|   15:07:40
דלג
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

פוליטיקה של תשעה-באב תשל"ט <br>

ביבי חרד מאוד לבל יצמח לצדו מנהיג אחר שיוכל אי-פעם להחליפו לאחרונה, משבקעה או זרחה האפשרות שמא אַחֵר ייקרא להרכיב ממשלה ולא ניתן יהא להביא עלינו בחירות זו הפעם השלישית, מיהר לקקנו [המועמד לשר!] דוד ביתן להחתים את 40 המועמדים בראש רשימת הליכוד לכנסת על הצהרה כי לא יתמכו באף מועמד אחר, שאינו ביבי, לראשות הממשלה
11/08/2019  |   יוסף אליעז   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
נתניהו. חרד [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

מנהיג ראוי
המפלגה הזו, שסיפקה לוחמים עַזִּים וקצינים בכירים ביותר לצה"ל, והקימה התנחלויות וישיבות הסדר, לא מצאה בתוכה מנהיג/ה ראוי/ה.

תעלולי הפוליטיקאים בישראל מביישים כל ספר מתח אחרי "חוות החיות" של אורוול. כבר חווינו את חוות הולילנד, את חוות שרון, את חוות גלנט ועתה חוֹוִים את חוות בלפור-קיסריה. גם בימים אלו נמשך השיסוי מכוון הבית ברחוב בלפור כנגד כל מי שאינו חסיד של ביבי וב"ב, כאילו לא סבל עמנו די משנאת חינם, עוד מימי קדם.

רק בישראל מפלגה דתית-חרד"לית יכולה להצהיר כי תתמוך בביבי בנאמנות ובכל מצב, וזה כאשר מדובר באדם שככל הידוע אכל טריפות, ובמי שהיה נשוי בארה"ב לגויה שהתגיירה בגיור שאינו מוכר על-ידי הרבנים-תומכיו בישראל.

המפד"ל, זו שבמשך דורות שלחה רק פעם אחת אישה לכנסת, מוסרת לפתע את בכורתה וראשותה לאשה חילונית [אמנם מוצלחת ביותר] שכבר נטשה אותם פעם ללא מנהיגות ובקריאה לפיצול עם שותפה קְטַן-הכיפה נפתלי בֶּנֶט במועד קריטי: חודש לפני הבחירות הקודמות... אכן מפלגה קִצְרַת-זכרון.

המפלגה הזו, שסיפקה לוחמים עַזִּים וקצינים בכירים ביותר לצה"ל, והקימה התנחלויות וישיבות הסדר, לא מצאה בתוכה מנהיג/ה ראוי/ה. אומנם תחילה נבחר הרב-טייס-קרב פרץ, אך זה הוכיח מיד שאינו מתאים להנהגה ובכל ראיון ונאום עילג סיבך את עצמו ואת מפלגתו יותר ויותר. הוא לא הבין שנכון לו "מילה בסלע, שתיקה בִּתְרֵי" וגם כי "'מנהיג' מָחֳרִישׁ לחכם יֵחָשֵׁב"...

אכן איילת שקד, שהייתה לְזָ'אן דָּארְק של הדתיים, הוכיחה גמישות נדירה, עלה בידה ליפול ממרום לשכת שרת-המשפטים לְבִּירָא [בור] עָמִיקְתָּא של כשלון לעבור את אחוז החסימה, אך מתנופת הנפילה העצומה העפילה, כמו ברכבת שֵׁדִים, לראש הפירמידה החרד"לית. מין שינוי מוזר של הכלל: "במקום שאין איש הֱיֵה... אישה". כל הכבוד.

עמיר פרץ הוכיח שוב אזלת-יד בשיקום מפלגתו. הוא חָבַר ללוי-אבקסיס, פליטת ימין שכשלה במעבר של "גשר" מעל אחוז החסימה, וטרק את שערי מפלגתו בפני רשימות שמאל אחרות. ניתן להבין את שיקולו האישי: הוא חשש מכל מחדירתו של אהוד ברק לרשימתו, אך אין זה מצדיק, מבחינת מפלגות השמאל, את דחיית ידה של מרצ, כך שזו נפלה ברשתו של ברק אף שהוא רק במקום העשירי ברשימה החדשה.

