על מרבית גופי התקשורת התאגיד טוען שהחוק יפגע בחופש הביטוי, היצירה והעיתונות פגיעה כלכלית ביוצרים ויביא לפגיעה כלכלית ביוצרים
22/08/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   שידור ציבורי   |   תגובות
עידן יוסף
נחשף חוק השידורים: במרכזו - רשות רזה לתקשורת משודרת

עידן יוסף
רשת 13, קשת 12 והתאגיד הקימו פורום נגד שר התקשורת

כאן תאגיד השידור הישראלי שלח (יום ב', 21.8.23) את תגובתו לתזכיר חוק התקשורת (שידורים) של שר התקשורת, שלמה קרעי. בתגובתו מתייחס התאגיד למה שהוא מכנה הפגיעה החמורה בחופש הביטוי, היצירה והעיתונות, ופגיעה בעצמאות גופי התקשורת בשל חשש להתערבות פוליטית ושיקולים זרים בחדשות ובתכנים, לפגיעה כלכלית ביוצרים, ולעניין מדידת צפייה שאינה מקובלת במדינות דמוקרטיות ושימוש מסחרי בתכנים ובמשאבים ציבוריים ללא תמורה לטובת בעלי הון. "לצערנו, תזכיר זה אינו מנותק מהצהרותיו של שר התקשורת לסגור, להפריט או לכל הפחות לפגוע בשידור הציבורי פגיעה אנושה", אומרים בתאגיד.

תאגיד השידור הישראלי מתייחס בראשית תגובתו לגוף שמבקש שר התקשורת להקים במטרה לאסדר את ענף התקשורת בישראל: "מעיון בהצעה עולה כי הרגולטור המוצע, לא יהיה עצמאי אלא נתון בשליטה מוחלטת של הממשלה, באופן שיביא להכנסת שיקולים פוליטיים בהחלטות הרשות והמועצה שיוקמו כגוף מאסדר, ולהתערבות פוליטית בתוכן. בין אם חברי המועצה יהיו עובדי מדינה שימונו לפי המלצות שרים, בין אם נציגי ציבור שימונו לפי בחירת שר התקשורת, ובין אם נציגי ציבור (ויו"ר המועצה) שיבחרו על-ידי ועדת איתור שהיא עצמה תמונה על-ידי שר התקשורת - הגוף המאסדר לא ייהנה מעצמאות כלשהי. מדובר למעשה בהחלת שליטה ממשלתית על מרבית גופי התקשורת במדינה, העשויה להוביל לפגיעה חמורה בחופש העיתונות בישראל".
הערות תאגיד השידור הישראלי לתזכיר חוק התקשורת (שידורים), התשפ"ג–2023 / הערות
התייחסות העקרונית לתזכיר החוק שבנדון, בדגש על הוראות שיש להן נגיעה לתאגיד השידור הישראלי ועל סמך הוראות סעיף 109 המוצע. כיוון שהמסמך שפורסם הוא חלק בלבד מכלל התזכיר ובשל הזיקה הצפויה בין חלקי התזכיר, התאגיד יביא את התייחסותו השלמה עם פרסום החלקים הנוספים בתזכיר (13 עמ')


בתאגיד הביעו חשש כבד להתערבות פוליטית בתחום החדשות: "מי שיפקח על עמידת ספקי החדשות בסעיף זה, היא המועצה הפוליטית, אשר תוכל לקבוע, משיקולים פוליטיים, כי ספק חדשות הפר התחייבות זו, ולהטיל עליו עיצומים משמעותיים". לדברי התאגיד הטלת עיצומים כמוצע עלולה להוביל לקריסה כלכלית של ערוצים בעקבות הפרה פעוטה. בהתייחס למדידת נתוני הצפייה בישראל על-ידי המועצה החדשה, טוען התאגיד כי נתונים אלה יועברו בחוסר שקיפות ובלי יכולת פיקוח על נתוני האמת: "אנו רואים בחומרה את האפשרות שמועצה המורכבת מגורמים פוליטיים, הכפופים בעיקרם לממשלה או למי משריה, תעסוק במדידת צפיה, לרבות דרישת מידע מגופי התקשורת בנושא. למדידת הצפייה השלכות מרחיקות לכת על שוק השידורים בישראל, והיא חייבת להיעשות באופן עצמאי, בלתי תלוי, על-ידי גורמים מקצועיים, ומשיקולים מקצועיים בלבד. להסדר המוצע אין אך ורע בשיטה הדמוקרטית. מנתונים שנאספו על-ידי ועדת המדרוג מ-56 מדינות מובילות בעולם: 29 מדינות באירופה, 10 באסיה, 15 בדרום אמריקה, 2 בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) עולה כי באף אחת מהן, למעט רוסיה, הממשלה אינה עוסקת ישירות בנתוני הרייטינג". כך אומרים בתאגיד.

