|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
[צילום: איתמר לוין]
המחיר הנפשי של המלחמה

חודש למלחמה: עלייה של 90% ברכישת תרופות הרגעה ושינה

בתוספי תזונה אשר מיוחס להם אפקט מרגיע כגון רסקיו ורגיעון נרשמה עליה ממוצעת של כ-230% עלייה של 20% נרשמה ברכישת משככי כאבים למעלה מ-3,000 פניות התקבלו לקו הסיוע הנפשי
07/11/2023  |     |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

במהלך חודש אוקטובר נרשמה עלייה של מאות אחוזים ברכישת תרופות ותוספי תזונה להרגעה במצבי לחץ וחרדה, וכן עלייה של עשרות אחוזים ברכישת תרופות לשיכוך כאבים. כך עולה מנתוני רשת בתי המרקחת "מכבי פארם" מקבוצת מכבי שירותי בריאות.

בתרופות המשמשות להרגעה והשראת שינה כגון נרבן, רילקסין, ולריאן וקלמנרבין, נרשמה עליה ממוצעת של כ-90% במהלך חודש אוקטובר לעומת חודשים יוני-אוגוסט 2023. בתוספי תזונה אשר מיוחס להם אפקט מרגיע כגון רסקיו ורגיעון נרשמה עליה ממוצעת של כ-230% במהלך חודש אוקטובר לעומת יוני-אוגוסט.

בקטגוריית משככי הכאבים כגון אדוויל, אקמול ואופטלגין, נרשמה עלייה ממוצעת של כ-20% ברכישה באותה תקופת בדיקה.

הרוקחת הראשית של רשת מכבי פארם, שרה גביש: "בימים אלו ישראלים רבים מחפשים פתרון מהיר לסיוע בהפחתת הלחץ והחרדה והרוקחות והרוקחים שלנו מדווחים על התייעצויות רבות של מטופלים בנושא, כאשר רבים מתארים קושי גדול בהירדמות ובשינה רציפה בעקבות המצב. לגבי העלייה ברכישה של משככי כאבים לא מן הנמנע שהמצב במדינה מוביל לכך שהישראלים סובלים יותר מכאבי ראש ומיגרנות, אך ייתכן שהעלייה קשורה גם ברצון של רבים להצטייד בתרופות שכיחות על-רקע הנחיות פיקוד העורף״.

כמו-כן, לאחר חודש מתחילת המלחמה, במכבי מציינים כי למעלה מ-3,000 חברי מכבי כבר פנו לקו הסיוע המיוחד לתמיכה נפשית אותו מפעילה מכבי ע״י עובדות ועובדים סוציאליים.

תאריך:  07/11/2023   |   עודכן:  07/11/2023
מירב ארד
+נפצע בעזה והעז לתקוף את חמאס
23:23 07/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל בערבית מפרסם תיעוד בו צעיר עזתי שנפצע תוקף את דובר משרד הפנים של חמאס.
+מיארה: כספים קואליציוניים שטרם הועברו מוקפאים ומיועדים לצרכי מלחמה
23:07 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ככל שהממשלה או שר משריה יבקשו לעשות שימוש אחר בכספים - יהיה צורך בקבלת החלטת ממשלה שתחריג באופן מפורש את הקצאות הכספים  ▪  חוות הדעת - ברקע הודעת החשכ"ל שלא לשלם תוספת "אופק חדש" לעובדי רשת החינוך של שס  ▪  שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים הכחישו דיווח לפיו גפני טען שסמוטריץ' ביקש ממנו לא להעביר כספים קואליציוניים למפונים: "פשוט שקר"
מיארה. מקור תקציבי למימון המלחמה [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+צה"ל תקף חוליית נ״ט והשמיד מטרות של חיזבאללה
22:30 07/11/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של חיזבאללה ביניהן מחסן אמצעי לחימה, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים בהם מוקמו אמצעים טכנולוגיים של ארגון הטרור. התקיפה בוצעה בתגובה לירי משטח לבנון מוקדם יותר היום.

