|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
רס"ל עילי דוד גרפינקל

לוחם ביחידת דובדבן בן 21 נפל בפיגוע ליד דולב ביום שישי

רס"ל עילי גרפינקל נפל בחילופי האש עם המחבל שירה לעבר מיניבוס בבנימין כוחות הביטחון ניהלו קרב יריות שארך כחמש שעות מול המחבל, ולאחר זיהויו על-ידי רחפן הוא חוסל על-ידי מסוק קרב מפקד גדוד בפיקוד העורף נפצע קשה באירוע
23/03/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

הותר לפרסום כי בפיגוע אתמול (יום ו', 22.3.24) ליד דולב נהרג רס״ל עילי דוד גרפינקל ז"ל הי"ד מסתריה, לוחם ביחידת דובדבן, עוצבת הקומנדו, כאשר ניהל חילופי אש עם המחבל. בן 21 היה במותו.

קרב היריות מול המחבל נמשך כחמש שעות מול המחבל, ולאחר זיהוי של המחבל על-ידי רחפן הוא חוסל על-ידי מסוק קרב. במהלך חילופי האש נפצעו שישה לוחמים אחרים, בהם מפקד גדוד בפיקוד העורף שנפגע באורח קשה - והיתר בינוני וקל.


המחבל, מג'יהאד מנצור, בן 32, שירת בעבר במשמר הנשיאותי הפלשתיני, והתפטר ב-2013. הוא נשא מאסר בבית הכלא ומזוהה עם פתח. הלילה כוחות צה"ל מיפו את ביתו שבבכפר דיר איבזיע.

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל נע בלילה לאזור סבוך עם טרסות גדולות, התמקם מול הצומת עם נשק צלפים, קליבר 7.62 עם כוונת ודורגלים. הוא בנה עמדות ירי על שלוחה ומשם ביצע ירי על אוטובוס בשעה 05:15, אירוע שהסתיים ללא נפגעים. אז החלו כוחות להתגלגל באירוע ולאחר שבידדו את הגזרה הביאו כלי טייס. תחילה בוצע ירי של מסק"ר לעורר את השטח שבו שהה המחבל כדי שייצא החוצה והפגיעות היו קרובות אליו, אך הוא התחבא מאחורי סלעים ולא נפגע.

הפיגוע התחיל בשעה 05:15 כשהמחבל פתח באש לעבר רכב הסעות, מיניבוס. מהירי לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למיניבוס. 36 דקות אחר כך, רחפן של כיתת הכוננות, של אחד היישובים הסמוכים, כרם רעים, זיהה באופן חד-משמעי את המחבל חמוש ומסתתר בשיחים.

הרחפן שמר על "קשר עין" עם המחבל במשך קרוב לשעה, אבל אז, נגמרת לו הסוללה. כשזאת נגמרה, היה חלון זמן מסוים, של כמה דקות, שבו כבר אין "קשר עין" עם המחבל ואין זיהוי רציף שלו. בערך בשעה 06:45 הגיע מסוק קרב, אך בשלב זה הוא כבר לא זיהה את המחבל.

המחבל המשיך לירות ופצע ישראלים שקפצו למקום. לוחמים מיחידת דובדבן הוקפצו לזירה, כאשר מעל הועלה כטב"ם מסוג זיק. ברגע שהלוחמים התקרבו אליו תוך זריקת רימונים, הוא הצליח לירות ולפגוע בישראלי נוסף. רק בהמשך, לאחר שמזג האוויר השתפר, הוא חוסל בתקיפה של מסוק קרב מהאוויר. על פרק הזמן הארוך, כחמש שעות, עד לחיסול המחבל אומרים בצה"ל שהאירוע נוהל בצורה איטית מאחר שמדובר בתא שטח גדול, הגזרה בודדה, ולכן נערכו בצורה איטית ומאובטחת ככל הניתן.

עוד מסרו בצה"ל כי הנפגעים היו בצומת, לא בזמן הפיגוע עצמו לעבר האוטובוס, אלא בזמן שבו לוחמים נעו לכיוון הצומת כדי לחסל את המחבל בזמן שפרקו מהרכבים לפני שנכנסו לשטח. בנוסף נמסר כי המחבל היה חמוש בנשק צלפים מרחק של מאות מטרים מהציר. על נשקו הייתה גם כוונת אופטית. לא נמצא עליו אמצעי לחימה נוסף.

