|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מילואימניקים באימון. החופשות מתוכננות כך שלא יפלו על שבת [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]

המדינה לבג"ץ: פקודות הצבא מגבילות הסעת חיילים בשבת

במענה לעתירת ישראל חופשית, המדינה אומרת כי צה"ל פועל בהתאם לפקודה הקובעת כי על המפקדים לתכנן מראש את זמני היציאות וההחזרות של חיילים בסופי-שבוע, כך שאלה יתבצעו שלא בשבת עם זאת מבהירה שהצבא מפעיל מערך הסעות מוגבר באופן שחיילים לא נותרים ללא מענה במקרים חריגים ונדירים, המפקדים נדרשים למצוא פתרון הגעה פרטני זמין
28/01/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
נקודות שהמדינה מעלה:
צה"ל מספק פתרונות לינה או הסעים למקומות לינה בסמוך ליחידה, לחיילים המסיימים משמרתם בשעת לילה או במהלך יום המנוחה, כאשר אין תחבורה ציבורית לצורך הגעה לביתם.
לא ניתן ללמוד ממקרים היוצאים מן הכלל על הכלל, ומדיניות צה"ל בהקשר זה היא תכנון מקדים טרם כניסת השבת, לרבות ביחידות עורפיות, וגיבוש פתרונות על יסוד הכלל - ולכך אכן ניתנים מענים בחלק הארי של המקרים.
בתקופת חרום זו, ובהתאם להוראות פקודת שבתות ומועדי ישראל בצה"ל, כל צורך חיוני בהסעים המועלה על-ידי היחידות, לרבות מתן מענה בסופי-השבוע, נבחן וניתן לו המענה הרלוונטי.

עידן יוסף
עתירה: הסעות-שבת לחיילים, לאו דווקא באמצעות תחבורה ציבורית

קמפיין מפלג לתחבורה בשבת
עידן יוסף
הקמפיין להפעלת תחבורה ציבורית בשבת עבור חיילי מילואים הוא ניסיון נואש לחרחר מדנים בשעת מלחמה כמנוף להפרת הסטטוס-קוו. הקמפיין מתנהל על-ידי ארגונים חילוניים רדיקלים בסיוע מועמדים בבחירות המקומיות. בפועל, אין ביקוש אמיתי לשירות זה, כפי שהוכיחו הפסקת הניסוי בשבת האחרונה ונתוני השבתות הראשונות למלחמה. ככל שצה"ל יפעל בהתאם לפקודות גם העתירה לבג"ץ של ישראל חופשית תתייתר
לרשימה המלאה

המדינה אומרת בתשובה לעתירה שהגישה לבג"ץ התנועה החילונית הרדיקלית ישראל חופשית, כי בכל הנוגע להסעת חיילים בשבת, היא מחויבת להתנהל בהתאם לפקודת שבתות ומועדי ישראל. מדובר בהוראת הפיקוד העליון העולה במידרג החומרה על פני פקודות מטכ"ל רגילות, ועוסקת בין היתר בעניין תכנון חופשות, הגעה ליחידה ויציאה ממנה והסדרי תחבורה בשבתות וחגים.

סעיף 6 לפקודה זו קובע כי: "יש לתכנן את זמני היציאות לחופשה וכן את שעת סיום השמ"פ [שירות מבצעי פעיל, ע.י.] בערבי שבתות וחגים, כך שלכל חייל תהיה אפשרות להגיע לביתו שעתיים לפני כניסת השבת או החג, וזאת בהתחשב באמצעי התחבורה העומדים לרשות החיילים. זמני החזרה מחופשה וזמני ההתייצבות לשמ"פ יתוכננו, כך שיאפשרו לכל חייל לשהות בביתו שעה לאחר יציאת השבת או החג". סעיף 7 מוסיף וקובע כי: "כל המפקדים, המוסמכים לתת הוראות בענייני תחבורה, חייבים להתאים את פקודותיהם בענייני תחבורה בשבת וחג, לפי רוחה של הוראה זו, בהתאם למפורט לעיל".

