|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
דונהיו היום בהקראת ההחלטה [צילום: פטריק פוסט, AP]
הכרעת בית הדין הבינלאומי לצדק

בית הדין מורה לישראל להימנע מרצח עם; לא הורה להפסיק את הלחימה

קובע ברוב של 15 שופטים מול שניים: ישראל חייבת להימנע מפעולות כגון הרג מכוון של אזרחים והריסת תשתיות חיוניות; על ישראל להגיש בתוך חודש דוח על פעולותיה ליישום פסק הדין ברק הצטרף להחלטה לפיה יש להעניש את הקוראים לבצע פשעים של רצח עם בית הדין אימץ במידה רבה את הנרטיב העובדתי של דרום אפריקה ולמעשה של חמאס
26/01/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
שידור ישיר מבית הדין הבינלאומי / סקיי ניוז

בית הדין הבינלאומי בהאג קובע (26.1.24), כי על ישראל להימנע ברצועת עזה מצעדים המהווים מעשי רצח עם על-פי האמנה למניעת פשע זה. בית הדין נמנע מלהורות לישראל להפסיק את הלחימה, אם כי הוא מאמץ במידה רבה את הנרטיב של דרום אפריקה בנוגע למתרחש ברצועה. רוב ההחלטות התקבלו ברוב מוחץ של 15 ואף 16 מבין השופטים, כאשר השופט אהרן ברק תומך בחלקן, ובאחרות - נמצא במיעוט. ההחלטות תואמות את ההערכות המוקדמות, ישראל תוכל לציין שהיא ממילא עומדת בהן - אם כי מבחינה הסברתית, התיאור העובדתי שבפסק הדין פועל לרעתה.

ברוב של 15 שופטים (בראשות הנשיאה, ג'ואן דונהיו מארה"ב) מול שניים נקבע, כי ישראל חייבת לנקוט בכל הצעדים שביכולתה כדי למנוע פגיעות על-פי האמנה למניעת רצח עם: הריגת חברי הקבוצה, גרימת נזק פיזי ונפשי מכוון לחברי הקבוצה, פגיעה מכוונת בתנאי החיים שלהם במטרה לפגוע בחייה ומניעת לידות בקבוצה. על ישראל להתחייב להימנע מפעולות כאלה ולהבטיח מיידית שצה"ל אינו עושה זאת.

ברוב של 16 (כולל ברק) קובע בית הדין, כי יש לנקוט צעדים כדי למנוע ולהעניש על קריאות פומביות לביצוע מעשים המהווים רצח עם. באותו רוב נקבע, כי על ישראל לפעול מיידית ובצרה אפקטיבית לתת סיוע הומניטרי ולספק שירותים חיוניים לאוכלוסייה האזרחית ברצועה. ברוב של 15 מול שניים נאסר על ישראל להשמיד ראיות בנוגע לטענות לביצוע רצח העם, ונקבע שעליה לדווח בתוך חודש לבית הדין על הצעדים שנקטה – דוח עליו תוכל דרום אפריקה להגיב.

בדעת הרוב היו גם סגן הנשיאה, קיריל גבורגיאן מרוסיה; השופט עבד אל-קאווי אחמד יוסוף מסומליה, הנשיא הקודם של בית הדין; השופט רוני אברהם מצרפת, הנשיא בשנים 2018-2015; השופט פטר טומקה מסלובקיה, הנשיא בשנים 2015-2012; השופט מוחמד בנונה ממרוקו; השופטת שיו הנג'ין מסין; השופט דלוויר באנדארי מהודו; השופט פטריק ליפטון רובינסון מג'מייקה; השופט נוואף סלאם מלבנון; השופט גיאורג נולטה מגרמניה; השופט יוג'י איוואסאווה מיפן; השופטת הילרי צ'רלסוורת' מאוסטרליה; השופט לאונרדו ברנט מברזיל; והשופט הזמני דיקנג מוסנקה מדרום אפריקה. לכל ההחלטות התנגדה השופטת ג'וליה סבוטינדה מאוגנדה.