כמו-כן, כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל.
+הרצוג להאריס: "חזרתם המיידית של החטופים היא דאגתנו המרכזית"
22:16 07/11/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה הרצוג שוחח עם סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. הנשיא ציין כי השבתם המיידית והבלתי מותנית של החטופים היא דאגתה המרכזית של מדינת ישראל. האריס חזרה על תמיכתה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.
+הבונדס: גייסנו למעלה ממיליארד דולר למען ישראל
21:44 07/11/23  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מסר כי ארגון הבונדס גייס מיהודי העולם למעלה ממיליארד דולר למען מדינת ישראל ולחיזוק הכלכלה הישראלית. "‏יהודי התפוצות והעם בישראל עומדים יחד במערכה לניצחון האור על החושך", דברי סמוטריץ'.

+שני מטחי רקטות למרכז ולשפלה; פגיעה ישירה בסביון
21:38 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אזעקות הופעלו במרכז הארץ ובשפלה  ▪  בכל המקרים לא היו נפגעים בגוך, אך נגרם נזק לרכוש בסביון  ▪  שיעור היירוטים המוצלחים בכיפת ברזל - 86%, ובקלע דוד - 100% הצלחה  ▪  דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "דרך ארוכה לפנינו, אין הפסקת אש"
נזקי הפגיעה בסביון [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+נרות לזכרם
21:20 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

החזירו את החטופים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נתניהו: לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת החטופים מעזה
20:39 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה: "חמאס מגלה שאנחנו מגיעים למקומות שלא חשב שנגיע אליהם"  ▪  שיגר מסר מאיים לחיזבאללה: "אם יבחר להיכנס למלחמה, הוא יעשה את טעות חייו"
נתניהו. הצהרה ללא שאלות [צילום: לע"מ]
+ארכיאולוגים משתתפים במאמצי הזיהוי בבתים שרופים בעוטף
20:31 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
ארכיאולוגים של רשות העתיקות משתתפים במאמצי הזיהוי של צה"ל בבתים שרופים בעוטף וגילו עשרות עדויות אושיות נוספות  ▪  עד כה זוהו ודאית בדרך זו לפחות עשרה נספים
קורע לב [צילום: אסף פרץ, רשות העתיקות]
+המבקר אנגלמן נפגש עם מפונים במלונות בירושלים
20:29 07/11/23  |  יפעת גדות
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נפגש היום (7.11.23) עם מפונים מהצפון השוהים בבתי מלון בירושלים. במהלך הביקור השתתף מבקר המדינה בטקס למען החטופים במלון דן ירושלים.

במפגש עם המפונים שמע המבקר על הפערים שעדיין קיימים, חודש לאחר תחילת המלחמה, ועל הקשיים הרבים איתם הם מתמודדים כשהם הרחק מביתם. הפערים שעלו התייחסו להעדר תוכנית כלכלית, למתן מענה מצומצם למסגרות חינוך לילדים, ולקשיים בהתנהלות היומיומית.
+מאות דגלי ישראל סביב המשכן החדש של הספרייה הלאומית
20:25 07/11/23  |  יפעת גדות
במלאת חודש ימים לפרוץ המלחמה ולמתקפת הטרור הנוראית, הוצבו מאות דגלי ישראל סביב המשכן החדש של הספרייה הלאומית, השוכן בקריית הלאום אל מול משכן הכנסת ובסמוך למוסדות השלטון.

דגלי ישראל מבטאים בתקופה הקשה הזאת את האחדות, הגאווה והגבורה של מדינת ישראל והם מסמלים יותר מכל את הרוח הישראלית, את הניצחון ואת האמירה - "ביחד ננצח".