לוי אבקסיס זכתה לכתר של תקווה במקום עטרת הקוצים שחוותה. אולי אם תחדל לרקד בין מפלגות תצליח כמעט כאיילת שקד. מדובר בשתי נשים חכמות, ידעניות וכן, יפות תואר. אומנם יופי לא הפריע לאף אישה להתקדם בחיים, פרט אולי לאיילת שקד שדרכה לליכוד נחסמה, כנראה גם בשל יופיה...

ב"כחול-לבן" העניינים יגעים. המפלגה מתקשה לדבר בקול אחד. קולו של אשכנזי כמעט ואינו נשמע. לפיד מרתיע קְהַלִּים מסוימים ונאומיו טעוני הטעויות אינם תורמים רבות. אחרי שקראתי את דבריו של האלוף [מיל.] גיורא רום, מועמד המפלגה לתפקיד החשוב כל-כך [ואנו רואים עתה, עם גישת הנבחר החדש, מר מתניהו. עד כמה התפקיד חשוב כיום יותר מִאֵי-פעם]. כבר כתבתי בכאב-לב שדומה שמדגלה של מפלגת כחול לבן אזל הצבע כחול והיא מניפה כיום דגל שהוא דגל לבן בלבד.

למרבה הצער רא"ל גנץ אינו מגדולי הנואמים שקמו לישראל. אומנם כושר נאום אינו כה חשוב בחיי יום-יום, אך הוא חשוב מאוד ערב בחירות. הוא נוֹקָשׁ שוב ושוב בדבריו. היה זה מביך לשמוע מפיו שיבוש של פסוק כה ידוע: "אם בארזים נפלה שלכת [במקום "שלהבת"] מה יעשו [יגידו] אזובי-הקיר".

אגב, בצד השיבוש הלשוני נפלה באמירה זו גם טעות בידיעת הטבע: הָאֶרֶז, ממשפחת הַמָּחְטָנִּים [עצי-המחט], הוא עץ יָרוֹק-עַד ואינו מַשִּׁיר עליו [מחטיו, ביתר דיוק] בשלכת. בני גנץ הרי לחם בלבנון ארץ הארזים... אך אולי כמו באותו מְשַׁל יותם בתנ"ך "לא הלך על העצים". אפשר וכדאי לו לנואם הנכבד לְהֵעָזֵר בכותב נאומים מוכשר וידען?

בראש מפלגת כחול-לבן עומדים מנהיגים ראויים אך כרגע הם נראים חִוְורִים על-רקע הִשְׁתַּלְחוּיוֹתַיו ומעלליו של נתניהו [כמו היטפלותו חסרת השחר לטלפון של גנץ ודבריו המגונים על גנץ בתחומי הפסיכיאטריה] שמשתמש בכל הכלים והאמצעים הממלכתיים שבידו לתעמולת בחירות. ביבי מצטלם בביקור בצוללת ובישיבה בתא הטייס של מטוס קרב, נואם בהיותו מוקף לוחמים במדים ודומה שאף אינו קַץ בשימוש במסוקים צבאיים גם לתנועותיו בין סניפי ומרכזי מפלגתו. הוא מקפץ ממדינה למדינה במטוס מיוחד [עם מיטת שרה?] כדי להוכיח כישוריו ביצירת יחסי-חוץ עם מנהיגי תבל, ובראש וראשונה פגישות תמוהות, תכופות מדי ומיותרות עם טראמפ ופוטין. הציבור מתעלם מכשלים ומבזיונות שלו, החל משחרור מחבלים חיים מסוכנים והן מהחזרתם המיידית של גופות מחבלים שנהרגו בעימותים עם צה"ל, מִיֶּרִי מאות רקטות ואלפי בלוני תבערה וקונה שקט קָטוּעַ וחלקי בתשלומי עשרות מיליוני דולרים לחמ"ס אויבנו.