לבסוף אומר בית הדין – אך לא כהחלטה מחייבת – כי כל הצדדים לסכסוך מחויבים לחוק הבינלאומי, מביע דאגה עמוקה לגורל החטופים וקורא לשחרורם המיידי ללא כל תנאי.


South Africa v. Israel / החלטה
צווי ביניים של בית הדין הבינלאומי לצדק בתביעתה של דרום אפריקה בטענה שישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה

יש מחלוקת אמיתית, יש זכות עמידה
מלקולם שואו וגלעד נועם [פטריק פוסט, AP]

בית הדין מציין תחילה את ההקשר של האירועים ופותח במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר (האזכור היחיד שלה בהחלטה) ואת המתקפה של ישראל, אשר "גורמת אבידות אזרחיות כבדות, הרס נרחב ועקירת רוב תושבי רצועת עזה. בית הדין מודאג מהמשך הסבל הנגרם באיזור". עוד עומד בית הדין על התנאים הנדרשים כדי להוציא צווי ביניים, כולל עצם זכותו לעשות זאת.

בית הדין מזכיר שיש צורך בכך שקיימת מחלוקת ברורה בין הצדדים להליך, וקובע שהיא קיימת – וזאת בניגוד לטענת ישראל לפיה דרום אפריקה לא עמדה בתנאים הדרושים. קיומה של מחלוקת היא עניין של עובדה ולא של הליכים פורמליים, מסביר בית הדין, ודרום אפריקה אכן התריעה בצורה פומבית שלדעתה ישראל מבצעת עבירות של רצח עם, בעוד ישראל הכחישה זאת – גם היא בצורה פומבית. לכן, ברור שעמדותיהם של הצדדים מנוגדות בתכלית וניתן לדון בתביעה.

עוד מזכירה ההחלטה, כי בשלב זה אין צורך לקבוע האם ישראל אכן מבצעת רצח עם, אלא רק האם יש אפשרות שהמעשים הנטענים עלולים להוות רצח עם. על כך בית הדין עונה בחיוב, ולכן יש לו סמכות ואין מקום לדחות על הסף את התביעה כפי שביקשה ישראל. לכל המדינות החתומות על האמנה למניעת רצח עם יש מחויבות לקיים אותה, ולכן כולן יכולות להגיש תביעות – ומכאן זכות העמידה של דרום אפריקה, ממשיך בית הדין.

עוד מוזכר, כי בשלב המקדמי צריך לקבוע רק האם קיימת סכנה שייפגעו זכויות המוגנות באמנה למניעת רצח עם והאם קיימת אפשרות שהוראותיה של האמנה מופרות. בית הדין מזכיר מהם המעשים האסורים על-פי האמנה ושאותם יכולים צווי ביניים למנוע, ועומד על כך שיש להוכיח כוונה לכאורה לבצע רצח עם כלפי קבוצה כמות שהיא. הפלשתינים הם קבוצה מוגנת במובנה של האמנה, אומר בית הדין, ותושבי רצועת עזה הם חלק משמעותי ממנה.

מצטט התבטאויות של בכירים
משפחות חטופים בהאג [צילום: פטריק פוסט, AP]

בית הדין אומר כי פעילותה של ישראל ברצועה גרמה מתים ופצועים רבים, הרס נרחב של בתים, עקירת חלק ניכר מהתושבים ופגיעה רבה בתשתיות האזרחיות. בית הדין מאמץ את הנתונים של הרשויות ברצועה ושל גורמי האו"ם (ובהם אונרא) לגבי ממדי הפגיעה במיליוני אזרחים ובתשתיות, כולל התבטאויות קשות נגד ישראל ושימת דגש על מצבם של הילדים ברצועה.

בית הדין גם מצטט התבטאויות של יצחק הרצוג, יואב גלנט וישראל כ"ץ (בימים הראשונים של המלחמה) בנוגע לחומרת הצעדים נגד חמאס ותושבי הרצועה, לצד ביקורת בינלאומית שנמתחה על ישראל בידי גופים של האו"ם ואחרים. "די בכך כדי לקבוע שלפחות כמה מן הטענות של דרום אפריקה והזכויות שהיא מבקשת להגן עליהן, ראויות להישמע", קובע בית הדין. לפלשתינים בעזה יש זכות להגנה מפני רצח עם ולדרום אפריקה יש זכות לבקש זאת, נאמר עוד.

