תבל מדווחת על עלייה עקבית במספר הנוסעים, שלדבריה המשקפת תמיכה ציבורית חזקה במערכת הרכבת הקלה. כמעט מחצית מהנוסעים עולים לתחנות בתל אביב, כאשר רובם משתמשים בתחנות התת-קרקעיות לנסיעותיהם. מבין שלל התחנות לאורך הקו, אלנבי, יהודית ובן גוריון מתגלות כשלוש התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים שעולים ויורדים מדי יום בכל תחנה. השימוש ביישומונים וברב-קו דומה, עם יתרון קל לרב-קו.
ניתוח נתוני הנוסעים מגלה זמני שיא ברורים בנסיעות, כאשר נפח הנסיעות הגבוה ביותר מתרחש בשעות העומס של הבוקר בשעות 09:00-06:30 ובשיא אחר-הצהריים בשעות 19:00-14:30. ממצאים אלה מדגישים את תפקידה המרכזי של מערכת הרכבת הקלה בהקלת הנסיעות היומיומיות והגברת הניידות העירונית בזמני הנסיעה העמוסים ביום.
בתגובה לביקוש הגובר, הטמיעו נת"ע ותבל שיפורי שירות אסטרטגיים שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים. בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו באופן משמעותי לכל 4 וחצי דקות בתחנות תת-קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. בנוסף, במטרה לתת מענה לצרכי הנסיעה בלילה, שעות השירות הורחבו, ומקיימות כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00. בתקופה הקרובה, יתווספו רכבות נוספות בקו R2 והתדירות תוסיף לעלות, סינכרון הרמזורים משתפר כל העת במטרה לקצר את זמני הנסיעות, לצד פעולות נוספות.
עוד עולה מהסקר, כי ישנו קהל נוסעים פוטנציאלי בערים בהן עוברת הדנקל, אשר עדיין לא נחשפו ליתרונות הנסיעה ברכבת הקלה. מדובר בציבור אשר רובו אינו מתגורר על התוואי ממש אלא בשכונות מרוחקות, ובכוונת נת"ע לפעול לעידוד אותו קהל לשימוש בקו. נת"ע מתכוונת לצאת בקמפיין הסברה נרחב בנושא על-מנת לעודד את השימוש בקו, קמפיין שנדחה בחודשים האחרונים עקב המלחמה וחוסר היציבות.
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "הסקר משקף את המאמץ הניכר של נת"ע ותבל בחוויית הנוסע בקו האדום, והציונים בקרב הנוסעים הם חד-משמעיים. הפעלתו של הקו בשלמותו מיומו הראשון היוותה אתגר גדול, ועמדנו בו בצורה משביעת רצון. אנחנו ממשיכים לשפר ולטייב את השירות, בהארכת זמני השירות, קיצור זמן הנסיעה והעלאת התדירות, תוך כדי ייצוב כלל המערכות. זהו תהליך מתמשך ואני מודה לציבור הנוסעים על האמון. נת"ע ניתחה ומנתחת את התוצאות, מטמיעה לקחים בקווים הבאים ופועלת לשיפור חווית הנוסע ברכבת הקלה, שתהפוך בעתיד הלא רחוק לכלי הסעת ההמונים המוביל בגוש-דן".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ
מירי רגב: "יותר מ-9 מיליון נוסעים מרוצים נסעו בקו האדום, מאז חנכנו את הדנקל, והיד עוד נטויה. מספרי הנוסעים בקו האדום עולים מאז ה-7/10 באופן עקבי, ומעידים על חוסנה של החברה הישראלית גם בעת מלחמה".