בכל הנוגע לתקציב הגוף המאסדר נכתב כי "תלות הרשות באישור תקציבה על-ידי הממשלה מחמיר את החשש להכנסת שיקולים פוליטיים בהחלטות הנוגעות לשוק התקשורת ופעילות גופי התקשורת".

במרכז תגובתו, מתנגד תאגיד השידור הישראלי נחרצות להעברת תכני השידור הציבורי לכל ספק תכנים, ללא תמורה כפי שמוצע בתזכיר: "מדובר בהצעה שתאפשר לגופים שונים להקים ערוצים שלמים מתכני התאגיד, ולגרוף רווחים עבור שידורם, מבלי לשלם כל תמורה לציבור שמימן את הפקת התכנים הללו. מדובר בהסדר מרחיק לכת, שיפגע קשות בפוטנציאל הכנסות התאגיד ובהכנסות היוצרים. הסדר זה יביא גם לפגיעה בשוק היצירה הטלוויזיונית בישראל. כיום, הבעלות בהפקות מקומיות קנויות שהופקו עבור התאגיד, משותפת לתאגיד ולמפיקים. אין ספק, כי מתן זכויות שידור לכל ספק תוכן ללא כל מגבלה – יפגע באפשרות להשיא הכנסות מתכני התאגיד, הכנסות אשר בחלקן חוזרות לציבור (באמצעות התאגיד) ובחלקן מגיעות למפיקים. אי-גביית דמי רישיון במקרים אלו, תביא לפגיעה כלכלית לא רק בתאגיד (ולמעשה בציבור בכללו), אלא גם ביוצרים באופן ישיר. באמצעות סעיף זה, התזכיר מפורר את תכני התאגיד המקוריים. כל גורם יוכל לקחת כל חלק שירצה בשידורי התאגיד ולשבץ אותו אצלו ולפרסם על גביו. גם בהיבט התחרותי העניין בעייתי מאוד שהרי התאגיד מתחרה של מי שיוכלו לעשות בתכניו כבשלו. למעשה, על-פי הצעת החוק, משאב ציבורי אשר הציבור משלם עליו יימסר ללא כל תמורה לשורה של גופים פרטיים מסחריים ולבעלי ההון המחזיקים בהם, אשר יפיקו עליהם רווח נוסף, ללא כל פיקוח ורגולציה והכל מבלי שהציבור – אשר מכספו הופקו תכני התאגיד – יוכל לראות החזר להשקעתו בדמות החזר השקעה לשוק היצירה והפקת תכנים נוספים".

בעניין ההצעה לשימוש חינם בחומרי הארכיון מבהיר התאגיד כי הוא מתנגד בתוקף לביטול האפשרות לגביית דמי שימוש בגין שימושים מסחריים בארכיון התאגיד: "כמקובל בארץ ובעולם, ארכיונים (לרבות ארכיונים של גופי שידור ציבוריים) גובים דמי שימוש בגין שימוש מסחרי בחומרי ארכיון. מניעת אפשרות זו מהתאגיד, תעמיד את התאגיד במצב נחות מול גופי שידור, הפקה וארכיונים אחרים, כאשר התאגיד יידרש לשלם עבור חומרי ארכיון הנרכשים על ידו מארכיונים אחרים, אך לא יוכל לגבות תמורה בגין שימושים של צדדים שלישיים בחומרי הארכיון שלו. המודל יוצר פגיעה תחרותית. ולמעשה הופך את התאגיד לזרוע הארוכה של מתחריו. התאגיד יפיק, יעמול, ישמר ארכיון וכו', והמתחרים יקבלו את חומריו הארכיוניים חינם. יתרה מכך, ההסדר המוצע מעביר נכסים מהציבור אל בעלי הון ותאגידים למטרות רווח. הדבר יפגע גם במפיקים, אשר כיום זכאים לחלק מההכנסות בגין מכירת זכויות שימוש בחומרי ארכיון. ביטול האפשרות לגביית דמי שימוש בגין שימושים מסחריים בארכיון התאגיד יפגע בהכנסות התאגיד, יגרום נזק כספי לציבור בכלל ולשוק היצירה בפרט".

