|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
יו"ר ועדת הכלכלה דורש:

"למצוא תוך שבוע פתרון לפטור מילואימנקים מתשלום בכבישי אגרה"

היו"ר ביטן לנציגי משרדי האוצר והביטחון: "כל הטקטיקות של למשוך זמן זה לא מתאים. התפקיד שלכם הוא למצוא פתרונות, לא שלנו" ביטן התעקש שמשרדי האוצר והביטחון יצהירו כי יתחלקו 50/50 במימון ההוצאה, שתסתכם להערכתו בכ-6-7 מיליון שקלים לכל משרד
19/02/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 19.2.24) להמשך הדיון ביוזמה לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים, לבקשת ח"כ מיכל וולדיגר. היו"ר ביטן פתח את הישיבה, ואמר כי מדובר בדבר שהוא פעוט מבחינה תקציבית, אבל משמעותי לחיילי המילואים הקרביים ששבו מעזה או מהצפון לחופשה קצרה בבית.

היו"ר ביטן הוסיף כי כבר כיום הצבא נותן למשרתים החזר הוצאות נסיעה, וצריך להוסיף את זה להחזר. עוד ציין, כי שרי הביטחון, האוצר והתחבורה יכלו כבר מתחילת המלחמה לחתום על צו שהיה מבטל את תשלום האגרה בכלל. ח"כ וולדיגר אמרה כי נכון שהמשרתים מקבלים מענק והחזר הוצאות, ועדיין מדובר בחיילים שלנו שהם הכי חשובים והם מוציאים כסף להגיע לבסיס וממנו הביתה.

ראש מדור שכר במשרד הביטחון, נויה חולי גדושר, אמרה כי במשרד לא הכירו את הצו והחלו לבצע עבודה לבחון מנגנון אפשרי לטיפול בנושא. היו"ר ביטן זעם ואמר כי נושא הצו עלה כבר לפני כמה שבועות, בדיון הראשון שקיימה הוועדה בעניין. "כל דיון מגיע נציג אחר, מה אתם לא מדברים אחד עם השני? זה בושה למדינה שאין עדיין פתרון", אמרה ח"כ וולדיגר. גדושר השיבה כי הרצון הוא לעזור למשרתים ובמשרד עובדים על מנגנון לעשות את זה רטרואקטיבית. "כשיהיה מנגנון נסגור את המקורות התקציביים בין המשרדים", אמרה גדושר.

היו"ר ביטן התעקש וביקש שנציגי משרדי האוצר והביטחון יצהירו כי יתחלקו 50/50 במימון ההוצאה. "כל הטקטיקות של למשוך זמן זה לא מתאים. התפקיד שלכם הוא למצוא פתרונות, לא שלנו. ברגע שנתתם החזר הוצאות דלק הייתם צריכים לחשוב גם על זה", אמר. גדושר השיבה כי זה יכול להגיע להוצאה של מאות מיליוני שקלים. נציג האוצר, דניאל שוורץ, אמר כי מדובר בכמיליון שקלים וחצי לשבוע. הוא הוסיף: "אנחנו לא מוכנים לשלם את הכסף הזה. נתנו תוספת תקציב משמעותית למשרד הביטחון, וכל דבר נוסף יש לו משמעות".

ח"כ וולדיגר אמרה כי בתחילת המלחמה חיילי המילואים לא יצאו הביתה, ולכן העריכה כי לא מדובר בסכומים כאלה גבוהים. היו"ר ביטן העריך כי העלות תסתכם בכ-6-7 מיליון שקלים לכל משרד, ואמר: "אנחנו לא מקבלים את עמדת המשרדים. זה לא כסף גדול. צריך לסגור את זה במסגרת כיסוי הוצאות הנסיעה, יש לכם שבוע לסגור את העניין הזה ואנחנו נדבר גם עם השרים".

תאריך:  19/02/2024   |   עודכן:  19/02/2024
מירב ארד
+סופית: הקלה בכללי עורכי הדין לשמירת חומר ארכיוני של לקוחותיהם
23:40 19/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 42), התשפ"ד-2024. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

כללי לשכת עוה"ד שהותקנו מכוח חוק לשכת עוה"ד, מטילים על עוה"ד חובה לשמור על החומר הארכיוני, כברירת מחדל, במשך 5 שנים, ומטילים נטל ביחס לחובתם שלא לבער חומר ארכיוני מבלי להודיע מראש בדואר רשום ללקוח, גם שנים רבות לאחר סיום הטיפול בעניינו, לצורך מתן הזדמנות ללקוח לבוא ולקבל את החומר או להעתיקו.

