|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

ועדת הכספים אישרה: מע"מ יועלה ל-18% מינואר 2025

הצו יועבר לאישור מליאת הכנסת תמר לוי בונה, מאגף תקציבים: בעלי הדירות הם חלק מהנטל, הבנקים, ציבור העובדים, וגם הציבור הכללי, להשית את זה רק על מס חברות בעת הזו זה 3.75%, זה לא נראה סביר בעת הזו
20/02/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכספים אישרה (יום ג', 20.2.24) את הצו הקובע כי החל מה-1 בינואר 2025 יעלה שיעור המע"מ בנקודת אחוז, כך שהמס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יעמוד על 18% במקום 17% כיום.

לפי חוק מס ערך מוסף על עסקה בישראל ועל יבוא טובין מוטל מס ערך מוסף בשיעור מסוים ממחיר העסקה או הטובין, ומכוח כך קובע צו ערך מוסף כי שיעור המס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יהיה 17% ממחיר העסקה או הטובין. כחלק מהתוכנית המאזנת לשנת 2024 התקבלה החלטת ממשלה לעניין העלאת שיעור המע"מ משנת 2025, כאשר השיעור יעלה באחוז אחד ויעמוד על 18% במקום 17%, החל מה-1 בינואר 2025. הצו יועבר לאישור מליאת הכנסת.

ח"כ חנוך מלביציקי: "מדינת ישראל משלמת מעל 10 מיליארד שח בשנה על פנסיות תקציביות, למה לא נוגעים בזה? תוספת הרמטכ"ל היא 1.3 מיליארד ש"ח בשנה, ניסו להסדיר את זה בחוק וזה עדיין לא הוסדר ובכל זאת משלמים את הסכום הזה בכל שנה למרות שהוא לא חוקי. אתם לוקחים לעובדי שכר מינימום את ה-430 ש"ח שלהם שבשבילם זה הרבה. זהו מס טיפש שפוגע בחלשים בלי אלמנט צמיחה כלכלי לידו. זה מהלך טיפשי, תחזרו לשולחן הסרטוטים ותביאו לנו משהו שמביא לצמיחה, העליתם ל-18% ולא התחלנו עם לבנון, שוב נעלה מיסים? אני לא אצביע בעד".

ח"כ חמד עמאר: "זו פגיעה בחלשים, התרופות יעלו, הכל יעלה, אני אצביע נגד כדי להיות בעד החלשים."

ח"כ אלי דלל: "אין ספק שאנחנו בתקופה שצריך מיסוי, אבל אני מצפה שלא יביאו לנו את הדברים הקלים. יש פטורים מתשלומי מס שמגיעים לעשרות מיליארדים, יכול להיות שחלקם מוצדקים, אבל צריך לטפל בהם. אני בעד העלאת המע"מ כי אני חושב שאין ברירה, אבל לפני כן היה צריך לעשות עבודה קשה שלא נעשתה."

ח"כ אורית פרקש הכהן: "זה חוסר אחריות לאומית לא לתמוך במס הזה, מי שקרא את הדוח של מודיס ראה שאנחנו גם במעקב שלילי, שבו בעוד כמה חודשים ישראל תיבחן על היכולת שלה להוציא את התוכניות שלה לפועל. נכון זה לא מושלם, לא סגרו משרדים, לא קיצצו בכספים קואליציונים, אבל זה לא הזמן לפופוליזם."

ח"כ נעמה לזימי: "מדינה שלא עושה דבר, פונה לצעד שפוגע בחלשים, למה לא לפנות למיסוי הון וחברות גדולות קודם כל? הכי קל זה מס שאיש לא ישים לב אליו אבל ירגיש אותו בכל התשומות הנלוות אליו. אני ממש רואה את הצעדים האלה כסיוע להון הגדול ופגיעה באוכלוסייה החלשה ביותר, זה תקציב גזרות".

ח"כ ינון אזולאי: "ב-2013 לפיד הביא העלאת מע"מ, אני במהות שלי נגד העלאת מע"מ, אני מסכים שזה פוגע בחלשים, אני שואל מה קורה מאז יאיר לפיד העלה אותו. אני שואל את האוצר, כשמעלים מס כולם מעלים ואחר כך איש לא מוריד, מה המנגנון למנוע מזה לקרות? יוקר המחיה עולה ובמלחמה עלה עוד יותר".

תמר לוי בונה, אגף תקציבים, משרד האוצר: השיבה לדברים: "זו תוכנית רחבה יותר, הניסיון היה לגעת בכמה שיותר סקטורים, הדורות הבאים סופגים 6.6% גרעון - 130 מיליארד שקלים, התקציב סופג קיצוצים משמעותיים בהוצאות התקציב, זה כבר קרה בממשלה. בעלי הדירות הם חלק מהנטל, הבנקים, ציבור העובדים, וגם הציבור הכללי, להשית את זה רק על מס חברות בעת הזו זה 3.75%, זה לא נראה סביר בעת הזו. כל הטבות במס מובאות בפניכם, לגבי הפנסיות התקציביות, יש חבות של מדינה כלפי הפנסיה שלהם, יש לנו התחייבות לעשות צעדים, זה לא בשל בסד הזמנים הזה. כשהייתה התאוששות אחרי העלאת מע"מ, הדבר הראשון שהורידו היה המע"מ. הדרך להתמודד עם המחירים זה תחרות ושיפור הממשקים, אני מקווה שנוכל לעדכן אתכם בקרוב".