משכנה החדש של הספרייה הלאומית נפתח רק לפני שבוע לציבור הרחב, בעיצומה של המלחמה, ועד כה כבר פקדו אותו אלפי אנשים שנותנים ביטוי מוחשי לניצחון הרוח של התרבות היהודית והישראלית.
+הערות על המצב
20:23 07/11/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
בלי רשות הטרור הפלשתינית ובלי או"ם, בלי אחריות לאזרחי עזה, בלי ציוצים מיותרים ומזיקים, בלי אתנן לארגוני הטרור השונים  ▪  ומנגד: קיצוץ דחוף במשרות ובתקציבים של כלומניקים לענייני כלום ובהוצאות מיותרות אחרות, והעברת הכספים לשיקום נפגעי מלחמת שמחת תורה  ▪  וגם תודות
מיד אחרי המלחמה [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+קהילת דוברי הרוסית גייסה 663,000 דולר בתוך 15 שעות
19:57 07/11/23  |  יפעת גדות
השבוע (5.11) התקיים מרתון התמיכה הגדול בישראל לקהילת דוברי הרוסית. האירוע שארך 15 שעות, התקיים בהובלת המרכז לאימפקט יהודי וארגונים יהודיים נוספים מכל רחבי העולם, שגייסו בהתנדבות עשרות אומנים מהשורה הראשונה מעולם המוזיקה הרוסי, כדי לתרום למדינת ישראל במשדר התרמה ענק. בין האמנים גם דוד דאור, ארקדי דוכין, אנדריי מקרביץ', ועוד רבים נוספים. לאחר 15 שעות של הופעות ממיטב האומנים, גויסו 663,000 דולר, שתרמו 7,800 תומכי ישראל ממעל ל-30 מדינות. הסכום במלואו יעבור למגוון פרויקטים לטובת הציבור הישראלי שנפגע במלחמה.

באירוע הוירטואלי צפו מעל ל500,000 צופים מכל רחבי העולם, שפתחו את הכיס והלב. מההפקה נמסר כי כל ההופעות ששודרו בלייב ישודרו בלינק האירוע עד ה-20.11 ועד אז ניתן להמשיך ולתרום. הסכום הסופי והנתונים המדויקים יפורסמו ב-20.11 באתר הרישמי של האירוע. www.supportisrael23.com.
+גלנט: סינוואר מנותק קשר, שרשרת הפיקוד שלו הולכת ומנותקת
19:56 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון: "הפוגה הומניטרית זה קודם כל החטופים שלנו, זה הומאניטרי. זה קודם כל האנשים שנמצאים בעזה"  ▪  השר גנץ: "נעשה הכל כדי להביא את החטופים הביתה - בכוח ובמעשה מדיני. נילחם במי שצריך, ונדבר עם כל מי שאפשר"
גלנט. הלחצים יילכו ויגברו [צילום: אריאל חרמוני]
+המיליציות: תקפנו בסיס אמריקני במזרח סוריה
19:38 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+מיארה ואיסמן: חקירה נרחבת ביותר של פשעי חמאס
19:11 07/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מגיבים לביקורתו של העיתונאי רונן ברגמן: החקירה מנוהלת בידי גורמי הביטחון והפרקליטות, וכוללת את איסוף כל הראיות כדי להעמיד לדין את האחראים בכל מקום בו יהיו
חורבות קיבוץ בארי [צילום: אדי ישראל, פלאש 90]
+גרסת ישומון פיקוד העורף מתעדכנת: ייתכנו שיבושים באייפון
19:07 07/11/23  |  עידן יוסף
לצורך שדרוג ייזום של יישומון פיקוד העורף ייתכן שבשעות הקרובות ועד לזמינות הגרסה החדשה בחנות ההורדות, לא יתקבלו התרעות ביישומון למשתמשי iPhone.
לרשות האזרחים שני אמצעי התרעה נוספים: צופרי פיקוד העורף והמחשב האישי אותו ניתן להפוך לאמצעי התרעה ע״י בחירת מיקומכם בפורטל החירום הלאומי.

