|   15:07:40
  אסף גבור  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הג'יהאד נעשה יותר נוח

יום לאחר הבחירה בלונדון לאירוח אולימפיאדת 2012 טבחה אל-קאעידה במרכז העיר. האם באולימפיאדה עצמה, בעוד חצי שנה, זה יקרה שוב? בהחלט יכול להיות, סבורים גורמי הביטחון בלונדון, ההולכת ונעשית עיר איסלאמית בחסותה הסובלנית של הדמוקרטיה הבריטית
04/02/2012  |   אסף גבור   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
למוסלים בבריטניה אין בעיה להופיע בלבוש מסורתי [צילום: AP]

התרעות הולכות ונערמות
ככל שתאריך הפתיחה של המשחקים מתקרב, ההתרעות על פיגועים הולכות ונערמות על שולחנה של MI5, סוכנות הביון הבריטית. באזהרה שהעבירה הסוכנות לגורמי הממשל היא מציינת את האיומים המרכזיים לביטחון המשחקים האולימפיים

האולימפיאדה בלונדון תיפתח בעוד חצי שנה, ב-27 ביולי, וההכנות כמעט נשלמו. המתקנים האולימפיים והאצטדיונים החדישים שנבנו במיוחד למשחקים - האצטדיון האולימפי, מרכז ספורט מים, פארק רכיבה על אופניים, מרכז הוקי ועוד - עוברים ביקורת אחרונה. הכפר האולימפי שנבנה באזור תעשיה שומם בפרבר הלונדוני סטרטפורד, ובו 3,300 יחידות דיור למשלחות, כבר לובש מראה מלבב, ורכבת הכידון האולימפי המבטיחה הגעה אליו ממרכז העיר בתוך שבע דקות עורכת נסיעות מבחן ומצחצחת את הקרונות. הממלכה הבריטית נחושה להרשים את העולם במשחקים אולימפיים שלא יישכחו.

אלא שמעל המשחקים בלונדון מרחפות התרעות חמורות של חרב האיסלאם - איום שהוצב, ואפילו מומש, כבר ברגע לידתם. ב-6 ביולי 2005 התכנסו חברי הוועד האולימפי הבינלאומי בסינגפור כדי לבחור את העיר שתארח את המשחקים. מוסקבה, ניו-יורק ומדריד נשרו בזו אחר זו, פריז ולונדון נותרו במרוץ לאירוח האירוע הנחשק, וברוב של 4 קולות בלבד, 54 מול 50, זכתה לונדון בכבוד. יום למחרת, ב-7 ביולי, זכתה העיר גם בסדרת פיגועי טרור שמחקו את החיוך מעל פני תושביה.

ככל שתאריך הפתיחה של המשחקים מתקרב, ההתרעות על פיגועים הולכות ונערמות על שולחנה של MI5, סוכנות הביון הבריטית. באזהרה שהעבירה הסוכנות לגורמי הממשל היא מציינת את האיומים המרכזיים לביטחון המשחקים האולימפיים. בין האיומים גם פעולת יחיד דוגמת זו של אנדרס ברוויק, הטרוריסט הנורווגי שרצח 77 אנשים, אבל האיום המרכזי נותר האיום האיסלאמי. בסוכנות מציינים כי למרות חיסולו של מנהיג אל-קאעידה אוסאמה בן-לאדן, ואולי דווקא בגללו, פעילי הארגון ינסו להוכיח לעולם כולו שהארגון עדיין חי קיים ובועט ושמוקדם לפטור את האיש ב"אללה ירחמו".

התגובות העממיות לפרסום האזהרות בוודאי אינן מעודדות את מארגני המשחקים. "בהצלחה למי שיהיה טיפש מספיק כדי ללכת לאצטדיונים. אני חושב שמוטב יהיה להישאר בבית", כתב למשל האזרח ג'ון וולשר בדף הפייסבוק שלו. חברו הסכים עמו וכתב, "בטלוויזיה נראה טוב יותר את האירועים, וגם נישאר בחיים".

