|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

תחקיר / חשיפה ב-Nfc

כך ניסתה כנופיית יזמים <br>למכור וילות בשטח פלשתיני

הונאת נדל"ן מהגדולות בישראל יזמים מוכרים וילות "על הנייר" בשטח פלשתיני הקורבנות: ישראלים תמימים שעלו ממדינות חבר העמים המשטרה פתחה בחקירה וביצעה מעצרים
01/06/2008  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
פולוחה. נעצרה ונחקרה

פרשת הונאה מסועפת נחשפת בימים אלה. היחידה לחקירות הונאה כבר חוקרת. בוצעו מעצרים ואף בוצעו פעולות מוכמנות כדי ללכוד כמה עבריינים-נמלטים. עיקר הפרשה: שיווק זכויות, שלא היו ולא נבראו, לרכישת וילות חלומיות. הקורבנות התורנים: אזרחים תמימים שעלו לישראל ממדינות חבר העמים. ההיקף הכולל של הפרויקט הוירטואלי המתוכנן נאמד בעשרות מיליוני דולרים. השטח שעליו תכננו להקים את הפרויקט נרכש מיהודים, אך הוא מצוי בשטח פלשתיני. השיווק נעשה בחלקו באמצעות אתר אינטרנט שהפעילה החברה (www.gbfnadlan.com).

החקירה התנהלה באופן סמוי במשך מספר חודשים על-ידי יחידת ההונאה של מחוז מרכז. היא כללה אמצעים סמויים, לרבות האזנות סתר. צוות החקירה: רס"מ ענת נחום, רס"מ אתי בן בכר. בראש היחידה עומד רב-פקד יורם סלקמן. לפני כשבועיים החלה החקירה הגלויה. במסגרתה נחקר, כעד בלבד, גם ראש מועצת אלפי מנשה, אליעזר חסדאי, שמסייע – כך על-פי היזמים-רמאים - בקידום הפרויקט הגרנדיוזי. יאמר כאן, כי חסדאי לא סייע בפרויקט לרמאים ולא שיתף עימם פעולה. הוא התבקש למסור עדות כדי שימסור את הידוע לו ובמיוחד על הפניות אליו, אם היו. נודע, כי חסדאי מסר להם מידע רב, הקושר את החשודים לעבירות המיוחסות להם. החשודים המרכזיים שנעצרו ונחקרו: סווטלנה פולוחה וואדים מרקובניק. מתי פיכמן, שרשיון עריכת הדין שלו נשלל, אמור להיחקר בתוך ימים ספורים.

במשטרה מסבירים ומזהירים: החקירה בעיצומה, בשלב זה אין ודאות כי אכן מדובר בתרגיל עוקץ ובהחלט יכול להיות שמדובר בעסקה לגיטימית. ל-Nfc נמסר עוד, כי העוקץ, לכאורה, התגלה בתחילתו, ועל-כן נראה שהיזמים לא הצליחו להשלים את ביצוע העבירה.

הפרשה נחשפת כאן בזכות אחד מידידי Nfc. הוא שגילה את התרמית והוא שפעל לחשיפתה. מדובר בפרשה מסועפת להלבנת הון וגניבת כספי רוכשי וילות, המעידה מחד-גיסא על תחכומם של אותם פושעים שביצעו את ההונאה. מאידך-גיסא, היא מעידה על אורגני הממשל במדינת ישראל, שלא זיהו, מבעוד מועד, את שהתרחש, ועל הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לבצע בישראל הונאות ענק. להלן הפרשה, כסדרה.

הפרויקט שלא היה

ראשית הפרשה ביוזמה אליה חברו כמה גורמים, להקמת פרויקט גרנדיוזי: הקמת עיר בשם "כוכבי מנשה" שתמנה 2,500 (!) בתים צמודי קרקע. אחד העוגנים האורבניים - כהגדרת היזמים, תהא קריה אקדמית ומסחרית מלאה שתוקם. זו תכלול: אוניברסיטה, בתי קפה, מסעדות גורמה, חנויות בוטיק, מרכזי תעסוקה, מבנה דיור לגיל הזהב, מרפאות, מרכז קונגרסים, מלון, מעונות סטודנטים, מרכז נופש וספורט, אמפיתאטרון, בריכת שחייה, מוסד אקדמי ללימודים קולינאריים ועוד כהנה וכהנה. אלה רק חלק ממנעמי החיים שמבטיחים היזמים בכתב ובעל-פה לרוכשים.