היי- ביבי

ביבי חרד מאוד לבל יצמח לצדו מנהיג אחר שיוכל אי-פעם להחליפו. לאחרונה, משבקעה או זרחה האפשרות שמא אַחֵר יִיקָּרֵא להרכיב ממשלה ולא ניתן יהא להביא עלינו בחירות זו הפעם השלישית, מיהר לַקְקַּנּוֹ [המועמד לשר!] דוד ביתן להחתים את 40 המועמדים בראש רשימת הליכוד לכנסת על הצהרה כי לא יתמכו באף מועמד אחר, שאינו ביבי, לראשות הממשלה. ביזיון כזה טרם נראה במקומותינו. בְּקֶרֶב כל המנהיגות בליכוד לא נמצא וְלוּ מועמד אמיץ אחד שיעז לסרב לחתום. אפשר ובאמת באה עת להכשיר מועמד אחר למנהיגות, כפי שביבי איים/הבטיח לפני שבועיים שיעשה.

אמנם, סירוב לחתום היה מביא כליה על סיכויי קידומו של סרבן כזה. אפילו גדעון סער שפעם העז למתוח שְׁבָב-ביקורת על ביבי כבר נכווה ברותחין. גם מנהיג לשעבר של מפלגה עצמאית שבה הנהיג גם הוא פולחן אישיות, כמו משה כחלון, חתם בלי לצייץ. אכן שולטת בנו צמרת רקובה של מפלגה שפעם הייתה גדולה לא רק במספר המצביעים.

ההחתמה [או ההכתמה] הזו היא עוד צעד לדיקטטורה. כבר היו דמוקרטיות שאזרחיהן לא האמינו שיתדרדרו לדיקטטורה.

לי, כניצול שואה וכמי שלמד את אירועי מלחמת העולם השנייה ואת התבהמותה של גרמניה, שפעם הייתה מדינת תרבות דמוקרטית, צרם הדבר במיוחד. עם כל מאות אלפי ההבדלים הזכיר הדבר את השבועה האישית של הצבא, הַוֶּרְמַאכְט, לצורר שהיה לקנצלר, לפי דרישתו, במקום שבועה למדינה.

היטלר ימ"ש הקים את פלנגות הָאֶס.אֵי. לאחר מכן יסד את האס.אס. [ממנו צמח הגסטאפו הרצחני], שהחל דרכו כמשמר ראש לצורר. הגנראלים של הצבא תוסכלו מצמיחתו המהירה והמועדפת של הָאֶס.אֵי שהווה מתחרה לצבא הסדיר.

היטלר התחבט מעט בין ריצוי מפקדי הצבא שבאמונם רצה, לבין הָאֶס.אֵי שמפקדו, רֶהְם, צבר כוח רב במפלגה ובציבור. לפיכך הורה לילה אחד ["ליל הסכינים הארוכות"] למרצחי הגסטאפו נאמניו לרצוח את כל הפיקוד הבכיר של הָאֶס.אֵי. הוורמאכט אכן זכה בבכורה אלא שאז הושבעו כל חיילי הוורמאכט לכל דרגותיהם בנאמנות אישית לפיהרר, במקום שבועה למדינה כפי שהיה נהוג לפני-כן וכיום. כמו-כן שובצו קציני אס.אס. וגסטאפו בכל יחידות הורמאכט ואכן הצבא שמר לו אמונים גם כאשר היה ברור שהוא ניגף בפני צבאות בנות-הברית. גם ניסיונות ההתנקשות בפיהרר, שכבר היה ברור שהוא מוליך בטירופו את גרמניה לאבדון, היו מעטים מאד, יחסית. ההבדלים כמובן עצומים לאין שיעור אך האסוציאציה עולה מֵעַצְמָהּ ומדאיגה. אגב - היחיד בצמרת שלא חתם הוא ביבי עצמו, המשוחרר מכל התחייבות...

הליכוד מתחיל להזכיר את מפלגתו של רפאל איתן [רפול] ז"ל, "צומת" הזכורה לרע. הבדיחה הגדירה אותה כ"מפלגת המיליון": בראש צועד אחד ואחריו ששה אפסים... [אחד מהם נתון עתה בכלא]. האם ביבי השתכלל ועתה צועדים אחריו לא ששה אלא ארבעים? לא, אל תזכירו לי את עלי-בבא וארבעים השודדים, די בסיפור הנפוץ על "בגדי המלך החדשים". המלך עירום וארבעים חתימות לא יכסו על ערוותו.

