רכבת ישראל ביטלה חוזה עם חברת מי ערד, לסלילת מסילה באיזור נען, בעלות 41.6 מיליון שקל. החוזה נחתם בראשית חודש אוגוסט ובוטל לאחר זמן קצר, כאשר נודע שהחברה בקשיים ונכנסה להקפאת הליכים. מאידך, שילמה באחרונה הרכבת למי ערד 21.2 מיליון שקל, כהסכם פשרה בגין תביעות החברה על קו הרכבת בקטע בית שמש (הבורר פסק 48 מיליון שקל, והרכבת עירערה).
בית המשפט המחוזי בבאר שבע האריך אתמול בשבועיים, עד 9 באוקטובר, את צו הקפאת ההליכים, שתוקפו הסתיים אתמול. הדבר נעשה לאחר שהנאמן לחברה, עו"ד אלי אגם, ביקש ארכה זו מבית המשפט, כדי שיוכל להמשיך במו"מ למציאת קונה לחברה.
עד היום הוגשה רק הצעה אחת לקניית החברה, של יוסי אברהמי (אחיו של בעלי מי ערד), בסך 25.5 מיליון שקל. חובות החברה עומדים על כ-200 מיליון שקל.
עקב קשייה לא החלה מי ערד בעבודות תשתית ב-8 מיליון שקל במודיעין, שעמדה לעשות עבור הקבלן משה קידר. כן לא החלה החברה בעבודות תשתית בכפרי הבדואים בדרום, בכ-3.5 מיליון שקל.
מי ערד חתמה על חוזה לשיפוץ מלון "מצדה" בערד, של יוסי אברהמי, ב-11 מיליון שקל, אך גם עבודה זו אינה מבוצעת. בחלק מהמקרים מבקשים מזמיני העבודות לחלט ערבויות שנתנה החברה. מצד שני, היא סיימה עבודות אחרות שקיבלה, בהן בנייה בקו התפר ובניית בית דיור מוגן באשדוד, על פי הזמנת משרד השיכון.
מי ערד היא לכאורה בעלת נכסים רבים: מגרשים ל-251 דירות ו-91 דירות נופש בערד, מגרש ל-155 דירות בשכונת עמליה במזרח נתניה, 90 דונם בכפר סבא, 10 דונם בנס ציונה, 10 דונם ברמלה, מגרש ל-40 דירות בשכונת רמות בבאר שבע. אולם כל המגרשים משועבדים לבנקים. בבעלות החברה גם ציוד בנייה רב, 35 כלי רכב ו-12 כלי ציוד מכאני כבד.