באתר החברה באינטרנט (ג'י.בי.אףנדלן.קום) מושווה הפרויקט לבולוניה ולקיימבריג', בתוספת צילומים מרהיבי עין של נוף הקדומים המובטח לרוכשים. היזמים מעתירים שבחים מרובים על עצמם ועל הפרויקט ומבטיחים כי הוא "גובל בשמורת טבע מהיפות בארץ". הם מוסיפים וממתגים את הפרויקט: "הגנת הסביבה כדרך חיים של קדמה ופיתוח".

על-פי אתר החברה, גרעין ההתיישבות כבר כולל 50-40 משפחות. גרעין התיישבות זה אינו נופל מחלוצי הציונות - כך בצניעות מתארים המנהלים את הרוכשים (ואת עצמם באותה ההזדמנות).

מנהל הארגון של הפרויקט והחברה המקימה הוא ואדים מרקובניק. "תקראו לי ואדים", הוא אמר לרוכשים פוטנציאליים. ואדים, שהינו שכיר בלבד בחברת ג'י.בי.אף, מעתיר שבחים על רצינות החברה ומציין בשיחה כי 100 רוכשים כבר רכשו וילות בפרויקט. הרוכשים יהיו זכאים, לטענתו, להחזר דמי הקדימה אם הפרויקט לא יצא לפועל.

את החברה מלווים מספר עורכי דין, בהם: עו"ד מתי פיכמן. כך מבטיחים מנהלי החברה. על אודות השירותים המשפטיים שמעניק אותו פיכמן, נשוב ונרחיב בהמשך.

את החברה מנהלת ביד רמה, כך באתר החברה, בפרסומיה השונים בכתב ובעל-פה, סווטלנה פולוחה, בתפקיד מנכ"ל. פולוחה מוצגת לעתים גם כרואת החשבון ודירקטורית בחברה וגם כמהנדסת.

מרקובניק, הוא ואדים, מעתיר שבחים באוזני רוכשים פוטנציאליים על מנכ"ליתו, שמלבד היותה עתירה בתארים אקדמיים ומקור השראה לו, לדבריו, היא גם "הרוח החיה בפרויקט ויזמית יוצאת מהכלל".
כשמקשיבים לתיאורו של מרקובניק על פולוחה, אי-אפשר שלא להיזכר בדמותו של יהושע חנקין שמעלליו פשוט מתגמדים לעומת היזמות המוצגת לרוכש הפוטנציאלי.

יזמיה של החברה טוענים, כי החברה הינה רשומה. מספרה הוא 560022790 והיא מנוהלת מרחוב החמישה מס' 12 בראש העין.

ניתנת האמת להאמר: כמעט כל אדם סביר החפץ ברכישת וילה, עלול ליפול בפח. אכן, על-פי התיאורים נראה כי מדובר בפרויקט איכותי המכבד את מדינת ישראל במיוחד בעת חגיגות ה-60. לתפארת מדינת ישראל. אלא שלא כך הם פני הדברים, כפי שיובהר להלן.

בדיקה מעמיקה מעלה שיתכן שלבולוניה ולקיימבריג' עדיין אין צורך לחשוש לתוארן. בדיקה אצל רשם החברות מעלה כי החברה היזמית ג'י.בי.אף הולדינגס יזמית הפרויקט הינה חברה הרשומה בקריביים. היא נרשמה בארץ כחברה מוגבלת. הישגה היחיד עד כה הוא, שמשום מה מעולם לא טרחה לשלם את אגרת רשם החברות בגין שום רישום שהוא. תשלומים, ככלל, אינם החלק החזק של החברה.

