|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
לקראת חובת התקנת לוחית הזיהוי

ח"כ ביטן: להחרים אופניים וקורקינטים חשמליים שלא יעמדו בתקנות

היו"ר ביטן אמר את הדברים בדיון מעקב שכינס, לקראת הכניסה לתוקף של חובת ההתקנה ב-1 באוגוסט משרד התחבורה: בחודש הבא נגיש לאישור הוועדה את תקנות הקנסות
10/04/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ד', 10.4.24) לדון בהיערכות ליישום החובה להתקין לוחית זיהוי על אופניים וקורקינטים חשמליים, שתיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט הקרוב. היו"ר ביטן כינס את הדיון לקראת הקיץ המתקרב, וביקש דיווח על ההתקדמות ביישום התקנות שאושרו בוועדה לפני כחמישה חודשים. כזכור, רישום הכלים במאגר רשות הרישוי החל כבר בפברואר השנה והחובה להתקין את הלוחיות תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט הקרוב.

היו"ר ביטן הזכיר עוד, כי בדיון הקודם ביקשה הוועדה לגבש נהלי יישום ולדווח על כך לוועדה, אך לא התקבל דיווח. בנוסף ביקשה הוועדה להתייחס לאפשרות להנפיק לוחיות רישוי בחנויות, לבחון את היישום לגבי עובדים זרים וחברות המפעילות כלים שיתופיים. עוד ביקש היו"ר ביטן דיווח על התקדמות באישור התקנות לקביעת הקנסות שיוטלו על מפרי התקנות, ותקנות שיאפשרו גם לפקחים העירוניים לבצע אכיפה.

מנהל פרויקטים במשרד התחבורה, שלמה חזן, הסביר כי בתחילת ינואר החלה לפעול מערכת הרישום בשירות עצמי, ומי שביצע רישום יכול לגשת למטביע ולהתקין את הלוחית על הכלי. נציגת הלשכה המשפטית של המשרד, עו"ד חוה ראובני, הוסיפה כי מה-1 באוגוסט מי שלא ירשום את כלי ויתקין לוחית יעבור עבירה. היא הוסיפה כי טיוטת התקנות בעניין הקנסות פורסמה לציבור, והעריכה כי תגיע לאישור הוועדה בחודש הבא.

היו"ר ביטן ביקש כי לפקחים תהייה סמכות גם להחרים כלים ללא לוחית זיהוי, ולא רק לתת קנסות. עו"ד ראובני אמרה כי לאחר שיקבעו התקנות לפקחים תהייה סמכות גם לתפוס כלים.

סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי הציבור עדיין לא מודע לכך שעומדת להיכנס לתוקף החובה להתקין את הלוחית, וביקשה שמשרד התחבורה והמשטרה יובילו קמפיין הסברה לאומי. בנוסף ביקשה ללוות את האכיפה בהתראה וקנסות מתאימים, לאפשר אבחנה בין הכלים השיתופיים לכלים הפרטיים כדי לא להכביד מידי על החברות השיתופיות, ולהקל על הציבור בהתקנת הלוחית.

מנהל אגף הפיקוח של עיריית תל אביב, יאיר עמר, הוסיף כי הקנסות הם לא הסיפור, וציין כי מדובר באכיפה מורכבת, שנועדה להציל חיי אדם. לדבריו, הפקח בשטח צריך לזהות את הרוכב, לדעת אם עשה או לא עשה תיאוריה ואם יש לו רישיון על הכלי, וכדי לייעל את האכיפה הוא צריך לקבל את גישה למאגרים הממשלתיים המתאימים.

עו"ד נגה רובינשטיין, שייצגה את איגוד לשכות המסחר, אמרה כי צריך לבצע התאמות, בהם לאפשר לוחית שונה לקורקינטים שיתופיים, כדי למנוע מצב שבו אנשים יגנבו לוחיות מקורקינטים שיתופיים וכך יגרמו להטלת הקנסות על החברות השיתופיות. היא ביקשה גם לשפר את הליך הרישום של הכלים, וציינה כי לרשום 30 אלף כלים שיתופיים קיימים זו מסה גדולה, ואם השיפורים לא יבוצעו בהקדם החברות לא יהיו מוכנות ליישום ב-1 באוגוסט.

