|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
ערפאת. הונה את ישראל [צילום: פלאש 90]

לעיתונאי הפלשתיני דאוד כותאב שלום

בקיצור, הפלשתינים דחו את הצעות הפשרה שהציעו להם ודרשו מישראל לקבל את כל דרישותיהם הממונה על המו"מ עם ישראל מטעם הרשות הפלשתינית אף הצהיר שהטקטיקה של המו"מ הפלשתיני היא לאמץ את הצעות ישראל כאילו סוכם עליהם ובכל פעם שהתחדש המו"מ לדרוש להתחילו מההצעה האחרונה ש"הושגה כביכול" בפעם הקודמת
05/04/2022  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

קראתי את המאמר שלך. אתה צודק בטענתך שמעשי הטרור אינם מתרחשים בוואקום. ממשלות הימין וגם הממשלה הנוכחית אינם מטפלים בפתרון לקונפליקט הישראלי-פלשתיני והאלימות של חלק מהמתנחלים היא תופעה שלילית ביותר וראוייה לגינוי חריף. הפלשתינים חיים לכאורה תחת שלטון הרשות הפלשתינית אך, למעשה, תחת כיבוש. הקמת מדינה פלשתינית איננה נראית באופק.

אבל, למטבע יש שני צדדים ומן הראוי להביא לידיעת הדור הצעיר הפלשתיני את העובדות הבאות:

1. ההנהגות הפלשתיניות דחו 6 הצעות לפתרון של 2 מדינות

ההנהגות הפלשתיניות דחו את ידה המושטת של ההנהגה הישראלית הסוציאליסטית לאורך כל השנים שהאגף הזה היה בשלטון החל ב-1936, ב-1947 וב-1948/9 והכריזו בגלוי שמטרתן לחסל את המדינה היהודית ו"לזרוק את היהודים לים". הנהגות אלה, בשיתוף עם מדינות ערב יזמו מלחמות נגד ה"ישות הציונית" וגרמו לקורבנות רבים בקרב עם שעבר זמן לא רב קודם לכן, בתקופת מלחה"ע השנייה, שואה בה נרצחו 6 מיליון יהודים. לאחר הכישלון לחסל את מדינת היהודים ב-1967 הכריזו הערבים בוועידת חרטום על שלושת הלאווים. עד 1967 לא היו התנחלויות.

לאחר מלחמת 1967 וועידת חרטום החלה דעת הקהל בישראל לשנות את גישתה מתוך מסקנה שאין סיכוי להסכם. תנועת ההתנחלויות הייתה תוצאה של מסקנה זאת. מלחמת יום הכיפורים ב-1973 ביוזמה ערבית גרמה לישראל לקורבנות רבים והביאה לחילופי שלטון בישראל ולעליית הימין ב-1977. עליית הימין הייתה תגובת אזרחי ישראל לייאוש מהסיכוי להידברות ולפתרון. להתנהגות הערבית-פלשתינית היה חלק נכבד בעליית הימין בישראל.

ב-1992 חזרה מפלגת העבודה לשלטון ושמעון פרס יזם את הסכם אוסלו ב-1993. לכאורה, שינה ערפאת את המדיניות לחיסול ישראל והסכים לפתרון של 2 מדינות. אבל, תוך זמן קצר התברר שערפאת הונה את ישראל. הוא לא שינה את האמנה הפלשתינית הקוראת לחיסול ישראל וחידש את פעולות הטרור. מפלגת העבודה איבדה את השלטון משום שהאזרחים הישראלים חדלו להאמין באשליה שפני הפלשתינים להסכם. ב-2003, כאשר מפלגת העבודה שוב חזרה לשלטון היה מו"מ בקמפ דויד אבל, ערפאת דחה את הצעת קלינטון-ברק ולא הציע הצעה אלטרנטיבית. היוזמה הישראלית נכשלה. ב-2008 כאשר מפלגת קדימה הייתה בשלטון ראש הממשלה אהוד אולמרט ניהל ביוזמתו מו"מ עם אבו מאזן יורשו של ערפאת אבל אבו מאזן לא נתן תשובה להצעתו של אולמרט אם כי סיפר לכתב ה"וושינגטון פוסט" שהצעתו של אולמרט הייתה אף טובה יותר מהצעת קלינטון-ברק ב-2003, ששתיהן נידחו על-ידי הפלשתינים. גם הצעת פתרון מצד הנשיא האמריקני אובמה ומזכיר המדינה ג'ון קרי, שגילו אהדה לצד הפלשתיני בקונפליקט, ב-2014 לא התקבלה על-ידי הרשות הפלשתינית.

