|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

גורם מדיני: התיווך בנוגע להסדר מדיני בצפון תקוע

21/01/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

המצב בצפון: גורם מדיני מאשר, כי המאמץ להביא להרחקת כוחות חיזבאללה מהגבול באמצעות מהלך מדיני - תקוע. לדבריו, ״אין חדש בנוגע להסדר מדיני בצפון״.

עם זאת, בישראל לא מכירים את הדיווחים מלבנון כאילו חיזבאללה מסרב לשאת ולתת באמצעות התיווך של השליח האמריקני, עמוס הוכשטיין (ישראל היום).

תאריך:  21/01/2024   |   עודכן:  21/01/2024
עידן יוסף
+עלייה של 3.76% בחודש בתגמולים לנכי צה"ל
09:14 22/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
העידכון כולל הגדלה של גובה התשלומים לכלל נכי צה״ל, עלייה של עד מאות שקלים בכל חודש, תשלום רטרואקטיבי לזכאים מחודש יולי 2023 וכן מענק לפצועי חרבות ברזל מתחילת המלחמה באוקטובר 2023 ועד היום
[צילום: מאיה מנחמי פלקוב]
+הזהרו ממסות שקר ורמיה
08:51 22/01/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
דומה שהתעייפנו מהוויכוחים ומהמלחמה ואנו גולשים לעבר פתרון הזוי של בחירות סרק - חזרה על מחזה האבסורד של בחירות נוב' 2022 ותוצאותיהן  ▪  ללא ליבון מוקדם של הסוגיות בהן צריכות בחירות אלה להכריע הכרעה ברורה ובכללן הכשלים של 7.10.23, בחירות לא תפתורנה דבר  ▪  ארה"ב איננה הפתרון  ▪  פתרון נמצא אך ורק בידי אזרחי ישראל  ▪  הם שיצטרכו לחיות על-פיו והם היחידים שרשאים וחייבים להחליט עליו
כשל חמור [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+השר טרופר על עסקת החטופים: לחץ צבאי הוא חשוב, אבל צריך גם לחץ מדיני והומניטרי
08:15 22/01/24  |  מירב ארד
השר חילי טרופר ברא5יון לכאן רשת ב' על העסקה להחזרת החטופים: "אין דבר אחד שיחזיר את החטופים הביתה. לחץ צבאי הוא חשוב, אבל צריך גם לחץ מדיני והומניטרי. אנחנו לא חושבים שאפשר לסיים כשחמאס בשלטון, בעניין הזה יש הסכמה מלאה - אלא שלפעמים אנחנו רואים אחרת את הדרך לשם"
+ממשל ביידן מתכנן מתקפה צבאית נרחבת על החות'ים
08:01 22/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עשרה ימים של מתקפות נקודתיות לא הצליחו להפסיק את ההתקפות על השיט בים סוף, אם כי הן נחלשו  ▪  כמה מפקידי הממשל חוששים מטרפוד הסיכויים לשלום בתימן וגרירת ארה"ב לעימות נוסף במזרח התיכון
ספינה הודית שתקפו החות'ים בשבוע שעבר [צילום: AP]
+יוגבר הפיקוח על תכני הלימוד הפלשתינים במזרח ירושלים
00:51 22/01/24  |  עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעות חוק שהגישו חברי הכנסת צביקה פוגל ועמית הלוי, בעקבות פעולות טרור שביצעו נערים ערבים כתוצאה מההסתה הנלמדת בתוכנית הלימודים הפלשתינית במזרח ירושלים.

כיום, הפיקוח על תכני הלימוד לוקה בחסר, והאפשרות להשעות או לפטר עובד הוראה היא סבוכה, מצומצמת, ועשויה להימשך שנים. הצעת החוק מבקשת לתת מענה יסודי לבעיה באמצעות הסדרה בחקיקה את תכני הלימוד שילמדו בכל בתי הספר הפועלים על-פי חוק ונתונים לפיקוח המדינה. כמו-כן, מוצע לחייב מעסיק של עובד הוראה להשעותו באמצעות התלית אישור ההעסקה שלו על-ידי מנכ"ל משרד החינוך במקרה שהזדהה עם מעשה טרור או שנפתחו נגדו הליכים פליליים בחשד לביצוע עבירת טרור. עוד מוצע לקבוע כי מנכ"ל משרד החינוך יבטל אישור העסקה וכי אישור ההעסקה יותנה בבדיקת רקע ביטחוני.

הצעת החוק צםויה לעבור בקריאה ראשונה כפוף להתניות של הממשלה.
+נפתחה הגשת תביעות לפיצויים בגין מלחמת חרבות ברזל
00:21 22/01/24  |  עידן יוסף
עסקים ביישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות של מערכת הביטחון במלחמת חרבות ברזל יכולים כעת להגיש תביעה לפיצויים בגין נזקים שנגרמו להם. כך נמסר מרשות המיסים.

