גיורא רוזן, נציב תלונות הציבור ברשות השנייה הגיש למ"מ ראש הממשלה ולשר התקשורת אהוד אולמרט, ולמועצת הרשות השנייה את דוח תלונות הציבור לשנת 2003. עיקרי הדוח מצביעים על גידול של 225% במספר התלונות על פרסומות בהשוואה לשנה הקודמת. הדוח כולל המלצות חדשות לשיתוף הציבור ברגולציה, נושא שהשר הממונה אהוד אולמרט המליץ לבדוק בשימת לב מיוחדת כבר בשנת העבודה 2005.
גיורא רוזן קובע בדוח, כי בשנת 2003 חלה הכפלה של התלונות בנושא תוכן פרסומות בכל השידורים המסחריים הטלוויזיוניים- 36.8% בשנת 2003 לעומת 16.8% בשנת 2002. נתון זה בולט במיוחד על רקע העובדה שבשנת 2003 הייתה התייצבות יחסית בסך התלונות לעומת השנה הקודמת. ואולם, הטעים הנציב, על-פי מחקר שנעשה על-ידי הסטטיסטיקאי פרופ' קמיל פוקס מייצג מספר תלונות בשנה הנבדקת שיח של כ-20,000 אזרחים.
עובדה זו מצביעה על ערנות ציבורית גבוהה באשר לנעשה בערוצי הטלוויזיה המסחרית והרדיו האזורי. הדוח מראה עליה במספר התלונות הנוגעות להפרעות טכניות בשידורי הטלוויזיה המסחרית כגון תלונות רבות החוזרות ונשנות על עליה בעוצמת הקול בעת שידור פרסומות, אי עמידה בלוחות זמנים ויכולת קליטה מוגבלת לאזרחים שאינם מחוברים לכבלים ולווין (בסה"כ 14.3%).
מנשה סמירה, יו"ר מועצת הרשות השנייה אמר בעקבות דיוני המועצה כי: "דוח הנציב מהווה ערוץ חשוב להידברות עם הציבור. הציבור מביע את דעתו ומגיב באופן אקטיבי, באמצעות התלונות והפניות, על הנצפה בערוצים המסחריים הטלוויזיוניים והנשמע בערוצי הרדיו האזורי.
מדוח שנת 2003 אנחנו למדים כי עולה הצורך להרחיב את המודעות של כלל הצופים לגבי השימוש בערוץ פניות הציבור לנציב. הממצאים המרכזיים בדוח הנציב נותנים משנה תוקף להחלטות מועצת הרשות בכל הנוגע למכרז ערוץ 2 ושיפור התמהיל על המסך, והמדיניות הכוללת באשר למניעת האלימות והסקסיזם בפרסומות. מועצת הרשות השנייה החליטה לפתח מנגנונים וכלים נוספים אשר באמצעותם יורחב הקשר עם האזרחים כדוגמת פורומים לאחריות תקשורתית, פורום צעירים לאחריות תקשורתית, מחקרים וסקרים, ועדות שימוע פתוחות ועוד".
את הדוח המלא ניתן למצוא באתר הרשות השנייה:
www.rashut2.org.il.