בהתאם לפקודה זו, נדרשים, אפוא, המפקדים ביחידות השונות לתכנן מראש ולהתאים את מועדי שחרור החיילים ביחידה בסופי השבוע, כפוף לצורך המבצעי, כך שהיציאה מהיחידה והחזרה אליה ייעשו שלא במהלך השבת או החג. ככלל, מדגישה המדינה, בסופי-השבוע נותרים ביחידה רק החיילים אשר נדרשים לשהות בה בהתאם לצורך המבצעי.


בתשובתה לבג"ץ אומרת המדינה כי צה"ל מפעיל, באמצעות חטיבת התובלה במשרד הביטחון, מערך הסעים מוגבר במסגרת המלחמה. מענה זה כולל העמדת אוטובוסים לצרכי הכוחות המגויסים ובכלל זה הצמדת אוטובוסים ליחידות לוחמות ולריענוני סד"כ [סדר כוחות, ע.י]. כן מספק צה"ל הסעים ליחידות השונות בהתאם לדרישתן, כמקובל בשגרה. ככלל, נכתב בתשובה, מענה ההסעים ליחידות הצבא במסגרת לא מושפע משאלת קיומה של פעילות תחבורה ציבורית בשבת. לצד זאת הודגש, כי אין כל הבדל בין שעת שגרה לשעת מלחמה, וכלל יחידות הצבא, לרבות יחידות הפועלות במתכונת משמרות, נדרשות להתאים ככל הניתן את פעילותן במהלך סוף-השבוע, כך שיתאפשר למשרתים הנעזרים בתחבורה ציבורית לנסוע בתחבורה הציבורית בהתאם ךןלןץת השמנים של הפעלתה, והכל כפוף לצרכים מבצעיים.
בג"ץ 9205/23 ישראל חופשית ואח' נ' שר הביטחון ואח' / תגובה מקדמית מטעם המשיבים
תשובת המדינה לעתירה הדורשת ממנה להפעיל הסעים לחיילים או תחבורה ציבורית גם בשבתות ומועדי ישראל (10 עמ')

כפי שפורסם ב-News1, במסגרת הסעדים בעתירה, לא ביקשה ישראל חופשית כי תופעל בהכרח תחבורה ציבורית בשבת בעת הנוכחית. העותרים אף מדגישים כי "אין כוונתנו לטעון, בעתירה זו, כי יש חובה בהכרח לספק את המענה למאות ואלפי החיילים הנדרשים להגיע לבסיסים ואזורי הכינוס, ומהם, בסופ"ש, בדרך של הפעלת מערך התחבורה הציבורית". אולם במסגרת הטיעון המשפטי לעתירה, שבו ותקפו את ההחלטה שהתקבלה על ביטול הפעלת התחבורה הציבורית בעת הנוכחית בשבת והרחיבו לגביה הן בהיבטי התשתית העובדתית והן בהיבטי הסמכות, וזאת למרות שבג"ץ דחה עתירות בנושא.

המדינה אומרת כי לנוכח היקף הסד"כ ופריסתו הרחבה - יתכנו מקרים פרטניים של צורך בלתי צפוי, כגון החזרת משרתים מחופשות רענון ליחידתם או הגעה וחזרה של משרתים למשמרת, לרבות במהלך סוף השבוע. באותם מקרים, הדבר כרוך במציאת פתרון הגעה פרטני זמין באמצעות המפקדים, כפי שגם יכול לקרות במהלך ימי השבוע בהעדר תחבורה ציבורית בשעות מסוימות. אולם, מדובר במקרים חריגים ויוצאים מן הכלל, אשר אין לגזור מהם על הכלל ביחס לסוגיה זו


בין היתר, נותן צה"ל מענה ליציאת המשרתים לביתם וחזרתם ליחידות, במסגרת הערכות מצב וביקורים ביחידות, וכן ניתנים ליחידות השונות אישורים לשימוש בכלי רכב קטנים לצרכי הסעת חיילים, המתגוררים רחוק ממקום פעילות יחידתם.

יציאת מסגרות לוחמות לחופשה מתבצעת באישור חטיבת המבצעים באגף המבצעים של צה"ל. חטיבת המבצעים, בשיתוף הפיקוד מפעיל הכוח, קובעים את מועד חופשת החיילים ומשכה. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל (אט"ל) מקצה אמצעים להסעת חיילים לחופשה באמצעות חטיבת התובלה במשרד הביטחון. אמצעים אלה כוללים אוטובוסים, מידיבוסים, מיניבוסים ואוטובוסים זעירים המופעלים בהתאם לתוכנית ההיסעים הפיקודית או היחידתית וכפוף לאישור מבצעי.