כמו כן, בעת אירוע אמת ניתן יהיה להתעדכן בהתרעות פיקוד העורף גם באמצעות ערוצי הטלוויזיה והרדיו וערוצי המידע של פיקוד העורף בטלגרם. הודעה על השלמת הליך השדרוג וזמינותו להורדה בחנות ההורדות תועבר בהתאם.
+הנשיא במכתב חריג: "אירועי הקמפוסים - איום על האנושות עצמה"
18:27 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה שלח מכתב חרום לנשיאי 700 אוניברסיטאות ומכללות בארה"ב בעקבות עלייה באירועי אנטישמיות בקמפוסים, בעקבות טבח ה-7 באוקטובר  ▪  הרצוג דורש טיפול מיידי במי שתומכים במעשי חמאס וקורא להקמת צוותי משימה ייעודיים למאבק באנטישמיות  ▪  "אידיאולוגיות מרושעות אשר מכוונות כלפי יהודים תמיד מאותתות על קריסה אינטלקטואלית רחבה"
הרצוג. גינוי ראשי המוסדות האקדמיים הכרחי [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני
18:21 07/11/23  |  
בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום שלישי, 7 בנובמבר 2023, בשעה 18:00, עד ליום רביעי, 8 בנובמבר 2023, בשעה 18:00:

פעילות מצומצמת - עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש
    פעילויות חינוכיות- אין לקיים פעילויות חינוכיות.
  • מערב הנגב - קיימות החרגות לקיום פעילויות חינוכיות.
התקהלויות ושירותים- ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.
    מקומות עבודה- ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
  • עוטף עזה - ניתן לקיים פעילות במקומות העבודה בכפוף להנחיות המופיעות בצו אלוף פד"ם.

פעילות חלקית - מרכז הנגב, לכיש, חלק מיישובי גולן דרום (קצרין, מוא"ז גולן), גולן צפון, קו העימות (בכפוף להנחיות פיקוד צפון)
פעילויות חינוכיות - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
  • קו העימות- ניתן לקיים פעילויות חינוכיות בתוך מרחב מוגן תקני בלבד.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים בהגבלה של עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.
מקומות עבודה - ניתן לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

פעילות מלאה - השפלה, דן
פעילויות חינוכיות - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 אנשים.
מקומות עבודה - פועלים ללא הגבלות.

פעילות מלאה -שאר הארץ
פעילויות חינוכיות - ניתן לקיים פעילויות חינוכיות ללא הגבלות.
התקהלויות ושירותים - ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 אנשים.
מקומות עבודה - פועלים ללא הגבלות.

על כל אחד ואחת מאיתנו לוודא כי אנחנו ערוכים ויודעים כיצד לפעול כדי להגן על חיינו ועל יקירינו. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב ולשהות בו 10 דקות.
יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות שמפרסם פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים.
+בן-גביר לשב"ס: "אפס סובלנות מול אסירי הנוח'בא; הם חיות אדם"
17:26 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון לאומי הורה לשב"ס לפעול נגדם עם הכי הרבה כוח שאפשר  ▪  על יתר האסירים הביטחוניים אמר: "הייתה טעות בקונספציה שנים רבות. יש הזדמנות לשנות סדרי עולם מול המחבלים, לא רק למלחמה אלא לשנים קדימה"
בן-גביר עם צמרת שב"ס [צילום: תקשורת השר]
+אזעקה נשמעת באשדוד ובניצן
17:01 07/11/23  |  עידן יוסף