ביקור ברחוב החמישה 12 - מקום משכנה של אימפריית הנדל"ן האמורה, מעלה כי במקום ישנו מגרש ריק (אם אין מביאים בחשבון שלושה צמיגים ושתי שקיות אשפה). מאחורי המגרש ישנו מבנה קטן, ללא שום שילוט, ובו "שוכנים" משרדי החברה הקריבית. המקום מוגן בתאורת לילה חזקה וככל הנראה במצלמות אבטחה מחשש עינא-בישא.

גם עברה של פולוחה מפוקפק למדי. פשפוש בעברה של מנכ"לית החברה, ה"מהנדסת", כאמור, מעלה כי הגיעה לארץ בשנת 2000 עם בעלה היהודי אולג ובתה מנישואיה הראשונים מאודסה. גם ב"תאריה" אין ממש. בדיקה קצרה מעלה כי גברת פולוחה אינה מהנדסת או אוחזת בתואר הנדסי כלשהו, כפי שהיא מציגה עצמה רשמית באתר החברה וללקוחות הפוטנציאליים על-מנת להגדיל ולהרבות רושם. פולוחה אף אינה רואת חשבון או דירקטורית בשום דירקטוריון מוכר. את תאריה העניקה ככל הנראה לעצמה. קצר ולעניין! בלי לימודים. בלי תשלום אגרות. בלי טקסים מיותרים. קידומה לדרגת מנכ"ל היה מהיר להפליא.

בדיקת עברה של פולוחה מגלה, כי בתפקידה הקודם היא שימשה כמנקה בסניף טיב טעם בפתח תקוה - תפקיד אותו מילאה לדעת הממונים בהצלחה חלקית מאוד. כבר אז, כבר נראה, היא ייעדה עצמה לגדולות.

נושים רבים המחפשים את הגברת פולוחה בכתובתה הרשומה האחרונה, רחוב שלום ציון המלכה 12\13 בפתח תקוה, מקווים לשים את ידיהם על המהנדסת מטעם עצמה בגין חובות שלטענתם חבה להם. שיחות עם חלק מהם מעלות טענות למרמה, לזיופים ולהונאה. עולים אחרים המכירים את גברת פולוחה מספקים תאורים של נוכלות וברוטליות הכרוכים זה בזה לטענתם.

גם לבעלה של המנכ"לית טענות רבות לאשתו: מתברר, שכשחלה כשנתיים לאחר הגיעם לארץ במחלה קשה נטשה אותו אשתו לאנחות, חסר ישע ונתון לחסדי אנשים רחמנים. כעת, על ערש דווי, יש למר פולוחה דעה מעניינת על אשתו: "הזהרתי אותה שאם תמשיך ברמאויות היא תלך לבית סוהר וגם תצטרך לשלם פיצויים למי שהיא מרמה". בעלה הוסיף וטען, כי לא רק שאשתו נטשה אותו למכאוביו, כי אם גם לוקחת את קצבתו החודשית ואף גוזלת ממנו כספים המיועדים לתרופות.

בשיחה מוקלטת עמו מרחיב בעלה ומפרט מעשי מרמה מסמרי שיער שאליהם ניסתה לגרור גם אותו בעניינים מעניינים שונים. הוא מוסיף כי מעלליה של אשתו הפחידו אותו עד כדי כך שאזר כוח והלך להודיע למשטרה על מעשיה. זמן קצר לאחר שסיפר על מעלליה של אשתו לתחקירנים, טלפן בעלה של המנכ"לית וציין כי הוא חושש מאוד, לא הגיע לפגישה שנקבעה ומאז ניתק כל קשר עמו.

פולוחה עצמה, עולה מחקירתנו, מתגוררת כיום בסמוך לרחוב החמישה 12 בקומה השנייה של אותו ספק משרד ספק דירה, שם מנוהלים גם עסקי היזמות של החברה הקריבית. מובן שאין כל שם על דלת או תיבת דואר כלשהי. הניסיונות מצד הרוכשים האומללים לאתר את פולוחה עלו בתוהו. רק מבקרים מוכרים ומוזמנים ליזמים הזריזים זוכים לחזות בזיו פניה של המנכ"לית וליהנות מיכולותיה היזמיות.

