לראשונה בתולדות משרד התיירות - ימוקם ראש נציגות צפון אמריקה של משרד התיירות - בלב חגורת התנ"ך. מאחורי הרעיון עומדים מחקרי שוק המראים כי הפוטנציאל העיקרי לתיירות, נמצא בעיקר בחגורת התנ"ך, שם מרוכזים עשרות מיליוני נוצרים התומכים בישראל.
ההחלטה על שינוי האסטרטגיה נובעת מכך שתנועת התיירות היהודית מצפון אמריקה, הגיעה לשיא בתקופת המשבר בתיירות. וזאת הודות לשילוב הארגונים היהודיים בצפון אמריקה בפעולות השיווק הממוקדות של משרד התיירות.
כ-221 אלף יהודים הגיעו לארץ מארה"ב בשנת 2003, לעומת 157 אלף בשנת 1999, שהייתה שנה מוצלחת מאוד בתיירות לישראל. מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, החליט להמשיך ולפעול בהתמדה עם צינורות השיווק המניעים את התנועה היהודית בצפון אמריקה, ובמקביל להדק ולחזק את הקשר עם תנועת התיירות הנוצרית בחגורת התנ"ך.
לאור זאת, מנהל לשכת ניו יורק, חיים גוטין ודניאלה אהרוני שמונתה לנהל את לשכת התיירות בלוס אנג'לס, יתמקדו בנושא היהודי תחת פיקוחו של ראש מינהל השיווק של משרד התיירות, רמי לוי.
יודגש, כי בחגורת התנ"ך מתרכז פלח שוק נוצרי, בעיקר אבנגלי. החגורה כוללת, בין היתר, את המדינות הבאות: ג'ורג'יה, טנסי, מיסיסיפי, טקסס, לואיזיאנה, אוקלהומה, ארקנסו ועוד.
הקומישינר הנבחר ייכנס לתפקידו בתחילת השנה הקרובה ובמסגרת תפקידו ייפגש עם כמרים, מחליטנים, סיטונאי תיירות המתמחים בקבוצות נוצריות וצליינים ומנהיגי ארגונים נוצריים גדולים, עם רבנים ומקבלי החלטות וכן עם נציגי חברות תעופה זרות.
ראש מינהל השיווק במשרד התיירות, רמי לוי, הורה לנציגיו בצפון אמריקה בשיתוף גורמי הענף לקיים פעולות שטח רחבות היקף, במסגרתן ייערכו עשרות סדנאות עבודה בערי השדה.
במסגרת הפעילות ייפגשו נציגי משרד התיירות וענף התיירות עם כ-4,000 כמרים וישכנעו אותם לקיים מסעות תיור לישראל.
מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן, ציין כי המטרה מאחורי השינוי האסטרטגי היא להגביר את תנועת התיירות הצליינית הנוצרית לארץ. לדבריו, התיירות הינה מחולל צמיחה חשוב ביותר במשק וכי התיירות חוזרת לישראל. מנכ"ל משרד התיירות הוסיף כי במסגרת מסע השיווק תשודרג, על-פי הנחיית שר התיירות, גדעון עזרא, הופעתו של משרד התיירות בכנס השדרנים הנוצרים בארה"ב (NRB).