ניוד הכוחות הלוחמים בדרום ובצפון בכל ימות השבוע, לרבות בסוף השבוע (שישי ושבת), נעשה באמצעות אוטובוסים הצמודים לכל אוגדה. כך למשל, ביום 15.12.23 (ליל שבת) צוות קרב של חטיבה 460, אשר יצא לחופשת רענון מפעילות מבצעית ברצועת עזה, קיבל מענה אשר כלל אוטובוסים צמודים והשלמה של 35 אמצעי הסעה נוספים, בהתאם לדרישת פיקוד הדרום. החיילים ביחידה זו קיבלו מענה תחבורתי עד סמוך לביתם (עד כ-4 ק"מ מרחק מביתם).

צה"ל גם תיגבר את מפקדות הפלוגות, הגדודים והחטיבות, ברכבים שכורים וברכבים מגויסים על-מנת ליתן גמישות למפקדים, שנועדה לאפשר מתן מענה משלים למערך האוטובוסים, כאשר ברקע היקפי הכוחות המגויסים בתקופה זו, אין בכך כדי ליתן מענה מלא ליציאות בודדות וחריגות (יציאות "פתע") של חיילים.

חלק מסדר הכוחות ביחידות העורפיות והפתוחות בצה"ל מתבצע במהלך המלחמה באמצעות שירות המבוסס על משמרות. במהלך השבוע, הגעה של החיילים ליחידה ויציאה ממנה ביחידות עורפיות אלה מבוססת על תחבורה ציבורית, רכבי יחידה והיסעים המוקצים על-ידי אט"ל, על-פי דרישת מפקדי היחידות. כמו-כן, יחידות צה"ל בהן אין תשתית מספקת ללינת חיילים המסיימים משמרתם בשעת לילה או במהלך יום המנוחה, כאשר אין תחבורה ציבורית לצורך הגעה לביתם – מאפשרות לחייליה לינה באכסניות המצויות בסמיכות ליחידות והמתואמות לעת חרום וממומנות על-ידי צה"ל. יחידות אלו מקבלות, על-פי דרישה, מענה היסעים עבור ניוד חיילים אלו, כולל בשבת, לאותן אכסניות, המצויות בסמיכות למקום ביצוע המשמרות. יצוין, כי האפשרות ללינה ביחידה או לינה באכסנייה הסמוכה ליחידה ניתנת לחיילים בכל ימות השבוע, בין היתר גם ביחס למועדים שבהם אין תחבורה ציבורית (לרבות שעות הלילה באמצע השבוע), והיא נוהגת לעניין חיילים אשר שירותם מתבצע במשמרות גם בעת שגרה.

ככלל, חייל הנמצא במהלך סוף השבוע בבסיס, זכאי למקום לינה ולשלוש ארוחות במהלך השבת (ובכלל זה ארוחה חגיגית בליל שבת). מתקני הבסיס, ובכלל זה מתקני ספורט, עומדים לרשות החיילים לכל אורך השבת. כל זאת, ובלבד שהחייל אינו נדרש באותה עת לפעילות צבאית חיונית.

מפרוץ מלחמת חרבות ברזל צה"ל העמיד מוקד, הפועל, בין היתר, באמצעות הרשת החברתית ואטסאפ, שנועד לטיפול בנושאי לוגיסטיקה, ציוד, מזון ופערים נוספים העולים מן השטח, ובכלל זאת הסעות חיילים. נכון ליום 1.1.24 הגיעו למוקד הפניות 27,700 פניות בכלל הנושאים. מתוך אלה, רק 194 פניות (המהוות 0.7% בלבד מכלל הפניות) עסקו בפערים בתחום ההיסעים [לאו-דווקא בשבת]. כל הפניות הללו טופלו.

