|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
הרכבת הקלה בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הנוסעים חוזרים לרכבת הקלה - 9 מיליון מהשקת הדנקל

על-אף התחלה איטית וירידה כתוצאה מהמלחמה, נתוני נת"ע מראים עלייה עקבית במספר הנוסעים ובשביעות הרצון (93%) שיפורים בשירות ובתדירות: זמן המתנה קצר יותר (4.5 דקות תת-קרקעי, 6 דקות עילי) ופתיחת רכבת בלילה (00:00-01:00)
21/02/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הרכבת הקלה בגוש-דן   |   תגובות
כ-10% מנוסעי הדנקל נסעו ללא תיקוף
עידן יוסף
הרכבת הקלה תחל לאכוף את התשלום לאחר החגים * בחודש ההפעלה הראשון נסעו כ-2.37 מיליון נוסעים * 1.3% מהשירות לא בוצע בין היתר בשל תקלות והפגנות * הדנקל פופולרי יותר בשעות אחר-הצהריים * ת"א היא העיר עם הכי הרבה משתמשים
לרשימה המלאה

מאז השקתה (18.8.23) נסעו בדנקל כ 9 מיליון נוסעים בששת החודשים הראשונים לפעילותה. הנתון אומנם רחוק מהצפי המקורי, אך בנת"ע מביעים שביעות רצון מהעלייה העקבית במספר הנוסעים מאז ה-7 באוקטובר, שהביא לירידה דרמטית בביקוש עקב המלחמה. לדברי החברה, קיימת מגמה המצביעה על חזרתם של הנוסעים לרכבת הקלה - כ75,000 נוסעים לעומת 17,000 לאחר 7.10.

לפי סקר שימושים שערכה חברת דיירקט פולס עבור "תבל" בקרב מדגם מייצג של 2,000 משיבים, עולה כי 93% (!) מהנוסעים הביעו שביעות רצון גבוהה מחוויית הנסיעה שלהם ו-95% ציינו את נכונותם להמליץ לחבריהם להשתמש ברכבת הקלה.

עוד עולה מהסקר כי הסיבות העיקריות לשימוש בקו האדום הן מהירות והימנעות מעומסי תנועה, נתונים המחזקים את מיצובה של הרכבת הקלה כפתרון תחבורה מהיר ויעיל. בתגובותיהם ציינו לטובה הנוסעים את רמת התחזוקה, הניקיון, ואת הנוחות.
תבל הקו האדום - סיכום נתונים חצי שנתי 17.2.24-18.8.23 / דוח
מצגת המסכמת את ששת החודשים הראשונים להפעלת הדנקל, הרכבת הקלה בגוש-דן (10 עמ')

תבל מדווחת על עלייה עקבית במספר הנוסעים, שלדבריה המשקפת תמיכה ציבורית חזקה במערכת הרכבת הקלה. כמעט מחצית מהנוסעים עולים לתחנות בתל אביב, כאשר רובם משתמשים בתחנות התת-קרקעיות לנסיעותיהם. מבין שלל התחנות לאורך הקו, אלנבי, יהודית ובן גוריון מתגלות כשלוש התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים שעולים ויורדים מדי יום בכל תחנה. השימוש ביישומונים וברב-קו דומה, עם יתרון קל לרב-קו.

ניתוח נתוני הנוסעים מגלה זמני שיא ברורים בנסיעות, כאשר נפח הנסיעות הגבוה ביותר מתרחש בשעות העומס של הבוקר בשעות 09:00-06:30 ובשיא אחר-הצהריים בשעות 19:00-14:30. ממצאים אלה מדגישים את תפקידה המרכזי של מערכת הרכבת הקלה בהקלת הנסיעות היומיומיות והגברת הניידות העירונית בזמני הנסיעה העמוסים ביום.