מכאן עובר בית הדין לשאלה האם אכן יש צורך בצווים דחופים, הנובע מקיומה של סכנה ברורה ומיידית לפגיעה בזכויות לפני פרסום פסק הדין הסופי (העשוי להתפרסם בעוד מספר שנים). בשלב זה לא יכול בית הדין לקבוע ממצאים סופיים ושני הצדדים יוכלו להגיש ראיות נוספות, מציינים השופטים. מסקנתו במקרה הנוכחי היא, כי אכן יש צורך בצווי ביניים כדי להגן על תושבי עזה מפני רצח עם, כדי למנוע מהם נזק בלתי הפיך – ושוב הוא מסתמך על קביעות של האו"ם ובראשם המזכ"ל אנטוניו גוטרש.

האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה מצויה בסיכון ניכר, אומר בית הדין, ומזכיר הרס של בתי חולים ובתי ספר (תוך התעלמות מהשימוש שעשה בהם חמאס) ואת הודעתו של בנימין נתניהו בשבוע שעבר על כך שהלחימה תימשך עוד חודשים רבים. המצב ההומניטרי הקטסטרופלי ברצועה הוא בסכנה ניכרת של התדרדרות לפני הפסיקה הסופית, אומר בית הדין.

בית הדין מציין את הצעדים שנקטה ישראל להקלת המצוקה ברצועה ואת הודעת היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, על חקירת קריאות לפגיעה באוכלוסייה בעזה. "צעדים אלו מבורכים אך אין די בהם כדי לשכנע שלא תהיה החמרה נוספת לפני פסק הדין הסופי", מגיב בית הדין. עם זאת, הצעדים הנחוצים אינם זהים לאלו שביקשה דרום אפריקה, וכאמור ההחלטות מתונות בהרבה ולמעשה ישראל תוכל לטעון שהיא ממילא עומדת בהן.

תאריך:  26/01/2024   |   עודכן:  26/01/2024
איתמר לוין
+ברק מזכיר בדעת המיעוט את חוויותיו מן השואה
16:47 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מתאר באריכות את מעשי הזוועה של חמאס - שלא נזכרים בדעת הרוב - ומדגיש: "בית הדין אימץ אמצעים המזכירים את ההתחייבויות הקיימות של ישראל על פי אמנת רצח העם"
ברק. מהו באמת רצח עם [צילום: לע"מ]
+תיעוד מקבלת שבת שקיימו מפקדי צוות הקרב של חטיבה 55 בח'אן יונס
16:31 26/01/24  |  עידן יוסף

+לוחמי יחידת האיסוף 636 נלחמים ברצועת עזה
16:28 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות שסורק עם רחפן סוגר מעגל עם כטב״ם ומבצע ירי על אחד המחבלים שנותק מהחוליה  ▪  לאחר שחוליית החמושים מתפצלת לשני מבנים, הצוות סוגר מעגל עם חיל-האוויר והמחבלים מחוסלים
חיסול מחבל מהאוויר [צילום: דובר צה''ל]
+חמאס פרסם סרטון שבו נראות שלוש חטופות ישראליות
16:21 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אות חיים מהחטופות: קרינה ארייב (19), דורון שטיינברכר (31) ודניאל גלבוע (19)  ▪  פרסום הסרטון - חלק מהטרור הפסיכולוגי מצד חמאס
דניאלה גלבוע, דורון שטיינברכר וקרינה ארייב
+מטה החטופים הצטרף לעצירת משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה
16:19 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
זהו היום השלישי שמפגינים ישראלים, בהם גם בני משפחות חטופים, מונעים בגופן את העברת הסיוע לחמאס  ▪  לקיבוץ רוחמה, על-מנת לתמוך במאבקן של משפחות החטופים ויחד איתם קיימו תפילה ונטעו עצים למען יקירהן
חסימה בכרם שלום [צילום: מטה המשפחות]
+נתניהו: נכונות בית הדין לדון בטענות - אות קלון שלא יימחה
15:23 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גורמים מדיניים: הישג משפטי גדול לצד נזק תדמיתי גדול; זה אולי הכי טוב שיכולנו לקבל; כל הדרישות הן דברים שישראל מחויבת להם ממילא והלחימה תימשך כרגיל
שופטי בית הדין הבינלאומי [צילום: פטריק פוסט, AP]
+שיגורים מלבנון לאזור החרמון נפלו בשטחים לא מאוכלסים
14:03 26/01/24  |  עידן יוסף
מספר שיגורים בוצעו לפני זמן קצר מלבנון לאזור החרמון, מספר נפילות בשטחים לא מאוכלסים.