יוארך מספר השנים שעל עורך הדין לשמור כברירת מחדל את החומר הארכיוני שברשותו, שנצבר אגב הטיפול בתיק מ-5 ל-7 שנים, אך לצד זאת לבטל את החובה המוטלת היום על עורכי הדין לפי הכללים, להציע בסוף תקופת השמירה ללקוח או ליורשיו, במכתב רשום, לקבל את החומר בחזרה, להעתיקו או לצלמו, בטרם יבערו את החומר. ביחס למקרקעין - תעמוד חובת השמירה על 25 שנים. תחילת החוק נקבעה לשנה מיום פרסומו.
+הורים באומנת חירום יוכלו לאשר טיפול רפואי לילד
23:37 19/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק אומנה לילדים (תיקון מס' 3), התשפ"ד-2024. 10 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

לאומן באומנת חירום תהיה סמכות לתת הסכמה לבדיקה רפואית ולטיפול רפואי, לרבות נטילת תרופות, ביצוע בדיקות דם וקבלת חיסונים הניתנים לכלל ילדי ישראל, ולמעט טיפולים רפואיים המנויים בתוספת הראשונה לחוק זכויות החולה כגון ניתוחים ודיאליזה.

כאשר ילד שהושם באומנת חירום אושפז בבית חולים מכוח סמכות האומן כאמור, עובד הסוציאלי לפי חוק הנוער (טיפול והשגחה) יודיע על כך לבית המשפט הדן בעניינו של הילד, בסמוך לאחר אשפוזו. בנוסף בנוגע למתן רישיון לאומן באומנת חירום לא תחול הגבלת גיל מרבי של 56 שנים, בשונה מאומנה רגילה.
+שפחות אומנה לילדים עם מוגבלות תהיינה זכאיות לגמלת ילד נכה
23:35 19/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 243), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת יצחק פינדרוס וקבוצת חברי כנסת. 10 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

גמלת ילד נכה המגיעה בעד ילד נכה המושם באומנה, תשולם לאומן של הילד בעד תקופת האומנה, כמפורט בהצעת החוק. במשפחת אומנה שבה שני ילדים או יותר שמשתלמת בעדם גמלת ילד נכה, תשולם תוספת של 50% על שיעור הגמלה בעד כל ילד נכה וכן כי מענק הניתן במקרה שבו נפטר ילד נכה שהושם באומנה ישולם להורה הביולוגי של הילד.
+הסדר חלופי לניכוי מכספי הפיקדון של עובדים זרים שיצאו מהארץ לאחר התקופה שנקבעה להם באשרה
22:04 19/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עובדים זרים (תיקון מס' 24), התשפ"ד-2024. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע בה לקבוע הסדר חלופי לניכוי מכספי הפיקדון של עובדים זרים. על-פי המוצע, 25% מכספי הפיקדון של עובד זר ישולמו לו גם אם יצא מישראל לאחר תום התקופה המותרת לשהייתו בה, בתוספת הרווחים שנצברו ובניכוי דמי ניהול ומיסים. עוד מוצע כי את יתרת 75% מכספי הפיקדון, יהיה העובד הזר זכאי לקבל אם עזב את ישראל לא יאוחר משנים עשר חודשים מתום התקופה שבה הורשה לשהות בה, בתוספת הרווחים ובניכוי הוצאות הרחקה וכן בניכוי סכום בשיעור הולך וגדל בהתאם לתקופת השיהוי ביציאה כמפורט בתוספת הראשונה ומיסים.
+בנק שלא ישלח ללקוחות מסרון חודשי על עמלות עד 1 במרס - ייקנס
21:37 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה דחייה של חובת הבנקים לשלוח הודעות חודשיות ללקוחות על עמלות  ▪  היו"ר: 90% מהבנקים עומדים בחוק - דורש הפיקוח על הבנקים לוודא שהבנקים עומדים בהוראה הזו ולהטיל קנסות על מי שלא יעמוד בה  ▪  היישום ייבחן אחרי פגרת הפסח
הידוק הפיקוח על הבנקים [בינג AI]
+בקריאה ראשונה: סיוע משפטי לניצולי שואה ללא בחינה של מצבם הכלכלי
21:06 19/02/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הסיוע המשפטי (תיקון מס' 26) (סיוע משפטי לניצולי שואה), התשפ"ד-2024. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע בה לאפשר לניצולי שואה, יוצאי מרוקו ואלג'יריה בתקופת שלטון וישי או נפגעי הפרהוד בעיראק - זכות לקבלת סיוע משפטי מלשכות הסיוע המשפטי בכל עניין שבהם ניתן שירות על ידיהם, וזאת בלא צורך בבחינת הזכאות הכלכלית שלהם.
+הרוב לא הושג: עופר כסיף יישאר חבר הכנסת
19:53 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הושגו רק 86 מתוך 90 החתימות הנדרשות להדחתו מחברות בכנסת  ▪  חברי הכנסת החרדיים הצביעו בעד הדחתו, אך הוא לא הודח בזכות העדרות ח"כים מיש עתיד, המחנה הממלכתי והעבודה
כסיף. נשאר ח"כ [צילום: ערוץ כנסת]
+סמוטריץ': על רה"מ להודיע כי צעדים חד-צדדיים יענו בצעדים חד-צדדים
14:50 19/02/24  |  מירב ארד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'בישיבת סיעת הציונות הדתית: אני קורא לראש הממשלה נתניהו להודיע מפורשות כי צעדים חד צדדיים יענו בצעדים חד צדדים, מול כל צעד חד צדדי שינקטו כנגד מדינת ישראל, ישראל תפעל באופן חד צדדי לביטול הסכמי אוסלו, להפסקה מוחלטת ומיידית של כל הכספים המועברים לרשות הפלסטינית, ולפירוק מלא של הרשות הפלשתינית.:

