|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הכל שווים בפני החוק - גם שרה נתניהו

הנזק שגרמה שרה נתניהו, שלא להתייצב לחקירה במשטרת ישראל, כאחת מאזרחיות המדינה, הינו נזק בלתי הפיך לדמוקרטיה הישראלית, בה הכל שווים בפני החוק ומעיב על התנהלותו היומיומית והשוטפת של בעלה, בנימין נתניהו, בתפקידו כראש ממשלת ישראל
31/12/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
שרה נתניהו. ניסיון להתחמק מחקירה משטרתית [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]

ניסיונה הנואל, בכל הכבוד הראוי, של אשת ראש הממשלה המכהן, שרה נתניהו, להימנע מלהגיע לחקירת משטרה בעניין חשדות שהועלו נגדה בעבירות שביצעה, לכאורה, על חוק שירות הציבור (מתנות), תש"ם-1979 ותקנותיו ואולי גם בגין חשדות לעבירות אחרות שביצעה היא, לכאורה, שהועלו נגדה, כמו-גם דחיית בקשתה שלא להיחקר, בעניין זה - שהועברה ליועץ המשפטי לממשלה, באמצעות פרקליטה, עו"ד יעקב וינרוט ודחיית בקשה זו, על הסף - מראים, מוכיחים ומצביעים על כך, כי הגב' נתניהו לא הפנימה עדיין (חרף 10 שנות כהונתו המתמשכת של בעלה כראש ממשלה מכהן בישראל), מעמדה כאשת ראש הממשלה.

ייתכן כי טועים אנו והיא, הפנימה אף הפנימה, מעמדה זה, באופן תמוה, לפיו חושבת היא, כי בשל היותה אשת ראש ממשלה, מגיעות לה זכויות יתר. לא ניתן להסביר פנייתה של שרה נתניהו באמצעות פרקליטה, ליועץ המשפטי לממשלה, להימנע מחקירה משטרתית בעניינה, בשל החשדות שהועלו נגדה, אלא כניסיון נואל, להתחמק - באופן בלתי מכובד, בכל הכבוד הראוי - מחקירה משטרתית.

אם כך הם פני הדברים והגב' שרה נתניהו חושבת, כי יש לה מעמד רם ונישא, ממעמדם של שאר אזרחי המדינה, בשל היותה אשת ראש הממשלה, הרי טעות מוחלטת בידה. בהתאם לחוקי הבחירות הקיימים בישראל, הרי מורכבת הממשלה בידי מפלגות הכוללות חברי כנסת שנבחרו בבחירות הכלליות לכנסת, כאשר בדרך כלל, ראש המפלגה הגדולה, הוא הוא הנבחר המכהן במשרת ראש ממשלה, אם כי קיימים חריגים, גם להתנהלות עובדתית זו. בכל הכבוד הראוי, בשום מקום בחוקיה של מדינת ישראל, לא נקבע מעמד מיוחד לאשת ראש הממשלה ו"תפקיד" כזה אינו נכלל בשום סעיף חוק מחוקיה של מדינת ישראל. החוקים העוסקים בהתנהלותה של ממשלת ישראל, עוסקים בהתנהלותו של ראש הממשלה, העומד בראש הממשלה ואין בהם כל אזכור וגם/או כל רמז למעמדה וגם/או לקיומה של אשת ראש הממשלה, בכל הכבוד הראוי.

ככל שהדבר נכון, מבחינה משפטית גרידא, הרי אשת ראש הממשלה אינה קיימת, לחלוטין, מהפן המשפטי. האם יעלה על הדעת, כי ראש ממשלה, שהינו רווק, גרוש וגם/או אלמן, יימנע ממנו תפקיד ראש הממשלה, בשל היותו בלתי נשוי? ברור לכל, ששאלת מעמדו של ראש הממשלה וכשירותו לתפקידו, אינה נגזרת ממעמדו האישי וגם/או אינה נגזרת ממעמדו המשפחתי, אלא מדרישות אחרות, הקבועות בחוק יסוד: הממשלה ופזורות אף בחוקים נוספים.

למרות שהחוק אינו מגדיר מעמדה של אשת ראש הממשלה, הרי קיימים כללי פרוטוקול - בלתי כתוב, בעליל, אם כי מחייב מאוד - באשר למעמדה של ראש הממשלה. אשת ראש הממשלה מלווה, דרך כלל, בעלה לסיורים ממלכתיים, בארץ וגם/או בחו"ל, אם כי היא אינה מחויבת לעשות כן. נשיא מדינת ישראל הקודם, שמעון פרס, לא היה מלווה, כלל וכלל, באשתו, בנסיעותיו הממלכתיות לחו"ל וגם/או בהופעותיו הפומביות, בארץ.

