|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
אחרי עשרות שנים של תמיכה מוחלטת [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

חמישית מהסנאטורים הדמוקרטים תומכים בהטלת מגבלות על הסיוע הצבאי לישראל

18 מבין 51 חברי הסיעה חתמו על יוזמת החקיקה הקובעת שהסיוע יהיה מותנה בשמירתה של ישראל על החוק הבינלאומי; מעריכים שמספר התומכים יגיע לכ-25 לתיקון אין סיכוי לעבור בשל תמיכת הרפובליקנים בישראל, אך הוא מהווה כרסום חסר תקדים בתמיכה המסורתית החד-משמעית בישראל
21/01/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

חמישה סנאטורים דמוקרטים הצטרפו (19.1.24) ליוזמת החקיקה המבקשת להתנות את הסיוע לישראל בשמירתה על החוק הבינלאומי במלחמה בעזה. בכך מגיע מספרם ל-18 - למעלה משליש מ-51 חברי הסיעה. זהו מצב חסר תקדים, בפרט כאשר מדובר במפלגה המחזיקה הן בסנאט והן בבית הלבן. אומנם לתיקון זה אין סיכוי לעבור, שכן הרפובליקנים תומכים בצורה מובהקת במתן הסיוע, אך היקף התמיכה בו חייב לעורר דאגה משמעותית בירושלים.

במקביל, הסנאטור הדמוקרטי הבכיר טים קיין מגייס תומכים נוספים לתיקון לחוק שיאסור על הנשיא ג'ו ביידן לעקוף את הקונגרס ולהשתמש בכללי חירום לשם העברת נשק לישראל. ביידן משתמש בצעדים אלו משום שחבילת הסיוע לישראל - 14 מיליארד דולר - תקועה בקונגרס בשל חילוקי הדעות סביב הסיוע לאוקראינה הצמוד אליה. בשבוע שעבר תמכו 11 סנאטורים, מתוכם עשרה רפובליקנים, בהצעתו של הסנאטור איש השמאל ברני סנדרס ולפיה על הממשל לבחון האם ישראל פוגעת בזכויות אדם ברצועה. הסנאט הוריד אותה מעל סדר היום ברוב עצום, אך כאמור המגמה רק מתחזקת.

בשבועות הראשונים של המלחמה נהנתה ישראל מאהדה דו-מפלגתית מוחלטת בסנאט, כפי שהיה בעשרות השנים האחרונות בכלל ובעיתות חירום בפרט. אלא שכעת הופך הבית למרכז ההתנגדות בקרב הדמוקרטים לסיוע חסר התקדים שמעניק ביידן לישראל, והיא הולכת ומתפשטת מן האגף השמאלי של המפלגה אל עבר המרכז בו מצויים רוב הסנאטורים הבכירים.

מדובר במהלכים פוליטיים שלא היו עולים על הדעת לפני שבועות בודדים, והם אינם מנותקים מהבחירות לנשיאות, לשליש מחברי הסנאט ולכל חברי בית הנבחרים שיתקיימו בתחילת נובמבר. במרוץ הצמוד בין דונלד טראמפ (המוביל בסקרים) לבין ביידן, תהיה שוב חשיבות מכרעת למדינות המפתח, שבכמה מהן יש אוכלוסייה ערבית ומוסלמית העשויה להכריע את הכף נגד ביידן. סנאטורים משלוש מבין מדינות אלה - ג'ורג'יה, ויסקונסין ומינסוטה - נמנים על תומכי החקיקה להגבלת הסיוע.

כמה מן הסנאטורים אומרים במפורש, שעמדתם נובעת ממעשיה - או ליתר דיוק: חוסר מעשיה - של ממשלת ישראל בנושאים העיקריים המטרידים אותם, ובראשם הפגיעה באזרחים ברצועה ומה שייעשה ביום שאחרי, הן ברצועה והן במישור הסכסוך הישראלי-פלשתיני. "בכל שבוע הקואליציה של נתניהו מבטיחה לממשל ביידן שנראה שינוי משמעותי ובכל שבוע לא קורה כלום", אמר הסנאטור כריס ואן-הולן, הפועל לצידו של קיין, ואשר שם את הדגש במיוחד על עצימות המלחמה ברצועה.