+מפקד פיקוד הדרום: "השבת החטופים היא מצפן עבורנו"
16:57 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אלוף ירון פינקלמן אומר כי "לראשונה בעשרות השנים האחרונות, צה״ל נלחם בלב ליבה של העיר עזה, בלב ליבת הטרור. לנגד עינינו כל העת החטופים שמוחזקים בשבי החמאס"  ▪  "משימת פירוק החמאס תדרוש זמן ונמשיך ונילחם עד שנשיג אותה לאורך זמן רב, במגוון שיטות פעולה. אנחנו מתקדמים על-פי הקצב המבצעי הנכון"
פינקלמן. מלחמה הלב ליבה של העיר עזה [צילום: דובר צה''ל]
+מאמינים שיגיעו לגן עדן? בשר התותחים של חמאס
16:35 07/11/23  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה
עומדים בתור למשימת התאבדות בתוך מנהרת טרור בעזה, ממלמלים תפילות מהקוראן ומשפטים על חיי נצח בגן עדן. הצצה לעולמם של ה"שהידים" מחמאס
מזיעים ולחוצים
+המשטרה: סכנה רבה להסלמה מהפגנות בערים ערביות
16:33 07/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסבירה בבג"ץ מדוע דחתה בקשות לקיים הפגנות באום אל-פחם וסכנין: נסיון העבר מלמד על סכנה ממשית לפגיעה בשלום הציבור ובטחונו; אין די שוטרים לאבטח אותן
הפגנה בסכנין, אפריל 2022 [צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90]
+כ-20 שיגורים מלבנון לעבר צפון הגולן ואצבע הגליל
16:30 07/11/23  |  עידן יוסף
אזעקות בעין קנייא ומסעדה בצפון הגולן ובאצבע הגליל. נצפו שיגורים של מערכת כיפת ברזל. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון לישראל. כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי את מקורות הירי.
+פלשתינים ביקשו לדחות בשל המלחמה הריסת בתים בלתי חוקיים
15:52 07/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המבנים הוקמו על שטח של שמורת טבע ואתר ארכיאולוגי בשומרון, ונטען שבשל המלחמה לא ניתן להשלים את הכשרתם  ▪  בג"ץ דחה על הסף את העתירה מטעמים פרוצדורליים
משרדי המינהל האזרחי נסגרו
+המיצר המדיני
14:43 07/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ישראל מעדיפה את העמימות על פני ניהול בירור גלוי ושקוף עם ידידיה בעולם  ▪  הממשלה לא גיבשה דבר, שיהיה נהיר לאזרחיה ולמשרדי החוץ בעולם
[צילום: דנה קופל]
+מתנדב מד"א טיפל בפצועים כשגילה שבנו נרצח
14:20 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
מתנדב מד"א, צבי רידר, טיפל בפצועים בתחילת המלחמה כשגילה שבנו דור נרצח בביתו בבארי  ▪  התקשר אליו ומחבל ענה לו בערבית

חובש רפואת חירום במד"א צבי רידר [צילום: דוברות מד"א]
+חרדים למדינת ישראל
14:16 07/11/23  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה
על-פי נתוני ה-OECD, אם החרדים והערבים החיים בישראל היו נוטלים חלק שווה בתעסוקה ובפעילות הכלכלית, אזי מיקומה של ישראל היה מזנק לאחד המקומות הראשונים בעולם ברמת הצמיחה השנתית
יותר מ-30% [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה בגבול לבנון
13:55 07/11/23  |  מירב ארד
לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר (יום ג') מטרה אווירית חשודה שזוהתה בגבול לבנון בטרם חדרה לשטח ישראל. כמו-כן, לפני זמן קצר מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל במרחב עראמשה, אין נפגעים. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בשטח לבנון.
+כמה הערות
13:40 07/11/23  |  זוהר בן-אשר   |   לרשימה המלאה
ישראל, ודאי שתחת אי-הנהגתה של הממשלה הנוכחית ושל ראש הממשלה הזה, איננה מתעסקת בכלל ביעד המדיני של המלחמה ובכך היא לא רק מרחיקה פתרון, אלא את כל מי שעדיין תומך בנו; בעיקר ארה"ב
ללכת הביתה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הפרדוקס שיוצרת המלחמה ביחסי ארה"ב-אירן
13:35 07/11/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חרבות ברזל מלמדת כמה חשוב להגיע להסכם שיגביל את הגרעין האירני - אך גם מרחיקה מאוד את התממשותו  ▪  אקונומיסט: לביידן נותר רק לחזור להטלת עיצומים
המתח עולה בלי עימות כולל [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+קצין יהל"ם הקדיש פיצוץ מנהרה לדודו שנפל: "אחד המאמצים להחזיר את העוטף ל-100% גן עדן"
13:30 07/11/23  |  מירב ארד
לוחמי מילואים מחטיבת הנגב, מחטיבה 551, ולוחמי יהל״ם, איתרו מספר מנהרות בתוך בית מגורים בשטח אזרחי באזור בית חאנון. לוחמי יחידת יהל"ם בשיתוף לוחמי המילואים ולוחמי יחידת עוקץ השמידו את המנהרות.

