|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שיפוט מהיר: מועמדים לעליון

היעילות הסלקטיבית של אגמון-גונן

השופטת מיכל אגמון-גונן קוטעת שוב ושוב עורך דין, שלטעמה מציג שאלות בלתי רלוונטיות בניגוד להנחיה שנתנה לו. מצד שני, היא מאפשרת לבכיר בשופרסל לספק תשובות ארוכות שאינן נוגעות לעניין ולעתים אף נשמעות כפרסומת לרשת
21/12/2011  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   הוועדה לבחירת שופטים   |   תגובות
אגמון-גונן. ערנית לדקויות [צילום: בוצ´צ´ו]

"מסע דיג"
"די, די!", היא נוזפת בעורך הדין. "זה מסע דיג. קראתי אתמול בערב את הפרוטוקול [של הישיבה מאותו יום], חציו לא היה רלוונטי. אני לא מוכנה לזה יותר. התיק מאוד נקודתי: האם הפרו התחייבות בנקודה מסוימת. אני לא מוכנה ללמוד על ענף הקמעונאות, כמה שזה מעניין"

כרטיס ביקור
מיכל אגמון-גונן נולדה בישראל בשנת 1961. את לימודיה התיכוניים עשתה בבית הספר שליד האוניברסיטה העברית, בשנים 1981-1979 שירתה בצה"ל ובשנת 1985 סיימה בהצטיינות את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית. את תואר הדוקטור קיבלה בשנת 1999, במסלול ישיר לתלמידים מצטיינים; עבודת הדוקטורט שלה בעשיית עושר ולא במשפט ונכתבה בהנחיית שופט בית המשפט העליון, פרופ' יצחק אנגלרד.

בשנים 1987-1985 התמחתה אגמון-גונן בבית המשפט המחוזי בירושלים (אצל השופט צבי כהן) ובמשרד עורכי דין, ועד 1988 עבדה כעורכת דין שכירה. בשנים 1991-1989 עבדה במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, ובשנים 1999-1992 הייתה העוזרת המשפטית של נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרן ברק.

ביוני 1996 מונתה אגמון-גונן לכהונת שופטת בבית משפט השלום בירושלים, וכעבור חודש מונתה לרשמת בית המשפט העליון. לאחר ארבע שנים בתפקיד זה, שימשה כשופטת בבית משפט השלום בירושלים, וביוני 2007 מונתה לשופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

השופטת: ד"ר מיכל אגמון-גונן, בית המשפט המחוזי בתל אביב

המועד: יום שלישי, 20.12.11, שעה 10:00

הנושא: תביעה אזרחית

מיכל אגמון-גונן אינה בדיוק חביבת מערכת המשפט, בשל דעותיה העצמאיות, פסיקותיה שאינן הולכות בתלם והתבטאויותיה הפומביות בנושאים שעל הפרק. אולי זה מסביר מדוע האולם שלה נמצא בכלל בבניין בית משפט השלום, לא הרחק מאולם המעצרים, בפינה כמעט הכי נידחת של הבניין. אולי זה מסביר מדוע זהו אולם צר וקטן, בלי חלונות וכמעט בלי מקום לזוז כאשר יש בו עשרה בני אדם.

הנושא שעל הפרק הוא תביעת מיליונים שהגישה יצרנית הפיצוחים בוטנת נגד שופרסל בטענה להפרת חוזה. חשב חברת קטיף שבבעלות שופרסל, דרור רבי, ומנהל המותג הפרטי של הרשת, עוזי פרץ, נחקרים על תצהיריהם בידי בא-כוחה של בוטנת.

"אני לא מוכנה לחקירות של שעות"

אגמון-גונן נכנסת ב-10:05 לאחר שהמתינה לכל עורכי הדין, בלי לומר מילה של ברכה לנוכחים. רבי עולה להעיד, ואגמון-גונן מנחה אותו מראש לענות אך ורק לשאלות הנוגעות לשאלת אחריותה של שופרסל. הנחיה מוזרה, אך הרקע לה מתברר מהר מאוד. בדיון קודם קבעה אגמון-גונן, כי רבי לא ישיב על-אף שאלה הנוגעת לנזק הספציפי לו טוענת בוטנת. בא-כוחם של התובעים חושב שיוכל לעקוף את ההחלטה - ונתקל בחומה בצורה מצידה של אגמון-גונן.