איומים בלי כחל ושרק

התאסלמות שתופסת תאוצה
מטיפים אסלאמיים באוניברסיטאות מציגים באנגלית משובחת טענות מנומקות, ומעודדים המונים להצטרף לאיסלאם. תופעת ההתאסלמות בקרב בני הנוער הולכת ותופסת תאוצה. השכנוע התמים מקבל תפנית שונה כאשר רואים תמונות מהפגנות של פעילי איסלאם המתרחשות ברחבי לונדון

האיום האיסלאמי הפנימי הפך במערב אירופה, ובבריטניה בפרט, מחזון בלהות שאסור לדבר עליו לחלק מהחיים. רוב המהגרים המוסלמים – ובלונדון בלבד יש 2 מיליון כאלה – משתלבים בחברה וחיים חיי שגרה, אך זרם גובר והולך של פעילים איסלאמיים שם לו למטרה לאסלם את אירופה. חלקם בעזרת טרור, רובם בדרכים הקלות יותר שמאפשרת להם התרבות הדמוקרטית-פלורליסטית של אירופה.

מרכזי חופש הביטוי והחשיבה, האוניברסיטאות, הפכו לכוח המניע האמיתי של התנועות האיסלאמיות. בוויכוחים המתקיימים בהן אפשר לשמוע דוברים איסלאמיסטים מבהירים בלי כחל ושרק את תוכניותיהם. "האיסלאם אינו דת של שלום. אם אתם הבריטים רוצים להמשיך לחיות, לגדל משפחה, ללכת לפאבים ולכדורגל, אסור לכם להילחם במוסלמים. רק ככה תינצלו", הזהיר למשל עומר ברוקס, יליד ג'מייקה, מנהיג התנועה האיסלאמית אל-ע'רבה (הזָרים) שהוצאה מחוץ לחוק. "אנחנו שותים את הדם של אויבינו. אנחנו יכולים להילחם בהם בכל מקום. זהו האיסלאם וזהו הג'יהאד. מוחמד אומר, אני צוחק כשאני הורג. אז כל אחד שמתייצב נגד המוסלמים ימצא מולו את דגל הג'יהאד".

מטיפים איסלאמיים באוניברסיטאות מציגים באנגלית משובחת טענות מנומקות, ומעודדים המונים להצטרף לאיסלאם. תופעת ההתאסלמות בקרב בני הנוער הולכת ותופסת תאוצה. השכנוע התמים מקבל תפנית שונה כאשר רואים תמונות מהפגנות של פעילי איסלאם המתרחשות ברחבי לונדון. "יום יבוא ונכבוש את בריטניה, המוג'אהדין בדרך", צעקו המפגינים באחת מהן. עטויי כאפיות אדומות מניפים המפגינים שלטים ובהם סיסמאות כגון "אירופה היא הסרטן, האיסלאם הוא הפתרון", "האיסלאם ישתלט על העולם", "חופש, לך לעזאזל", או "אירופה, למדי לקח מאירועי תשעה בספטמבר". אישה עטופת בורקה שחורה נראית אוחזת שלט הקורא לאזרחי אירופה "היו מוכנים לשואה האמיתית".


שליטי הקמפוס

לשם האיזון
האוניברסיטאות מצדן יוצאות מגדרן כדי לרצות את ארגוני הסטודנטים האיסלאמיים. סטודנטים יהודים בלונדון מספרים כי כמעט כל התאגדות שהם מארגנים צריכה לקבל אישור מההנהלה, וזו מיידעת את הארגונים האיסלאמיים

כשמוסלמים יכולים להציג את עצמם כקורבנות – כלומר, כצודקים האולטימטיביים בתרבות האירופית הליברלית – הסחיטה נעשית קלה. בפרט באוניברסיטאות. כך אירע למשל ב-2010, כאשר שני סטודנטים מוסלמים מאוניברסיטת סיטי בלונדון הוכו בידי קבוצת אסיאתים חמושים במוטות ברזל, לבֵנים וחפצים חדים. הקהילה המוסלמית יצאה לרחובות ודרשה מהמשטרה לפעול בחומרה נגד התופעה. מנהל הקמפוס הורה נוכח הסכנה שנמצאים בה הסטודנטים המוסלמים להעביר את בתי התפילה הקבועים, שהיו בחדרים מבודדים, לחדרים מרכזיים יותר ומאובטחים יותר הסמוכים לחדרי התפילה הנוצריים. הסטודנטים המוסלמים סירבו לעבור, ובמחאה על סגירת בתי התפילה, התחילו להתפלל מדי יום ברחבה המרכזית של הקמפוס לעיני הסטודנטים האחרים.