מוקדם יותר הבוקר יורטה מטרה אווירית, ככל הנראה כטב״ם, מעל הים התיכון באזור ראש הנקרה. התרעה הופעלה הבוקר במושב מרגליות. חיל התותחנים ירה לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוס קרב תקף לפני זמן קצר מבנה צבאי ששימש את חיזבאללה במרחב בינת ג׳בל. במרחב אלחיאם שבדרום לבנון, צה״ל תקף אמש (ה׳) מבנה צבאי נוסף של הארגון.
+ביידן קושר בין יום השואה הבין-לאומי לבין אירועי 7 באוקטובר
13:45 26/01/24  |  עידן יוסף
נשיא ארה"ב ביידן קשר בין יום השואה הבין-לאומי לבין אירועי 7 באוקטובר: "אחרי ההתקפה הנוראית של חמאס, חזינו בעלייה של אנטישמיות מבחילה בארצנו ובמדינות אחרות, שהציפו צלקות כואבות של שנאה והשמדת עם נגד יהודים. זה לא מתקבל על הדעת".
+ביידן לחץ על נתניהו לצמצם את פעילות צה"ל ברצועה
12:37 26/01/24  |  עידן יוסף
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום שישי שעבר, לצמצם את פעולת צה"ל בעזה והדגיש כי הוא לא תומך במלחמה של שנה ברצועה (וואלה).

לשכת ראש הממשלה מגיבה לדיווח לפיו הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הבהיר לנתניהו כי לא יתמוך בישראל אם הלחימה בעזה תימשך עוד שנה ויותר. "ראש הממשלה נתניהו מעריך את התמיכה של הנשיא ביידן והבהיר בשיחה עימו שישראל נחושה להמשיך במלחמה עד להשלמת כל יעדיה".
+רוסיה: ישראל הפסיקה לעדכן אותנו מראש לגבי התקיפות שלה בסוריה
12:35 26/01/24  |  עידן יוסף
רוסיה: ישראל הפסיקה לעדכן אותנו מראש לגבי התקיפות שלה בסוריה. נציגו של פוטין לענייני רוסיה: "למרות בקשתנו, הם הפסיקו לעדכן אותנו לפני. זה התחיל עוד לפני המלחמה בעזה".
+הותר לפרסום: חייל מילואים נפל בקרב בדרום הרצועה
12:14 26/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רס״ם (מיל׳) אלירן יגר נהרג כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים אתמול  ▪  לוחם ביחידת עוקץ נפצע שלשום באורח קשה כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה
רס"ם (במיל') אלירן יגר
+ארה"ב דורשת תשובות רשמיות מישראל על מקרי מוות של אזרחים בעזה
11:23 26/01/24  |  עידן יוסף
ארה"ב הקימה ערוץ קשר עם ישראל המתמקד בחששות ובחיפוש מידע על תקריות בעזה שבהן נהרגו או נפצעו אזרחים. יצירתו קרתה לאחר שבלינקן נפגש עם קבינט המלחמה מוקדם יותר החודש והביע דאגה לגבי מקרי מוות אזרחיים וציין שארה"ב זקוקה לתשובות רשמיות (רויטרס).
+גרמניה קוראת להפוגה הומניטרית בעזה
11:21 26/01/24  |  עידן יוסף
שינוי עמדות? בעוד עד היום הגרמנים סברו שהפסקת אש משחקת לידי חמאס, שרת החוץ של גרמניה מצייצת: "התושבים לא יכולים פשוט להיעלם באוויר. לכן לא מספיקה קריאה לעזוב את המקומות האלה. אבל מה שצריך לבסוף הוא קריאה הומניטרית להפוגה באש כדי שכל החטופים ישתחררו סוף-סוף".
+דיווח: נתניהו ביקש מנשיא קולומביה לסייע בשחרור החטופים
11:13 26/01/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו פנה לנשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, וביקש ממנו לסייע בשחרורם של החטופים הישראלים. בתקשורת הקולומביאנית פורסם כי במכתב ששלח ראש הממשלה לנשיא, הובהר כי בין החטופים השוהים בשבי בתוך רצועת עזה, ישנו בעל אזרחות קולומביאנית - אלקנה בוחבוט.