עסקים ביישובים אלה זכאים לפיצויים מוגדלים, ובאפשרותם לבחור בין שני מסלולים: מסלול "מחזורים", שבו הם מפוצים בגין הירידה במחזורים המלאה, או מסלול "שכר", שבו הם מפוצים בסכום קצוב של 520 שקל ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה.

בגין החודשים נובמבר-דצמבר 2023, עסקים ביישובי ספר וביישובים בגבול הצפון זכאים לבחור בין פיצוי מלא במסלול מחזורים לפיצוי במסלול שכר.

הגשת תביעה לתקופת נובמבר-דצמבר תתאפשר עד ל-21 במאי 2024.
+התקיפה הכירורגית של חטיבת יפתח
23:58 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חטיבת יפתח ביצעה מבצע סיכול טרור מוצלח ביותר באזור 'אל מועאזי', שבמהלכו נוטרל מספר רב של תשתיות טרור של חמאס ליד מבנים אזרחיים  ▪  המבצע כלל חיסול חוליית מחבלים ששיגרה טיל RPG לעבר טנק, ולחיסול של יותר מ-30 מחבלים
הערכת מצב בשטח [צילום: דובר צה''ל]
+ירושלים נגד מוסקבה: "זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים"
23:36 21/01/24  |  עידן יוסף
משרד החוץ נגד רוסיה: "ישראל מודה לגרמניה על התמיכה החד-משמעית בה ועמידתה נגד התביעה המופרכת של דרום אפריקה. השימוש שעשתה דוברת משרד החוץ הרוסי בשיח שואה בהקשרים מדיניים עכשוויים היא זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים".
+חיל-האוויר וחיל-התותחנים תוקפים יעדי טרור בח'אן יונס בהיקף חריג
22:52 21/01/24  |  עידן יוסף
חיל-האוויר וחיל-התותחנים תוקפים יעדי טרור בח'אן יונס בהיקף חריג. כלי תקשורת ערביים מדווחים כי צה"ל תקף באזור בטן א-סמין בדרום מערב ח'אן יונס, בסמוך לבית החולים נאצר. הדי פיצוצים בנגב המערבי.

שר הביטחון יואב גלנט אמר במפגש עם משפחות חטופים: "הפעולה בח׳אן יונס בעיצומה. ישנם סימנים ראשוניים לכך שההגעה למקומות הרגישים ביותר לחמאס מקדמת אותנו בהשגת שתי מטרות-העל במלחמה".

לאחר שצה"ל הסיג כוחות מצפון הרצועה, הוא נאלץ לפעול שם שוב. חילופי אש כבדים בשכונות בעזה שכבר טוהרו על-ידי צה"ל. הפלשתינים טוענים כי צה"ל תקף והרס את מסגד אל-קסאם - המסגד האחרון שנותר בצפון הרצועה, וכעת הצפון נטול מסגדים.
+מתכלל המשל"ט האזרחי טל בסכס פורש במפתיע
22:45 21/01/24  |  עידן יוסף
שר האוצר קיבל הערב את בקשתו של ראש המשל"ט האזרחי טל בסכס לסיים את תפקידו לנוכח העובדה שבשל קשיים ביורוקרטיים ומשפטיים המשל״ט לא קיבל את הכלים והסמכויות הנדרשים.

סמוטריץ׳ הודה לו "על התגייסותו ועל העבודה המאומצת שלו בחודשים האחרונים". לדבריו, מדובר ב"איש מקצוע, פטריוט, שברגע אחד התגייס לשירות פעיל למען מדינת ישראל״.

במשל"ט האזרחי מאשימים את מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי שטירפד העברת סמכויות למתכלל.
טל בסכס [צילום: רמי זרנגר-יח"צ החברה למתנ"סים]
+נחשף תיעוד חדש של המנהרה שבה הוחזקו החטופים
21:48 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאחר קרבות עם מחבלים בעומק האדמה, כוחות צה"ל השמידו את המנהרה בח'אן יונס שבה הוחזקו חטופים  ▪  הערב: תקיפות נרחבות של צה"ל במרחב ח'אן יונס
חדר צפוף [צילום: דובר צה''ל]
חפצי חטופים [צילום: דובר צה''ל]
+פורסם תיעוד מרגע חטיפת יותם חיים ב-7 באוקטובר
20:42 21/01/24  |  עידן יוסף
יותם חיים שנחטף מביתו שבכפר עזה ונהרג לאחר שהשתחרר משבי חמאס ולא זוהה בידי כוחותינו נגרר בכוח ב-7 באוקטובר מביתו והוכנס לרכב של המחבלים. תיעוד מהחטיפה הוצג לאמו איריס חיים כשבוע לאחר החטיפה, ופורסם הערב בחדשות 13.