מארגני התפילה ההמונית התעקשו כי לא מדובר במחאה, אלא בתגובה טבעית לפגיעה מצד הנהלת הקמפוס. "עם כל הכבוד לנהלים, כמוסלמי אני יכול להתפלל רק במקום שאללה בוחר. איני יכול להתפלל בשכנות לתפילות הנוצריות, מדובר פה בפגיעה הומניטרית", הסביר סלאח פאתל, נשיא התא המוסלמי באוניברסיטה. ג'ון טיבל, מנהל שירותי הסטודנטים באוניברסיטה, ניסה לתרץ: "למען ביטחונם של הסטודנטים חשבנו על פתרון זמני להעברת חדרי התפילה. אמרנו ונאמר זאת שוב: זה רק פתרון זמני. אין לנו שום דבר נגד סטודנטים מוסלמים".

וואסף שייח, סטודנט לאדריכלות ואחד הנפגעים בתקרית, לא מפנה טענות לאוניברסיטה, וגם לא לגורמי הביטחון הבריטיים, אלא מאשים את התקשורת ואת הממשלה בעידוד מקרי אלימות כאלה באמצעות יצירת פחד ואסלאמופוביה בציבור הבריטי. "אסור להתייחס לתקרית הזאת כתקרית בודדת. מאז 9.11 אנחנו סובלים מתדמית שהמוסלמים כולם טרוריסטים שכל מה שהם רוצים הוא למצוא מטרה להתפוצץ עליה. התדמית הזאת פוגעת גם בחופש הדת שלנו, כאשר נשותינו ואחיותינו מפחדות להתכסות כפי שהאיסלאם מחייב אותן בגלל החשש שאנשים יזהו אותן כמוסלמיות ויפגעו בהן".

והאוניברסיטאות מצדן יוצאות מגדרן כדי לרצות את ארגוני הסטודנטים האיסלאמיים. סטודנטים יהודים בלונדון מספרים כי כמעט כל התאגדות שהם מארגנים צריכה לקבל אישור מההנהלה, וזו מיידעת את הארגונים האיסלאמיים. "יוצא שבכל פעם שיש דוכן הסברה לישראל, או בנושא יהודי, יש לצדו דוכן של הארגונים שמגנים את ישראל וקוראים למנהיגיה רוצחים, ובו דגלי פלשתין. תמיד יש להם תלונות, ותמיד הכול סובב סביבם".

הנוער מתאסלם

ד"ר דוד אלטמן:
"ארגונים אסלאמיים בבריטניה יוצאים למסעות לגמילת הציבור מההתמכרות לטלוויזיה ולאקטואליה, ומציעים להנמיך את הכנסות הפרסום מחדשות – ובכך גורמים לייבוש כלכלי של התקשורת הבריטית, ומאפשרים השתלטות של הערוצים האסלאמיים הממומנים בכספי מדינות המפרץ"

האימאם מועין איסלאם א-דין שחי בלונדון מספר על מציאות כמעט אידיאלית של המוסלמים בבריטניה, כמו במקומות נוספים באירופה. "אני כבר דור שני בבריטניה", אומר א-דין, "נולדתי בלונדון, למדתי בבתי ספר של הקהילה המוסלמית, למדתי קוראן, השתלמתי והפכתי לאימאם. אני מוסר דרשות בכמה מסגדים ומנחה אנשים מהקהילה במגוון שאלות שעולות על הפרק. אין ספק שישנה התפתחות חיובית מבחינתנו והמוסלמים נהנים פה מחיים טובים. יש לנו קשר טוב עם גורמי הממשל, שבאופן כללי תומכים בנו מעל ומעבר, ועוזרים לנו לחיות את חיינו באופן המיוחד לנו, בין השאר באמצעות שינוי סעיפים בחוק. למוסלמים בבריטניה אין בעיה להופיע בציבור בלבוש המוסלמי המסורתי, של נשים וגם של גברים. אני מכיר הרבה אנשים שעובדים בחברות בכירות בבריטניה, וכולם בחברה יודעים שהם מוסלמים מאמינים. הם מגדלים זקנים והולכים בלבוש מוסלמי מיוחד ללא כל בעיה וללא כל התנגדות". לדברי א-דין ישנם מסגדים רבים בלונדון, ואנשים באים וממלאים אותם כל הזמן. "אנחנו מרגישים נפלא פה, וגם מצליחים מדי פעם להשפיע על הנוער הבריטי. האמונה מושכת את הצעירים והצעירות למסגדים, לשיעורי קוראן, ובסופו של דבר מושכת אותם לקבל על עצמם את דת האיסלאם. הנוער היום צמא למשהו ערכי יותר, נמאס לו לחיות חיים חסרי כל מטרה והם מוצאים את היופי שבדתנו".