כפוף לביטחון מידע, מפרטת המדינה על ההיקף הממוצע של אמצעי ההיסעים השונים בהם נעשה שימוש במהלך המלחמה בחלוקה לימים -
  • ימי שישי - 2,385 אמצעי הסעה בממוצע;
  • ימי שבת - 2,063 אמצעי הסעה בממוצע;
  • ימי ראשון - 2,969 אמצעי הסעה בממוצע (יום חזרת עיקר הסד"כ מחופשה).

בעוד שבתצהירים בעילום שם שצירפה ישראל חופשית לעתירה תוארו מקרים מסוימים שבהם לא היו זמינים לרשות אותם מלינים עלומי שם תחבורה ציבורית או היסעים, לא עלה מהתצהירים כי המשרתים פנו למפקדיהם בעניין קשייהם בהגעה ליחידה, ולא נטען כי המפקדים לא פעלו בהתאם לכך למציאת פתרונות עבורם. בעתירה נטען כי התקבלו אצל העותרת מאות פניות, אולם לעתירה צורפו עשרות בודדות של פניות בלבד ואף ביחס לאלה השמטת הפרטים המזהים אינה מאפשרת בדיקתם.

לעמדת המדינה, לא ניתן ללמוד מהמקרה היוצא מן הכלל על הכלל, ומדיניות צה"ל בהקשר זה היא תכנון מקדים טרם כניסת השבת, לרבות ביחידות עורפיות, וגיבוש פתרונות על יסוד הכלל - ולכך אכן ניתנים מענים בחלק הארי של המקרים. כאשר מדובר במתכ ונת שירות של משמרות, אלה עשויות להתחיל או להסתיים גם בשעות לילה מאוחרות שבהן גם אין תחבורה ציבורית רלוונטית, בדומה להעדר תחבורה ציבורית בשבת, וכי במקרים אלה מסופקים על-ידי צה"ל פתרונות לינה או היסעים למקומות לינה בסמוך ליחידה.

בג"ץ 9205/23 ישראל חופשית ואח' נ' שר הביטחון ואח' / עתירה למתן צו על תנאי ובקשה לדיון דחוף
(142 עמ')
תאריך:  28/01/2024   |   עודכן:  30/01/2024
עידן יוסף
+ארבעה טילי נ"ט שוגרו הלילה לעבר הגליל
00:21 29/01/24  |  עידן יוסף
בשעה האחרונה שוגרו שני טילי נ"ט לעבר מרחב שומרה שבגליל המערבי ושניים נוספים לעבר סאסא שבגליל העליון. חיל-התותחנים הגיב בירי ארטילרי.
+שר ההגנה של ארה"ב מאיים בתגובה כנגד המיליציות הפרו-אירניות
23:44 28/01/24  |  עידן יוסף
שר ההגנה האמריקני ליד אוסטין מבטיח תגובה למתקפה שבה נהרגו ונפצעו חיילי ארה"ב: "המיליציות הפרו-אירניות אחראיות. נגיב בזמן ובמקום שנבחר. ננקוט את כל הפעולות הנדרשות כדי להגן על ארה"ב, חיילינו והאינטרסים שלנו".

ברשת CNN -פורסם כי קאטיב חיזבאללה, המיליציה הפרו-אירנית, היא האחראית על המתקפה נגד חיילי ארה"ב. בתוך כך, אסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגיע לבגדד בעירק ונפגש עם חברי ממשלה ובכירים במיליציות הפרו-אירניות.
+אלמיאדין: מצרים תמנע מישראל לפעול בפילדלפי
23:41 28/01/24  |  עידן יוסף
הערוץ הלבנוני "אלמיאדין": מצרים הודיעה כי בכוונתה למנוע מישראל לפעול בציר פילדלפי, כך לפי מקורות בחמאס.
+התנגדות קשה במעוז החמאס - כ-150 מחבלים חוסלו
22:57 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהיתקלות צוות הקרב של סיירת צנחנים בקרבות פנים מול פנים חוסלו תשעה מחבלים והתקיים חילוץ תחת אש, לאחר שגם כוחותינו נפגעו
"תן עוד רימון, תהיו מוכנים" [צילום: דובר צה''ל]
+4 מעוכבים במעבר ניצנה לאחר שניקרו צמיגי משאיות עם סיוע הומניטרי
21:35 28/01/24  |  עידן יוסף
משטרת ישראל חוקרת אירוע אלימות, בכביש 40 סמוך לצומת טללים, במהלכו הותקפו שני נהגי משאיות שהוסילו סיוע הומניטרי לרצועת עזה על-ידי מספר חשודים בריסוס גז מדמיע, זריקת אבנים לעבר המשאיות וגרימת נזק לצמיגים.