ספק בהצלחתה של האסטרטגיה הישראלית
וורן וביידן [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הסנאטורית הבכירה אליזבת וורן, הנמנית על 18 התומכים בהגבלת הסיוע, אמרה בסוף השבוע לניו-יורק טיימס, כי היא משערת שכמחצית מחברי הסיעה יצטרפו ליוזמת החקיקה. ואילו סנדרס – יהודי אנטי-ישראלי מזה שנים – שב ואמר כי אינו בטוח "שעלינו לתת עוד 10 מיליארד דולר לממשלת ימין המתעלם מרצונם של הנשיא שלנו ורבים מאיתנו בקונגרס".

לדברי הטיימס, בשיחות פרטיות בשבועות האחרונים מביע ביידן תסכול גובר והולך מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שהאחרון התעלם מבקשותיו. הוא אף הסלים את התבטאויותיו נגד הקמת מדינה פלשתינית, בעוד ביידן אומר שוב ושוב שזהו הפתרון אליו יש לשאוף לאחר המלחמה. נתניהו אף מציג את עצמו, לצרכים פוליטיים, כיחיד אשר יכול למנוע את הקמתה של מדינה כזאת.

עם זאת, ביידן נמנע בשלב זה ממתיחת ביקורת פומבית על נתניהו, ובסוף השבוע השיב בשלילה לשאלה האם הקמתה של מדינה פלשתינית אינה אפשרית כל עוד נתניהו בשלטון. ביידן אף אמר כי קיימת האפשרות של הקמת מדינה פלשתינית עליה יוטלו מגבלות, כגון איסור לקיים צבא. ביידן מעדיף להמשיך ללחוץ על נתניהו בשיחותיהם הישירות ובבית הלבן אין דיון רציני על שינוי משמעותי באסטרטגיה במזרח התיכון ומול ישראל. מקורות בממשל אמרו לטיימס, כי המדיניות הנוכחית נשאה פירות בדמות הגברת הסיוע ההומניטרי לרצועה וצמצום הפעילות הצבאית בה.

עם זאת, כמה מתומכיו של ביידן מטילים ספק בתבונה של המדיניות הנוכחית. אחד מהם אמר לטיימס, כי הממשל קשור כעת במישרין למהלכים צבאיים הגוררים גינויים בעולם ואשר טרם השיגו את היעד של השמדת חמאס. "אם אתה תומך בממשלה שהאסטרטגיה שלה אינה עובדת, אתה יכול לבחור: או לשכנע אותה בשקט לשנות את האסטרטגיה או לעשות זאת בפומבי. אחרת, אתה תקוע בתמיכה באסטרטגיה כושלת".

כמה מן המחוקקים הדמוקרטים מודאגים גם מהתרחבות העימות, במיוחד לזירת הים סוף; ארה"ב תקפה בשבוע שעבר חמש פעמים יעדים של החות'ים בתימן. ברקע נמצאים גם החשש מפני מלחמה בלבנון וחילופי האש בין אירן לפקיסטן בשבוע שעבר. הסנאטור פיטר וולש ציטט את מנהיגי סעודיה וקטר, אשר אמרו שהפגיעה בפלשתינים היא הגורם העיקרי המערער את היציבות במזרח התיכון, "ואנחנו לא מקבלים מממשלת נתניהו שום תשובה חוץ מאשר 'תנו לנו עוד כסף'".



תאריך:  21/01/2024   |   עודכן:  21/01/2024
איתמר לוין
+פורסם תיעוד מרגע חטיפת יותם חיים ב-7 באוקטובר
20:42 21/01/24  |  עידן יוסף
יותם חיים שנחטף מביתו שבכפר עזה ונהרג לאחר שהשתחרר משבי חמאס ולא זוהה בידי כוחותינו נגרר בכוח ב-7 באוקטובר מביתו והוכנס לרכב של המחבלים. תיעוד מהחטיפה הוצג לאמו איריס חיים כשבוע לאחר החטיפה, ופורסם הערב בחדשות 13.