השתלטות האיסלאם על אירופה בכלל ועל לונדון בפרט אטית אך עקבית. ד"ר דוד אלטמן, סגן בכיר לנשיא המכללה האקדמית נתניה, הבחין בה עוד בשלהי שנות ה-70, כשהיה מגיע ללונדון באופן סדיר להרצות באוניברסיטאות בעיר. "נהגתי להתארח במלון דירות ברחוב אדג'וור, המתחבר לרחוב אוקספורד. זה היה הרחוב האנגלי ביותר שקיים, בסופו עמד מלון קמברלנד המכובד. הייתי מגיע ללונדון אחת לשבועיים, ובכל ביקור הייתי מופתע מחדש מההשתנות של הרחוב. יותר ויותר מהגרים מוסלמים הגיעו אליו, בהתחלה כולם בחליפות, ואחר כך כאלה שכלל לא ניסו להשתלב. הם השתלטו על הבתים מסביב ועל כל בתי המלון הזולים, ולאט לאט הפך הרחוב לרחוב דו לאומי. היום רחוב אדג'וור מזכיר את רמאללה, וגרוע ממנה. הערבים התחילו להסתכל עלינו בזלזול, כאילו תוהים מה אנחנו עושים שם בכלל".

אלטמן מספר שבשנת 1975, בכנס בין-דתי בלונדון לרגל מלאת 25 שנה לאוניברסיטת בר-אילן, דיבר על האנטישמיות המתעוררת בבריטניה, "והתגובה של מרבית היושבים הייתה הרמת גבה. כולם שאלו אותי בתמיהה, באנגליה תהיה אנטישמיות? באנגליה יהיו מוסלמים אנטי-ישראלים? היום אנחנו יודעים כבר את המציאות, אבל אין ספק שהמהלך הגדול והמשמעותי עוד לפנינו, והוא מתרחש באמצעות השימוש בתקשורת הלוויינית הערבית ובערוצי התקשורת הערביים שמשדרים גם באנגלית בריטית אוקספורדית, ובראשם אל-ג'זירה.

"ארגונים איסלאמיים פועלים היום בצורה מתוחכמת להגברת השפעתם של הערוצים הללו. הם מציגים את התקשורת ואת ערוצי החדשות כגורם להתמכרות שצריך להילחם בו ממש כמו סמים והשמנת יתר; ואז, כביכול כדי לקדם את הגמילה של האזרחים מצריכת אקטואליה, הם מציעים להנמיך את הכנסות הפרסום מחדשות, ובכך גורמים לייבוש כלכלי של התקשורת המקומית. מנגד, התקשורת הלוויינית הממומנת ע"י ארצות ערביות נהנית מתקציבים גדולים – וכך משתלטת על המרקעים".

השנה פרסם אלטמן רומן באנגלית ושמו 'אחרי שש שנים', המנסה להמחיש את שיטת ההשתלטות האיסלאמית המנצלת את ערכיה הליברליים של הסביבה. סטודנטים מוסלמים מצליחים להוביל בו מהלך של הטלת איסור על צלצול פעמוני כנסיות בערים, מטעמי הפחתת רעש, ואז דורשים היתר להשמעת מואזינים מטעמי חופש דת. "זאת אולי נשמעת מציאות מופרכת, אבל המגמה בשטח מובילה אליה. הספר מבקש בעצם למשוך בחוטים של פעמוני הכנסייה שהושתקו לטובת המואזין, כדי לעורר את הבריטים לפעול".