בתגובה לביקוש הגובר, הטמיעו נת"ע ותבל שיפורי שירות אסטרטגיים שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים. בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו באופן משמעותי לכל 4 וחצי דקות בתחנות תת-קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. בנוסף, במטרה לתת מענה לצרכי הנסיעה בלילה, שעות השירות הורחבו, ומקיימות כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00. בתקופה הקרובה, יתווספו רכבות נוספות בקו R2 והתדירות תוסיף לעלות, סינכרון הרמזורים משתפר כל העת במטרה לקצר את זמני הנסיעות, לצד פעולות נוספות.

עוד עולה מהסקר, כי ישנו קהל נוסעים פוטנציאלי בערים בהן עוברת הדנקל, אשר עדיין לא נחשפו ליתרונות הנסיעה ברכבת הקלה. מדובר בציבור אשר רובו אינו מתגורר על התוואי ממש אלא בשכונות מרוחקות, ובכוונת נת"ע לפעול לעידוד אותו קהל לשימוש בקו. נת"ע מתכוונת לצאת בקמפיין הסברה נרחב בנושא על-מנת לעודד את השימוש בקו, קמפיין שנדחה בחודשים האחרונים עקב המלחמה וחוסר היציבות.

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "הסקר משקף את המאמץ הניכר של נת"ע ותבל בחוויית הנוסע בקו האדום, והציונים בקרב הנוסעים הם חד-משמעיים. הפעלתו של הקו בשלמותו מיומו הראשון היוותה אתגר גדול, ועמדנו בו בצורה משביעת רצון. אנחנו ממשיכים לשפר ולטייב את השירות, בהארכת זמני השירות, קיצור זמן הנסיעה והעלאת התדירות, תוך כדי ייצוב כלל המערכות. זהו תהליך מתמשך ואני מודה לציבור הנוסעים על האמון. נת"ע ניתחה ומנתחת את התוצאות, מטמיעה לקחים בקווים הבאים ופועלת לשיפור חווית הנוסע ברכבת הקלה, שתהפוך בעתיד הלא רחוק לכלי הסעת ההמונים המוביל בגוש-דן".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב: "יותר מ-9 מיליון נוסעים מרוצים נסעו בקו האדום, מאז חנכנו את הדנקל, והיד עוד נטויה. מספרי הנוסעים בקו האדום עולים מאז ה-7/10 באופן עקבי, ומעידים על חוסנה של החברה הישראלית גם בעת מלחמה".

תאריך:  21/02/2024   |   עודכן:  21/02/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנוסעים חוזרים לרכבת הקלה - 9 מיליון מהשקת הדנקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
ענני הסערה מתקרבים. משרד התחבורה קיים (יום ב', 19.2.24) דיון דחוף להיערכות לתרחיש של עלטה נרחבת ברחבי הארץ, כתוצאה מהסלמה אפשרית בלחימה בצפון.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
קבוצה מספר שלוש, המורכבת מהחברות אלסטום, אלקטרה ומנרב, זכתה (יום ב', 19.2.24) במכרז של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת חוצה ישראל במכרז הבינלאומי להקמה והפעלה של הרכבת הקלה "נופית" שתחבר בין חיפה לנוף הגליל ונצרת.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 19.2.24) לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק שמוזגו, האחת של ח"כ ארז מלול והשנייה של ח"כ ואליד אלהואשלה, לתקן את פקודת התעבורה ולאפשר תשלום עבור נסיעה בתחבורה ציבורית גם בכרטיס אשראי.
19/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
לצד השפעתה על החיים האישיים של כולנו, מלחמת חרבות ברזל הובילה לשינויים בהפעלת התחבורה הציבורית ובהתנהגות הנוסעים. הרשות לתחבורה ציבורית ערכה מחקר במטרה לזהות את צרכי הנוסעים בתקופה זו.
18/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
האחראי לתחבורה הציבורית הוא אומנם משרש התחבורה, אך גם לראשי ערים מכהנים יש השפעה מסוימת, אם כי פחותה, על מצב התחבורה הציבורית בעריהם. היא ניתנת במסגרת הסמכויות הניתנות לרשות אל מול המצב בשטח ועל-פי מידת נכונות הרשויות המקומיות לשאת באחריות לתחום התחבורה הציבורית.
18/02/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il