המועצה לצרכנות פונה היום לאזרחי ישראל בהודעה דחופה, בעקבות השביתה הכללית במשק, ואומרת: "צרכנים ששילמו עבור טיסות ו/או שירותי תיירות אחרים בחו"ל ואינם יכולים לממשם בשל השביתה, זכאים לקבל את מלוא כספם בחזרה".
מהמועצה לצרכנות נמסר, כי מפניות אליה מסתבר כי צרכנים שפנו למשרדי נסיעות בבקשה לקבל את כספם בחזרה נתקלו לפי שעה בסירוב וכי התשובות המתקבלות מגומגמות ולא ניתן להבין מהן האם יקבלו את כספם בחזרה.
עו"ד זאב פרידמן, מהמחלקה המשפטית של המועצה לצרכנות, מבהיר כי כמו בכל חוזה (עסקה) הנכרת בין שני צדדים כך גם במקרה זה חלה על שני הצדדים החובה לקיים את ההסכם. בנסיבות שנוצרו ספק השירות אינו יכול לעמוד בהתחייבויות שנטל על עצמו, ומשלא עמד הספק בחלקו בעסקה הוא חייב להשיב לצרכן את מלוא התמורה שגבה בגינה.
עו"ד פרידמן טוען, כי חובת תום הלב המעוגנת בסעיף 39 לחוק החוזים לקיים את ההסכם בדרך מקובלת ובתום לב, מחייבת כי אם כשל ספק באספקת שירות עליו התחייב - לא ידרוש כל תמורה בגינה וישיב את שכבר גבה. בהתאם, לא סביר כי ספק יקבל תמורה לעסקה, למרות שלא מלא את חלקו בה.
המועצה לצרכנות קוראת לצרכנים הנתקלים בבעיה לקבל בחזרה כספים ששילמו בגין שירותי תיירות בחו"ל או צרכנים הנדרשים לשלם עבור שירותים שהזמינו למרות שאינם יכולים לממשם בשל השביתה לפנות אליה לקבלת סיוע.