בכאן מתנגדים בחריפות לכל דרישה להעברת נתונים או מידע לגורמים ממשלתיים או אסדרתיים שעלולה לפגוע בעצמאות השידור הציבורי.

התייחסות הערוצים המסחריים לתזכיר חוק השידורים / נייר עמדה
התייחסות ערוצי הטלוויזיה המסחריים קשת 12 ורשת 13 לתזכיר חוק התקשורת החדש של השר שלמה קרעי (31 עמ')
רשת 13 וקשת 12: "שידורי חדשות ואקטואליה יישלטו בידי שר התקשורת"

עיקרי הטענות:
תזכיר החוק מפקיע מהערוצים המסחריים רישיונות, תכנים ואפיקים, מצמצם את אפשרויות הפצת שידורי הערוצים המסחריים בטלוויזיה ובאינטרנט, מחזק את המונופולים הוט ויס, והכל תוך צמצום התחרות בשוק החדשות והשידורים ופגיעה בהפקות מקור
ביום שאחרי התזכיר שידורי החדשות והאקטואליה בישראל יישלטו על ידי שר התקשורת, לצד נתוני הרייטינג והשלט הביתי;
פלטפורמות בינלאומיות הפועלות בישראל נשארו מחוץ לחוק ללא מנגנון אכיפה להשקעה ביצירה המקומית.

ערוצי הטלוויזיה המסחריים קשת 12 ורשת 13, שלחו אמש את התייחסותם לתזכיר חוק התקשורת החדש של השר שלמה קרעי: "התזכיר מנתץ את האסדרה הקיימת ומבטל זכויות אשר תוקפן לא הוגבל בזמן רק לפני שש שנים (תקופת הרישיון הנוכחית מסתיימת ב-2032 ומתחדשת אוטומטית). בכך, התזכיר מתעלם מהמציאות המשפטית והעובדתית ומהנתונים הכלכליים. תוצאתו הצפויה של התזכיר היא הפקעת זכויות, פגיעה חוקתית, פגיעה באמון של משקיעים בישראל, חיזוק המונופולים, שליטה פוליטית בשידורי חדשות ופגיעה בציבור בישראל – צמצום חופש הביטוי והפחתת ההשקעה ביצירה ישראלית".

"ביום שאחרי התזכיר, שידורי החדשות והאקטואליה בישראל יישלטו על-ידי שר התקשורת. על-פי התזכיר, שרים וגורמי ממשלה, ימנו מועצת תוכן הכפופה לשר ופועלת כיחידה ממשלתית בתוך המשרד; שר התקשורת יהיה אמון על התבחינים לרישום ספקי חדשות במרשם ממשלתי והדרך בין שר התקשורת לבין חברת החדשות תתקצר. זהו מתכון להיעלמותו של שוק הדעות ולצלילתו לתהום של חופש הביטוי בישראל. עקרון יסוד של אסדרת תחום השידורים והחדשות בישראל ובעולם הוא שפיקוח על שידורי חדשות בטלוויזיה מתבצע על-ידי גורם שאינו ממשלתי, שאינו ממונה במישרין על-ידי הממשלה ושאינו כפוף לשרים, וזאת על-מנת להבטיח שידורי חדשות עצמאיים. התזכיר, אינו מגדיר או מגביל את תפקידי המועצה וסמכותה ומקנה לה סמכות בלתי מוגבלת לקבל כל החלטה ולקבוע כללים בכל נושא לרבות הטלת עיצומים כספיים חסרי תקדים בגין כל הפרה שתמצא המועצה לנכון. סמכויות המועצה ומאפייניו הכלכליים של שוק השידורים הם כחרב על צוואר הביטוי החופשי.

"התזכיר מתעלם מהמגוון החדשותי העומד בפני הציבור בישראל באתרי התוכן השונים וברשתות חברתיות ובפלטפורמות שיתוף תכנים בינלאומיות כמו פייסבוק, טוויטר וטיקטוק או באמצעות מנועי חיפוש. התזכיר מתעלם הן מכוח השוק והן מתרומתן של הדיגיטל לשוק הדעות החדשותי".