המוסד לביטוח הלאומי, לדוגמה, אינו יודע כי גברת פולוחה הינה מנכ"לית של חברת יזמות ענקית, וסבור כנראה בטעות מן הסתם כי הינה מובטלת הזכאית לקצבה.

הגברת פולוחה, והפרקליט הצמוד

מתברר כי לגברת פולוחה עבר עשיר בהתחזות: ב-2 במאי התפרסם בבלוג של ליבי באתר תפוז כי פולוחה מציגה עצמה כ"ליאורה" (ויתכן גם כ"אורית") בפורומים של נשים שעברו טראומות קשות כאונס וכיו"ב. לאחר שיצרה עמם קשרי אמון היא מפנה אותן לקבלת סיוע בפני לא אחר מאשר עו"ד פיכמן - גיבור נוסף בפרשת הנדל"ן. מתגובות שקיבלנו עולה, כי אין זו הפעם הראשונה לפולוחה ולידידיה המתחלפים שהם עוסקים בתועבות מהסוג הירוד ביותר.

מתברר עוד, כי למנכ"לית הזריזה הייתה עד לאחרונה שותפה, ספק בת-דודה ספק גיסה, שעמה קיימה קשרים קרובים במיוחד וייתכן שותפות עסקית. זו האחרונה נעלמה לפני כשנתיים מהארץ בדיוק כשהמשטרה חיפשה אחריה בגין שורה של אירועים פליליים.

אחד ממכריה של הנ"ל, פרופסור נכבד ובכיר באוניברסיטה, טעם פיזית ב-2006 את נחת זרועה של הנ"ל ומרעיה בגין מחלוקת כספית כלשהי. הפרופסור הגיש תלונה במשטרת ישראל על איומים, אלימות, סחיטה באיומים ועוד.

היעלמותה של שותפתה-קרובתה של גברת פולוחה מעניינת במיוחד. היא אירעה בעת שהיה נגדה צו עיכוב יציאה. לדעת הנוגעים בדבר, לרבות משטרת ישראל, יצאה מהארץ בדרכון מזויף.

גרושה של אותה קרובה מלא וגדוש בטענות על מעשי מרמה שנוהלו נגדו. הוא טוען שגם הוא התלונן במשטרה לפני מספר שנים. לטענתו, הוא מנהל הליך אזרחי המתברר בפני השופט יהושע גייפמן.

גם כאן כנראה אין חדש: שופטת בית המשפט המחוזי, יהודית אמסטרדם, במסגרת פסק דין מספטמבר 2002, לא חסכה במילים קשות על שותפה של פולוחה, פיכמן שבהיותו עו"ד יעץ למרשו שנאשם בשורה ארוכה של עברות מרמה, זיוף חשבוניות ועוד כהנה וכהנה, לברוח מהארץ... עצה שמרשו לקח ברצינות רבה ונתפס רק במאמץ מרוכז בשדה התעופה.

פיכמן, המוצג ברישומי החברה כיועצה משפטי, אינו פועל כמעט כעורך-דין, לאחר שפשט רגל בגין עסקים שלא צלחו באזור התעשיה של מחסום ארז. פיכמן עסוק כעת בזמן שאינו מייעץ לחברת ג'י.בי.אף הולדינגס בנסיונות לתבוע את מדינת ישראל בגין נזקים שנגרמו לו, לטענתו, בגין מהלכיה של המדינה נגדו. כדי להעביר את הזמן, הוא מציע כאמור את שירותי ה"טיפול" שלו לנשים במצוקה.

לדעת מרקובניק, או כך לפחות הוא מסביר לרוכשים הפוטנציאלים בפרויקט, מדינת ישראל גרמה עוול לפיכמן. לכן, אליבא ד-ואדים, תשפה אותו בהפשרת האדמות לקיימבריג' החדשה. "מאות מיליונים" -כך מבטיח מרקובניק לרוכשים הפוטנציאלים, יקבל פיכמן מאוצר המדינה. משרדי המשפטים והאוצר, כמו גם משרדי ממשלה אחרים, טרם שותפו ברעיונותיהם היצירתיים של הצמד-חמד.

