|   15:07:40
  אלון קוחלני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

קציני ציות חשופים לסיכונים בארה"ב

דוח שפרסמה לשכת עוה"ד של העיר ניו-יורק מעלה כי קציני הציות, הגם שפעלו בתום לב ואף כי תיקנו את הליקויים, חשופים לסיכון שתוטל עליהם אחריות אישית
07/11/2020  |   אלון קוחלני   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
משרד המשפטים האמריקני

   עו"ד אלון קוחלני
קריאה ב-SEC להסדיר את מקצוע קציני ציות

   עו"ד אלון קוחלני
קצין ציות על הכוונת

לשכת עורכי הדין של העיר ניו-יורק פרסמה השנה דוח המבקר את האכיפה המנהלית על קציני הציות. הדוח כלל ניתוח של פעולת אכיפה שנקטו רשות ניירות ערך (SEC), משרד המשפטים (DOJ), הרשות לרגולציה על המגזר הפיננסי (FINRA)והרשות לאיסור הלבנת הון (FinCEN).

הניתוח העלה כי החלטות והעיצומים שנקטו הרגולטורים עלולים לערער את קציני הציות ולפגוע באפקטיביות עבודתם, זאת לאור הגידול בפעילות האכיפה מחד והתמקדות הרגולטורים בהטלת אחריות אישית בגין כשלים בציות בד-בבד עם גידול בדרישות הרגולטוריות המטילות עוד ועוד חבויות על קציני הציות מאידך. מציאות זו חושפת את קציני הציות לסיכון מוגבר שתוטל עליהם חבות אישית.

אם כן מהן הן ההשלכות שהחלטות מנהליות הללו מקימות עבור קציני ציות? וכיצד הן יכולות לפגוע בעבודתם? תשובות לכך העלתה כאמור לשכת עוה"ד בעיר ניו-יורק בדוח שהיא פרסמה, להלן עיקרו:

קציני ציות חשופים לסיכון שתוטל עליהם אחריות אישית
בשנים האחרונות ננקטו פעולות אכיפה כנגד קציני ציות בתואנה כי הללו פעלו שלא בתום לב ובניגוד להנחיות ולצעדי חקירה, כדלקמן:

(1) כאשר קצין הציות נמצא מעורב בהתנהלות לא נכונה;
(2) כאשר קצין הציות נמצא עוסק במאמצים לחסום או להטעות את הרגולטור;
(3) כאשר קצין הציות כושל באופן טוטאלי בעבודתו ("כישלון סיטונאי" - wholesale failure).

במקרים כאלה ישקלו הרגולטורים האם להטיל אחריות אישית על קציני הציות. דוגמה לכך הוא המקרה של חברת Thaddeus North, בה ה SEC הטילה על קצין ציות עיצומים בין היתר על כישלון "ליישם בצורה משמעותית תוכניות ציות, מדיניות ונהלים", בהיקף הגדול יותר מ'כישלון סיטונאי' .

קציני הציות כפופים לדרישות הרגולציה המוגברות

גורם שני שחושף את קציני הציות לסיכון גבוה הוא הדרישות הגוברות של הרגולטורים המדינתיים והפדרליים מקציני הציות, המטילים עליהם יותר ויותר דרישות למתן דיווחים. דרישות אלה מגדילות מן הסתם את הסיכון שיוטל על קצין ציות אחריות אישית וכן מגדילות את הנטל על מערך הציות בחברות. דוגמה לכך הן הדרישות המוגברות ביחס לתוכניות נגד הלבנת הון במוסדות פיננסיים ותוכניות ציות בענף המטבעות הווירטואליים.

ג. קציני הציות מתמודדים עם מכשולים מבניים
סיבה שלישית לכך שקציני הציות עשויים להתמודד עם חשיפה מוגברת לסיכון רגולטורי היא שהיקף האחריות שלהם והצורך בהתמחות (ספציאליזציה) של פונקציית הציות עשויים להקים חסמים מבניים (סטרוקטורליים), הפוגעים, בין היתר, בנגישות קציני הציות למידע ולפגוע בכך ביכולתם לגלות ולמנוע התנהלות לא חוקית.

תפקיד זה כרוך במתח מבני הנובע מכך שבעוד שקציני הציות תלויים בפרנסתם במעסיקם, היקף חובות הדיווח הרגולטוריות מגדיל את הסיכוי שהללו יפגעו ברווחיות החברה בה הם עובדים, דבר המעמיד אותם בקונפליקט. ביטוי מחשי לכך הוא בכך שלעיתים מנהלים מונעים מקציני גישה למידע ולמשאבים
כדי להימנע מדיווח שלילי.