בקיצור, הפלשתינים דחו את הצעות הפשרה שהציעו להם ודרשו מישראל לקבל את כל דרישותיהם. הממונה על המו"מ עם ישראל מטעם הרשות הפלשתינית אף הצהיר שהטקטיקה של המו"מ הפלשתיני היא לאמץ את הצעות ישראל כאילו סוכם עליהם ובכל פעם שהתחדש המו"מ לדרוש להתחילו מההצעה האחרונה ש"הושגה כביכול" בפעם הקודמת. המטרה הייתה לקבל בהדרגה ויתורים מישראל עד להשגת כל דרישותיהם. הפלשתינים לא זזו מילימטר מדרישותיהם.

2. הסירוב להכיר בקיומו של עם יהודי ובעבר ההיסטורי שלו בטריטוריה שהם קראו לה פלשתין

המנהיגות הפלשתינית מסרבת להכיר בקיומו של עם יהודי ושוללת מהעם היהודי, שיש להם היסטוריה של עם לפחות 3,000 שנה, את זכות ההגדרה העצמית בטענה שיהדות זאת דת, לא לאום. המנהיגות הפלשתינית הכירה, לכאורה, בהסכם אוסלו בישראל, אבל רק כעובדה קיימת אך מסרבים להכיר בה כמדינת העם היהודי.

האג'נדה של המנהיגות הפלשתינית קבעה שהפלשתינים הם תושביה הוותיקים של הארץ והיהודים גזלו מהם את אדמתם בהצהרת בלפור והחלטת חבר הלאומים שהכירו בזכויות הלאומיות של העם היהודי בארץ והפקידו בידי בריטניה מנדט על הארץ במטרה להניח יסודות לבית לאומי ליהודים. הרשות הפלשתינית מנהלת, באמצעות אונסקו, מאמץ למחוק כל קשר בין הארץ ליהודים על-ידי העברת החלטות בנוגע לקבר רחל, הר-הבית ואף הכותל המערבי, השוללות כל זיקה יהודית לאתרים אלה.

3. תוכנית הלימודים ומערכת ההסתה של הרשות הפלשתינית

ברשות הפלשתינית מחנכים את הדור הצעיר לשלילת עצם קיומה של ישראל. במפות בכיתות ישראל איננה מופיעה כלל והחזון הפלשתיני מחנך לשיבה לבתיהם שננטשו ב-1948. מחקרים שנערכו על-ידי האיחוד האירופי הוכיחו שהחינוך הפלשתיני מחנך לשנאה ולחיסול ישראל ולא לפתרון של 2 מדינות.

4. הדרישה ל"לזכות השיבה"

הדרישה ל"זכות השיבה" של צאצאי הפליטים לשטחים שהם כיום מדינת ישראל היא סוס טרויאני שנועד להפוך את היהודים למיעוט במדינתם ולחסל את מדינת היהודים. דרישה זו חושפת את ההונאה של הרשות הפלשתינית הטוענת, לכאורה, שהיא בעד פתרון של שתי מדינות, אבל, למעשה, שואפת לחסל את המדינה היהודית באמצעות "זכות השיבה".

5. חזון "מדינת כל אזרחיה"

המפלגה הערבית בישראל שואפת להפוך את ישראל ל"מדינת כל אזרחיה" כלומר, לבטל את כל הסממנים של המדינה היהודית - הדגל, ההימנון, חוק השבות וכו', ולאפשר את "זכות השיבה". תוכנית זאת מתואמת עם הרשות הפלשתינית ונועדה לחסל את מדינת היהודים.