שוטרי תחנת שגב שלום עצרו ארבעה חשודים שנסעו ברכבם בסמוך למחלף בית קמה. בחיפוש שבוצע ברכבם נתפסו סכין מתקפלת ומכשיר גז מדמיע. החשודים, תושבי שילה, יקיר ועמיחי, בשנות ה-20 וה- 30 לחייהם, נעצרו לחקירה. על בסיס חומר הראיות שיאסף נגדם הם יובאו מחר לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו מסייע למעוכבים. הפעילים שנעצרו בניצנה אינם פעילים של צו 9. מהתנועה נמסר:: הנחיות תנועת צו 9 ברורות. אנו פועלים בנחישות אך בלי לנקוט אלימות כנגד גורמי הביטחון. צר לנו שישנם גורמים המנסים לחבל במחאה ובשיתוף הפעולה המפעים בין חלקי העם השונים למען חיילינו ולמען החטופים".
+כ-40 פלשתינים נהרגו ברצועה; רקטות שוגרו לאזור אשקלון
21:26 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לא היו נפגעים בצדנו  ▪  בעזה מדווחים על תקיפות משמעותיות  ▪  הנחיה חדשה בצה"ל אוסרת על הכוחות לירות במי שמתקרב לגדר בעזה כפי שהוכרז עם תחילת המלחמה  ▪  לוחמי מילואים: "הידיים שלנו קשורות כאילו לא היה כאן טבח"
עקורים פלשתינים בח'אן יונס [צילום: פטימה שבאיר/AP]
+צה"ל תקף מטרות חיזבאללה ביעדים שונים בלבנון
21:08 28/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים, עמדות תצפית ואתרים צבאיים של חיזבאללה במרחבים מרווחין, א-דהירה, עייתא א-שעב ובמרחבים נוספים בדרום לבנון.

בנוסף, צה"ל תקף מפקדה מבצעית ותשתית טרור של חיזבאללה. כמו-כן, הותקפו באמצעות ארטילריה וטנקים מספר מטרות שהיוו איום בדרום לבנון.

במהלך היום, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים במרחבים מרגליות וזרעית. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב קצרין, שוגרו מיירטים לעבר שתי מטרות אוויריות חשודות, האירוע הסתיים.