בתיעוד, נראה יותם חיים מובל כשהוא ללא חולצה כשבידיו אוחזים מחבלים. הוא לא התנגד להם ולדברי אמו "הבין את המצב" ומצבו היה טוב יחסית לנסיבות.
+גורמים מדיניים: אין עסקה על הפרק, אך יש אפשרות לחידוש המו"מ
20:11 21/01/24  |  עידן יוסף
גורם ישראלי בכיר אמר כי למרות דברי נתניהו - יש אפשרות לחידוש המשא-ומתן בזמן הקרוב (חדשות 12). גורם ישראלי בכיר אחר אמר: "חמאס דורש כניעה, אנחנו מקווים שתהיה דינמיקה של משא-ומתן - כרגע אין. ‏יש חילופי מסרים, אין עסקה שהגיעה אלינו עם מתווה ברור. שקר להגיד שיש עסקה שדחינו" (חדשות 14). גורם ישראלי בכיר אמר על המגעים לעסקה: ״בישראל מקיימים מאמץ לאפשר התנעה של עסקת חטופים, שבסופה אין התחייבות מראש על הפסקת הלחימה" (חדשות 12).
+נתניהו דוחה את תנאי החמאס לעסקה: "ה-7 באוקטובר הבא יהיה רק עניין של זמן"
18:48 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה אומר כי הסכמה ישראלית לתנאי הכניעה של החמאס תביא לכך שהלוחמים נפלו לשווא ותגרום לפגיעה אנושה בביטחון ישראל  ▪  לדבריו, רק ניצחון מוחלט יבטיח את חיסול החמאס והחזרת כל החטופים  ▪  אמר הוא מתמודד מול לחצים בינלאומיים ופנימיים כבירים בעניין השליטה הביטחונית ביש"ע
נתניהו. "עומד בתוקף על האינטרסים החיוניים" [צילום: עודד בליטי/AP]
+הותר לפרסם: גופתו של סמ״ר שי לוינסון מוחזקת בידי החמאס
18:06 21/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרב הראשי לצה"ל קבע כי מפקד הטנק נפל במתקפת הפתע של החמאס וגופתו נחטפה לרצועה  ▪  בכך עלה מספר החללים מתחילת המלחמה ל-533. מתחילת המלחמה נפצעו כ-2,660 חיילים, מהם 405 באורח קשה
סמ"ר שי לוינסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גורם מדיני: התיווך בנוגע להסדר מדיני בצפון תקוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ראש המשלה בנימין נתניהו דוחה (יום א', 21.1.24) את התנאים שהציב החמאס לקידום עסקה חדשה. בהצהרה מצולמת, הציג ראש הממשלה את התנאים שהוצגו תמורת החטוםים - סיום המלחמה, הוצאת כוחות צה"ל מעזה, שחרור כל הרוצחים והאנסים של הנוח'בה והשארת חמאס על-כנו.
21/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל, סמ״ר שי לוינסון ז"ל הי"ד מגבעת אבני. הוא היה מפקד טנק בגדוד 77 של עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), ונחטף בידי ארגון טרור. גופתו מוחזקת בידי החמאס. בן 19 היה בנופלו.
21/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות לחץ כבד מצד ארה"ב, מצרים וקטר, השיחות בין ישראל לחמאס להשגת עסקה לשחרור החטופים יחודשו. כך דווח (יום א', 21.1.24) בוול סטרייט ג'ורנל. המגעים צפויים להתחדש בקהיר בימים הקרובים.
21/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
קונספציה היא מסגרת מערכת העמדות, התפיסות, הפרספקטיבות וההערכות המנחות את האדם ביחסו לעולם. היא נכונה לגבי כל מהלך שאנחנו עושים בחיים בין אם בבית, בעבודה, בחיק המשפחה, עם חברים וכך הלאה. על הקונספציה בהקשרי השבעה באוקטובר כבר נכתבו הררים של מילים. בשבוע האחרון, כך נדמה, מתחזק הרושם אצל רבים (לפחות אלו שבאים איתי במגע מקצועי), כי כמה קונספציות קרסו.
21/01/2024  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
התבונה הלכה לאיבוד, כמו אחותה החכמה, בת דודה החדות והורתה גברת המוסר הטבעי, הבסיסי.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
רון בריימן
רון בריימן
"ידידתנו הגדולה" עושה זאת שוב. שוב היא גוזלת ממדינת ישראל ומעם ישראל את הניצחון על אויב תוקפני. כך היא נהגה ונוהגת בכל מלחמות ישראל ב-76 שנות "עצמאותנו"(?). שוב היא נוהגת בישראל כפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il