בתיעוד, נראה יותם חיים מובל כשהוא ללא חולצה כשבידיו אוחזים מחבלים. הוא לא התנגד להם ולדברי אמו "הבין את המצב" ומצבו היה טוב יחסית לנסיבות.
+גורמים מדיניים: אין עסקה על הפרק, אך יש אפשרות לחידוש המו"מ
20:11 21/01/24  |  עידן יוסף
גורם ישראלי בכיר אמר כי למרות דברי נתניהו - יש אפשרות לחידוש המשא-ומתן בזמן הקרוב (חדשות 12). גורם ישראלי בכיר אחר אמר: "חמאס דורש כניעה, אנחנו מקווים שתהיה דינמיקה של משא-ומתן - כרגע אין. ‏יש חילופי מסרים, אין עסקה שהגיעה אלינו עם מתווה ברור. שקר להגיד שיש עסקה שדחינו" (חדשות 14). גורם ישראלי בכיר אמר על המגעים לעסקה: ״בישראל מקיימים מאמץ לאפשר התנעה של עסקת חטופים, שבסופה אין התחייבות מראש על הפסקת הלחימה" (חדשות 12).
+גורם מדיני: התיווך בנוגע להסדר מדיני בצפון תקוע
19:44 21/01/24  |  עידן יוסף
המצב בצפון: גורם מדיני מאשר, כי המאמץ להביא להרחקת כוחות חיזבאללה מהגבול באמצעות מהלך מדיני - תקוע. לדבריו, ״אין חדש בנוגע להסדר מדיני בצפון״.

עם זאת, בישראל לא מכירים את הדיווחים מלבנון כאילו חיזבאללה מסרב לשאת ולתת באמצעות התיווך של השליח האמריקני, עמוס הוכשטיין (ישראל היום).
+נתניהו דוחה את תנאי החמאס לעסקה: "ה-7 באוקטובר הבא יהיה רק עניין של זמן"
18:48 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה אומר כי הסכמה ישראלית לתנאי הכניעה של החמאס תביא לכך שהלוחמים נפלו לשווא ותגרום לפגיעה אנושה בביטחון ישראל  ▪  לדבריו, רק ניצחון מוחלט יבטיח את חיסול החמאס והחזרת כל החטופים  ▪  אמר הוא מתמודד מול לחצים בינלאומיים ופנימיים כבירים בעניין השליטה הביטחונית ביש"ע
נתניהו. "עומד בתוקף על האינטרסים החיוניים" [צילום: עודד בליטי/AP]
+הותר לפרסם: גופתו של סמ״ר שי לוינסון מוחזקת בידי החמאס
18:06 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרב הראשי לצה"ל קבע כי מפקד הטנק נפל במתקפת הפתע של החמאס וגופתו נחטפה לרצועה  ▪  בכך עלה מספר החללים מתחילת המלחמה ל-533. מתחילת המלחמה נפצעו כ-2,660 חיילים, מהם 405 באורח קשה
סמ"ר שי לוינסון
+בשני גלים: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה במרחב הכפר מרכבא
17:40 21/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר השלימו במהלך היום שני גלי תקיפה בכפר מרכבא שבדרום לבנון, בהם הותקפו תשתיות טרור, מבנה צבאי, עמדות תצפית ועמדות שיגור של ארגון חיזבאללה.

בנוסף, צה"ל תקף במספר מרחבים בדרום לבנון באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל-האוויר. בין המטרות שהותקפו, מפקדה מבצעית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה.
+דיווח: ישראל וחמאס הסכימו לחדש את המגעים לעסקה
15:32 21/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוכנית "90 הימים" כוללת שחרור חטופים בשלושה שלבים בתמורה לשחרור אסירים ביטחוניים מהכלא בישראל, ויציאה של צה"ל מהרצועה והגדלת הכנס הסיוע לרצועה
ביידן ונתניהו. לחץ כבד על ישראל [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
סינוואר. דואג לשחרור אסירים ביטחוניים [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+רויטרס: ההרוגים במתקפת הכטב"ם בדרום לבנון - פעילי חיזבאללה
15:02 21/01/24  |  מירב ארד
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי לפחות שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפת רכב בכפר כפרא שבדרום המדינה. תקיפה המיוחסת לישראל בוצעה באמצעות כטב"ם.
+דיווחים בדרום לבנון: הרוגים בתקיפת רכב מהאוויר
14:13 21/01/24  |  מירב ארד
דיווחים בדרום לבנון: הרוגים בתקיפת כטב"ם לעבר מכונית בעיירה כפרא שבדרום המדינה.
+נפלאות הקונספציה
14:06 21/01/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
יש לצמצם למינימום פגיעה בחיילי צה"ל; לשחרר את כל החטופים בעסקה; לשקם בדחיפות את עוטף עזה כולו; ולהבטיח שכל המפונים בצפון יוכלו לשוב בביטחה לבתיהם
מיואשים [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+כ-15 מלש"ח שתפס צה״ל ברצועת עזה יופקדו בקופת המדינה
13:49 21/01/24  |  מירב ארד
כ-15 מיליון שקלים נוספים שתפס צה״ל בשבועות אחרונים בתוך רצועת עזה, הועברו לאגף הכספים במשרד הביטחון ויופקדו בקופת המדינה.

[צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון]
+איבדו את המצפן והמצפון
13:35 21/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בעוד אריות האומה, גיבורי ישראל נלחמים בעוז רוח, בעוצמה ובאמונה בצדקת דרכם, באולפנים, בעיתונים, בפרשנויות יש מי שמתעקשים בקנאות להחליש את רוח הגיבורים
מלחמה מאתגרת [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+יומן מלחמה, היום ה-106
13:17 21/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הלילה ציטט אברהם איש מקצוע בכיר, שדיווח כי מיד לאחר אותה ישיבה, כאשר ביבי ורגב לא הבחינו מי בסביבתם, אמר ראש הממשלה לגברת פופקורן כי "עשית עבודה טובה"
רגב. מאדאם פופקורן [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+לאברכים, המדינה זקוקה לעזרה
12:05 21/01/24  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
יש כבר כ-600 אלמנות ואלפי יתומים, זה לא "מזיז לכם"? הם זקוקים לעזרה בניהול העסקים של בעליהם שגויסו למילואים  ▪  בתי החולים קורסים תחת המעמסה של 12,000 פצועים  ▪  אולי תתנדבו לשירות לאומי ותעזרו לטפל בפצועים?
לא "מזיז" להם [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+נהרסו בתיהם של מחבלי חמאס שביצעו את הפיגוע במחסום המנהרות
11:48 21/01/24  |  מירב ארד
לוחמי צה״ל במילואים, כוחות הנדסה ומג״ב הרסו הלילה בעיר חברון שבחטיבת יהודה את הבתים של שני מחבלים פעילי ארגון הטרור חמאס שביצעו יחד עם מחבל נוסף את הפיגוע במחסום המנהרות ב16.11.2023, בו נפל לוחם צה״ל, רב״ט אברהם פטנה ז"ל.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר שבעה מבוקשים שברחבי יהודה ושומרון. בעיר שכם שבחטיבת שומרון עצרו הכוחות שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה. בכפר חיזמא שבחטיבת בנימין איתרו והחרימו הכוחות אמצעי לחימה ביניהם רובה מסוג קרלו, חלקי נשק ותחמושת.