פולוחה מיוצגת לדבריה גם על-ידי עו"ד בשם רמי קוגן, שתפקידו בכוח אינו ברור, מלבד העובדה שככל הנראה ייצג גם את קרובתה הנעלמת של המנכ"לית המצליחה. עו"ד קוגן מוכר למשטרה כמייצג לעתים מזומנות עבריינים ושב"חים ממוצא רוסי. מרבית העוסקים בפרויקט, אגב, מוכרים למשטרה. נגד חלקם תלונות ותיקים פליליים קודמים.

למרבה הצער, עלולים הרוכשים לעמוד בפני בעיה נוספת: פרויקט כוכבי מנשה נמצא כולו באדמות השוכנות מצדו השני של הקו הירוק. זו אינה ממש בעיה, הסביר מרקובניק. האדמה המדוברת נמצאת לפני "הקו הכחול"(??).

ואדים שלנו מבטיח נאמנה: כל מה שנמצא מהצד השני של "הקו הכחול", לרבות, כמובן, אדמות כוכבי מנשה, יישאר לנצח (!) בידי ישראל. ספק אם די יהיה בבניית עיר יהודית אקדמית כבולוניה או קיימבריג' כדי לשכנע את הגורמים המתאימים לשנות את פני המזרח התיכון.

נושא הקמת המוסדות החינוכיים הענפים, לרבות האקדמיה הקולינרית והאוניברסיטה, אינם מוכרים עדיין למשרד החינוך. למעשה, תגובתו הלא רשמית לכוונות היזמים אינה ראויה לדפוס...

ואדים כמובן אינו רואה גם כאן שום קושי ומספק הסבר זריז: "תהיה אוניברסיטה מלאה, דיברנו עם פונטנבלו(!) והם מאוד מעוניינים וייקחו חסות". לספקנים שבין הרוכשים מגייס ואדים גם את משרד התיירות: "משרד התיירות לוקח חסות על הפרויקט", כך ואדימנו, שמשום מה נטל זמנית את תפקיד דובר המשרד.

השיטה - העוקץ

מרקובניק, הוא ואדים מיודענו, מתפאר בשיחה מוקלטת שנערכה עמו כי מספר רב של אנשים רכשו זכויות בפרויקט;
חשבון זריז מעלה כי אם מאמינים לדברי הרהב של היזמים, הרי אלו שלשלו לכיסם (לפני מע"מ) מיליוני דולרים.

מכל מקום, העיר החדשה משווקת במרץ רב מפה לאוזן לרוכשים תמימים, חלקם עולים חדשים (רשימה חלקית במערכת). שיטת השיווק מזכירה, ולא בכדי, משחק שרשרת. הרוכשים הפוטנציאלים מוחתמים על-ידי גברת פולוחה ומרקובניק על חוזה משפטי ארוך ומפולפל (שמור במערכת). בחוזה מצהירים הרוכשים כי ידוע להם שהם רוכשים אך זכויות עתידיות לאדמה שנרכשה על-ידי חברת אס.די.אף דבלופמנט בע"מ הרשומה לטענת היזמים בקריבים. למותר לציין כי לא אותרה חברה כזו הרשומה ברשם החברות הישראלי. אף-על-פי-כן, היזמים מפלפלים בבדותות. לטענתם, החברה העבירה 50% מזכויותיה לחברה הקריבית ג'י.בי.אף. שזו, כאמור לעיל, מנוהלת על-ידי פולוחה.

מי הם בעלי החברה תיק"ו? לאלו התוהים בדבר ההיסטוריה של היזמים מסביר ואדים כי הם בנו בדימונה, באלקנה ו-167 יחידות דיור במתן. כל ניסיון לרדת לפרטים מוחלק בזריזות לנושאים אחרים. מבולבלים? זו רק ההתחלה.