הצו אושר כפוף לרביזיה.

תאריך:  20/02/2024   |   עודכן:  20/02/2024
מירב ארד
+יו"ר הכנסת לוועידת הנשיאים: ההתנגדות להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית תאומץ ע"י הכנסת בצורה נרחבת
22:31 20/02/24  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אירח היום (ג') במשכן הכנסת את משלחת ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית.

היו"ר התייחס להצבעה הצפויה על ההחלטה מטעם הממשלה על התנגדות להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית, ואמר: "אני מאמין שהחלטת הממשלה תאומץ על-ידי הכנסת בצורה נרחבת. לא תמכתי בהקמת מדינה פלשתינית עוד לפני אירועי ה-7 באוקטובר, אבל גם אם מישהו סבור כי מדינה פלשתינית היא פתרון ראוי, אנחנו נהיה אלה שנחליט, כי אנחנו אלה שנצטרך לחיות עם החלטה כזאת".

עוד קרא יו"ר הכנסת למפלגות יש עתיד וישראל ביתנו להצטרף לקואליציה; "אחד מהלקחים שנלמדו כתוצאה מאירועי ה-7 באוקטובר הוא שעלינו להתאחד. החיילים שלוחמים כעת שכם אל שכם שמים בצד את המחלוקות, וראוי שגם אנחנו נעשה זאת".

יושב-ראש הכנסת הוסיף: "מאות אלפי ערבים, נוצרים ויהודים מכל חלקי האוכלוסייה, התגייסו לכוחות הביטחון הישראלים תוך סיכון חייהם. אחרים פתחו את ביתם ואירחו את משפחות המפונים, או אספו ותרמו בגדים וציוד למי שנותר עם מזוודה בלבד בחיקו. גם יהודי ארה"ב נכנסו מתחת לאלונקה ונלחמו בחירוף נפש למען מדינת ישראל. אנחנו מחבקים אתכם ויודעים כמה קשה אתם נלחמים למען צדקת הדרך היהודית.

העשייה שלכם לא רק מקנה לכם מקום בהיסטוריה של העם היהודי, אלא גם מהווה השראה לדורות של מנהיגים, ישראלים ואמריקנים, להתייצב ולעמוד בצד הנכון. ארבעת החודשים האחרונים לימדו אותנו מהי המשמעות האמיתית של אחדות וחברות".
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת החוץ והביטחון קיבלה סקירה מודיעינית על המלחמה
22:27 20/02/24  |  עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון שמעה היום סקירה מודיעינית מבצעית בנושא חרבות ברזל. בנוסף, אישרה הוועדה את הארכת תוקף צו שירות המילואים (קריאה לשירות מילואים בנסיבות חירום) מכוח סעיף 8 (א) לחוק שירות המילואים התשס"ח - 2008, עד לתאריך ה-1 במרס. ההארכה אושרה פה אחד.

כמו כן אישרה הוועדה את הארכת הכרזה על מצב מיוחד בעורף עד לתאריך ה-29 בפברואר. ההארכה אושרה פה אחד.
+הוארכו ב-14 ימים קיום דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים
15:35 20/02/24  |  מירב ארד
ועדת החוקה אישרה (יום ג') להאריך את ההכרזה על הגבלה ביטחונית לפי החוק לקיום דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית בהשתתפות בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים. הארכת ההכרזה אושרה כמבוקש לתקופה של שבועיים עד ל-5.3.24.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים אישרה: מע"מ יועלה ל-18% מינואר 2025
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה התכנסה (19.2.24) לדיון שלישי בחודש האחרון, שעסק בחובה של הבנקים לשלוח הודעות חודשיות ללקוחות על העלמות ששילמו. בדיון היום אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק, דחייה למפרע של החובה הזו עד ל-1 במרס 2024. היו"ר דוד ביטן דרש מהפיקוח על הבנקים לוודא שהבנקים יעמדו בחוק והטלת קנס על מי שלא יעמוד בכך.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת לא הצליחה (19.2.24) להשיג את הרוב הדרוש להדחת עופר כסיף מחברותו בכנסת, של 90 חברי כנסת. 86 ח"כים הצביעו בעד ו-11 נגד.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 19.2.24) לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק שמוזגו, האחת של ח"כ ארז מלול והשנייה של ח"כ ואליד אלהואשלה, לתקן את פקודת התעבורה ולאפשר תשלום עבור נסיעה בתחבורה ציבורית גם בכרטיס אשראי.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 19.2.24) להמשך הדיון ביוזמה לפטור מילואימניקים מתשלום בכבישי אגרה בנסיעה למילואים, לבקשת ח"כ מיכל וולדיגר. היו"ר ביטן פתח את הישיבה, ואמר כי מדובר בדבר שהוא פעוט מבחינה תקציבית, אבל משמעותי לחיילי המילואים הקרביים ששבו מעזה או מהצפון לחופשה קצרה בבית.
19/02/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת עקרונית (18.2.24) בהצעת החוק של חבר הכנסת ארז מלול, שתאפשר ירושת חשבונות דיגיטליים. הצעת החוק קובעת כי אדם יוכל להוריש בצוואה את "הזכות להפעיל חשבון דיגיטלי" שברשותו. "חשבון דיגיטלי" מוגדר בהצעה כ"חשבון ברשת חברתית שבו לאדם יש זכות לעריכה, שימוש ופעולות נוספות".
18/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il