בפעילות השתתף קצין ביחידת יהל״ם, סרן (מיל׳) ר', אחיינו של ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין ז"ל שנהרג בקרבות עם מחבלים בעוטף עזה. ר' הקדיש את הפיצוץ לזכרו של אופיר: "אחד הנרצחים הראשונים במלחמה הזו היה הדוד שלי אופיר ליבשטיין זכרונו לברכה. אופיר לקח את הנשק בבוקר של יום שבת ויצא מהבית בשביל להרוג מחבלים. אופיר נפל בקרב ובהגנה על עוטף עזה. לא זוכר אם אמרתי, אבל אופיר היה ראש מועצת שער הנגב. הפיצוץ הזה מוקדש לו".
+"בלי מילואים אין צה"ל, החמאס העריך שצה"ל מתפרק"
13:28 07/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק שני מדיון עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, על צבא המילואים בצה"ל ועל ההחלטה של הרמטכ"ל בני גנץ ושל שר הביטחון משה ("בוגי") יעלון לצמצם את הקריאה למילואים ולא לשלב את אנשי המילואים במבצעים

[צילום: דובר צה"ל]
+חובש במד"א נלחם במחבלים תוך כדי פינוי פצועים
13:05 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
בלי להסס, גלעד, יחד עם חברים נוספים מכיתת הכוננות, יצאו לעבר המחבלים כדי להגן על הקיבוץ, לחימה שנמשכה למעלה מ-4 שעות
גלעד הונוולד [צילום: דוברות מד"א]
+צבע אדום, משכן הכנסת
12:53 07/11/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
חוק מסוכן גם כאשר ביצועו נתון בידיים המשפטיות הנקיות ביותר  ▪  על אחת כמה וכמה כאשר לוין הוא שר המשפטים
יריב לוין. [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עגבניות - מאמץ לאומי
12:06 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

לחימת העורף [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+עם דגלים לבנים: תושבי שכונת זייתון תועדו עוזבים את בתיהם
12:04 07/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם את תיעוד של עזיבת התושבים והודיע על מסדרון הומניטרי נוסף בכביש סלאח א-דין
עזיבת תושבי זכונת זייתון [צילום: דובר צה"ל]
+חובש מד״א שנתקל במחבלים הצליח להציל אישה וילד
11:56 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
חובש מד״א שנתקל במחבלים בדרך למשמרת בשדרות והצליח להציל אישה וילד מהתקלות עם מחבלים: ״בכל אותן שעות, לא הייתי בטוח שנצא משם. התחנה - הפכה באותו יום שבת ארור לבית חולים״
חובש יחידת חירום ונהג אמבולנס במדא אופיר תור [צילום: דוברות מד"א]
+החל שיקום מסילות הדרום; היעד - הגדלת שינוע המטענים
11:55 07/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רכבת ישראל משקמת מסילות באזור אשקלון ושדרות שנפגעו מנפילות רקטות  ▪  השיקום מתבצע בעזרת כלים הנדסיים כבדים וצוותים עובדים בהתאם להנחיות פיקוד העורף  ▪  השיקום יאפשר לשפר את הגמישות התפעולית של הרכבת באזור הדרום
עובדים עם קסדות [צילום: רכבת ישראל]
+התקיים מעמד חשיפת שמות חללי המלחמה בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל
11:54 07/11/23  |  יפעת גדות
אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון קיים אמש מעמד לחשיפת לבנות ההנצחה, בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, אשר בהן חקוקים שמותיהם של חללי המלחמה עד כה.

במעמד זה נחשפו 394 לבנות הנצחה ולצידן הודלקו נרות זיכרון לחללי המלחמה- חיילות וחיילים, שוטרות ושוטרים ואנשי שירות הביטחון הכללי, אשר נפלו בקרב. בהיכל מונצחים ויונצחו שמותיהם של כלל הנופלים במלחמה ובמערכות ישראל.