סיפורי מרקובניק ופולוחה ללקוחותיהם הפוטנציאליים אודות הפרויקטים שהחברה הקימה מצוצים מהאצבע. לפרויקטים ששמותיהם נזרקים כלאחר יד לחלל האוויר אין שום קשר ישיר לחברת ג'י.בי.אף או מנהליה. ובכל זאת, קורבנות תורניים, כאמור, לא חסרים.

הרוכש הפוטנציאלי שהשתכנע מהסיפור מוחתם כי: "יש סיכוי טוב שהפרוגרמה תאושר בסופו של יום, הגם שהקשיים, כפי שתוארו בהסכם ובנספחים לו - רבים, כאשר חלקם ידועים וחלקם ידועים פחות"...

כזכור, האדמות שהקונים רוכשים בהן זכויות, הן אדמות הנמצאות במחלוקת משפטית ובטיפול המינהל האזרחי. זו סוגייה עתירת חומר נפץ, לא לשיטת פולוחה-ואדים.

מהכסף, לעומת זאת, מפרידים היזמים את הרוכשים ללא כל קושי.
התעריפון: 17,500 דולר נדרשים להוצאות תשתית, 5,750 דולר להוצאות טיפול כללי, וגם עמלת שירותים בסך 5,000 דולר. כל הנ"ל בתוספת מע"מ ושכר טירחת עורכי דין.

בדרך-כלל משלם הרוכש תשלום ראשוני של 10,000 דולר "בלבד".
בנוסף, כמובן, יש עלות צפויה לקבלת המגרש - "אם וכאשר". המגרשים, שגודלם חצי דונם ויותר, יוצעו במחיר שמחירו כמחיר הצנון: 210,000 דולר בלבד!!! הסברים ארוכים ומפולפלים משכנעים את הקונים כי זוהי הזדמנות חייהם. היזמים מוכנים להעניק בטובם לרוכשים הזריזים עד 60 תשלומים ללא ריבית!!! גם על הנחה בהחלט יש מקום לדבר!

ומדוע זכו הרוכשים הראשונים להטבות כה מפליגות? את פשר ה"מציאה" שנפלה בחלקם מסבירה להם החברה, או ליתר דיוק: הגב' פולוחה, בכתובים, כהאי-לישנא: "היזם ואס.די.אף (החברה שאינה רשומה בשום מקום ולא ברור מה הקשר שלה לגברת פולוחה, י.י.) קיבלו החלטה לצרף למיזם משתתפים שירכשו זכויות בתנאים מועדפים, בתנאי שיצטרפו לצוות החשיבה והתכנון, כל זאת מתוך ראיה רחבת זווית" וכו' וכו'... כך מצאו עצמם רוכשי ה-"זכויות" בפרויקט לא סתם כרוכשים, אלא כיועצים רחבי זווית בצוות חשיבה...

מרקובניק, הוא ואדים מיודענו, מתפאר בשיחה מוקלטת שנערכה עמו כי מספר רב של אנשים רכשו זכויות בפרויקט (כאמור חלק מהשמות במערכת). חשבון זריז מעלה כי אם מאמינים לדברי הרהב של היזמים, הרי אלו שלשלו לכיסם (לפני מע"מ) מיליוני דולרים.
גם אם המספרים נמוכים משמעותית, מדברי הרהב של ואדים-את-פולוחה מדובר בהישג מרשים.

שיווק ישיר, בלי תשלומי מס

לשלטונות המס, ככל הנראה, טרם נודע על הפעילות הברוכה ועל חובם של היזמים, שהעבירו דרך חשבונות הבנק שלהם סכומים צנועים בהרבה. לרוכשים שתהו שמא קיימת סכנת-מה בהפקדת דמי קדימה והתלבטו באשר להזדמנות, הציגו המנהלים הצעה שאי-אפשר לסרב לה:

"בכל שנה מחתימת ההסכם, לתקופה בת חודשיים, הרוכש רשאי לבטל את העסקה וכספו יוחזר לו בתוך 120 יום מיום ההודעה", זאת מלבד "דמי נזק" ושאר מיני הוצאות שיחולו על המבטל. הרוכש גם חותם כי: "הוא מוותר בזאת על כל טענות ברירה או אי-התאמה כלפי היזם".