שליטה ממשלתית באיסוף נתוני הצפייה וב"עיבודם": בישראל, כמו בעולם, נתוני הצפייה מופקים על-ידי חברות מקצועיות, שזהו עיסוקן, בדרך כלל באמצעות ועדה המורכבת מנציגי התעשיה. התערבות ממשלתית בנתוני צפייה תפגע בעצמאות המדידה, בשקיפות הנתונים ובאמון שניתן כיום על-ידי מפרסמים, לערוצים המסחריים. איסוף נתונים גולמיים מפלטפורמות לא יעיד באופן מהימן על נתוני הצפייה, אשר נמדדים כיום באופן מקצועי וכמקובל בעולם. הערוצים המסחריים מתנגדים בתוקף לכל התערבות ממשלתית בנתוני הצפייה בישראל. אין כל תכלית ראויה להתערבות ממשלתית בהסדר הקיים היום, לפיו הגופים שמשדרים פרסומות, המפרסמים ואיגוד השיווק, אוספים את נתוני הצפייה וגורם מקצועי מעבדם. ההסדר הקיים מבטיח אובייקטיביות וזרימה של מידע בשוק חופשי. משרד התקשורת מציע רגולציית יתר שתכליתה פסולה.

בהתייחס לזכויות השידור של הערוצים המסחריים נכתב: "התזכיר מפקיע את נכסי הערוצים ומבטל את זכויותיהם, סוטה באופן מהותי גם ממדיניות שנקבעה על-ידי משרד התקשורת רק לפני כמה שנים, אשר בהסתמך עליה, השקיעו הוציאו הערוצים המסחריים השקעות בסדרי גודל של מאות מיליוני שקל. פניית הערוצים המסחריים לקבלת רישיון לשידורי טלוויזיה הייתה מבוססת על נכסים שמבטיח הרישיון, ביניהם הפצה על גבי הוט ויס ובעידן פלוס, באפיקים מוגדרים. רכישת האפיקים החדשים, 12 ו-13, נעשתה בהליך מכרזי תמורת עשרות מיליוני שקל. בהסתכמות על הרישיון שמבקש התזכיר להפקיע, הקימו והפעילו הערוצים המסחריים חברות חדשות נפרדות ואולפנים ייעודיים בירושלים. מהלך זה התבסס על תוכניות עסקיות המביאות בחשבון לכל הפחות את תקופת הרישיון הראשונה עד לשנת 2032. והנה, שנים אחדות לאחר המהלך שנועד להקנות ודאות עסקית, משרד התקשורת משנה לחלוטין את כללי המשחק ומפקיע מידי הערוצים המסחריים את הנכסים אותם קיבלו במסגרת הרישיונות, באופן שמסכל את יכולתם לבצע השקעות נוספות, לבנות תוכניות עסקיות ולקיים מודל כלכלי".

חיזוק הדואופול יס והוט בתזכיר המוצע, תוך הפקעת התכנים: התזכיר בוחר להפלות לרעה את הערוצים המסחריים וקובע תקופת מעבר בת 3 שנים במהלכה הערוצים המסחריים יהיו מחויבים להעביר את שידוריהם, ללא תמורה, לפלטפורמות של הוט ויס בכבלים ובלווין, שבתמורה לא יהיו מחויבות לשאת אותם (חובת העברה חינם, ללא חובת נשיאה). בנוסף מבקש משרד התקשורת כי הערוצים המסחריים ימסרו חינם את הנכס המרכזי שלהם, לכל ספק תכנים שיבקש זאת, לרבות להוט וליס. הפקעת התכנים יחד עם ביטול יכולות ההפצה של הערוצים המסחריים לא יאפשרו מודל כלכלי בר-קיימא. עוד מבקש התזכיר לאפשר להוט וליס, להן נתח שוק משותף של 72% בטלוויזיה הרב-ערוצית, כניסה מיידית לשוק הפרסום בפלטפורמות הכבלים והלווין, ללא כל תקופת מעבר והערכות של שוק השידורים, בניגוד למסקנות ועדת פולקמן ותזכיר השידורים של שר התקשורת הקודם.

התזכיר מתעלם מכוח השוק של הוט ושל יס בעלות מערך הפצה עצום וגישה ישירה למיליוני בתי אב בישראל, באמצעות שימוש בתשתיות פיזיות – מסורתיות ואינטרנטיות, על מקרקעין ציבוריים ופרטיים. בהעדר חלופה ציבורית, לקבוצת הוט ולקבוצת בזק יש את היכולת להוות חסם תחרותי ( (gate keeper. התזכיר, המאפשר להן שידורי חדשות ופרסומות מיד מקנה להן אינטרס מובנה לנהוג כשומרות סף לשידורים של אחרים. הוט וחברות בקבוצת בזק רשאיות, להציע סלי שירותים משותפים, הכוללים שירותי טלוויזיה רב-ערוצית, טלפוניה וגישה לתשתית אינטרנט.