ביום השנה לנפילתם ייערך לכל אחד מהם טקס אזכרה אישי, כנהוג בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל.
+כוחות הביטחון מיפו הלילה את בית המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים
11:47 07/11/23  |  מירב ארד
במהלך הלילה כוחות צה"ל, מג״ב ושב״כ עצרו ברחבי אוגדת יהודה ושומרון 28 מבוקשים מתוכם 11 מחבלים בארגון הטרור חמאס. בפעילות הכוחות במחנה הפליטים טול כרם במנשה נערך מבצע לסיכול תשתיות טרור, במהלכו כוחות הנדסה חשפו בצירים מספר מטענים ומטעני גחון מוכנים לשימוש אשר יועדו לפגוע בכוחותנו.

בכפר סעיר שבעציון נערך מיפוי לקראת הריסה של בית המחבל אשר ביצע את פיגוע הדקירה אתמול בירושלים. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות אשר הגיבו בירי, זוהו פגיעות. בבית פג'ר שבחטיבת עציון איתרו לוחמי צה"ל שני כלי נשק ובכפר פקוע שבמנשה אותר רובה ציידים.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,350 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ870 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס
+השר עמיחי אליהו מזין את האסלם המטורף
11:44 07/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
כואב לי העדר תגובה הולמת של בנימין נתניהו, שאינו מפטר שר, המסבך את ישראל בעולם, בהציגו את ישראל כנכונה לפתור בעיה כאובה שלה בטבח מאות אלפי בני אדם בפצצת אטום
אליהו. מזין את הטירוף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גבול לבנון: טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שפעלה לשגר טיל נ"ט
11:37 07/11/23  |  מירב ארד
טנק של צה"ל תקף לפני זמן קצר (יום ג') בשטח לבנון חוליית מחבלים שניסתה לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למרחב שתולה. כמו כן, מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו עמדה של ארגון הטרור חיזבאללה, על מנת להסיר איום.
+השואה הפעם בצבע
11:32 07/11/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
סרטוני השנאה ליהודים שצולמו בשדה התעופה במחצ'קלה, נראה כעוד שיא של רדיפת יהודים  ▪  זו אותה אנטישמיות המתרחשת באוניברסיטאות מהיוקרתיות בעולם, סטודנטים יהודים מאוימים, נצורים, מוברחים, מותקפים על-ידי מליציות אנטישמיות המבקשות לעשות בהם שפטים
המון מוסלמי מוסת [צילום: AP]
+חייל מצא עצמו מניק גורי כלבים בפעילות מבצעית
11:26 07/11/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
חייל מילואים במחלקת הסיור של גדוד 439 מצא עצמו מניק גורי כלבים בפעילות מבצעית – "התמימות לצד הלחימה היא סוריאליסטית"
סער והכלבים
+אושרה הארכת דחיית תשלומים למפונים, חיילי מילואים ומשפחות חטופים
11:22 07/11/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יידחה בחודש נוסף תשלומים לרשויות המדינה, משכנתאות, שכר דירה  ▪  שר הביטחון פרט בפני חברי הכנסת את מטרות המלחמה ואת ריכוז המאמצים בגזרות הלחימה השונות  ▪  גלנט: לפנינו ימי לחימה רבים, זו מלחמה שונה ממה שהכרנו. זה ייקח זמן  ▪  אדלשטיין: ניכר כי נעשית עבודה יסודית ורצינית לפי תוכנית מסודרת
שר הביטחון בדיון הוועדה בקריה [צילום: תקשורת שר הביטחון]
+פגישה לפני שבעים שנה
10:48 07/11/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הפגישה המקרית הביאה בעקבותיה חברות, שחבקה בתחילתה עוצמת סערות חובטת וכואבת, כשהתמסרנו בצעירותנו בכל לבנו בלהט רב לחזון פוליטי, שעלה על שרטון נקלה, שהותיר אותנו נכלמים, מאוכזבים וכאובים
70 שנה [צילום: משה שי/פלאש 90]
+התרעת אירוע ביטחוני: תושבים בצפון מתבקשים להישאר בקרבת מרחב מוגן
10:04 07/11/23  |  מירב ארד
עקב התראה לאירוע בטחוני מתבקשים השוהים במעין ברוך, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, כפר יובל, מטולה, מרגליות ורמות נפתלי להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. התנועה בכבישים באזור רכס רמים אסורה ומסוכנת. כבישים חסומים:

