|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
הליכוד. אובדן מנדטים יהיה בעיה פיננסית [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

גרעון הליכוד עלה ל-58.9 מיליון שקל בסוף 2023

שורה של מפלגות שנעלמו נותרו חייבות לכנסת עשרות מיליוני שקלים, כולל הפלטפורמות ששימשו את בנט ושקד מרצ בגרעון של 17.5 מיליון שקל - ואינה זכאית כיום למימון שוטף
06/02/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

החמרה נוספת במצבו הכספי של הליכוד, הממשיך להפר את הוראות ניהול הכספים ואף את חוקי המס. מרצ סובלת מגרעונות כבדים בעוד אין לה מקורות הכנסה מן הכנסת. נפתלי בנט ואיילת שקד אינם פורעות בחובות במיליוני שקלים שהותירו אחריהן סיעותיהם שחדלו להתקיים. אלו כמה מן הנתונים שמוסר (6.2.24) מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדוח על הוצאות הסיעות בבחירות לכנסת ה-25 ובשנת 2023.

שורה של מפלגות סיימו את הבחירות האחרונות (נובמבר 2023) בגרעונות כבדים, וזאת לאחר שחלקן גררו גרעונות משמעותיים מן הבחירות לכנסת ה-24 במרס 2021. הבולטות שבהן: מרצ (שלא עברה את אחוז החסימה ולכן אין לה מימון שוטף ממנו תוכל לכסות את הגרעון) - 12.5 מיליון שקל; רע"ם - 9 מיליון שקל; הליכוד - 5.9 מיליון שקל; עתיד אחד (השר אופיר סופר מהציונות הדתית) - 4.5 מיליון שקל; יש עתיד - 4.5 מיליון שקל; ישראל ביתנו - 4.3 מיליון שקל.

אנגלמן מציין, כי מפלגת הבית היהודי בראשותה של איילת שקד לא מסרה לו את דוחותיה, וזאת תוך הפרה של החוק; מאחר שהיא אינה מיוצגת בכנסת הנוכחית, אין ביכולתו לקנוס אותה בדמות שלילת מימון שוטף. אנגלמן קנס את הליכוד ב-140,000 שקל ואת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ ב-100,000 שקל בשל חריגות מהנהלים הכספיים בזמן הבחירות. רע"ם נקנסה ב-200,000 שקל משום שחרגה ב-2.5 מיליון שקל מתקרת ההוצאות המותרת.

הגרעון של הליכוד הגיע בסוף 2022 ל-58.9 מיליון שקל, עלייה של 5% לעומת השנה הקודמת. מאחר שכאמור הסיעות משתמשות במימון השוטף לכיסוי חלקי של גרעונותיהן, ומאחר שמימון זה נגזר ממספר חברי הסיעה, הרי שאם מספר הח"כים מן הליכוד יירד משמעותית בכנסת הבאה - כפי שצופים הסקרים - תהיה למפלגה גם בעיה כספית קשה במיוחד. הליכוד חייב לכנסת 47.5 מיליון שקל על חשבון מקדמות שקיבל מכספי המימון. אנגלמן קנס את הליכוד ב-150,000 שקל נוספים בשל העסקת עובדי מפלגה מן המניין במסגרת מערכת הבחירות, ואת רע"ם - ב-100,000 שקל בשל תשלום למועמדים בבחירות.

גרעונות מצטברים גבוהים במיוחד יש גם למרצ (17.5 מיליון שקל), לאיחוד הלאומי (12.8 מיליון שקל) שהייתה חלק מן הבית היהודי ששוב אינה פעילה; ש"ס (8 מיליון שקל, ירידה של 20% לעומת השנה הקודמת), תקווה חדשה (גדעון סער, 8 מיליון שקל), חזית יהודית (שמה הרשמית של עוצמה יהודית בראשות איתמר בן-גביר, 4.6 מיליון שקל), ישראל ביתנו (4.6 מיליון שקל) וחוסן לישראל (בראשות בני גנץ, 4.6 מיליון שקל).