רגולציה המבקשת לאסדר את תחום השידורים אינה יכולה להתעלם מהמצב העובדתי והתחרותי הקיים הנותן עדיפות מובנית לפלטפורמות רב-ערוציות בעלות תשתיות פיזיות. לו משרד התקשורת היה מבקש באמת ובתמים ליצור "מגרש משחקים שוויוני" ואדיש טכנולוגית התזכיר, במתכונתו הנוכחית, לא היה בא אל העולם.

באשר להשקעה ביצירה המקומית, תזכיר החוק מתעלם לחלוטין מפלטפורמות ענק הפועלות בישראל, אשר נשארו מחוץ לחוק, ללא כל מגבלה לשדר חדשות, וללא מנגנון אכיפה שיחייב אותן בהשקעה ביצירה המקומית: "לגוגל, פייסבוק וטיקטוק מעמד דומיננטי וכוח שוק משמעותי במקטעים שונים של שוק הפרסום המקומי ובשווקי הפרסום בעולם כולו. כוח זה נובע, בין היתר, מיכולות טכנולוגיות אדירות, ממאגרי המידע שברשותן וגם מעצם העובדה שמספקות שירותים אשר לרובם אין תחליף מבחינת הצרכן הישראלי. בשוק המקומי, גוגל, פייסבוק וטיקטוק מתחרות בערוצים על הכנסות מפרסום, גם מוכרות בעצמן שטחי פרסום על גבי פלטפורמות OTT מקומיות ולעיתים אף מפיקות הכנסות מפרסום תוך שימוש בתכני הערוצים המסחריים, ללא אישור או תמורה. גם בתחום החדשות ועל אף שאינם יצרני תוכן, פייסבוק וגוגל בנו מודלים טכנולוגיים וכלכליים שבאמצעותם צברו דומיננטיות ומיקמו את עצמם כחיץ בין יוצרי התוכן לבין הצופים.

התייחסות הערוצים המסחריים לתזכיר חוק השידורים / נייר עמדה
התייחסות ערוצי הטלוויזיה המסחריים קשת 12 ורשת 13 לתזכיר חוק התקשורת החדש של השר שלמה קרעי (31 עמ')
תאריך:  22/08/2023   |   עודכן:  22/08/2023
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשש בתאגיד: חוק השידורים יפגע בעצמאות השידור הציבורי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שידור ציבורי
ארגון העיתונאים וערוץ 10 כנסת ישראל הודיעו (8.8.23) לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, כי הגיעו להסכמה ולפיה תידחה בקשת הארגון נגד ערוץ הכנסת על כל סעדיה. בית הדין נתן תוקף של פסק דין להודעה.
15/08/2023  |  יצחק דנון  |   חדשות
האם יותר מ-80 שנה של מפעל רדיו אדיר של קריינות חדשות מקצועית צפויות בקרוב להעלם? מהדורות החדשות של השעה העגולה בקול ישראל צפויות לעבור בקרוב מתיחת פנים, שתשנה אותן מן הקצה אל הקצה.
09/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוק השידור הציבורי הישראלי קובע כי תאגיד השידור הישראלי יפעל "לטיפוח ולקידום השפה העברית". אולם בפועל רמת העברית בפלטפורמות השונות של תאגיד כאן הולכת ונחלשת, וגם הצופים והמאזינים מבחינים בכך ומתריעים על הליקויים, שאינם מתיישבים עם לשון החוק.
08/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר התקשורת שלמה קרעי הציג את עיקרי תוכניתו לשוק התקשורת הכוללים את סגירת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין - ולהקמת גוף אחד להחלפתם. עוד על-פי התוכנית: הצורך ברשיונות למפעיל חדשות יבוטל, תתאפשר הקמת ערוצים נוספים ויופסק הפיקוח על תכנים בערוצי טלוויזיה, בנוסף - ערוץ הספורט יחויב למכור לכל ספק את תכניו, בכל ממשק. איסור הפרסומות בתאגיד כאן יורחב כך שיחול גם על כאן רשת ב'.
17/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
וליד יוסף, מנהל חדשות טלוויזיה בחטיבת המדיה בערבית בתאגיד כאן, מבקש (12.7.23) מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים צו מניעה זמני נגד פיטוריו ונגד הליכים להחלפתו. יוסף, המועסק בשידור הציבורי 24 שנים, מוסר שהפיטורים אמורים להיכנס לתוקף ב-3.8.23.
12/07/2023  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il