בתחילת המלחמה, התבטא הנשיא פטרו נגד התגובה הישראלית בעזה לטבח 7 באוקטובר בעוינות ואנטישמיות. ברשת X, פרסם פטרו כי מדינתו "לא תומכת ברצח עם והצהיר כי "אם נצטרך להשעות את היחסים - נשעה את היחסים".

הנשיא פטרו, בעברו לוחם מחתרת ובעל דעות שמאל קיצוני, תקף בחריפות את החלטת שר הביטחון, יואב גלנט, להטיל מצור על רצועת עזה ואמר: "זה מה שהנאצים עשו ליהודים. עמים דמוקרטיים לא יכולים לכונן מחדש את הפשיזם בפוליטיקה הבינלאומית. דברי השטנה האלו רק יביאו שואה".
+רמ"י דורשת מאונרא לשלם לה 17 מיליון שקל על מתחם לא חוקי
10:45 26/01/24  |  עידן יוסף
רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דורשת לפנות מתחם של אונרא בכפר עקב בצפון ירושלים בשטח של 80 דונם, שפועל ללא היתר על קרקע של מדינת ישראל, ולגבות למפרע דמי שימוש בסך כ-17 מיליון שקלים.
+אוסטין: חשיבות רבה להעברת הסיוע ההומניטרי ללא הפרעה
09:10 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רמז בשיחתו עם גלנט להפגנות של משפחות חטופים, המונעות את כניסת המשאיות במעבר כרם שלום  ▪  חיל-האוויר תקף עשרות מטרות בח'אן יונס
גלנט ואוסטין. דיברו גם על לבנון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+יום השואה ויום השנאה
07:25 26/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התאריך הטעון שבחר בית הדין בהאג  ▪  שאלות איומות שבות וצצות  ▪  אפילו לסינוואר מגיע סניגור  ▪  סכנה קיומית תוצרת נתניהו  ▪  האם ניפטר מן המטורללים בכנסת  ▪  נבואה אקטואלית של ישעיהו
מחר לפני 79 שנים [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+סין לוחצת על אירן לרסן את מתקפות החות'ים בים סוף
06:53 26/01/24  |  עידן יוסף
על-פי ארבעה גורמים אירניים, סין לחצה על טהרן כי יחסי המסחר והכלכלה עם בייג'ין ייפגעו אם אירן לא תרסן את מתקפות החות'ים על ספינות בים סוף, שגרמו לעלייה חדה במחירי ההובלה הימית ושיבשו את נתיב הסחר המרכזי בין אסיה לאירופה (רויטרס).
+משלחת הרשות הפלשתינית תגיע היום להאג
06:44 26/01/24  |  עידן יוסף
משלחת מטעם הרשות הפלשתינית תגיע היום (ו') לבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג, כדי להשתתף בדיון שבו צפויה להימסר ההחלטה בעניין התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל סביב המלחמה בעזה. במשרד החוץ הפלשתיני הודיעו כי תיערך מסיבת עיתונאים משותפת של המשלחות הפלשתינית והדרום-אפריקנית עם סיום הליכי הקראת ההחלטה.
+מסמך של החמאס חושף כי כל הישראלים הם מטרה לגיטימית מבחינתם
06:42 26/01/24  |  עידן יוסף
צה"ל מצא בעזה מסמך של חמאס בו צויין כי החברה הישראלית כולה היא "חבורת מתנחלים ואין הבדל בין גברים, נשים, זקנים ולדים - כולם מטרות לגיטימיות לפגיעה" (כאן חדשות).
+משדה התעופה שהותקף בלבנון שוגרו מל"טים לעבר ישראל
06:40 26/01/24  |  עידן יוסף
תקיפת שדה התעופה האירני בלבנון: מהשדה שחיל-האוויר תקף אתמול בדרום לבנון שוגרו בימים האחרונים מל"טים מתאבדים לעבר ישראל (כאן חדשות).