אנגלמן מצביע על כך שהליכוד, המחנה הממלכתי ורע"ם העבירו לרשות המיסים את הכספים שניכו מעובדיהן בבחירות 2023 באיחור של עד 11 חודשים, מה שמהווה עבירה על פקודת מס הכנסה ובפועל - כך הוא מדגיש - הן הותירו בידיהן כספים לא להן. אנגלמן הציע לרשות לנכות מס במקור מכספי מימון המפלגות של הסיעות בכנסת והסיעה בודקת אפשרות זו. עוד מוסר אנגלמן, כי הליכוד ורע"ם גם לא העבירו במועד מאות אלפי שקלים לביטוח הלאומי; כאן אין הוא מציע צעדים מעשיים.

אנגלמן מציין את החובות הכבדים של כמה מן הסיעות לכנסת, המעניקה הלוואות על חשבון המימון השוטף - לו אינן זכאיות סיעות שלא נכנסות לכנסת הבאה. הליכוד חייב לכנסת 47.5 מיליון שקל, ויש עתיד - 12.3 מיליון שקל; חוסן לישראל של גנץ חייבת 14.3 מיליון שקל, תקווה חדשה של סער חייבת 9.5 מיליון שקל, ורע"ם - 13 מיליון שקל. מדאיגים במיוחד החובות של סיעות שנעלמו או שעל סף היעלמות: מרצ חייבת 10.7 מיליון שקל ואינה מיוצגת בכנסת הנוכחית; העבודה שעל גבול אחוז החסימה חייבת 11.4 מיליון שקל; מפלגת צל"ש, שהייתה הבסיס לבית היהודי של בנט ושקד, חייבת 8.9 מיליון שקל; ואילו הבית היהודי של שקד חייבת 3.3 מיליון שקל. אפילו עצמאות של אהוד ברק והתנועה של ציפי לבני לא פרעו חובות בני שנים ארוכות 4 ו-3.2 מיליון שקל בהתאמה).


דוח על תוצאות ביקורת חשבונות בבחירות לכנסת ה-25, ביקורת חשבונות הסיעות בכנסת ה-24 / דוח מבקר המדינה

תאריך:  06/02/2024   |   עודכן:  06/02/2024
איתמר לוין
+רוטמן לפרקליטות: "קניתם לעצמכם סמכות לעכב חקירות"
23:41 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה קיימה דיון פתוח ולאחר מכן דיון חסוי בנושא עיכוב חקירות הסתה לטרור  ▪  היו"ר ביקר את הפרקליטות על עיכוב מתן מידע ואישורים לחקור  ▪  נציגי המשטרה והפרקליטות הציגו נתונים על בקשות ואישורי חקירה מאז אירועי 7 באוקטובר  ▪  עלה כי יש מקרים שבהם עצורים ממתינים ימים לאישור חקירה מהפרקליטות  ▪  רוטמן דרש הבהרות לגבי קיום הנחיות סודיות למשטרה שלא לחקור מקרים מסוימים
וגנר. 100 מקרים ללא חקירה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: אחי חטופים שמלאו להם 21 יכללו בזכאות למענק
21:01 06/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מימון הוצאות למשפחות שבויים, חטופים ונעדרים (תיקון מס' 2) (זכאות למענק לאחים ולילדים מעל גיל 21), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת ינון אזולאי וקבוצת חברי כנסת. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר להמשך דיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע בה לבטל את ההוראה שקבעה כי אח או ילד של חטוף, שבוי או נעדר יהיה זכאי למענק רבעוני בסך 21,000 שקלים חדשים רק אם לא משתלמים לו או בעדו תגמול או תוספת לתגמול לפי חוק התגמולים לבני משפחה של חטופים ונעדרים בפעולת איבה, ולקבוע כי המענק ישולם לאח או ילד כאמור שמלאו לו 21 שנים בקיזוז של שלוש פעמים התגמול שמשתלם לו או התוספת לתגמול המשתלמת בעדו. כמו-כן מוצע לקבוע כי הטבות סוציאליות המשולמות לפי הסכמים שנערכו מיום ה-1.1.24 ועד יום 31.3.24 לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי בשל המצב הביטחוני המיוחד לא יחשבו כהכנסה לעניין כל דין אלא אם נקבע בהם אחרת.
+אושר לקריאה ראשונה: תמונות הממחישות את נזקי העישון יודפסו על חפיסות הסיגריות
15:14 06/02/24  |  מירב ארד
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ אושר שקלים לתקן את חוק איסור פרסומות והגבלת שיווק מוצרי טבק, כך שיחייב את יצרני מוצרי העישון להוסיף על כל האריזות תמונה הממחישה את נזקי העישון.


