מכון היצוא הישראלי בשיתוף הציר הכלכלי של ישראל בניו יורק, זהר פרי, משרד התעשייה והמסחר (התמ"ס), ראשי הקהילה היהודית בארה"ב וקבוצה גדולה של יצואנים ומפיצים של מזון ישראלי בארה"ב, חברו יחדיו לקמפיין מיוחד לקידום מכירת מוצרי מזון תוצרת כחול לבן בארה"ב. כך מסר ישראל שוטלנד, מנכ"ל מכון היצוא הישראלי.
הקמפיין נעשה תחת הסיסמא "מזון משובח מישראל" (FINE FOOD FROM ISRAEL).
שוטלנד הוסיף, כי הפרויקט יכלול מכירה מוגברת של מוצרי מזון ישראליים ברשתות השיווק האמריקניות בחודשים אוקטובר- דצמבר 2002.
עוד אמר, כי מטרת הקמפיין היא לנצל את האווירה החיובית והאוהדת שיש לישראל ולמוצרים כחול- לבן בארה"ב בימים אלו, על מנת למנף את פעילות הענף ולהגדיל את יצוא המזון מישראל לארה"ב ב-30%.
שוטלנד ציין, כי בשנת 2001 גדל יצוא המזון לארה"ב ב-11.3% והסתכם ב-76.4 מיליון דולר, ואילו ברבע הראשון של 2002 חלה ירידה של 12.1% ביצוא המזון לארה"ב לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-16.7 מיליון דולר.
מדובר בעיקר במוצרי בשר מעובד, מוצרי מאפה, יין ומשקאות חריפים אחרים, פירות וירקות, מצות, מוצרי חלב וגלידות ועוד.
עוד הוסיף שוטלנד, כי הקמפיין יכלול פעילות קידום, יחסי ציבור ושיווק בקרב קהילות יהודיות אוהדות לישראל בניו- יורק, ניו- ג'רסי, מיאמי, שיקאגו, קליבלנד, וושינגטון, בולטימור ולוס-אנג'לס.
מכירת המזון ברשתות האמריקניות תלווה בפעילות קידום ופרסום ענפה בקרב הקהילות היהודיות ובמסגרת הרשתות, ותכלול קמפיין פרסומי בעיתונות יהודית, הקצאת שטחי מדף למוצרים ישראלים וקידום מכירות ברשתות, מבצעי טעימות ועוד.
בארה"ב פועלים כ-100 יצואני מזון מישראל.