בשתי הדקות הראשונות שואל עורך הדין את רבי על תפקידו, ואגמון-גונן מתערבת: "די, אדוני, אני לא מוכנה לחקירות של שעות. חשב זה חשב, אנחנו יודעים מה התפקיד שלו". כאשר עורך הדין שואל על תשלום שלא קיבלה בוטנת, אגמון-גונן מורה לרבי שלא לענות ומכתיבה החלטה לפרוטוקול: "שאלה זו נוגעת אך ורק לנזק. כפי שהחלטתי בדיון הקודם, מר רבי יישאל רק לעניין האחריות". ההתערבות הבלתי-שגרתית הזו תחזור שוב ושוב, כאשר אגמון-גונן ערנית לכל הדקויות ולכל הנסיונות של עורך הדין לעקוף את החלטתה.

בא-כוחה של בוטנת מנסה כיוון אחר ושואל את רבי על תוכן החוזה עם מרשיו. אגמון-גונן קוטעת אותו: "תפקידו של העד הוא חשב. העד הבהיר שבכל הקשור לסיום ההתקשרות [עם בוטנת] הוא פעל לפי הנחיות המחלקה המשפטית. ממילא כל מה שכתוב בחוזה מחייב את הנתבעת, בלי קשר לשאלה האם העד היה מודע לכך". עוד כיוון חקירה שפוסלת אגמון-גונן: שאלה בנוגע לאיכות הסחורה שסיפקה בוטנת. כעת היא כבר קצרת-רוח: "לא, אני לא מוכנה, לא יהיו חקירות של שעות. הוא חשב. הוא בכלל לא היה צריך להיות פה היום". שאלה נוספת שנפסלת נוגעת לקיזוזים מתשלומים לספקים אחרים: "אין לתיק הזה שום נגיעה למערכת הנהלת החשבונות של שופרסל באופן כללי".

"די! די! זה מסע דיג"

ההתנגשויות בין אגמון-גונן לבין עורך הדין נמשכות. הוא מבקש להציג לרבי הסכם עם ספק שהחליף את בוטנת. אגמון-גונן: "אתה לא צריך להציג את זה. הסכמים מחייבים את שופרסל, ולא חשוב מה החשב חושב עליהם". עורך הדין: "אני רוצה לשאול שאלה אחת". אגמון-גונן: "אז תשאל". כאשר רבי אינו מבין את השאלה, מציע עורך הדין: "אם העד רוצה, אציג לו את ההסכם". אגמון-גונן: "אני לא רוצה. אני לא מבינה מה זה [ההתנהגות הזו]".

סבלנותה של אגמון-גונן פוקעת סופית כאשר עורך הדין שואל את רבי מהיכן ידועה לו עובדה מסוימת. "די, די!", היא נוזפת בו. "זה מסע דיג. קראתי אתמול בערב את הפרוטוקול [של הישיבה מאותו יום], חציו לא היה רלוונטי. אני לא מוכנה לזה יותר. התיק מאוד נקודתי: האם הפרו התחייבות בנקודה מסוימת. אני לא מוכנה ללמוד על ענף הקמעונאות, כמה שזה מעניין". אחרי שאגמון-גונן פוסלת לו עוד שאלה, עורך הדין מבין את הרמז ומסיים את החקירה.

"התשובה היא כן, הם טועמים"

חקירתו של פרץ נושאת אופי אחר. הרלוונטיות של עדותו ברורה, שכן הוא שנשא בחלק מן האחריות להתקשרות עם בוטנת. מצד שני, התשובות שלו מאוד ארוכות ולעיתים בלתי רלוונטיות. פעם הוא מספר על חוזה חריג שנחתם עם אחד הספקים, פעם אחרת הוא מספר על נסיונו שלו כספק של שופרסל. אגמון-גונן עצמה תגיד לאחר זמן מה: "כל התשובות שלו היו: א) אני לא זוכר. ב) באופן כללי זה כך וכך". אבל משום מה, אגמון-גונן נותנת לו לדבר בלי הפסקה, גם כאשר הדברים נשמעים כמו פרסומת לשופרסל, ואינה קוטעת אותו בשמה של אותה יעילות שהפגינה בחלקו הראשון של הדיון. אבל כאשר בא-כוחה של בוטנת מאריך בשאלה, אגמון-גונן נוזפת בו: "אתה רוצה שהוא יענה או אתה רוצה לנאום?"

לאורך כל הדיון, עוקבת אגמון-גונן בקפידה אחרי ההקלדה, מה שמותיר לה מעט מאוד זמן להביט בעדים כדי להתרשם מהם. כאשר מוזכרים מסמכים וקטעים מהפרוטוקולים של ישיבות קודמות, היא מוצאת אותם מיד ועוקבת מתוכם. אגמון-גונן גם שמה לב לכל מילה ולכל הדקויות. למשל: עורך הדין של בוטנת אומר, שכאשר הגיעו בעלי החברה, אילן ואולגה חממה, לפגישה עם אנשי שופרסל, ההסכם עימם כבר היה חתום. אגמון-גונן מכתיבה לפרוטוקול: "לטענתם כבר היה חתום".

