|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מפייס את הפרקליטים

מזוז יבדוק תהליך קבלת <br>ההחלטות בתיק האי היווני

הנשיא קצב: מזוז מצא דופי בקודש הקודשים; ח"כ איתן עומד לפעול בוועדת החוקה להקמת ועדת חקירה; התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ נגד מזוז; ח"כ פרוש הגיש תלונה למשטרה נגד ארבל; העבודה מבטיחה לשרון רשת ביטחון עד פגרת הקיץ
16/06/2004  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת אפל   |   תגובות

פגיעה בקודש הקודשים. הנשיא קצב [צילום: בוצ´צ´ו]

   נועם שרביט
מזוז, לפרקליטים: יש לי אמון מלא בכם

מני מזוז
החלטה: בעניין אריאל שרון וגלעד שרון בפרשת "האי היווני" וקרקעות אפל

מני מזוז
הודעה על ההחלטה בעניין אריאל שרון וגלעד שרון ב"פרשת האי היווני" וקרקעות אפל

רנית נחום-הלוי
ח"כ פרוש הגיש תלונה במשטרה נגד ארבל בחשד שניסתה לתפור תיק לשרון

נועם שרביט
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ: מזוז הוריד את רף השחיתות

יואב יצחק
מזוז הודיע: החלטתי לסגור את תיק החקירה נגד שרון

נועם שרביט
תיקון כתב האישום נגד אפל - מחטף; "היתה עמדה ומטרה"


מלחמת הפרקליטות נגד היועץ

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קיים הערב פגישת הבהרה בת כשעתיים עם בכירי הפרקליטות. לפגישה הוזמנו המשנים לפרקליט המדינה, פרקליטי המחוזות מכל רחבי הארץ ומנהלי המחלקות בפרקליטות המדינה.

בפגישה, חזר מזוז והדגיש כי יש לו אמון מלא בפרקליטות כגוף, באנשיה, ביושרה המקצועי ובאמינותה, והדברים נכונים גם לגבי הצוות המקצועי שסייע בידי פרקליטת המדינה הקודמת בגיבוש חוות דעתה. עם זאת הבהיר, כי אין בכך לשנות מביקורתו המקצועית על הליך קבלת ההחלטות בתיק 'האי היווני' ועל ניהולו, שהיה בעיניו לא נכון ולא תקין, ויש בכוונתו לקיים בירור בשאלת תהליך זה [ראו ידיעה נפרדת].

במחוזות השונים של הפרקליטות הופצו במהלך היום מכתבי מחאה נגד מזוז, ודורשים ממנו לפרסם הודעת-הבהרה, שתסיר את העננה שהעלה לאוויר נגד הפרקליטות. גם בפרקליטות המדינה אורגן מכתב מחאה על-ידי עו"ד בת אור כהנוביץ', שהיתה העוזרת הראשית לפרקליטת המדינה לשעבר ארבל. להחלטה לכתוב אותו היו שותפים כמה פרקליטים. במכתב, שתוכנו חריף ויוצא דופן בתקיפותו, תובעים החתומים ממזוז להתנצל על דבריו נגד ציוותה של ארבל ולפרסם במלואם את נימוקי החלטתה של פרקליטת המדינה לשעבר.

מזוז, מצידו, מיהר לשגר מכתב לעובדי הפרקליטות, בטרם ייצאו הדברים מכלל שליטה. "הדגשתי במפורש בתדריך המצוטט בעתונות", כותב היועץ, "כי 'איני רואה בהחלטתי אי-אמון בפרקליטים שעבדו על התיק'". בימים הקרובים תתקיים "פגישה משותפת מסודרת לליבון מלא של הדברים מתוך פתיחות מלאה, במטרה 'לטהר את האווירה', ולפתוח דף חדש לשם המשך עבודה משותפת" [ראו ידיעה נפרדת].

ואילו ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) הגיש למשטרה תלונה, בדרישה לפתוח בחקירה נגכד ארבל בחשד לתפירת תיק נגד שרון [ראו קישור].

הנשיא: דופי בקודש הקודשים

"היועץ המשפטי לממשלה מצא דופי בקודש הקודשים של מדינת ישראל". כך אמר הנשיא משה קצב, במהלך פגישתו הבוקר עם ארבעת הישראלים אשר נחטפו בקולומביה ועם משלחת הכמרים שהגיעה מקולומביה לביקור בישראל ואשר סייעה בהצלת הישראלים החטופים.

הנשיא קצב התייחס לדבריו של מזוז על הפרקליטות בכלל ועל ארבל בפרט. עיקר דבריו של מזוז [ראו קישור], מתייחסים לטענה לפיה לארבל היתה עמדה אישית (להפליל את שרון), היא סימנה אותו כמטרה ופעלה להרשיעו.