נציג משרד התחבורה חזן התייחס לבקשה ללוחית זיהוי שונה ולבקשה לוודא שמי ששוכר כלי יש לו רישיון, ואמר כי מדובר בפיתוח מערכת ממוחשבת לשם כך, אך עוד אין למשרד תקציב לעשות את זה ולכן הוא לא יכול להתחייב על לוחות זמנים. לשאלת היו"ר ביטן העריך חזן כי התקציב הדרוש הוא כ-200 אלף שקלים, והיו"ר ביטן אמר כי זאת לא תהייה בעיה לאגף התקציבים באוצר למצוא תקציב בסכום נמוך כזה.

ח"כ בועז טופורובסקי הזהיר כי מי ששומר חוק יקיים את החובות, ישלם ויתלונן, בעוד שהעבריינים ימשיכו לסכן חיים. הוא הוסיף כי הרישום לא צריך להיות אישי, אלא לבוא עם הכלי כמו ברכבים. "אם אני קונה קורקינט ב-500 שקלים לא הגיוני שאצטרך גם לרשום אותו, גם ללכת למטבעה וגם לחבר אותו. ילד בן 17 ילך למטבעה? בנוסף, המשטרה לא אוכפת, יש לה רק 60 ניידות לאכיפה בין עירונית, אז אם זה עבודה בעיניים תגידו. על הנייר זה נראה טוב, אבל בפועל יהיה ג'ונגל. זה בלוף שיעלה הרבה כסף ולא תהייה אכיפה כמו שצריך".

בתגובה לכך אמר נציג אגף התנועה במשטרה, רפ"ק אמיר ליפשיץ, כי כבר כיום המשטרה והרשויות המקומיות מבצעות אכיפה, וברגע שיהיו לוחיות האכיפה תתגבר. הוא הודה כי יש קשיים וחוסרים, אבל הם יפתרו וההסדרה תשפר את המצב פלאים. נציגת עמותת אור ירוק, ליעד קייקוב, הוסיפה כי חשוב שהתקנות ילוו באכיפה ובהסברה, כולל אפשרות להחרמת כלים.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון וקרא להקל על הציבור בביצוע הטבעת לוחית הזיהוי, ולאפשר לבצע זאת גם בחנויות שמוכרות את הכלים. הוא ביקש לבצע אכיפה גם כנגד חנויות שמשפרות את הביצועים של הכלים החשמליים, ואמר כי הוועדה תמשיך את המעקב ותתכנס שוב כאשר יוגשו לה התקנות לקביעת גובה הקנסות.