ויש בהם שאכן פועלים – ולא בהכרח בהתאם למסורת האנדרסטייטמנט הבריטית. פעילי מפלגות הימין מקיימים הפגנות, אלימות לעתים, במחאה על הפיכת בריטניה למוסלמית ונגד אזלת ידה של הממשלה, לדעתם, במיגור התופעה. מלחמת הימין באיסלאמיזם הולידה מציאות משונה משהו, שבה אפשר לראות במגרשי הכדורגל ומחוץ לפאבים בלונדון חוליגנים גלוחי ראש, בעלי עגילים בכל מקום אפשרי, שעל זרועותיהם קעקוע של מגן דוד – על תקן האנטי-תזה בעל-כורחה לאיסלאמיזם. בפיהם צעקות אנטי-איסלאמיות, בידם האחת כוס הבירה הנצחית, שעל רבים מהם כבר הותירה חותם בדמות כרס, ובידם השנייה הם מנופפים בגאווה בדגל ישראל.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  04/02/2012   |   עודכן:  04/02/2012
אסף גבור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפטון צולל היום למזל דגים, וישחה באוקיינוס הזה 14 שנים. המעבר הזה ישפיע על החלומות שלנו ועל החזון האישי שיש לכל אחד בנוגע לחייו. בימים הבאים ההשראה תהיה גבוהה, אולי כדאי לכם להביט פנימה, כיוון שבימים אלה, ובעיקר בין התאריכים 15.2-7.2 תמצאו תשובות לנושאים המעסיקים אתכם, בעיקר אם אתם יכולים להקשיב ללב ולבטן. אם לא, כדאי לפנות לאלה המתמחים בתחומים לא קונבנציונליים, אם זה ברפואה אלטרנטיבית, טיפולים "אחרים", או לפנות לקבל עצה או תשובה מאנשים המתמחים בייעוץ אסטרולוגי, נומרולוגי או רוחני, כאלה שיש להם יכולת לראות ולהבין את מה שאדם מן השורה אינו יכול לראות.
03/02/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
עו"ד יואב פלאטו-שרון, 33, בנו של שמואל פ.ש. הידוע, נכנס השבוע לעסקת נדל"ן חדשה: חברת פלארו החזקות, בבעלותו (יחד עם גיל רופא ב-50%) תשווק מגדל בן 74 דירות להשכרה, שייבנה בחיפה על-ידי שני יזמים פרטיים. פלארו גם תהיה חברת הניהול של בניית המגדל. בראיון ל-News1 חושף יואב פלאטו-שרון לראשונה את פרטי הפרויקט והעסקה.
03/02/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
פורום תקנה ספג באחרונה ביקורת נוקבת שמתח הרב אוריאל לביא, מגדולי הדיינים של הציונות הדתית המכהן כאב בית הדין טבריה-צפת, ומי שהוזכר כמועמד לבית הדין הגדול. לביא תקף את הסמכות של הפורום בכנס המחלקה למשפט עברי במשרד המשפטים שעסק בדיני לשון הרע. הרב לביא הסביר שיש תחומים שאי-אפשר להפריט ויש להותירם בסמכות ובאחריות ממלכתית, וכמו שלא יעלה על הדעת להפריט את הצבא או את המשטרה כך גם את מערכת השפיטה הפלילית אין להפריט.
03/02/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
משה סלומון, מנהל עמותת 'הנני' המפעילה גרעינים קהילתיים של יוצאי אתיופיה, לא התלהב מההפגנה של בני העדה שהתקיימה בקריית-מלאכי בשבוע שעבר. הוא כמובן לא מקל ראש בתופעה המכוערת שחשף ערוץ 2, של תושבים בעיר שחתמו על חוזה שלא להשכיר או למכור דירות לאתיופים, אבל הוא חושב שהפגנה באשר היא הפגנה מבטאת חולשה ומסכנוּת, ועדיף לפעול בדרך אחרת. "הכי קל להשתלח, אבל אם אנחנו חזקים, הדרך צריכה להיות שונה. הפגנה משדרת מסר שאין לי דרך לטפל בסוגיה, ולכן אני מפגין".
03/02/2012  |  אלישיב רייכנר  |   כתבות
"מדהים להיזכר איך פעם תלמיד שהייתה לו לקות למידה היה מתבייש וחושש שזה יוודע לחברים", אומרת יועצת בתיכון. "היום אני נכנסת לכיתה, והתלמידים קמים וצועקים שיש להם לקות למידה ודורשים לקבל את ההקלות שמגיעות להם".
03/02/2012  |  אורית רוזנבך  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il