תאריך:  11/08/2019   |   עודכן:  11/08/2019
יוסף אליעז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פוליטיקה של תשעה-באב תשל"ט
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
תפקידו של הימין המאוחד ותכלית קיומו, וחבל שאיננו נקרא בפשטות "ימינה!", הם לשמש כתובת להצבעתם של חילוניים ודתיים הדוגלים בעיקרון המובלע בין עקרונות הימין המאוחד: "אנו הרשימה היחידה שמתנגדת להקמת מדינה פלשתינית ולנסיגה כלשהי משטחי ארץ ישראל המערבית ונפעל לפתח את ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל המערבית". על עיקרון זה יש להחתים את הח"כים של הליכוד, וכך לדעת מי מהם הוא באמת ימין.
11/08/2019  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
מערכת הבחירות בעיצומה. המהלומות בין המפלגות השונות כואבות, משלהבות, יצריות. האשמות המוטחות קשות ביותר. אלא שבמערכת הבחירות הזו אין שמים דגש על העיקר: לאן ישראל תצעד לאחר 17 בספטמבר? האם תהיה זו דרך שתבשר על תקווה, על ניסיונות לפתור את בעיותיה של ישראל הבוערות בדרך הגיונית, מושכלת, או שמא אנו נעמוד בפני הפיכתה של ישראל ליותר ויותר פונדמנטליסטית, קיצונית, המקדשת אדמה ולא בני אדם? זו הבחירה ואין בלתה. לא אסתיר זאת שהחלופה הראשונה אינה מושלמת, אינה מבטיחה מאה אחוזים של שקט מוחלט. יש בה יותר תקווה, יותר סיכויים להתמודדות החברה הישראלית עם בעיות הפנים שלה ולא המשך הדרך הארוכה והעקובה מדם. החלופה השנייה היא מדכאת, מבטיחה הבטחות משיחיות תוך הסתמכות על יותר ויותר כוח ופחות חשיבה מדינית. זו הדרך שתוביל להפיכתה של ישראל למדינה יותר ויותר דתית-קיצונית, ליותר ויותר מפולגת, למדינה שבה הרוב היהודי עלול להיעלם.
שורה של יוזמות חקיקה רבות חשיבות שמכין הדרג המקצועי במשרד המשפטי, תקועות בגלל הבחירות החוזרות ובשל הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כך ניתן להסיק מהדוח השנתי הראשון של מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד, המתפרסם היום (11.8.19).
11/08/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
ימין - מה הוא? מה מייחד אותו מן השמאל? היכן בדיוק עובר קו ההפרדה הפוליטי הזה, החוצה את העם זה למעלה מ-50 שנים? על השאלה הזאת חיפשנו תשובה ב-"עשרת העקרונות של הימין המאוחד " ("מסמך הנאמנות של שקד"), שהמפלגה הזאת החתימה עליהם את חברי רשימתה לכנסת. את התשובה מצאנו בסעיף 2. למסמך, האומר: "אנו הרשימה היחידה שמתנגדת להקמת מדינה פלשתינית ולנסיגה כלשהי משטחי ארץ ישראל נפעל לפתח את ההתיישבות בכל רחבי הארץ".
09/08/2019  |  אליקים העצני  |   מאמרים
ח"כ סתיו שפיר טענה כי סיפוח שטחי סי, שבשליטה ישראלית מלאה ביהודה ובשומרון, יביא לקריסת הרשות הפלשתינית.
09/08/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי  
חוו"ד: הליכוד יקבל עוד ח"כ  /  עידן יוסף
ביטן: אין לנו בעיה עם 'גנץ מוקטן'  /  איציק וולף
נתניהו יציע לגנץ להצטרף לממשלתו   /  עידן יוסף
ההר הוליד עכבר  /  אליהו קאופמן
התפוח לא נפל רחוק מן העץ  /  אפרים הלפרין
דילמת האסירים בפוליטיקה הישראלית   /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il