לסיכום, אומנם הימין הישראלי אינו תומך בפתרון 2 המדינות, ושואף לספח את הגדה המערבית לישראל, אבל, נראה שגם הרשות הפלשתינית אינה מתכוונת באמת לפתרון של 2 מדינות לשני עמים. יש פער בין הצהרות אבו מאזן על תמיכתו בפתרון 2 המדינות לבין המדיניות, למעשה, ומערכת התעמולה. הפלשתינים יכלו לקבל מדינה לצד ישראל מאז 1936 אבל, דחו כל הצעת פשרה שתאפשר הקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. הרשות פועלת לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של ישראל במטרה להביא לביטולה. ההנהגה הפלשתינית אחראית לא פחות מממשלות הימין להעדר פתרון.

תאריך:  05/04/2022   |   עודכן:  05/04/2022
רבקה שפק-ליסק
+גנץ לאבו מאזן: חגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה
22:16 05/04/22  |  עידן יוסף
שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (ג') עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס. הוא ביקש לברך אותו ואת הפלשץינים לרגל חודש רמדאן. בשיחה בין השניים אמר גנץ, כי החגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה, ולא של טרור, וכי ישראל רואה בחומרה את הפיגועים שגבו את חייהם של 11 בני אדם בשבועיים האחרונים ותמשיך לפעול בעוצמה למניעת פגיעה באזרחים ובכוחות הביטחון.

גנץ הביע את הערכתו על הגינוי שהוציא אבו מאזן לפיגוע בבני ברק, והדגיש בפניו, כי ישראל נכונה להרחיב את הצעדים האזרחיים ברמדאן ולאחריו, ככל שהיציבות הביטחונית תאפשר זאת. בשיחה נכח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן.

+במערכת הביטחון מגדירים את עשרת הימים הקרובים "קריטיים"
21:36 05/04/22  |  
המתיחות הביטחונית: במערכת הביטחון מגדירים את עשרת הימים הקרובים "קריטיים". קיים חשש לניסיון פיגוע בליל-הסדר וביום שישי הראשון של רמדאן. ההערכה היא שללא פיגועים בימים הקרובים - אפקט ההשראה ידעך.

במערכת הביטחון ממשיכים במקביל בפעילות לחשיפת פעילי דאעש ועד כה 300 ערבים ישראלים תושאלו, ו-20 מהם נעצרו.
+גנץ החליט: הקלות לפלשתינים למרות המתיחות
20:27 05/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על אף המצב הביטחוני השברירי החליט שר הביטחון לאשר כניסה מוגבלת של ערביי הרשות הפלשתינית לירושלים ולהר-הבית  ▪  כמו-כן אושרו ביקורי משפחות מדרגה ראשונה
גנץ. מחוות לרמדאן [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+בר-לב העניק תעודת הערכה לשוטר שחיסל את המחבל בבני ברק
14:07 05/04/22  |  מירב ארד
במהלך ביקור של השר לביטחון פנים עמר בר-לב והמפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי, העניק השר תעודת הערכה והוקרה לרס"מ ע' שחיסל יחד עם שותפו לאופנוע רס"ב אמיר ח'ורי ז"ל את המחבל בפיגוע בבני ברק בשבוע שעבר. השר בר-לב: "הייתי במצבים האלה, אני מבין מה זה שאתה ואמיר ז"ל שומעים יריות, רצים לשטח, לא ידעת אם זה מחבל אחד או חמישה, דוהרים לשם, פורקים, אתה דורך תוך כדי נהיגה ומסתער על המחבל, אומץ לב נדיר של אמיר ושלך, באמת ראוי לכל הערכה והערצה".