עדותו של פרץ מספקת גם רגע נדיר של חיוך מצידה של אגמון-גונן. פרץ מסביר את חלוקת האחריות בתחום המותג הפרטי ומביא כדוגמה את מנהל קטגוריית השוקולד. אחר מעורכי דינה של שופרסל שואל, חצי-בלחש, האם מנהלי הקטגוריה גם טועמים את השוקולד. אגמון-גונן מסיימת להכתיב את מה שלא הספיקה הקלדנית לרשום ומחייכת: התשובה היא כן, הם טועמים".

השורה התחתונה:
הרצון לקדם את הדיון מביא את אגמון-גונן להקפיד על קוצו של יו"ד ולמנוע כיווני חקירה שלדעתה אינם רלוונטיים. זוהי התנהלות מובנת ואפילו נכונה, אם כי ניתן היה להשיג את אותה תוצאה גם באווירה נינוחה יותר. לנוכח זאת בולטת מאוד העובדה, שהיא איפשרה לפרץ להאריך מאוד בתשובות בלתי רלוונטיות, מה שיצר במבט מהצד הרגשה לא-נוחה.

יעילות: 8.

מזג שיפוטי: 6.

תאריך:  21/12/2011   |   עודכן:  21/12/2011
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בג"צ קציר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היעילות הסלקטיבית של אגמון-גונן
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עו"ד, ת"א
21/12/11 11:41
2
עובדה
21/12/11 12:48
 
התמים בע''מ
22/12/11 07:50
 
שולה-2
22/12/11 09:52
3
יצחק שלומוביץ
21/12/11 13:49
 
א ט
22/12/11 18:04
4
דוד ירבעם
21/12/11 14:15
5
aviku
21/12/11 14:19
6
מנריק
21/12/11 15:17
7
יצחק שלומוביץ
21/12/11 15:23
8
עוד עו"ד
21/12/11 15:34
 
שופט כדורגל
21/12/11 19:40
 
נביא
23/12/11 09:31
 
ענת הידענית
22/12/11 09:40
9
ישמעאל
21/12/11 16:27
10
מזג שיפוטי?
21/12/11 17:49
11
סובול עידן
21/12/11 21:17
12
הניה
21/12/11 21:42
 
ביבת המע'...
22/12/11 18:48
13
משל האטב
21/12/11 21:51
14
משפטן זוטר
22/12/11 08:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על גבעת-טרשים שבמושב שילת, בנוף-קדומים עוצר-נשימה, ממוקם כפר חשמונאי, המהווה מוקד-עליה לרגל להמוני מבקרים בימי החנוכה. מדי שנה, בעת הזאת, אני נמשך אל האתר הזה כבמטה-קסם, כשכל ההיסטוריה ההירואית של תקופת המכבים מתגוללת בו לנגד עיני. אחרי ככלות הכל, זהו המקום שבו החלה ראשית עצמאותו המחודשת של עם ישראל בארצו בתקופת בית שני. זהו גם הכפר היחידי, בן אלפיים השנים, ששוחזר במלואו על-ידי חושפו ומקימו, הגיאוגרף המחונן זוהר ברעם, הפורס עליו את חסותו מזה למעלה משלושה עשורים. נשקפים ממנו קברות המכבים ומודיעין העתיקה, כשבאופק מנצנצים אורות השפלה.
21/12/2011  |  ראובן לייב  |   כתבות
תפנית נוספת במשפט המתנהל בתביעת הדיבה בסך שלושה מיליון שקל שהגישו הורי החייל המנוח בני אברהם נגד רמי יצהר והאתר "עניין מרכזי", בטענה שיצהר הפיץ שמועה כאילו בנם וחבריו ליחידה נפלו בשבי שעה שעסקו בסחר בסמים.
21/12/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
השבוע נגיד מזל טוב למזל החודש - מזל גדי.
20/12/2011  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
מוזר ככל שזה נשמע, בארה"ב אישה שרצחה את בעלה, קיבלה בבית המשפט הקלה בסעיפי האישום, לאחר שהוכח כי סבלה מתסמונת קדם-וסתית בזמן ביצוע הרצח.
20/12/2011  |  ד"ר גיא גוטמן  |   כתבות
השופטת: ענת ברון, בית המשפט המחוזי בתל אביב
20/12/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   הוועדה לבחירת שופטים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
נדחתה ישיבת הוועדה למינוי דיינים  /  איתמר לוין
שופטי העליון בניגוד עניינים בבחירת הנשיא   /  איתמר לוין
מועמד לשיפוט שיקר לוועדה לבחירת שופטים  /  איתמר לוין
אסור שייכנס  /  יהודה יפרח
הכיסא המזרחי  /  צור ארליך
הוועדה למינוי שופטים כבזאר טורקי  /  עו"ד אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il