חיזבאללה הודיע על מות שני פעילים נוספים משורותיו - סאדק מוחמד האשם ועלי ג'מאל שכר. ארגון הטרור הודיע עד כה על מות 173 פעילים, אולם במערכת הביטחון מעריכים שהמספר האמיתי גבוה יותר.
+אלפים השתתפו בכינוס לחידוש ההתיישבות ברצועת עזה
21:00 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אישי הציבור הנואמים קראו להקמת שישה גרעיני התיישבות ברצועה ובצפון השומרון  ▪  גולדקנופף: יישוב גוש-קטיף מחדש יצרוב תודעה בקרב האויב ויגביר את הביטחון של אזרחי ישראל  ▪  לפיד: הכינוס הוא נזק לעסקה אפשרית, ומסכן את לוחמי צה״ל
ניסים ואטורי, צחק גולדקנופף, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ' [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עובדי אונרא העבירו חטופים דרך מתקני אונרא
20:27 28/01/24  |  עידן יוסף
חטוף נוסף הוחזק בשבי חמאס על ידי מורה של אונרא. המורה-מחבל של אונרא לימד את החטוף ערבית בשבי. מתברר שהעובדים של אונרא שהחזיקו בחטופים, העבירו אותם מנקודה לנקודה דרך מתקנים של אונרא (חדשות 13).
+לשכת רה"מ על פסגת ראשי המודיעין: "הפערים משמעותיים"
20:22 28/01/24  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה על הפגישה בה נדונה בפריז סוגיית החטופים: לפני זמן קצר הסתיימה פסגת המודיעין באירופה בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף במילואים ניצן אלון עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטר, ושר המודיעין המצרי. הפגישה הוגדרה כפגישה קונסטרוקטיבית. קיימים עדיין פערים משמעותיים בהם עתידים הצדדים להמשיך לדון כבר השבוע בפגישות הדדיות נוספות.
+3 חיילים אמריקנים נהרגו בתקיפת מוצב בגבול ירדן-סוריה
19:45 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
34 חיילים נפצעו  ▪  הנשיא ביידן הטיל את האחריות על "קבוצות מיליציה קיצוניות שנתמכות בידי אירן ופועלות בסוריה ובעירק"
זירת הפגיעה
+הנגבי: מנהרות לא-אסטרטגיות יושמדו אחרי המלחמה בידי גורם אחר
17:47 28/01/24  |  עידן יוסף
ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס לדיווח ב׳וול סטריט ג'ורנל׳ לפיו רוב המנהרות בעזה עוד לא הושמדו, ואמר לח"כים בדיון סגור: "יש מנהרות שיושמדו אחרי המלחמה בידי הגורם שיהיה אחראי שם". לדבריו, אותן מנהרות שיוטפלו ביום שאחרי - מוגדרות "לא אסטרטגיות". עוד הוא הדגיש: המנהרות האסטרטגיות שאותרו במקום שצה"ל פעל - כבר הושמדו (חדשות 12).
+בתעודות המשלוח של הקמח מנמל אשדוד נכתב כי הוא מיועד לאונרא
17:36 28/01/24  |  עידן יוסף
במהלך מחאה בניצנה הצליחו המפגינים לצלם את תעודות המשלוח של המשאיות היוצאות מנמל אשדוד ומובילות קמח לרצועת עזה. שם הלקוח: אונרא. שם המוצר: קמח (הקול היהודי). בשל ההפגנות והחסימות שביצעו מוחים במעבר כרם שלום, משאיות הסיוע ההומניטרי הגיעו היום למעבר ניצנה.

השר גדעון סער אמר בראיון לגלי צה"ל: "אני יכול להבין ללבם של מי שחוסמים את הכנסת הסיוע ההומניטרי, אבל אין אדם רציני שחושב שניתן לא להעביר שום אספקה הומניטרית לאוכלוסייה כל כך גדולה. עם זאת, צריך לוודא שחמאס הוא לא זה שמחלק אותה ובכך מבצר את כוחו".
[צילום: צו 9]
+הבית הלבן מכחיש כי ביידן שוקל להאט קצב משלוחי הנשק לישראל
17:18 28/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
NBC: הרעיון, שטרם התקבלה החלטה לגביו, נובע מהתסכול של ארה"ב מכך שישראל לא מצמצמת את היקף הלחימה בעזה  ▪  כלי הנשק שבהם שוקלת ארה"ב להשתמש כמנוף לחץ כוללים פגזים וחימוש JDAM  ▪  ממשל ביידן גם שוקל להעניק לישראל יותר נשק כתמריץ לנקיטת צעדים שארה"ב ביקשה
השר גלנט עם עמיתו אוסטי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+צה"ל תקף את מגדל מוסא ערפאת
16:50 28/01/24  |  עידן יוסף
בעזה מדווחים: צה"ל תקף את מגדל מוסא ערפאת בשכונת א-נצר שבעיר עזה. לא ברור האם מדובר בחיסול.
+טורקיה וירדן קוראות לחדש את המימון לאונרא
16:40 28/01/24  |  עידן יוסף
אחרי מזכל האו"ם גוטרש: גם טורקיה וגם שר החוץ של ירדן ספאדי קוראים למדינות שהשעו מימון לאונרא לחזור בהן מהחלטתן. ראש המשלה הפלשתיני אשתייה אמר כי המדינות האמורות מימנו 70% מתקציב אונרא, וציין כי בימים אלה מגיע סיוע נדרש רק ל-8% מן התושבים הזקוקים לו.
+האזעקות בצפון - כתוצאה מפעילות ישראל
16:27 28/01/24  |  עידן יוסף
האזעקה בערב אל עראמשה - בשל פעילות כוחותינו. לא בוצע ירי לשטח ישראל.