+לפיד בישיבת הסיעה: הנחנו על שולחן הכנסת את חוק הגיוס האמיתי
14:47 19/02/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "יש עתיד הניחה היום על שולחן הכנסת חוק גיוס אמיתי. חוק שיוביל לזה שיהיה באמת שיוויון בנטל. המדינה בטח לא יכולה להמשיך להעביר כספים לאלה שמשתמטים. החוק החדש יהיה חד ופשוט: מי שמשתמט, לא יקבל כסף".

"מלבד הצעת החוק שהונחה הוצאתי היום מכתב לשר הבטחון יואב גלנט, כתבתי לו שם, "לא נוכל להמשיך למלא את הרחובות בססמאות של 'ביחד ננצח', אם לא ביחד נתגייס."

+הניסוי לתשלום באשראי באוטובוס הצליח, אך משרד התחבורה אינו מרחיב אותו לכלל הארץ
13:38 19/02/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כמעט שנה וחצי אחרי הודעת משרד התחבורה שיאפשר תשלום בכרטיס אשראי על הנסיעה בתחבורה הציבורית בכלל הארץ לא נעשה דבר - והכנסת דורשת לעגן את הנושא בחקיקה  ▪  משרדי התחבורה והמשפטים מתנגדים לחקיקה ראשית, דורשים שנה וחצי נוספת להיערכות ומעריכים שתהיה עלות לקופת המדינה
תשלום באוטובוס באמצעות כרטיס אשראי [צילום: מיכאל דימנשטיין/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"למצוא תוך שבוע פתרון לפטור מילואימנקים מתשלום בכבישי אגרה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת עקרונית (18.2.24) בהצעת החוק של חבר הכנסת ארז מלול, שתאפשר ירושת חשבונות דיגיטליים. הצעת החוק קובעת כי אדם יוכל להוריש בצוואה את "הזכות להפעיל חשבון דיגיטלי" שברשותו. "חשבון דיגיטלי" מוגדר בהצעה כ"חשבון ברשת חברתית שבו לאדם יש זכות לעריכה, שימוש ופעולות נוספות".
18/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (18.2.24) לבקשת ח"כ עופר כסיף, צגה מלקו וואליד טאהא, דיון מהיר בנושא עליית מחירים בבנק הדואר. במהלך הדיון התברר כי עליית עמלות בנק הדואר נובעת, בין היתר, מהסכמי השכר של הדואר ומסתכמת בכ-20 מיליון שקל. היו"ר דוד ביטן קרא למשרדי האוצר והתקשורת לבחון את הנושא ולשקול לממן חלק מעליית השכר כך שהפגיעה בלקוחות תמוזער.
18/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מחר יתקיים הדיון במליאת הכנסת בסוגיית הדחת ח"כ עופר כסיף. לקראת הדיון שלחה היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אופק, לחברי הכננסת את אופן התנהלות הדיון שיתקיים במליאה.
18/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים דנה השבוע (יום ה', 15.2.24) בטיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס'...), התשפ"ד-2024 (ביטול הפטור ממס על הכנסת מוצרי עישון לישראל) ובטיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין (תיקון מס'...), התשפ"ד-2024 (העלאת המס על סיגריות), במסגרת תיקוני החקיקה להשגת יעדי התקציב לשנת 2024.
17/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים החלה (יום ה', 15.2.24) לדון בהצעת צווי הבלו על דלק (הטלת בלו) ותעריף המכס והפטורים ומס קנייה טובין, התשפ"ד-2024 (תמחור פליטות מזהמים מקומיים וגזי חממה), במסגרת תיקוני החקיקה להשגת יעדי התקציב לשנת 2024.
15/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il