מעבר לכך, מנהלים עלולים להטיל על קציני הציות שהלם תפקידים נוספים העלולים ליצור לניגוד עניינים. או לחלופין, בהעדר מעמד ארגוני אפקטיבי, קציני הציות עשויים להיות חסרי יכול השפעה על תהליכי קבל החלטות בארגון, ואף שלא לקבל לידם סמכות לפקח על התהלכים העסקים בארגון.

מבנה הדיווח הפנימי של החברה עשוי גם הוא לפגוע ביכולתו של קצין ציות להתריע על טיפול לא נכון בהתנהלות לא נכונה. לדוגמה, כאשר קצין ציות אינו מדווח ישירות למנכ"ל או דירקטוריון, זמן התגובה עשוי להתעכב, והדיווח עשוי להיות לא אפקטיבי.

סיכום והתכנסות

המציאות העולה מניתוח החלטות מנהליות שהתקבלו בשנים האחרונות בארה"ב מצביעה לא רק על החשיבות שמייחסים רגולטורים לקציני ציות, אלא גם על קיומו של סיכון ההולך וגובר, בייחוד כאשר הם נראים כלא אפקטיביים בעבודתם, להטלת אחריות אישית עליהם (למעשיהם של מנהלים בארגון). זאת ועוד, לאור מעמדם כשומרי סף, הרגולטורים יטו לנקוט כלפיהם ביד קשה במידה בייחוד אם אלה ייראו כמנסים לפגוע בחקירה של גורם אכיפה.

מצבים מעין אלה אירעו גם כאשר קציני ציות טענו כי אין להם שום ידיעה על העובדות העומדות בבסיס ההפרה, או שהם ניסו - אם כי באופן לא מספק - לתקן את הליקויים. ויתרה מזאת, גם אם הוטמעו נהלים נאותים, עלולים קציני ציות להימצא נושאים באחריות אישית אם הרגולטורים יקבעו שהפרות התרחשו עקב כישלון לעקוב אחר התהליכים או לאכוף את הנהלים. במקרים כאלה הבחנה בין קצין ציות ששגה בתום לב ובין אותם מקרים בהם כישלונו לבצע מדיניות עלתה מעבר לרמת הרשלנות הפשוטה היא די קשה, והסיכון לכך גבוה במיוחד כיוון שבדיקות הללו (ע"י הרגולטור) נעשות בדיעבד.

לאור היקף הסיכונים המליצה לשכת עוה"ד של העיר ניו-יורק לאמץ את ההמלצות הבאות:

  • המלצה מס' 1 - על הרגולטורים להוציא הנחיה רשמית המציגה את השיקולים ואמות המידה שישמשו אותם בבואם לבחון תפקוד של קצין ציות ותפרט מהם הנסיבות העשויות להיות ראיות להטלת פעולות אכיפה נגד קצין ציות. הנחיה כזו תסיר את חוסר הבהירות הקיימת כיום לפיה התנהגות בתום לב של קצין ציות המביאה למרות זאת להטלת אחריות אישית.

  • המלצה מס' 2 - להקים מאגר מידע הכולל את כלל הדיווחים של רגולטורים, ובהם: התראות סיכון (risk alerts), פעולות אכיפה, הסכמי פשרה ודיווחים על ביקורות שהרגולטור עורך, כדי לספק מידע ולסייע בהכוונה ובהדרכת קציני ציות בעבודתם.

  • המלצה מס' 3 - ליצור מסגרת בלתי פורמלית לאינטראקציה בין קציני הציות ולרגולטורים, שתאפשר החלפת מידע ביחס לתקנות והוראות רגולציה על-מנת לצמצם את הפוטנציאל לטעויות בהבנתם ויישומן.

  • המלצה מס' 4 - הקמת קבוצת ייעוץ לקציני ציות לצורך קידום שיתוף פעולה בין הגורמים השונים בתחום הציות (הרגולטורים, קבוצות ייעוץ של נציגי מפתח מהרגולציה והאכיפה, נושאי משרה במוסדות פיננסיים ובעלי מקצוע). הקמת מסגרת שכזו יכולה לקדם שיח על מאמצי הרגולציה, הבדיקה והאכיפה, להביא לפרסם הנחיות והמלצות של הן של קציני הציות והן של הרגולטורים.