אחרי כחודש ללא התרעות: אזעקה על חשש מחדירת כלי טיס עוין הופעלה באזור קצרין. כעבור שעה קלה נמסר כי האירוע הסתיים.

במקביל לאזעקות בגליל המערבי ובגולן, צה"ל תוקף מספר מטרות בדרום לבנון - במרווחין, עיתא א-שעב ומארון א-ראס.
+יש לי יום יום האג
14:29 28/01/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
אפשר רק לנסות ולדמיין מה חלף במוחם של השופטים שכתבו את ההכרעה: מחד-גיסא, הם צריכים להכריע בשאלה האם ישראל מבצעת רצח עם בעזה, כפי שדרום אפריקה ביקשה  ▪  מאידך-גיסא, הם מבינים היטב שמתקפת חמאס בשבעה באוקטובר היא התגלמות הרוע הצרוף
שידור מהאג [צילום: פלאש 90]
+צה"ל: הורחב צו שטח צבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום
14:28 28/01/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל עדכן (יום א') בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם הלילה על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום.

+נתניהו בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל": הסיכויים להגיע להסכם מול סעודיה טובים
13:51 28/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אומר כי הוא סבור "שהסיכויים להגיע להסכם מול סעודיה הם "טובים"'. הוא הבטיח להמשיך לקדם זאת, אך הדגיש שהמגעים צריכים להיות "סודיים". "אם נשיג התקדמות כלשהי, זה ידרוש מגעים משמעותיים - וכדי שאלו יצליחו הם צריכים להיעשות בחשאיות. וזה בדיוק מה שהיה עם הסכמי אברהם". על המלחמה בעזה אמר נתניהו: "המלחמה מתנהלת טוב יותר ממה שציפינו. היא תימשך עוד חודשים ארוכים".



+הושעה משירות מילואים מפקד השיירה אשר הוביל את תליית שלטי המחאה על כלים צבאיים
13:06 28/01/24  |  מירב ארד
צה"ל עדכן כי לגבי תחקיר האירוע בו משרתי מילואים הביעו מחאה תוך שימוש בכלים צבאיים סוכם בימים האחרונים. בתום התחקיר, הוחלט על טיפול פיקודי במסגרתו הושעה משירות מילואים מפקד השיירה אשר הוביל וביצע את תליית השלטים לפרק זמן של חצי שנה. בסיום תקופה זו המשך שירותו יבחן בשנית.

בנוסף, הוחלט על מתן הערה פיקודית לשלושה לוחמי מילואים נוספים שהיו מעורבים באירוע. הבעת מחאה של משרתי צה״ל תוך שימוש בכלים צבאים היא בניגוד לפקודות ואין לה מקום בצה״ל לא בשגרה ולא במלחמה.
+צה"ל תקף אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
12:59 28/01/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב תקפו (יום א') שני אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים זבקין וחולא. בנוסף, צה"ל ביצע הבוקר ירי ארטילרי להסרת איום לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון.


+חמאס ייצר אלפי טילים ונשק נ"ט תוך שימוש בחימושים ישראלים שלא התפוצצו
11:56 28/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הארגון אסף את חומרי הנפץ מהפגזים והפצצות שלא התפוצצו לאורך שנים, וכך ייצר חלק משמעותי מן הנשק בו השתמש ב-7 באוקטובר  ▪  הארגון אמר בגלוי שזוהי כוונתו ואף פרסם סרטון המתעד את השימוש החוזר  ▪  גם ההפצצות הנוכחיות על עזה עלולות להעניק לו מאגר עתידי של חומרי נפץ  ▪  חלק מן המחבלים היו חמושים בנשק שנגנב מבסיסי צה"ל
טיל של חמאס שפגע באשקלון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שר הפנים אישר לפרסם תזכיר חוק להנפקת ת"ז ודרכונים באינטרנט
11:36 28/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי ההצעה שתיקבע כהוראת שעה זמנית, בגיר בעל מסמך זיהוי ביומטרי שפקע בחצי השנה האחרונה או שעתיד לפקוע בשנה הקרובה יוכל להגיש בקשה מרחוק, מלווה בתמונת פנים עדכנית, ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+גדעון סער: מתכוון לפעול כדי שישראל תתבע את אירן בבית הדין בהאג
10:45 28/01/24  |  מירב ארד
גדעון סער בראיון לרשת ב': "מתכוון לפעול כדי שישראל תתבע את אירן בבית הדין בהאג בגין קריאה להשמדה ורצח עם. היא חתומה על אמנת רצח העם, בכירים איראנים מדברים על השמדת ישראל - והיא מממנת את ארגוני הטרור שביצעו את הטבח"