פולוחה ומרקובניק עסוקים בשיווק נמרץ מפה לאוזן של הפרויקט לתפארת. השאלה מדוע אין פרויקט אטרקטיבי כזה זוכה לפרסום כתוב נשארת ללא מענה.

בשיחה שקיים גורם מסוים עם פולוחה היא טענה שאינה בקיאה מספיק בשפה העברית (מיותר כמעט לציין: היא אינה מצטיינת בשמירת החוק, זאת למרות מנכ"לותה והתארים הרבים בהם היא מתהדרת). עובדה זו מעוררת תהיות, שכן מסמכים ארוכים ומורכבים הכוללים פרוט משפטי רב מוצגים באתר האינטרנט של החברה ומסופקים לרוכשים בחתימתה, כמו גם התכתבויות כביכול עם גורמי שלטון.

הסבריה המקיפים בעברית-צחה ובחתימתה של פולוחה באשר ל"פס"ד שכטר", עשויים לגרום לרוכש לסבור כי המנכ"לית אינה רק מהנדסת ורואת חשבון, כי אם גם משפטנית רבת פעלים. ולא כך הדבר, כמובן. הנכון הוא כי מאחורי אותה פולוחה עומדים, ככל הידוע, גורמים עתירי כוח ותחבולות. אלה משתמשים בה ובשכמותה במה שמכונה בעגה המקצועית: "קוף" - מינוח המציין עבריין זוטר המשמש חזית לעבריינים כבדים ממנו בהרבה. אבל, כמעט כרגיל בין עבריינים, מסתבר כי חלק מהמעורבים הסתכסכו אלו עם אלו. העניין נדון ממש בימים אלו בביהמ"ש המחוזי בתל אביב. עיון בכתבי התביעה וההגנה הוא חומר מדהים לקלות הבלתי נסבלת שבה נוכלים יכולים לנהל עסקים במדינת ישראל ולהונות אזרחים תמימים.

המשטרה בעקבות החשודים הכבדים

יחידת יאח"ה מרכז של משטרת ישראל שמה לב לפעילות הבלתי שגרתית. עסקות קרקע באזורי השרון שימשו לא מעט פעמים לעסקי מרמה והלבנת הון כבדים. בשורה של מקרים שהגיעו למיצוי לאחרונה נגזרו בבתי המשפט המחוזיים שנות מאסר רבות ופיצויים בשיעורים של מיליוני שקלים במקרי הונאות קרקע. בחלק מהמקרים בוצעה הונאה כלפי רוכשים פרטיים ובחלק מהמקרים רומתה המדינה.

יאח"ה לא התפעמה מהמניעים האלטרואיסטים של גואלי הקרקע החדשים וכוונותיהם המצוינות. גם עברם העשיר של חלק מהמעורבים העלה חשדות חמורים בקשר לפרשה החדשה כולה. יאח"ה מרכז ביצעה פשיטה ועצרה את המעורבים לחקירה מקפת. המשטרה סבורה כי היא בראשיתה של חקירה פלילית סבוכה. פולוחה, מנכ"לית החברה, הינה ציר מרכזי שיכול לשפוך אור: מי הם המשקיעים האמיתיים ומהן כוונותיהם האמיתיות.

ניתן להניח כי חוקרי המשטרה, למודי הניסיון, לא יתנו הפעם לחשודים להעלם בטרם תמוצה החקירה. מנוי וגמור עם המשטרה למנוע מהחשודים להעלם ולצוץ שוב זמן מה אחר-כך בנסיבות חדשות. גורמים המקורבים לחקירה סבורים כי צפויות התפתחויות בימים הקרובים.