אם כן, כל עוד שהרגולטורים לא מפרסמים את אמות המידה המנחים אותם בפעולות האכיפה אין מנוס מסקירת פעולות אכיפה שננקטו כנגד קציני ציות, כדי לשפוך אור על הפעולות שעל קציני הציות לבצע בכדי להקטין את הסיכון לאחריות אישית. מציאות זו ממחישה את הצורך בהסדרת המקצוע, בקביעת קוד אתי ותקנים מקצועיים. בישראל הוקם ב 2019 צוות האסדרה למקצוע קצין הציות שעתיד בקרוב לפרסם, בשת"פ עם גוף בינ"ל, את הנורמות המנחות (תקנים וקוד אתי) בד-בבד עם יצירת מסגרת חדשה לפעילות מקצועית ולפעילות מערך פורמלי להסמכת קציני ציות.

הכותב הוא בעל משרד לעריכת דין בתחום המשפטי המסחרי, הנו יו"ר צוות לאסדרת מקצוע קצין הציות, יו"ר ועדת אכיפה מקצועית וביקורת בלשכת עוה"ד ומרצה באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  07/11/2020   |   עודכן:  07/11/2020
אלון קוחלני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קציני ציות חשופים לסיכונים בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למרבה הצער, בימים האחרונים לוויתי את רעייתי למחלקת מיון בבית החולים. בתום שהות של כ-13 שעות במחלקת מיון עמוסה ודחוסה, יש לי לומר רק מלים טובות לרופא האחד, רופא ערבי, שעמד על המשמרת באותו לילה ארוך, שפלש גם לבוקרו של יום המחרת. יש לי רק מלים טובות לומר לכל צוות האחים והאחיות. צוות מצומצם מאוד שעשה מעל ומעבר בהגישו סעד למחלקה עמוסה בזרם חולים, שלא פסק להגיע למחלקת המיון של בית החולים. מיותר לציין, שקשה מאוד לרופא האחד ולצוות הקטן והמצומצם של אחיות ואחים לתפקד במקצועיות הדרושה, זאת בהמולה וברעש במשמרת, שדילגה בקלילות רבה על קו הגמר של שמונה שעות עבודה רצופות ללא דקה אחת של מנוחה.
בעקבות מאמרי מהשבוע שעבר ('מהי מורשת רבין (ופרס'), פנו אלי קוראים, שמחו על האיזכור הנרחב מדי, לטענתם, של אירועי הדמים ששיאם היה ב-1994. אחד הפונים אף טען כי גם אם רבין אכן רוּמא על-ידי ערפאת, הרי בשלב המוקדם של 'מכירת' הרעיון של שתי מדינות לשני עמים, על-ידי ערפאת, לציבור היהודי, לא היה בו כל פסול.
05/11/2020  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
דונלד טראמפ שיקר ורימה ודמיין ולגלג ובז, וכל הרפובליקנים שתקו ככבשים. הוא הסית והסיט ושלח אש לכל מקום. ושוב הרפובליקנים שתקו ככבשים.
05/11/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
דונלד טראמפ כבר ניצח גם אם יפסיד בקלפי ולאחר מכן בתעלוליו בבית המשפט. כי במקרה הטוב ביותר לאומה האמריקנית ולאנושות טראמפ איבד את הבית הלבן לאחר שקיבל כמחצית מקולות המצביעים האמריקנים. חרפה זו של האומה המנהיגה את העולם הדמוקרטי לפחות מאז תום מלחמת העולם השנייה אינה ניתנת למחיקה.
05/11/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אנו עדים לשובה של אמריקה. אחרי ארבעה שנים שנשיא ארה"ב דאג לשסות את אזרחיה, הגיע הזמן לאחות ולרפאות; הגיעה העת לנשיא אחר - לג'ו ביידן, שנראה שכבר לקח את הבחירות. כי בכל הנוגע לענייני הפנים של ארץ ההזדמנויות הגדולות, דונלד טראמפ היה אולי הגרוע ביותר. ארה"ב מעולם לא הייתה עדה לכל כך הרבה פייק ניוז, שקרים ואמיתות אלטרנטיביות, כמו עם טראמפ. הבעיה היא שהוא הפך את התרבות הזו לנחלת הכלל. עכשיו הכל לגיטימי. הרף ירד כל כך נמוך, כל כך למטה, כל כך עמוק, עד שהכל הפך למותר.
05/11/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il