שר התחבורה אפרים סנה, אסר על חברת התעופה ישראייר להטיס נוסעים - בטיסות שכר, ליעדים בארה"ב אליהם מגיעה אל-על. המדובר, בין היתר, ביעדים: ניו-יורק, שיקאגו, לוס אנגלס ומיאמי.
הנהלת ישראייר קבלה בהודעה שהוציאה, נגד שר התחבורה, על כך שהוא פוגע בעסקיה ושולל ממנה את הזכות לטוס ליעדים בחו"ל.
קובלנתה של ישראייר הועלתה, על-אף ההישג הגדול שהשיגה יחד עם ארקיע: לראשונה לאחר שנים רבות, העניק שר התחבורה אפרים סנה, לשתי החברות, מעמד של מובילות מורשות.
המינוי, שהינו מקביל לרישוי של אל-על, ניתן להן על-אף התנגדותה החריפה של הנהלת אל-על, שטענה כי אישור שתי החברות כמובילות מורשות, עלול לפגוע בעסקיה ולאלצה לפטר עובדים נוספים.
על-פי הרישוי החדש, ניתן לישראייר היתר לבצע טיסות סדירות לריגה. לארקיע ניתן היתר להפעיל קוו סדיר לקופנהגן. השר סנה אישר בקשתן של שתי החברות, לאחר שאל-על הפסיקה, משיקולים כלכליים, את ההפעלה של קווים אלה.
ישראייר מסרה בהודעה לעיתונות:
בהחלטתו זו מחזיר כבוד שר התחבורה את שוק התעופה הישראלי שנים רבות אחורה, ופוגע מהותית בעיקרון השמים הפתוחים אשר הינחה את קודמיו ומהווה דגל בכל מדינה מתקדמת.
יתרה על כך, החלטתו למעשה מונעת אפשרות הפעלת טיסות שכר כמעט לכל היעדים המהותיים בארה"ב וסוגרת את שמי ארה"ב מפני תחרות כלשהי של חברות ישראליות.
ישראייר שוקלת את צעדיה והמשמעויות המשפטיות, לאור החלטתו של השר שבה הוא חוזר מהחלטות קודמות, והתהליך שקדם לקבלת החלטה זו.
ישראייר בודקת ושוקלת את אפשרויותיה בתוך כך הפעלת טיסה ליעד סמוך לניו יורק כמו גם אפשרויות אחרות.
לגבי מינוי ישראייר כמוביל סדיר בקו לריגה, ישראייר רואה בכך החלטה חסרת משמעות שאינה תורמת דבר לקידום שוק התעופה ומבוססת על החלטת ממשלה עוד משנת 1999. אלא שההחלטה לגבי היעד ריגה, מיותרת במיוחד שכן יעד זה מכיל מספר עשרות בודדות של נוסעים בשנה ואין הגיון כלכלי בהפעלתו. אם השר אכן רוצה לפתוח את שוק התעופה, עליו לתת לישראייר זכויות לטוס ליעדים סדירים כמו וינה, אתונה, וכד' וכמובן טיסות שכר לניו יורק.