תאריך:  10/04/2024   |   עודכן:  10/04/2024
מירב ארד
+ראש חטיבת המבצעים במשטרה: "141 נבחרי ציבור במדינה מאוימים"
22:32 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי כנסת מדווחים על עלייה באלימות כלפיהם, וקראו לנקוט צעדים נחושים נגד המאיימים  ▪  נציגי המשטרה טענו שהם פועלים בנחישות נגד אלימות, והציגו נתונים על מעצרים וכתבי אישום  ▪  יו"ר הוועדה לביטחון לאומי מזהיר מפני הסלמה באלימות וקורא למערכת אכיפת החוק להציב גבולות ברורים
תנ"צ שלומי שגיא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+השמיים הם הגבול: בקרוב יהיה זול להטיס רחפנים וטיסנים
17:24 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה סדרה של תקנות שיעשו סדר בהפעלת רחפנים, טיסנים וכטב"מים אחרים  ▪  רת"א: הפחתנו 70% מהאגרות שמשלם כיום הציבור - כדי לעודד רישום טיסנים מציעה רת"א פטור מאגרה למי שיבצע זאת בחודש הקרוב  ▪  אסור להטיס כטב"מים בהשפעת סמים או אלכוהול  ▪  כלי טיס של גופי ביטחון יירשמו, אך המרשם לא יהיה פתוח לעיון הציבור
"העתיד נמצא באוויר [freeimagegenerator]
+כ-800 פצועי מלחמה: מערכת השיקום מתקשה לעמוד בקצב
12:46 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חלק מפצועי המערכה ממתינים חודשים לטיפול  ▪  משרד הבריאות מתכנן להוסיף 186 מיטות אשפוז, אך גורמים מקצועיים טוענים שזה לא מספיק  ▪  יש צורך בתוספת תקציבים מעבר ל-200 מלש"ח, כוח אדם ותשתיות כדי לתת מענה הולם לנפגעי המלחמה
חיילים בבי"ח זיו [צילום אילוסטרציה: דוד כהן/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיטל להבי / Meital Lehavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עובדים זרים   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ ביטן: להחרים אופניים וקורקינטים חשמליים שלא יעמדו בתקנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
כ-800 פצועים, הגיעו לשיקום באשפוז מאז פרוץ המערכה. כך דווח (10.4.24) בוועדת הבריאות, שערכה ישיבת מעקב על שירותי השיקום האישפוזיים והביתיים המוצעים לנפגעי המלחמה. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, הדגיש כי ישיבת הוועדה הקודמת לפני כחצי שנה - הביאה לפתיחת מחלקות אשפוז והוספת מיטות. משריקי ביקש ממשרד הבריאות, להעביר בתוך שבוע לוועדה את תוכנית השיקום המעודכנת, את מספר מיטות האשפוז בפועל במחלקות השיקום (לא רק מיטות בתקן), פילוח של התקציב שהוקצה לטובת השיקום בכל אחת מהשנים 2024 ו-2025 תוך הבחנה בין תקציב שנכנס לבסיס ולבין תקציב חד-פעמי.
10/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה לישיבת מעקב כדי לקדם פתרונות למחסור בכוח אדם בענפי החקלאות והתיירות, בשל המלחמה. במהלך הדיון התברר כי בענף החקלאות עדיין חסרים כ-20 אלף עובדים זרים, ובענף התיירות ישנו מחסור של כאלפיים. בעקבות זאת ביקש היו"ר ביטן כי הממשלה תאפשר, לתקופה מסוימת, לחברות הפרטיות להמשיך להביא עובדים בצורה ישירה ולא באמצעות המדינה.
09/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אלמנות צה"ל פוטרו לאחר שקמו מהשבעה, כך נחשף היום (שלישי) בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, שדנה בסיוע ומעטפת לאלמנות ומשפחות הנופלים במערכה. יו"ר הוועדה, ח"כ פנינה תמנו-שטה הדגישה כי "מדובר במשימת קודש לדאוג שהמדינה ממלאת את חובתה, המוסרית והערכית, למשפחות הנופלים. אין בעיה תקציבית למשימה זו - אך לא תמיד הוא תואם את הצרכים הייחודיים למשפחות של בוקר בוחרות מחדש בחיים".
09/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפתח את הבסיס המדעי למפת סיכוני האקלים הלאומית של ישראל, בהובלת המדענית הראשית של המשרד, פרופ' נגה קרונפלד-שור. בשיתוף האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה, ובתמיכת קרן היינריך בל, המשרד להגנת הסביבה הקים ועדת מומחים ומומחיֹות לפיתוח מדדי פגיעּוּת אקלים. הוועדה התמקדה באפיון מדדי הפגיעּוּת החברתית, הכלכלית, הבריאותית והסביבתית כמו גם פגיעות הרציפות התפקודית, לסיכוני שינוי אקלים. מדדים אלו ימופו בין השאר בפרויקט מפות סיכוני אקלים של המשרד.
08/04/2024  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 8.4.24) ישיבת מעקב אחר הטיפול במפונים שעברו לדירות אירוח. כזכור, הדיון היום התקיים בעקבות דיון שקיימה הוועדה לפני כשבועיים, בו ביקש היו"ר ביטן מנציגי משרד התיירות לשבת עם נציגי אגף החשב הכללי באוצר ולמצוא פתרון.
08/04/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il