+הרהורים בעת מצוקה (19)
11:45 21/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
נתניהו, מנוסה, חד, עומד יפה במטר שאלות הכתבים במסיבות העיתונאים שהוא מקיים  ▪  אבל בחזית הזאת אין לו שום סיכוי לנצח
נתניהו. עלילה נוראה [צילום: יריב כץ]
+אמצעי התקשורת יוצרים מסיבות רייטינג תודעה
מזויפת המשפיעה לרעה על ניהול המלחמה
11:35 21/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחה 26 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים". בשיחה זו טוען ד"ר איציק שאמצעי התקשורת יוצרים, מסיבות רייטינג, תודעה מזויפת המשפיעה לרעה על ניהול המלחמה
[צילום: מן הטלוויזיה]
+היום שאחרי
11:30 21/01/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
הלקח ההכרחי ביותר ממלחמת שמחת תורה הוא שאין להרשות שלטון זר כלשהו בארץ ישראל המערבית  ▪  חיילי צה"ל לא יהיו מגש הכסף להקמתה של מדינה פלשתינית  ▪  המחויבות הראשונה של ממשלת ישראל היא לאזרחי ישראל ולא לנתיני האויב
נתניהו. לדפוק על השולחן [צילום: יריב כץ]
+ישראל וטעויות ממשל ביידן
11:01 21/01/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
ממשל ביידן בכניסתו למזה"ת מצא בו תהליכים בהתממשות לייצוב האינטרסים האמריקניים באמצעות הסדרים מדיניים שעיקרם עיצוב גוש פרו-מערבי חזק, בהשתתפות ישראל  ▪  עד כה עשה הממשל כמעט הכל בכדי למצוא דרך חלופית על יסוד תוכנית ששבקה חיים כבר בשנת 2000
טראמפ. טוב ליהודים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ח"כ מתן כהנא: כשהמציאות תייצב - יהיה נכון לקבוע תאריך לבחירות
10:26 21/01/24  |  מירב ארד
ח"כ מתן כהנא בראיון לגל"צ: "כשהמציאות תתבהר ותתייצב יותר - יהיה נכון לקבוע תאריך מוסכם לבחירות"
+דיווח: שלושה הורגים בתקיפת רכב בעיר עזה
10:13 21/01/24  |  מירב ארד
הפלשתינים מדווחים על 3 הרוגים בתקיפת רכב בעיר עזה
+השר בן-צור: לא תקום מדינה פלשתינית והרש״פ לא תשלוט בעזה
09:54 21/01/24  |  מירב ארד
שר העבודה יואב בן צור בראיון ל׳קול חי׳ : ״לא תקום מדינה פלשתינית והרש״פ לא תשלוט בעזה. דמותם של החטופים עומדת לנגד עיני כל הזמן ואנחנו עושים הכל בשביל להחזיר אותם ארצה. כמדינה אסור לנו להסכים בשום פנים ואופן להצעה של חמאס. חייבים להמשיך למוטט אותו עד היסוד, חמאס מסכן את קיומנו על הארץ הזאת ואין לו מקום מעל פני האדמה״.
+האו"ם וראש הממשלה מועלים בתפקידם
09:46 21/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
ביום שבת למחרת שמחת תורה, נטבחו על-ידי פלשתינים מעזה אלף ומאתיים יהודים ב-22 ישובים כפריים, ואת כאבם אינו כואב דוח האו"ם, אלא כואב את הסבל הפלשתיני, שנגרם מפעולת גמול של ישראל לנוכח מעשי הזוועה שביצעו פלשתינים באותו יום
מתעלמים מבארי ונחל עוז [צילום: אריה לייב/פלאש 90]
+כוחות זרוע הים זיהו ותקפו מבנה בו ארבו מחבלים ללוחמים
09:23 21/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בח'אן יונס בשיתוף פעולה עם חיל-האוויר צלפי עוצבת הקומנדו חיסלו מחבלים רבים  ▪  במרחב דרג' תופאח בצפון הרצועה, חוסלו כ-15 מחבלים. כמו-כן, אותרו מדים ואמצעי לחימה רבים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+ח"כ מיקי לוי: כל מי ששאל את עצמו אם צריך בחירות קיבל תשובה
08:51 21/01/24  |  מירב ארד
ח"כ מיקי לוי מבקר בחריפות בראיון לרדיו 103FM את התנהלות רה"מ: "הוא לא כשיר. כל מי ששאל את עצמו אם צריך בחירות קיבל תשובה, נתניהו לא מנהל את האירוע. רואים איך היחסים עם ארה"ב מדרדרים, הם נהפכו למריבות מול המצלמות. אם הוא לא מנהל את האירוע, הוא מקריב את אזרחי מדינת על המזבח".
+מחאה רבת עוצמה
08:51 21/01/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
המלחמה בעזה שקועה בביצה  ▪  המשימה היא להוציא אותנו ממנה והדרך היחידה היא ציבורית כמו במלחמת ויטנאם
מלחמת סמטאות [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נועם תיבון וכושר ההרתעה
