בחודשים ינואר-מאי 2005 גדל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי על-ידי צרכנים פרטיים ב-10.1%, במחירים קבועים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יוזכר, כי בכל שנת 2004 גדל היקף הרכישות ב- 11.3%.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבעה ענפי רכישה ראשיים ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הלקוח בבית העסק, ומתייחס לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
מזון ומשקאות- בענף מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל על-פי סיווג חברות האשראי), המהווה 22% מהרכישות בכרטיסי אשראי, נרשמה עלייה של 5.1% בינואר-מאי 2005 לעומת התקופה המקבילה אשתקד בהיקף הרכישה בכרטיסי אשראי על-ידי צרכנים פרטיים. זו העלייה הנמוכה ביותר מבין הענפים (בכל שנת 2004 נרשמה עלייה של 7.3%).
מוצרי תעשיה- בענף מוצרי תעשיה (הכולל הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה- כולל בתי כל בו ורהיטים), המהווה 18% מהרכישות, נרשמה עלייה של 14.4% בינואר-מאי 2005 (בכל שנת 2004 נרשמה עלייה של 12.7%). העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בענף המשנה הלבשה והנעלה - 20.9% (16.6% בשנת 2004).
שירותים- בענף שירותים (הכולל שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה 18% מהרכישות, נרשמה עלייה של 14.7% בהיקף הרכישות, בחמשת החודשים הראשונים של 2005 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה הנמוכה ביותר נרשמה בענף המשנה פנאי ובילוי - 5.6% (21% בכל שנת 2004). בענף המשנה שירותי ביטוח נרשמה העלייה הגבוהה ביותר - 21% (16.2% בשנת 2004) ובענף המשנה שירותי ממשלה ועירייה נרשמה עלייה של 18% (עלייה של 26.1% בכל שנת 2004).
מוצרים ושירותים אחרים- בענף מוצרים ושירותים אחרים (הכולל דלק חשמל וגז, מחשבים ותכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), המהווה את חלק הארי ברכישות - 42%, נרשמה עלייה של 9.2% בינואר-מאי 2005 (10.8% בכל שנת 2004). לעלייה זו תרם בעיקר ענף המשנה מחשבים ותוכנה - עלייה של 23.9% בינואר-מאי 2005 (23.6% בשנת 2004). העלייה הנמוכה ביותר נרשמה בענף המשנה דלק, חשמל וגז - 5.2% (4.2% בשנת 2004).