+חוק הקומות הכשרות יכלול מנגנון לערעור על מספרים שנחסמו
14:17 06/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברות התקשורת יידרשו לפרסם רשימה שקופה של מספרים חסומים  ▪  שר התקשורת על החשש שהחוק יפגע בחופש העיסוק: "עומד מול חופש הפגיעה בקהילה"  ▪  ביטן: "אי-התאמה לקבוצה היא שיקול, אחרת בשביל מה עושים קבוצה?"  ▪  משרד המשפטים ורשות התחרות נדרשו להגיש חוות דעת
ועדת הכלכלה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רוטמן לגלנט: הגיע הזמן שיבין שזה לא צבא שיש לו מדינה
10:16 06/02/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אהוד ברק   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   מתניהו אנגלמן   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   ש"ס   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גרעון הליכוד עלה ל-58.9 מיליון שקל בסוף 2023
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ג', 6.2.24) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק התקשורת על-מנת לאפשר למנויי שירות וציוד תקשורת, או קבוצת מנויים, להסכים להגביל או לחסום שירותים מסוימים, בהם חיוג למספרים מסוימים או לקבוצות מספרים וכן הגבלת קבלת שיחות ממספרים או קבוצות מספרם מסוימים.
06/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן נעל את הדיון בנושא שוויון במדיניות אכיפת החוק על מחאה החוסמת מעברי גבול בשל היעדרות משרד הביטחון. ״הבוקר קיבלנו הודעה שמשרד הביטחון עושה דין לעצמו ולא מגיע לדיון. לא יתקיים דיון בנושא כשהחתן והכלה והמחותנים שזה משרד הביטחון לא נמצאים בדיון. הגיע הזמן ששר הביטחון יואב גלנט יבין שזה לא צבא שיש לו מדינה. תפקידנו לפקח והמינימום הנדרש הוא שיתייצב נציג ויסביר את הצו", אמר ח"כ רוטמן.
06/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה קיימה (5.2.24) דיון מעקב בנושא בעיות בקליטה סלולרית בצירי תנועה ובישובים. בדיון הקודם, שנערך במרס 2023, דרשה הוועדה ממשרד התקשורת לפעול להרחבת פריסת האנטנות והכיסוי הסלולרי של כלל האזורים המיושבים והכבישים במדינה וכן לפעול העלאת המודעות הציבורית לחשיבות הנושא.
06/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות דנה (יום ב', 5.2.24) בתקלת הרישום השגוי של תרופות למטופלים בחלק מבתי החולים. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, הדגיש כי חובה לוודא מה הסיבה לתקלה, והאם כל המטופלים הרלוונטיים יודעו וטופלו. "נראה כי משרד הבריאות וחברת התוכנה מטפלים ברצינות בתקלה, אך אזרחים רבים מודאגים ובצדק - ועל המשרד להסביר היטב את ממדי התקלה, אבחנתה והטיפול בה".
05/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 5.2.24) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 41 - הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 17 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
05/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il