תדירות שתיית בירות בקרב הצעירים הינה גבוהה במיוחד ביחס לכלל שותי הבירות. כ-45% מהצעירים הבליינים שותים פעם בשבוע או 2-3 פעמים בחודש, לעומת כ-40% בכלל שותי הבירות.
29% מהצעירים הבליינים אמרו כי הם שותים לפחות פעמיים בשבוע, לעומת 15.5% בכלל שותי הבירות ואילו רק 19.5% מהצעירים הבליינים שותים פעם בחודש או לעיתים רחוקות יותר, לעומת 34.6% בכלל שותי הבירות. כך עולה מניתוח נתוני סקר TGI שהוזמן על-ידי חברת המדיה המתמחה בצעירים "לעומק התודעה".
כ-68% מצעירים בליינים שותים בירות. כ-48% מהצעירים הבליינים שותים קוקטיילים מוכנים לשתייה ואילו רק כ-22% בכלל האוכלוסיה שותים קוקטליים מוכנים.
המותג הבולט בקרב צעירים בליינים הוא בקארדי בריזר (53.2%) ואחריו סמירנוף אייס (35.3%). המותגים הללו הוגדרו כמותגים עיקריים. 43.5% מהצעירים הבליינים שותים קוקטייל מוכן לשתייה פעם בשבוע עד פעמיים שלוש בחודש, לעומת כ-22% בקרב כלל שותי הקוקטלים.
זיו פופלבסקי, מנכ"ל ושותף בחברת "לעומק התודעה": כפי שניתן לראות, תרבות שתיית האלכוהול היא חלק מרכזי מתרבות הבילוי של הצעירים ורוב צריכת האלכוהול מתבצעת במקומות הבילוי. החלטת הקנייה ברוב המקרים מתבצעת בנקודת המכירה או מספר רגעים לפני קניית המשקה, לכן משווקים רבים רואים את החשיבות בפרסום בנקודות המכירה במקומות הבילוי.
כל הנתונים על-פי סקר TGI מחקרי סינגל סורס מקבוצת טלסקר שנערך בין יולי 2003 ליוני 2004 וכלל 10,000 בוגרים 18+ המייצגים אוכלוסייה של 3,541,000 נפש. קהל המטרה היה צעירים בליינים בגילאי 30-18. הגדרת בליינים הייתה-מבקרים בפאבים/דיסקוטקים/מסעדות/בתי-קפה/קולנוע/מופעי בידור לפחות פעם בשבוע. גודל המדגם כלל 910 צעירים בליינים המייצגים 350,000 נפש באוכלוסייה.