"המשרד" בראש העין. זו הכתובת שמסרו היזמים ל"רוכשי הוילות"
תאריך:  01/06/2008   |   עודכן:  03/06/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כך ניסתה כנופיית יזמים למכור וילות בשטח פלשתיני
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
להקים העיר כזו
1/06/08 15:58
2
חייבת להתערב.....
1/06/08 16:26
3
קופיקו
1/06/08 16:35
4
ליבי
1/06/08 16:47
5
אורית א
1/06/08 18:50
 
עו"ד פיכמן
1/06/08 21:45
6
הרתעה
1/06/08 21:04
7
יפה מאד
1/06/08 21:57
8
א מ רול
2/06/08 00:26
9
א.זרח
2/06/08 11:41
10
א.ב.א
2/06/08 13:12
 
יצחק בן אברהם
3/06/08 10:50
11
farada
2/06/08 22:09
12
אחד שיודע
3/06/08 03:17
 
go-4 me
18/01/10 12:53
13
סקרנית
4/06/08 10:07
14
עוד משהו
4/06/08 10:36
15
יודעת את האמת
12/06/08 02:32
 
עין החמור
30/11/08 11:02
 
I AM ?
14/07/09 23:24
 
go_4 me
18/01/10 12:09
16
סקרנית
3/05/09 13:09
17
go-4 me
18/01/10 12:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שנים רבות אני טוען, שוב ושוב, כי העיתונות מושחתת לא פחות מאלה הפוליטיקאים אותם היא מוקיעה. שנים הרבה אני מצביע על עיתונאים ועיתונים מסוימים, שנותנים ידם לשחיתות בעצם התנהלותם השערורייתית והפסולה, כפי שנבהיר להלן.
24/05/2008  |  יואב יצחק  |   תחקירים
משהו רע הולך ומתעצם בעיתונות בישראל. תרבות השקר מתפשטת כסרטן. הבושה נעלמה כמעט לגמרי. עורכים ועיתונאים בכירים שנתנו ידם במשך כשנתיים, אם בשתיקה ואם במעשה, לצנזורה חמורה בכל הקשור לפרשות שחיתות של ראש הממשלה, אהוד אולמרט - אחד הבולטים שבהם הוא מרדכי גילת - מנסים עתה לרכב על גל ההצלחה ולגנוב לעצמם מעט מהתהילה. וכדי להשיג את מטרתם הם לא בוחלים בפרסום שקרים, בהטעיה ובנכלוליות.
10/05/2008  |  יואב יצחק  |   תחקירים
לפני זמן קצר הגישה תנועת אומ"ץ, שיש לי הכבוד לשמש כיו"ר הנהלתה, תלונה לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, שבה ביקשה לחקור את מערכת יחסיו המורכבת של ראש הממשלה אהוד אולמרט במהלך עשרות שנות פעילותו הציבורית עם עורך הדין אוריאל מסר.
09/05/2008  |  אריה אבנרי  |   תחקירים
חשיפה ב-Nfc: המשטרה הצליחה לפני מספר חודשים לתפוס את "יומני אולמרט" הממוחשבים והמפלילים. יומנים אלה כוללים מידע ראייתי עצום, כולל: מכתבים ששוגרו, הודעות ששוגרו בדואר-אלקטרוני, רישומים פנימיים שנכתבו, דוא"ל שהתקבל, מסמכים סרוקים, רישומי הודעות ביפר ועוד. בכל אלה יש כדי לבסס את החשדות לעבירות מצד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בשלוש הפרשות המצויות עתה בחקירת המשטרה: פרשת כרמיה, פרשת מרכז ההשקעות, ופרשת התמ"ת (מה שמכונה: מינויים פוליטיים).
02/04/2008  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בישראל של 2008 חל איסור מוחלט לבצע מינויים מתוך שיקולים זרים. ההפקרות ששררה פעם, הסתיימה. כביכול. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, רואה בביעור תופעה זו מטרה מרכזית לשמירת טוהרו של המנהל הציבורי. מסיבה זו החליט מזוז על הגשת כתב אישום חמור נגד צחי הנגבי ובכך קבע תקדים חשוב. בכתב האישום מייחסת התביעה להנגבי מינויים בלתי חוקיים לכאורה תוך ניגודי עניינים.
29/03/2008  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il