תאריך:  23/03/2024   |   עודכן:  23/03/2024
עידן יוסף
+להגיע להסכמות אזרחיות
09:49 24/03/24  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
ישראל נכנסה לעזה בלי תוכנית מסודרת. הרצועה הפכה לאיי חורבות, אזרחים עזתים נהרגו ובאמת לא משנה אם מדובר בשלושים אלף או בפחות
הרס מוחלט [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נעצרו בשיפא 480 מחבלים המשויכים לחמאס ולג׳יהאד האיסלאמי
09:45 24/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צוות קרב של הנח"ל פשטו על מעבדה לייצור רחפנים של ארגוני הטרור  ▪  בצפון ומרכז הרצועה ביממה האחרונה, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו כ-65 מטרות כסיוע לכוחות המתמרנים
[צילום: דובר צה"ל]
+הממשלה החליטה שכבר הפסדנו
09:29 24/03/24  |  ד"ר יעקב סוקול   |   לרשימה המלאה
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו  ▪  לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+טיוטת חוק הגיוס: ללא יעדי גיוס וללא סנקציות פליליות
08:55 24/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
טיוטת חוק הגיוס צפויה לעלות להצבעה בממשלה ולקבל אישור גם ללא הסכמות ציבוריות רחבות  ▪  גיל הפטור יעלה ל-35  ▪  באופוזיציה מותחים ביקורת חריפה: "יריקה בפרצוף הלוחמים והלוחמות, ישראבלוף שלא יגייס אף חרדי"
החוק לא צפוי להביא לשינוי בדפוסי הגיוס [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+העולם האורווליאני של ביבי
08:17 24/03/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
אם ביבי נתניהו ייכנס להיסטוריה זה יהיה על שהוא הצליח לא רק להקים ולקיים ממשל גרוטסקי, נלעג, מטורלל ומעורר חלחלה, אלא להשליט ממשל מעוות זה באמצעות הדמויות הנלעגות שבו והמדינית העקומה - על המדינה כולה
נתניהו. נושא הכתר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הותר לפרסום: סמ"ר ליאור רביב נהרג בצפון הרצועה
07:44 24/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
טרם נמסר מועד הלווית סמ"ר רביב שנהרג בקרב בצפון הרצועה  ▪  חיזבאללה ירה הלילה 60 רקטות לעבר בסיסי צה"ל ברמת הגולן בתגובה לתקיפה אווירית שבוצעה באזור בעלבכ
סמ"ר רביב ז"ל. טרם נמסר מועד ההלוויה [צילום: דובר צה"ל]
+אוניברסיטת קולומביה לא רוצה להגדיר "אנטישמיות"
07:26 24/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כוח המשימה של האוניברסיטה היוקרתית למאבק באנטישמיות חושש מהגדרה רחבה מדי או צרה מדי - אך קשה יהיה להיאבק בתופעה אם לא מגדירים אותה, מעיר ניו-יורק טיימס
אוניברסיטת קולומביה. "כנופיות צועדות"
+הזדמנות לתקן
07:11 24/03/24  |  יואב קיש   |   לרשימה המלאה
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה איתי בטייסת
[צילום: לירון מולדובן/פלאש 90]
+פערים משמעותיים בעניין המפתחות של שחרור חטופים מול אסירים
22:31 23/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נקודות המחלוקת של העסקה: חזרת התושבים לרצועת עזה, זהות האסירים שישוחררו, הוצאת כוחות צה"ל מרצועת עזה ומתן ערבויות לסיום המלחמה
תמר צוהר, סבתא של החטוף עומר נאוטרה. לצד רונן ואורנה נאוטרה, הוריו של עומר [צילום: מטה המשפחות]
+הטרור הפסיכולוגי של חמאס: הודיע על מותו של חטוף
21:24 23/03/24  |  עידן יוסף
הטרור הפסיכולוגי של חמאס: הודיע שהחטוף יגב בוכשטב (34) מת "בגלל רעב ומחסור בתרופות", למרות ששרד את תקיפות צה"ל. בסרטון שהופץ נראה בוכשטב חי, ואין ודאות לגבי מצבו. חלק מן החטופים שחמאס טען כי מתו בשבי התבררו כחיים. ארגון הטרור טוען כאילו סבל הפלשתינים בעזה כתוצאה ממחסור ממזון ותרופות פוגם גם בחטופים.
יגב בוכשטב [מתוך הסרטון]
+גוטרש בצד המצרי של מעבר רפיח: "אנשים בעולם נדהמים מהזוועות בעזה"