הבוקר, אמורה שרה נתניהו להיחקר ביחידה להב המשטרתית, בגין חשדות המיוחסים לה, באשר לעבירות שביצעה היא, לכאורה, על חוק שירות הציבור (מתנות), תש"ם-1979 וגם/או אולי - בגין עבירות נוספות המיוחסות לה, לכאורה, אם בכלל, על חוקים אחרים. מעמדה של שרה נתניהו, במסגרת חקירתה זו במשטרה, הוא כמעמדו של כל אזרח אחר ואין כל מקום וכל סיבה להקל עימה, בכל הכבוד הראוי, בחקירתה המשטרתית, כפי שאין מקלים - בחקירה זו - עם נחקרים אחרים, שאינם בני משפחתה של בעלי תפקידים ממלכתיים, יהא מעמדם מורם, ככל שיהא.

היועץ המשפטי לממשלה, בהחלטתו לדחות פנייתה של שרה נתניהו, שהועברה אליו באמצעות פרקליטה, שלא להיחקר - בגין החשדות המיוחסים לה, בשל עבירות, לכאורה, שביצעה היא - במשטרת ישראל, מהווה אות כבוד לדמוקרטיה הישראלית ומבצרת, באופן מוחלט, עקרון שיווין הכל בפני החוק. אין כל סיבה, היום ולא תהיה כל סיבה, בעתיד, להפלות בעלי תפקידים ממלכתיים ובייחוד בני משפחותיהם, שמעולם לא עמדו לבחירת הציבור, בכל הקשור לנקיטת הליכים משפטיים צפויים נגדם.

חבל שלא היה מי שייעץ לגב' שרה נתניהו, ייעוץ ציבורי וחברתי - להבדילו מייעוץ משפטי גרידא - קודם שפנתה היא בבקשתה ליועץ המשפטי לממשלה, שלא להיחקר בידי משטרת ישראל, בגין החשדות המיוחסים לה, בשל עבירות שביצעה היא, לכאורה. לא הכל מתמצה, בכל הכבוד הראוי, בייעוץ משפטי גרידא, כאשר הנראות חשובה - לעיתים רבות יותר מן הייעוץ המשפטי. הדברים מכוונים לכך, כי גם לו הייתה אפשרות, קלושה שבקלושות, לחלץ שרה נתניהו מחובת התייצבותה במשטרת ישראל, לצורך חקירתה בגין חשדות לביצוע עבירה וגם/או עבירות פליליות, לכאורה, שבוצעו על-ידה, לא תמיד ראוי ונכון הוא, לעשות שימוש באפשרות זו.

השימוש בזכויות מועדפות שמקנה החוק לבעלי תפקידים ובעלי שררה - זכויות שאינן מוקנות בחוק, במקרה דנן לשרה נתניהו - לא תמיד נכון הוא ולא תמיד ראוי הוא. לעיתים ראוי שבעלי תפקידים ובעלי שררה הנהנים מזכויות מועדפות, מכוח הוראות חוק, יוותרו על זכויותיהם המועדפות הללו וישתוו למעמדם של שאר האזרחים, בכך שיוותרו הם על זכויות מועדפות ועודפות אלה.

מבחנה של הדמוקרטיה מתמצה בכך, שהכל שווים בפני החוק ובמיוחד שווים בפני החוק, גם אלה שיש להם זכויות עודפות ומועדפות, הקבועות ומושרשות בחוק. אם הדברים נכונים וישימים, לגבי מי שהינם בעלי זכויות עודפות ומועדפות מכוח חוק, על אחת כמה וכמה שדברים אלה נכונים וישימים לגבי מי שאין להם זכויות עודפות ומועדפות מכוח חוק, דוגמת בני משפחתם של בעלי שררה בתפקידים אלה.

הנזק שגרמה שרה נתניהו, בניסיונה הנואל, בכל הכבוד הראוי, שלא להתייצב לחקירה במשטרת ישראל, כאחת מאזרחיות המדינה, הינו נזק בלתי הפיך לדמוקרטיה הישראלית, בה הכל שווים בפני החוק ומעיב על התנהלותו היומיומית והשוטפת של בעלה, בנימין נתניהו, בתפקידו כראש ממשלת ישראל. במדינה בה נלחמים, בתי המשפט, מעשה של יום יום ומעשה של שעה בשעה, בשחיתויות ובנפוטיזם, המשולב בהפרת חוק, לכאורה, מוטב היה לו, לו הייתה שרה נתניהו מבקשת להימנע מחקירתה במשטרת ישראל. גם אם אין דבקה עשייה פלילית במעשיה וגם/או במחדליה, לכאורה, אלה הנטענים של שרה נתניהו, הרי הרושם שיצרה היא, כי היא מנסה להתחמק מחקירה משטרתית, מכוח היותה אשת ראש ממשלה.