08:36 21/01/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
לתומי חשבתי שאחרי ה-7 באוקטובר, מדינת ישראל, ולפחות קציני צבאה יוציאו מהלקסיקון את המונח השדוף וחסר התוכן, לטעמי: "כושר הרתעה"  ▪  מה רבה אכזבתי לשמוע שוב את קשקוש הזה
לא לעצור [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+ללמוד לחיות עם המפסידנים
08:25 21/01/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
יותר ויותר מסתמן פער גדול בין הרוח הנושבת בלוחמים בשדה הקרב ובציבור הדוחף אותם לנצח, לבין קבוצה קטנה עם מיקרופונים רבי עוצמה המנסה לשכנע אותנו שהובסנו. ההפך: אנחנו מנצחים, למרות הקולות הללו
הבטח אללה... [צילום: פלאש 90]
+רס"ל במילואים אוריאל אביעד סילברמן נפל בקרב בדרום רצועת עזה
08:10 21/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שלושה לוחמים נוספים נפצעו קשה בקרבות  ▪  מתחילת הלחימה נהרגו 531 לוחמי צה"ל.
רס"ל (במיל') אוריאל אביעד סילברמן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+שר החוץ הסעודי: המתיחות בים סוף עלולה לצאת משליטה
00:40 21/01/24  |  עידן יוסף
שר החוץ של סעודיה אמר כי הממלכה "חוששת מאוד" שהמתיחות בים סוף ברקע התקפות החות'ים של תימן וארה"ב על מטרות החות'יות עלולות לצאת משליטה ולהסלים את הסכסוך באזור.
+אירן ממשיכה בניסיונות להעביר בציר יבשתי תחמושת ללבנון
00:03 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שדות התעופה בסוריה יצאו מכלל פעילות מאז החלה המלחמה בעזה, זאת מכיוון שהם שימשו כציר מרכזי להעברת נשק מטהרן ללבנון  ▪  מפקדים של חיזבאללה ומשמרות המהפכה נמצאים בתימן ומסייעים לחות'ים לתקוף בים סוף
פיצוץ מחסני תחמושת בדרום לבנון [צילום ארכיון: שימוש לפי סעיף 27א]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חמישית מהסנאטורים הדמוקרטים תומכים בהטלת מגבלות על הסיוע הצבאי לישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המושך בגזר
21/01/24 08:40
2
שאול א.
21/01/24 14:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
אירן ממשיכה בניסיונותיה להעביר אמצעי לחימה מטהרן ללבנון בציר יבשתי שעובר דרך עירק וסוריה - ומחליף את שדות התעופה הסורים שהושבתו בעקבות תקיפות חוזרות ונשנות מאז 7 באוקטובר. בהם, שדה התעופה בדמשק ובחלב. כך פורסם בכאן חדשות.
21/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בצה"ל מציגים (20.1.23) תיעוד ממנהרה תת-קרקעית שבה הוחזקו חטופים באזור ח'אן יונס. בפנים: תאי כליאה עם מזרונים, תאי שירותים, שבהם הוחזקו יותר מ-20 חטופים ללא אור יום ועם מעט חמצן. בתוך המנהרה נמצאו גם ציורים שציירה אמיליה אלוני בת ה-5 ששוחררה משבי חמאס. חלק מן החטופים שהועברו מן המנהרה עדיין נמצאים ברשות חמאס.
20/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהכוונת אגף המודיעין, פשטו לוחמי צוותי הקרב של חטיבה 646 וחטיבה 179 על מתחם תעשיית ייצור אמצעי לחימה בשכונת זייתון ובמרחבים סמוכים בצפון רצועת עזה.
20/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביקורת בקרב שרי הימין בעקבות הדיווח הבוקר (שבת, 20.1.24) ברשת CNN כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחה עם ג'ו ביידן כי הוא "אינו שולל הקמת מדינה פלשתינית". יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "יש בישראל הסכמה רחבה נגד מדינה פלשתינית וחלוקת הארץ. ידידיה של ישראל צריכים להבין שהדחיפה להקמת מדינה פלשתינית היא דחיפה לטבח הבא חלילה ולסיכון קיומה של מדינת ישראל.
20/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
במסגרת מלחמת חרבות ברזל נקטה ארה"ב שורה של מהלכים בתחום הלוחמה הכלכלית כנגד חמאס. מהלכים אלה כללו שורה רחבה של הכרזות על מוסדות ואישים האחראים על הפעילות הכלכלית והפיננסית של חמאס, כמו גם פרס כספי על ראשיהם של בכירי המערכת הפיננסית של חמאס.
20/01/2024  |  ד"ר אודי לוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il