בתשובה לשאלות כתבים אמר הנשיא קצב, כי הוא מוטרד מדבריו של היועץ המשפטי לממשלה על הפרקליטות וכי אין להתעלם מדבריו. "היועץ מצא דופי בקודש הקודשים של מדינת ישראל", אמר הנשיא והוסיף: "חובה למצוא את הדרך לסטריליות מוחלטת ולעיצוב נורמות וסטנדרטים שהליקויים לעולם לא יתרחשו שנית. אני מקווה שהיועמ"ש לממשלה ישלים את המהלך ויבטיח כי מקרים אלו לא יחזרו בעתיד".

ראו קישורים:

- מסמך: הצהרתו של מזוז בעניין סגירת התיק;
- מסמך: נוסח ההחלטה המלא בעניין סגירת התיק.


עתירה נגד מזוז-שרון; תלונה למשטרה נגד ארבל

התנועה לאיכות השלטון, לעומת זאת, מאשימה את היועץ המשפטי לממשלה באי מיצוי הדין עם שרון. התנועה הגישה הבוקר עתירה לבית המשפט העליון, ובה היא מבקשת לכפות על מזוז להורות על העמדת שרון לדין פלילי [ראו קישור].

היועץ מזוז הודיע, כי בכוונתו לפרסם במלואה את חוות הדעת שהגישה לו פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, ואת טיוטת כתב האישום אשר הועברה לו בצמוד לחוות הדעת. אלה יפורסמו במסגרת תשובת המדינה לבג"צ שהגישה התנועה לאיכות השלטון, "על-מנת שבית המשפט יוכל להתרשם באופן מלא מן הדברים ולבחון אותם לגופם".

יו"ר ועדת החוקה יפעל להקמת ועדת חקירה לבירור מעשיה של ארבל

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, מיכאל איתן, הודיע הבוקר כי יפעל להקמת ועדת חקירה לבירור מעשיה של הפרקליטות בכלל ושל ארבל בפרט. איתן זימן את ועדת החוקה כדי לדון בפרשה ביום שני הקרוב.

"שוב הוכח כי מטאטא חדש הוא מטאטא טוב", אמר איתן ששיבח את היועץ המשפטי לממשלה על אומץ ליבו. ואולם, הוסיף מייד, אין למהר ולשמוח, משום ש"מי שקורא בעיון את הדוח, לא יכול לטאטא תחת השטיח את העובדה שבנו של שרון הועסק במשך שנה כיועץ בעניני שיווק ופירסום בשכר של ארבע מאות אלף דולר, ובמקביל קיבל גם מיליון ש"ח בעבור יעוץ בנושאי לוגיסטיקה ואבטחה בפרויקט שנמשך שלושה חודשים... האם מדובר בגאון רב-תחומי", תהה איתן.

יו"ר ועדת החוקה ציין עוד, כי ראש הממשלה נתון לחקירה בעניינים אחרים ולכן הוא שמח על התגובות המאופקות מלשכתו על סגירת תיק האי היווני.

עו"ד פרופ' דוד ליבאי, אחד מפרקליטיו של גלעד שרון, אמר כי מזוז הוכיח אומץ לב ציבורי, וכי הוא ומרשו היו בטוחים שזו תהיה ההחלטה. ליבאי ציין, כי גלעד שרון שמר על זכות השתיקה כיוון שהבין שהמטרה היא להפלילו בכל מחיר ולהפליל את ראש הממשלה.

פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד מרים רוזנטל, אמרה הבוקר כי אינה זוכרת מקרה שבו היה פער כה גדול בין היועץ המשפטי לבין פרקליטות המדינה, כשמדובר בשאלות עובדתיות בסיסיות. רוזנטל דחתה את ביקורתו של מזוז על שארבל וציוותה סימנו מראש את המטרה, ואמרה כי זו לא שיטת העבודה בפרקליטות.

מרים רוזנטל הזהירה את היועץ מזוז כי דבריו עלולים לגרום לכך שהציבור יאבד את האמון בפרקליטות. "אם הוא חושב שיוכל להסתדר ללא פרקליטות אמינה, הוא הוזה, משום שיועץ משפטי ללא פרקליטות משול לאדם ללא ידיים", אמרה פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר.

חברי כנסת דורשים: לדון מחדש במינויה של ארבל לעליון

חברי הכנסת גלעד ארדן (ליכוד) ושאול יהלום (מפד"ל) דורשים משר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, לדון מחדש בוועדה למינוי שופטים במינויה של השופטת עדנה ארבל לעליון. יהלום הוא אחד מחברי הוועדה, שכזכור סגר "דיל" עם השר לפיד והנשיא ברק באשר לתמיכתו במינוי תמורת מינוי שופטת דתיה במינוי זמני.

"ארבל נהגה בתיק היווני שלא ביושר ולא במקצועיות תוך שהיא מסמנת מראש את המטרה", כתב יהלום ללפיד. "התנהגות ארבל מהווה השחתת מידות של פרקליטות והרס אמון הציבור בה". לדבריו, עובדות אלה לא היו בפני חברי הוועדה בעת שבחרו בארבל.

נזכיר, כי הדחת שופט מכהן אפשרית רק אם תקבל הוועדה החלטה כזו ברוב של לפחות 7 מבין 9 חבריה, ובתנאי שמציע ההחלטה הוא יו"ר הוועדה (שר המשפטים) או נשיא בית המשפט העליון או נציב תלונות הציבור על שופטים.