- צומת מצודות (גיבור) לכיוון צפון
- צומת נחל קדש (ליד מרכז מסחרי צומת כ"ח) - לכיוון מערב
- צומת הכניסה לא"ת צפוני ק"ש לכיוון מזרח
- צומת הכניסה הדרומי לבית הלל לכיוון צפון
- מעיינות הבניאס לכיוון מערב
- כפר סאלד לכיוון צפון
- רמות נפתלי לכיוון צפון
- צומת מלכיה לכיוון צפון
- צומת מרגליות לכיוון מערב
+כיצד נשמור על החוסן שלנו בעת מלחמה
09:53 07/11/23  |  איילת פדה-גולדשטיין   |   לרשימה המלאה
ויקטור פרנקל בחר "בחיים למרות הכל"  ▪  למרות מספר מחנות ריכוז, ואובדן היקרים לו מכל, ועל כן הוא הכתובת אליה אנו - הפסיכולוגים החברתיים, פונים בימים אלה, כמשען רוחני
לדעת לבקש עזרה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חודש למלחמה: עלייה של 90% ברכישת תרופות הרגעה ושינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ההסתדרות וארגון שחקני הכדורגל מבקשים להורות לקבוצת בית"ר ירושלים לבטל את החלטת הבעלים, ברק אברמוב, להוציא את השחקנים לחופשה ללא תשלום ולחייב אותה להיערך לחידוש משחקי ליגת העל בסוף החודש. אברמוב הוציא את השחקנים לחל"ת בסוף אוקטובר, לאחר שלא הושגה הסכמה על קיצוץ שכרם בשל הפסקת הפעילות בגלל מלחמת חרבות ברזל - הקבוצה היחידה בה ננקט מהלך כזה.
07/11/2023  |  יצחק דנון  |   חדשות
ישראל לא החלימה מאחת המחלות הקשות שאייפינו את מערכת המודיעין שלה ב-1973 והיא מחלת הקונספציה המודיעינית המוטעית שהביאה לכך שהיא הופתעה במלחמת יום הכיפורים. הפעם, 50 שנה אחרי, ישראל הופתעה שוב על-ידי ארגון חמאס גם בגלל קונספציה מוטעית כי חמאס מורתע מישראל, אבל נראה שהפעם לא הייתה זו רק בעיה של הערכה מודיעינית מוטעית אלא גם בעיה של כישלון גדול במערכת האיסוף המודיעיני על כל יחידותיה.
הממשל האמריקני, בהובלה אישית של הנשיא ג'ו ביידן, ממשיך גם יותר משבוע לאחר תחילת המהלך הקרקעי ברצועת עזה להעניק גיבוי לישראל. הנשיא ובכירי ממשל נוספים חוזרים וקובעים, כי לישראל הזכות והחובה להגן על אזרחיה. ככלל, הממשל מסכים עם מטרת המלחמה שהציבה ישראל: הבסת החמאס. שר החוץ, אנתוני בלינקן, חזר על כך במסיבת העיתונאים שערך עם שרי החוץ הערביים (4 בנובמבר). בין הנהגות ישראל וארה"ב מתנהל שיח רצוף ונראה שעיקר הדיון עוסק בסוגיות הבאות:
07/11/2023  |  אלדד שביט  |   כתבות
  • מאמרה של אָלָנָה זייצ'יק, מומחית מדיה תושבת ברוקלין, בניו-יורק טיימס נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.

07/11/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
"יהיו שאלות קשות, ואני אהיה בין הראשונים לענות עליהן. האחריות של הממשלה היא להגן על האזרחים, והיא בבירור לא עמדה בכך". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון בראיון ל-ABC שקטעים ממנו התפרסמו הלילה (יום ג', 7.11.23).
07/11/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il