"יש לאפשר הקמת מסופי מטען מחוץ לנמל התעופה. היבטי המכס, הבטחון והתפעול אינם מחייבים קיומם של מסופי מטען בתוך שטח נתב"ג וניתן להקימם מחוץ לשטח הנמל בדומה למסופים דומים הפועלים בנמלי תעופה בחו"ל. כל זאת ללא פגיעה ביכולת הפיקוח והבקרה על מטעני היצוא והיבוא שיאותרו במסופים אלה".
כך קובע צוות בין משרדי שבו היו שותפים נציגי משרד האוצר, המכס, משרד התחבורה, רשות שדות התעופה והשב"כ. הצוות הוקם בעקבות עתירה תלויה ועומדת בבג"צ שהוגשה על ידי ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ליד אגוד לשכות המסחר, ושעניינה היה דרישה לאפשר הקמת מסופי מטען, כאמור, מחוץ לשטח נתב"ג.
אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, אמר בעקבות פרסום ההמלצות, כי ישום ההמלצות יפתח את נושא אחסון ושטעון מטעני היבוא והיצוא המועברים בדרך האויר לתחרות אמיתית ויאפשר לכוחות השוק החדשים שיכנסו לתחום להפחית את התעריפים הקיימים בצורה משמעותית. "מי שיהנה מכך יהיו המשתמשים השונים בהעברת מטעני יבוא ויצוא בדרך האויר, לרבות הצרכנים הסופיים", אמר שני שהדגיש כי ידרוש יישום מיידי של ההמלצות.
יצויין, כי המלצות הצוות כוללות הצעות אופרטיביות לטיפול במטענים שיעברו דרך המסופים העורפיים. בין ההצעות: הקצאת מקום מיוחד בתוך שטח רשות שדות התעופה שבו ינתנו שירותי שינוע למטענים שיועברו אל ומהמסופים למטוסים, טכניקת העברת המטענים אל ומהמטוסים למסופים, טיפול המכס במטענים אלה וביצוע כל הבדיקות הבטחוניות הכרוכות בהליכים אלה.