מנגד, מבקש חבר הכנסת יוסי שריד (מרצ) ממזוז להעמיד לדין את הפרקליטות שהמליצו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. לדברי שריד, אם פרקליטות אלה אכן תפרו תיק - מן הראוי להעמידן לדין, ואם לאו - הרי שזו עלילה שמקורה בחשבונות אישיים של מזוז עימן.

סערה פוליטית

השרה ציפי ליבני אמרה הבוקר, כי דבריו של היועץ המשפטי לממשלה מצביעים על בעיה קשה במערכת המשפט. אין מדובר בחילוקי דעות על פרשנות, או במחלוקת אישית, אמרה ליבני, אלא בבעיה חמורה יותר. לדבריה, בשל אופן הטיפול של הפרקליטות בפרשת שרון, יש לפעול עתה לשיקום האמון של הציבור בפרקליטות. ליבני ביקשה ממזוז לפעול.

ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, תקף היום בחריפות את הפרקליטות ואמר כי מדובר ב"חבורת אוליגרכים שהחליטו לנהל את המדינה במקום הפוליטיקאים המושחתים". לדבריו, מדובר בהתנשאות ובצדקנות מתחסדת של אנשים שלקו בשכרון כוח.

על עדנה ארבל אמר אולמרט, כי זו חרגה מסמכותה כשהגישה טיוטה של כתב אישום נגד אריאל שרון ובנו גלעד. אולמרט הוסיף, כי אבירי שלטון החוק כבר סימנו את היועץ מזוז, משום שהעז לחשוף את המסיכה מעל פניהם של ראשי הפרקליטות.

יו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ דליה איציק, אמרה כי אינה מבינה מדוע בחר היועץ מזוז להתנפל על הפרקליטות. היא קראה לשר המשפטים לפיד שלא לטייח את חילוקי הדעות במערכת המשפט.

מו"מ לממשלת אחדות

יום אחרי שהחליט היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לסגור את תיק החקירה נגד ראש הממשלה אריאל שרון ובנו גלעד, פותח שרון במהלכים להרחבת הממשלה [ראו קישור]. כבר אמש פנו כמה מאנשיו אל בכירי העבודה, והודיעו כי עתה, לאחר שניתנה ההחלטה, ניתן לפתוח במו"מ לכניסת העבודה לממשלה.

שרון בבקש לנצל עתה את האווירה החיובית שנוצרה, כדי לגייס כוחות חדשים לממשלה. על הפרק: מו"מ עם אנשי העבודה ועם אנשי ש"ס. שרון מבקש להכניס את ש"ס, גם במחיר הסתלקות תנועת שינוי מהממשלה.

את האות לחידוש המגעים לממשלת אחדות נתן דווקא שמעון פרס, יו"ר האופוזיציה. פרס התקשר אמש אל שרון ובירכו על סגירת התיק. פרס מסר, כי הוא חבר של שרון ולכן הוא שמח על סגירת התיק.

מפלגת העבודה הודיעה, כי תיתן רשת ביטחון לממשלתו של שרון וזאת עד סוף פגרת הקיץ. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק, אמרה כי בכל מקרה רשת הביטחון לא תינתן לאורך זמן, וכי העבודה תיכנס לממשלת אחדות רק אם תוכל להשפיע על מהלכי הממשלה. איציק הבהירה, כי אם ייפתח משא-ומתן הוא יהיה גלוי לכל, ואת ההחלטה הסופית יקבלו מוסדות מפלגת העבודה.

תאריך:  16/06/2004   |   עודכן:  17/06/2004
יואב יצחק, נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מועצת יש"ע שוקלת להדיח את חבר הכנסת יחיאל חזן מראשות שדולת יש"ע, בעקבות הצבעתו (יום ב') בעד ראש הממשלה, על אף הסכמת חבריו להיעדר מההצבעה. כך פורסם לראשונה בערוץ 7.
16/06/2004  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
גרמניה, צרפת ובריטניה נכנעו ללחץ האירני (יום ג', 15.6.04) ו'ריככו' את נוסח הצעת ההחלטה (שאינו תקיף מלכתחילה) שיוגש לאישור הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במהלך הימים הקרובים.
16/06/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
ח"כ חיים כץ הניח (יום ג', 15.6.04) על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה 30% מסכום אגרת הרדיו לרכב הנגבה מבעלי הרכבים בעת חידוש הרישיון השנתי, יועבר לתחנת גל"צ.
16/06/2004  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
פורטל האינטרנט יאהו הודיע על הגדלת תיבת הדואר האלקטרוני ללקוחות שרותי הפרימיום וגם ללקוחות אשר אינם משלמים.
16/06/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
איגוד החברות הציבוריות שכנע את רשות ניירות ערך לשנות את טיוטת התקנות ליישום דו"ח ועדת ברנע. לפיכך, יוכנסו בה סייגים בכל הנוגע לפירוט חשיפת תוכניות אסטרטגיות ומידע על יעדים עסקיים.
16/06/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il