+לאהרן ברק, זר פרחים
10:36 28/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
חיכיתי שבעקבות ההישג של ברק יתפארו וישתבחו ויהללו אותו גם היריבים  ▪  מי? בנימין נתניהו שאנשיו הכפישו את ברק ללא הרף וקיימו הפגנה אלימה ומכוערת בחצר ביתו מוזמנים לבוא ולבקש סליחה
ברק. הישג גדול [צילום: מרים אסטר/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המדינה לבג"ץ: פקודות הצבא מגבילות הסעת חיילים בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
גורמים אמריקניים הגיבו (28.1.24) על הפרסום ב-NBC, לפיו בממשל ביידן שוקלים להאט את קצב משלוחי הנשק לישראל במטרה ללחוץ על נתניהו, ומסרו: "אין שינוי במדיניות, ולא ניתנה הנחיה לבחון אותה. אין ולא היה כל שינוי במדיניות שלנו".
28/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
משפטנים ינתחו את פסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג בעיניים מקצועיות וידגישו סעיף זה או אחר שעליו התבססה הפסיקה ביום שישי (26 ינואר). אך השורה התחתונה היא שבית הדין לא הוציא צו המחייב את ישראל להפסיק את הלחימה בעזה. זו בשורה טובה מאוד לישראל, לא רק משום שהדרישה של דרום אפריקה, כמייצגת הפלשתינים, לא התקבלה, אלא משום שהיא משמרת בידי ישראל את היכולת להחליט על המהלכים הצבאיים (והמדיניים) באופן עצמאי. טוב, לא ממש, באילוצים שוושינגטון מטילה על ירושלים. אמנם, בית הדין פרסם שורת צווי אזהרה לישראל, אך אין באלו להגשים את מה שהפלשתינים קיוו לו - הפסקת הלחימה. במבחן המשפטי-מדיני ישראל צלחה משוכה לא פשוטה והפלשתינים יהיו מאוכזבים, שוב. הם ידגישו, שוב, את היותם קורבן של הסכסוך, שהפעם, גם סעד משפטי בינלאומי לא ניתן לו. את זה רצה יחיא סנואר (וכנראה גם אבו מאזן), אבל זה לא קרה.
28/01/2024  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
צה"ל והמודיעין הישראלי הגיעו למסקנה, כי חלק משמעותי מכלי הנשק בהם השתמש חמאס ב-7 באוקטובר הגיעו בעקיפין מצה"ל עצמו – חושף (28.1.24) ניו-יורק טיימס. עד כה נטען, כי חמאס התחמש בעיקר באמצעות הברחות נשק מצידו המצרי של הגבול, אך הניתוח העדכני מעלה, כי הארגון הרכיב חלק ניכר מהטילים ומנשק הנ"ט שבידיו מתוך אלפי חימושים ישראלים שהומטרו לאורך השנים על רצועת עזה ולא התפוצצו. במקביל, חמאס חימש את לוחמיו בנשק שנגנב מבסיסים צבאיים. צה"ל סירב להגיב על הידיעה.
28/01/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשות האוכלוסין פרזמה (יום א',28.1.24) תזכיר חוק המאפשר לראשונה להגיש בקשות דרך האינטרנט להנפקת תעודות זהות ודרכונים ביומטריים שיהיו תקפים לתקופה מרבית של חמש שנים.
28/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
שופט העליון בדימוס חנן מלצר היטיב להסביר מה התועלת שהביא לישראל אהרן ברק בצאתו להאג להגן על מדינת ישראל שכה יקרה וחשובה לו. לא רק פסק דינו בדעת מיעוט אלא בעיקר בדברי השכנוע לשופטי הרוב שנמנעו מכל החלטה מזיקה וארסית ומורעלת נגד המדינה היהודית. המגדלור האיר והחושך נסוג.
28/01/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il