בשעות הצהריים הותקף שדה התעופה האירני בלבנון הנמצא בקלעת ג'בור - מרחק של 20 ק"מ בלבד מהגבול עם ישראל. שדה התעופה נחשף לפני ארבעה חודשים בידי שר הביטחון יואב גלנט, כאשר דגלים אירנים תועדו מתנוססים על המסלולים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בית הדין מורה לישראל להימנע מרצח עם; לא הורה להפסיק את הלחימה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. ר"ג
26/01/24 23:50
2
אילן
27/01/24 07:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
התאריך הטעון שבחר בית הדין בהאג שאלות איומות שבות וצצות אפילו לסינוואר מגיע סניגור סכנה קיומית תוצרת נתניהו האם ניפטר מן המטורללים בכנסת נבואה אקטואלית של ישעיהו
26/01/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הרחיבו את לחימתם, והערב (25.1.24) פועלים בשכונת 'אל עמל' בעיר ח'אן יונס. הלוחמים נתקלים במחבלים ומחסלים אותם מטווח קרוב, פושטים על תשתיות טרור, מאתרים ומשמידים אמצעי לחימה, מרגמות ורקטות.
25/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
שיחת עומק עם אבי דיסקין, פרופ' אמריטוס למדע המדינה, המזהיר: "אני לא ישן בלילות, כי הפילוג הפנימי מסכן את עצם קיומה של מדינת ישראל. המלחמה המוסלמית נגדנו בנויה על התשה, והפילוג הפנימי עושה להם את העבודה". לדברי פרופ' דיסקין, באמצעי התקשורת בישראל כל אחד שונא את יריבו הפוליטי יותר משהוא שונא את יחיא סינוואר. בעולם מתגבר מאוד גל האנטישמיות ובעוטף עזה ניצלנו בזכות נס - גבורה של עשרות שוטרים וכיתות כוננות. יעדי החמאס במתקפה היו הרבה יותר מקיפים ולמרות זאת הריב הפנימי אינו פוסק. נס לא יתרחש שוב!
25/01/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
"אין חולק על חשיבותה ותרומתה של הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר המלחמה ולאירועים שהובילו למתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר". כך אומר (25.1.24) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. הוא מזכיר, כי דוח של מבקר המדינה יכול להוות בסיס להקמתה של ועדה כזאת. הדברים נאמרים במכתב ששיגר אנגלמן לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בתגובה לבקשתו של האחרון להימנע מקיום ביקורת בצה"ל תוך כדי הלחימה.
25/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתכנן לשגר בימים הקרובים את ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, לשיחות באירופה על עסקה לשחרור כל החטופים שבידי חמאס - מדווח (25.1.24) ניו-יורק טיימס. ברנס הוא דיפלומט מנוסה, מקורב מאוד לביידן ונהנה מאמונו המוחלט; ביידן הפקיד בידיו שליחויות רגישות רבות, כולל לרוסיה ערב פלישתה לאוקראינה, לאפגניסטן ערב הנסיגה האמריקנית ולסין בעיצומה של המתיחות בין שתי המדינות.
25/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il