טוב הדבר וראוי הוא - מבחינת הדמוקרטיה הישראלית, מבחינת עקרון שלטון החוק, כמו-גם מבחינת שוויון הכל, בפני החוק - שהבוקר נחקרת שרה נתניהו, במשטרת ישראל, ככל אזרח ואזרחית במדינת ישראל. טוב הדבר וראוי הוא, כי היועץ המשפטי לממשלה, סילק מעל פניו, בקשתה של שרה נתניהו, שלא להיחקר במשטרת ישראל, תוך שלא נדרש לסוגיה זו, זמן מיותר ושלא לצורך. כולנו תקווה, כי שרה נתניהו, תפנים הלקח הנובע בהתנהגותה הנואלת הזו, בכל הכבוד הראוי. עם זאת מאחלים אנו לה - מפאת כבודה היא ומפאת כבודה של מדינת ישראל, גם יחד - כי יתברר, בתום החקירה המשטרתית, כי אין כל שחר וכי אין כל ממש בחשדות שהועלו נגדה, בגין ביצוע עבירות פליליות וגם/או בגין ביצוע עבירה פלילית, לכאורה, על-ידה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  31/12/2015   |   עודכן:  31/12/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכל שווים בפני החוק - גם שרה נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חוקוק
31/12/15 14:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים אלה שכעל שולחנו של בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, מונחת עתירה שמטרתה לפסול בחירתו של מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בידי ועדת גרוניס, מן הראוי להפנות שימת הלב לסמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה ובעיקר - לשאלת מגבלות כוחו של היועץ המשפטי לממשלה, בכל הקשור למילוי מטרות ומטלות תפקידו זה.
28/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הגיע הזמן להתייחס אל החשודים שנעצרו בחשד למעורבות ברצח משפחת דוובאשה בכפר דומא, כמו-גם לנאשמים במעורבות בהצתת כנסיית "הלחם והדגים", בטבחה שלחוף הכנרת, כמו-גם לחשודים שטרם נעצרו בקשר לפרשיות אלה, כאל טרוריסטיים, לכל דבר ועניין שהוא. כמות שנראים דברים - נכון לעכשיו - דומה כי עניין לנו בהתארגנות המזכירה התנהלותם של אנשי המחתרת היהודית שפעלה בקרבנו בשנות השמונים של המאה הקודמת. ובלשונו/בלשונם של מחבר/מחברי ספר קהלת: "מה-שהיה, הוא שיהיה, ומה-שנעשה, הוא שייעשה; ואין כל-חדש, תחת השמש".
27/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בעבודתה של ועדת גרוניס נפלו פגמים קשים המצדיקים ביטול החלטתה ודבק כתם במנדלבליט נוכח ממצאיו של היועמ"ש בעניינו ב"פרשת הרפז" פרשת זדורוב חשפה מחדש את דמותו של שי ניצן שנכנס לתפקידו עמוס תקוות ונתגלה כעסקן משפטי שבחש מאחורי הקלעים התיק של גב' נתניהו מונח על שולחנו של וינשטיין מזה כמה שבועות הוא נקט כדרכו בסחבת
25/12/2015  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
בראש ובראשונה קודם שקראתי פסק-דינו הארוך של בית משפט העליון, שניתן יום אתמול, בערעורו של רומן זדורוב - סברתי, כי אנתח פסק-דין זה, מבחינה משפטית, אבדוק ואבחן אותו, לפני ולפנים ואנסה לברר אם פגמים נפלו בו, אם לאו ואם סיכוי כל שהוא קיים שיצדיק היעתרות נשיאת בית המשפט העליון, לבקשת דיון נוסף בעניינו.
24/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
שנים, שנים הרבה, נמתחה ביקורת על כך כי בכל הקשור למעצרם של מי שנחשדו בביצוע עבירות פליליות, בתחומיה של מדינת ישראל, מתנהלים מעצרים מנהליים, על-פי תקנות שעת חרום מנדטוריות ולא באמצעות חקיקה מוסדרת, בפיקוחם של בתי-המשפט. מצב דברים אנומלי זה, שהחריג אותנו מלהשתייך למשפחת המדינות המתוקנות, שבהן החוק הינו במרבית המקרים חזות הכל, תוקן בימיה של ממשלת בגין הראשונה, כאשר תקנות שעת החרום המנדטוריות בוטלו ולראשונה - חוקק חוק מעצרים מנהליים, שהסדיר ביקורת ופיקוח על מעצרים מנהליים אלה, תוך זמן קצוב למעצר מנהלי ותוך הכפפתו לביקורת שיפוטית של בתי-משפט.
23/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il