20:51 23/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מזכ"ל האו"ם: "דבר אינו מצדיק את מתקפת חמאס בישראל ודבר אינו מצדיק את הענישה הקיבוצית של הפלשתינים"  ▪  שר החוץ כ"ץ: "החלטת ארה"ב להפסיק את המימון לאונרא - הבעת אי-אמון מוחלטת במזכ"ל"
גוטרש. תוקף את ישראל [צילום: עמר נביל/AP]
+הלקחים: כיצד לפנות תושבים בפעם הבאה
13:42 23/03/24  |  אריאל היימן, אלון ברקמן   |   לרשימה המלאה
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+לוחמי צה"ל מיפו את בית המחבל שביצע פיגוע ירי בצומת הפרסה
13:21 23/03/24  |  יואב יצחק
לוחמי צה"ל מיפו הלילה את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת הפרסה ביום שישי וגרם לשבעה נפגעים, והכינו את הבית להריסה. דובר צה"ל מסר, כי כוחות צה״ל פעלו הלילה בכפר דיר איבזיע שבמרחב חטיבת אפרים למיפוי בית המחבל מוג'אהד ברכאת מנסור.
בנוסף, כוחות צה"ל, שב״כ ומג״ב עצרו במהלך הלילה שני חשודים בעיר שכם ומבוקש בכפר א-רם. בעיר טול-כרם שבמנשה הוחרמו כספים שעל-פי החשד יועדו לפעילות טרור ובכפר חרבתא נעצר מבוקש נוסף. אין נפגעים לכוחותינו.
עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,600 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
בית המחבל מוג'אהד ברכאת מנסור [צילום: דובר צה"ל]
+הקונספציה במבחן 7 באוקטובר
13:03 23/03/24  |  ד"ר רפאל בוכניק-חן   |   לרשימה המלאה
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?  ▪  מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטובר 1973 לבין אלו של אוקטובר 2023, מחדד תובנה לפיה סימנים מעידים איתנים, גם בסמוך לשעת ה"ש", יש בכוחם לאיין את הקונספציה ולתת סיפק בידי המערכת הצבאית להיערך לקדם את פני האיום
[צילום: AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוחם ביחידת דובדבן בן 21 נפל בפיגוע ליד דולב ביום שישי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מלחמת חרבות ברזל הביאה את הממשלה להורות על פינוי יישובים הסמוכים לקווי החזית ועל קליטתם במסגרות ברחבי הארץ. במקביל, התפנו יישובים ותושבים נוספים באופן עצמאי. מנתוני רשות החירום הלאומית (רח"ל) עולה, כי עד 1 בנובמבר פונו או התפנו 253,000 תושבים. 94,000 פונו או התפנו לקהילה, 88,000 פונו למלונות ו-70,000 התפנו עצמאית. מדובר בפינוי הגדול ביותר של אזרחים בישראל מאז קום המדינה. תהליך זה לווה בקשיים רבים לתושבים, למשק ולחברה הישראלית.
העיסוק הפומבי במוראות אסון ה-7 באוקטובר 2023, קיבע בשיח הציבורי את המונח האלמותי - קונספציה, עד כדי כך שנחרת בנחלת הכלל כמושג עממי שגור.
החלטתו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס למנות את מוחמד מוצטפא לתפקיד ראש הממשלה החדש, לאחר שקיבל את התפטרותו של מוחמד א-שתייה, לא הייתה בחזקת הפתעה. מוצטפא דומה לקודמו ולמעשה עבאס החליף מקורב אחד במקורב אחר ושניהם אנשי פתח.
22/03/2024  |  פרופ' קובי מיכאל  |   כתבות
בקבינט המלחמה הסתיים (יום ו', 22.3.24) הדיון בהשתתפותו של שר החוץ אנתוני בלינקן, ולאחר מכן נמשך בלי השר האורח. בוואלה פורסם כי בלינקן הזהיר היום את נתניהו ואת חברי קבינט המלחמה כי בלי תוכנית ליום שאחרי, ישראל בדרכה להיתקע בעזה בצורה שתסכן את ביטחונה ואת מעמדה הבינלאומי.
22/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
נקודת המוצא שלי נעוצה בספר קהלת פרק ט', הסבור שישנם מצבים, ש"טוֹבָה חָכְמָה מִגְּבוּרָה", (קהלת פרק ט', פסוק ט"ו) וש"טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב" (שם, פרק ט', פסוק י"ח). כלומר, טובה חכמת המשא-ומתן המדיני המייגע, היודע עליות וירידות, מאשר הפעלת כל כלי הקרב, הכופים עלינו מציאות חיים מדממת ומכאיבה, הקוטפת חיי אנוש ומשתיתה מציאות של שכול ויתמות בבתים רבים בישראל.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il