מפעל הפיס יוצא בקמפיין חדש ללוטו כשהסיסמה המובילה היא "מי הבא בלוטו?"
הקמפיין החדש ישים דגש על הזוכים, אלו שהתמזל מזלם והפכו למיליונרים בזכות הלוטו. הקמפיין יגע בחוויית הזכייה, במימוש הפנטזיה, ברגע בו מתגשם החלום והזוכה המאושר מגלה שזכה בלוטו ותגובתו של הזוכה הבאה לידי ביטוי בצעקה אדירה.
במרכז הקמפיין סרטון פרסומת העונה לשם "הצעקה" המתאר שרשרת של סיטואציות משעשעות המתרחשות בעקבות צעקה אדירה, בסוף הסרטון אנו מגלים כי הצועק הוא המיליונר החדש בלוטו ברגע בו גילה את זכייתו בפרס הראשון. לסרטון יתלווה שעשועון רדיופוני שיעשה אף הוא שימוש באלמנט הצעקה.
הסיסמה "מי הבא בלוטו?" מעבירה את המסר כי כל אחד מאיתנו עשוי להיות המיליונר הבא.
דורון אנגל, סמנכ"ל השיווק והפרסום, אמר כי "אין אדם שלא חולם על אותו רגע נפלא ומלהיב. אין אחד שלא דמיין את עצמו כשהאדרנלין מתפרץ בעוצמות אדירות. הרגע הזה הוא בעצם שם המשחק שלנו - רגע הזכייה".
מחקרים במפעל הפיס מראים כי 44% מהציבור הבוגר בישראל משתתף בהגרלות הלוטו. ההכנסות ממשחק הלוטו, שהוא מוצר הדגל של מפעל הפיס מסתכמות במיליארד שקל בשנה.
הקמפיין באמצעות משרד הפרסום, אדלר חומסקי ורשבסקי, יעלה לאוויר החל מ-8.3.05 לתקופה של ארבעה שבועות, בטלוויזיה, באינטרנט, בעיתונות, בשילוט חוצות, דיוור ישיר ומיתוג נקודות המכירה. עלות הקמפיין מיליון דולר.
את הקמפיין תלווה פעילות קידום מכירות ובמהלכה יוגרלו 1,000 מכשירי MP3 בין לקוחות שירכשו טופס לוטו בעלות של 35 שקל ומעלה (טופס של 14 טבלאות או טופס שיטתי).
בנוסף, במפעל הפיס החליטו לרענן את המסכה המסורתית המוכרת, המזוהה עם הזוכים במיליונים בלוטו, ועיצבו אותה מחדש. השינוי במסכה נבע מהרצון להעניק למסכה מימד אנושי וידידותי יותר. לצורך כך פנו למספר מאיירים מובילים בבקשה לאייר למסכה שפתיים מחייכות שמביעות אושר וצועקות משמחה.
ארבעה מאיירים, מהמובילים בתחום, שקדו על הכנת המסכה והגישו הצעות מעניינות. הצעתו של המאייר איתמר דאובה היא זו שנבחרה [ראו תמונה].
מסיכת הזוכים המפורסמת של מפעל הפיס "נולדה" לפני כעשר שנים, כאשר זוכים שהגיעו לבית מפעל הפיס לקבל את זכייתם היו מכסים את פניהם בעיתונים, בשקיות ובתיקים.
במפעל הפיס רצו לסייע לזוכים לשמור על אנונימיות והחליטו לעצב מסיכת זוכים מיוחדת כשירות ללקוח. "אני זוכר שישבנו שעות ארוכות עם מעצבים כדי להחליט באיזה גודל תהיה המסכה, איך היא תראה, מה ייחשף ומה יוסתר, מה יהיה צבעה, האם יהיה פתח לעיניים או לאף" מספר עובד חזן, מנהל מחלקת זכיות והגרלות והאיש שפוגש את הזוכים. "לבסוף, אחרי הרבה ניסיונות החלטנו על מסיכה עם פתחים לעיניים, לאף ולפה". המסכה הישנה שימשה את הזוכים מספר שנים אך קיבלנו פניות מזוכים שחשבו שהמסכה חשופה מדי, שיש בה יותר מדי פתחים".
ואז, המסכה עברה שינוי נוסף, פתחי הפה והאף נסגרו ובמקום עוצב פתח אחד, בצורת מלבן, לעיניים בלבד ועוצבה תוספת בצורת קפלים לכיסוי האוזניים וכן נוספו לה גומיות לקשירה מאחור. זו המסכה המוכרת לנו היום.
"ככלל, זוכים בפרסים גדולים של מיליוני שקלים לא מעוניינים להיחשף. הם חוששים שיזהו אותם, שאם ידעו שהם זכו לא תהיה להם מנוחה. לכן, מפעל הפיס, באמצעות המסכה, מסייע להם לשמור על פרטיותם", נמסר מהפיס.
מסכת הזוכים הפכה עם השנים לסמל המעיד על הולדתו של מיליונר חדש ולמוצר מבוקש על-ידי הציבור הרחב. לפני כל חג פורים מגיעות למפעל הפיס עשרות פניות של אנשים המבקשים להתחפש לזוכים, עסקים וחברות משתמשות במסכה לקמפיינים פרסומיים המבקשים להעביר מסר של זכייה, של מזל טוב.
"גם הזוכים בפרסים בפיס תמיד מבקשים לקחת איתם הביתה מסכה למזכרת" ובפיס אכן מעניקים מסכות כאלה לזוכים בצירוף שיק ענק הנושא את סכום הזכייה ומשמש לצילומים.