פרופסור אמריקני בבית ספר למינהל עסקים Rutgers ביצע לאחרונה סבב נוסף ושלישי במחקר של סטודנטים במכללות והרגלי הלימודים שלהם, או יש לומר - הרגלי הרמאויות שלהם.
ח"כ יאיר פרץ הודה בהשגת תואר אקדמי, שלא כדין, ממכללת ברלינגטון, אבל גם מי שמסיים את לימודיו לתואר כדין, לא בהכרח יכול להציג תעודה אשר משקפת את ידיעותיו ואת המאמץ שהוא השקיע בדרכו הנכספת שבשביל האקדמי.
סקר ראשון שביצע הפרופסור האמריקני נערך ב-1990 והשני ב-1995. נתחיל ברמאויות קטנות: סטודנטים נוטים כיום לעבוד בקבוצות כשהם מתבקשים להגיש עבודות אינדיבידואליות. לכך יש להם תירוצים משכנעים - הם לומדים טוב יותר בקבוצות ואין להם מספיק זמן כדי לעשות את כל העבודה בעצמם.
את הרמאות מצא הפרופסור בשני קצוות הקשת של הסטודנטים: המצליחים, אותם תמצאו באוניברסיטאות כמו הרווארד ופרינסטון, והפחות מצליחים.
נראה כי הקודים של הסטודנטים היו בעבר יותר חשובים בעיניהם, מאשר כיום. בתי הספר אותם חקר בעבר השתתפו גם בסקר החדש אשר ממנו עולה כי לפני עשר שנים דווח על שיעור נמוך יותר של רמאויות בלימודים האקדמיים מאשר כיום.