ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה (יום ב', 14.6.04), באופן פרטני, מכירת תרופות ללא מרשם שלא באמצעות רוקח. ואולם, המשך התהליך מותנה בקבלת תקני פיקוח מספקים ואישורם על-ידי משרד הבריאות. כן מותנית המכירה בתקציב מיוחד מצד משרד האוצר, תקציב שיאפשר פיקוח.
התקנים החדשים נועדו לאפשר פיקוח על-כל התהליך, ובפרט אישור של מאות ואלפי נקודות מכירה חדשות שימכרו בעתיד תרופות ללא מרשם. אלה אמורות לעמוד בכל התקנים המחמירים, שהחוק החדש דורש מהם.
במקביל הסמיכה הוועדה את יו"ר הוועדה, ח"כ שאול יהלום, שלא לאשר את התקנות באופן סופי, אלא לאחר אישור התקציב כאמור על-ידי האוצר. ח"כ יהלום אמר: "מאחר והאוצר חזר בו מהתחייבותו לתקציב את הפיקוח על מכירת תרופות שלא בבית מרקחת, לא תאשר הוועדה את התקנות באופן סופי ולא תאפשר מכירת תרופות שלא בבית מרקחת עד להסכמה של האוצר להתחייב בעניין זה".
בעקבות אישור הוועדה מציין ארגון תל"מ, כי מכירת תרופות ללא מרשם מחוץ לבתי המרקחת תחל בתחילת שנת 2005. מארגון תל"מ נמסר, כי בפרק זמן זה יאפשר לחברות התרופות ולנקודות המכירה החדשות להתארגן לקראת השינוי המהותי באופן שיווק התרופות.
ארגון תל"מ מברך על מהלכי הליברליזציה בשוק ה-OTC לשם הגברת חופש הבחירה של הצרכן, אך מצד שני תומך בעמדת יו"ר הוועדה, ח"כ שאול יהלום, בנושא אישור התקנים לפיקוח ותקציבם. לדברי תל"מ, נושא הפיקוח הינו חיוני למהלך, בשל מורכבותו. יש צורך לפקח על סוג התרופות על-פי הרשימה שאישרה הוועדה, כמות וגודל התרופה, תאריך התפוגה, מיקומם בחנות (קריר ויבש) ועוד.
ארגון תל"מ, בשיתוף משרד הבריאות, החל במהלך של הכנת חומר הסברה משלים לצרכן הסופי. חומר זה כולל קמפיין הסברתי, עלוני הסבר שיופצו לקהל הרחב, שאלות ותשובות בנושא ועוד.
יושב-ראש תל"מ, אבי אובל, מסר: "המהלך ההסברתי הינו חיוני כדי לעזור בהטמעת הדרך הנכונה בצרכנות נבונה ושימוש בטיחותי בתרופות ללא מרשם בקרב צרכנים. הצרכנים צריכים להיות מודעים לתאריך התפוגה של המוצר, קריאה נכונה של העלון לצרכן, הקפדה על הוראות שימוש ומינונים, מיקום ארון התרופות בבית ותכולתו, הבהרת המידע על האריזות כגון מה נכון לנשים בהריון ומניקות וכיצד לתת תרופה לילדים. העברת מסרים מורכבים אלו יכולה להעשות אך ורק על-ידי מסע הסברה כולל ומקיף".
בנוסף, ארגון תל"מ ממליץ למשרד הבריאות לאפשר לחברות התרופות לפנות לצרכנים במסרים הסברתיים-תקשורתיים בנושא זה, ללא המגבלות הנוקשות שמפעיל כיום משרד הבריאות. כל זאת כדי לאפשר לצרכן להבין את מהות השינוי באופן כללי, ובהתייחס לתרופות הספציפיות באופן פרטני.
סעיף נוסף שאושר בתקנות הינו הוספת לוגו: "תרופה ללא מרשם לשיווק כללי", על אריזת התרופות שימכרו שלא באמצעות רוקח. הלוגו יופיע על-גבי תרופות ללא מרשם, שימכרו שלא באמצעות רוקח על-מנת להבדילם מתוספי תזונה ותרופות מרשם.