המפכ"ל העניק לרס"מ ע' סכין וציין כי "מדובר בפעולה הירואית, מקצועית, חתירה למגע, אירוע שראוי שיישמש דוגמא ומודל לשוטרים רבים".
[צילום: דוברות המשטרה]
+גורמי טרור
13:40 05/04/22  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

+הג'יהאד האיסלאמי עלול לדחוף לסבב לחימה חדש ברצועת עזה
08:35 05/04/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
חשש במערכת הביטחון שארגון הג'יהאד האיסלאמי ינסה לדחוף את חמאס לירי רקטות לעבר ישראל ויכפה על הרצועה סבב לחימה חדש. בחמאס אומרים כי המצב בירושלים הוא המפתח וכי היא תהיה הניצוץ לכל הסלמה חדשה
סוללת כיפת ברזל בעוטף עזה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כשירות ולא כמות
08:23 05/04/22  |  עוזי בן-שלום   |   לרשימה המלאה
אם יתרבו פיגועים המאופיינים בתוקפים נחושים ומאורגנים הרי שבנוסף לדריכות הקיימת ממילא של כוחות הביטחון תידרש גם השקעה בהדרכה של נושאי הנשק כדי שיוכלו לזהות באיזה מצב הם נמצאים ומה ניתן לעשות. לדעתי יש להשקיע בכשירות של נושאי הנשק, ותפוצה רחבה מדי של כלי יריה לא תסייע בכך
המחבל בזירת הפיגוע בבאר ששבע [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+נרטיב לאומי של טרור ורצח חפים מפשע
06:41 05/04/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
ניסו להשמיד אותנו במשך 150 שנה, במאורעות, במלחמת השחרור, ששת הימים, אחיהם פתחו במלחמת יום הכיפורים, הם מנסים בגלי טרור, אינתיפאדות, רוצחים אלפי אזרחים תמימים, ומשלא מצליחים במזימתם מבקשים עוד הזדמנות
[צילום: גילי יערי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ארגון הג'יהאד האיסלאמי שמוביל את הטרור באזור ג'נין חטף מכה חזקה בימים האחרונים בעקבות חיסול 3 מפעיליו על-ידי גורמי הביטחון של ישראל בעת שהיו בדרכם לפיגוע בתוך ישראל. זאת בנוסף למעצר של עוד כ-20 פעילים נוספים באזור ג'נין שמהווים חלק נכבד בתשתית החבלנית באזור, בעקבות הדברים הודיע מנהיג הארגון זיאד נח'אלה על העלאת הכוננות לרמה עליונה ב"סראיא אלקודס", הזרוע הצבאית של הארגון.
שלושת פיגועי הטרור שבוצעו לאחרונה שונים במידה רבה לעומת פיגועי הטרור בתקופת "אינתיפאדת הבודדים" (2015 - 2016). ההבדלים המרכזיים הם רמת הנחישות של התוקפים להרוג, ההכנות המוקדמות שבוצעו, השילוב בין סוגים שונים של אמצעים, כגון מכונית וסכין או כלי נשק מסוגים שונים. בולטת בהם גם מיומנות בסיסית בהפעלת כלי הנשק ומשך הזמן של ביצוע הפיגועים הללו גם הוא ארוך יחסית ונמנה בדקות ולא בשניות. מה הגורם להבדל ברמת הקטלניות? כאשר תוקף נחוש להרוג ומתמיד בכך, קשה לשבש את פעולותיו. תוקף נחוש נמצא בתוך "מנהרת אלימות" והמיקוד בפעולות האלימות מאפשר לו להתמיד בהן. כאשר התוקף אינו נחוש, כפי שארע פעמים רבות מאוד בפיגועים של אינתיפאדת הבודדים, נדרשת פעולה פיזית כלשהי, לעתים רבות ללא כל צורך בכלי נשק, המוציאה אותו ממצב פסיכולוגי זה. שיבוש פיגוע של תוקפים שאינם נחושים מתבצע בדרך כלל באמצעות פעולות התגוננות פשוטות כגון זריקת חפצים, מאבק וצעקות. אבל, אם חלילה אנו נמצאים בפתחה של תקופת פיגועים הדומה למה שראינו השבוע, אין די בפעולות התגוננות שכל אדם סביר יכול לבצע.
טוב עשו בני גנץ ויאיר לפיד שגינו את פשעי המלחמה שבוצעו בבוצ'ה. רצח מכוון של מאות אזרחים הוא אכן פשע מלחמה שיש לגנות אותו. אבל לא צריך לחקור אותו בבית הדין הבינלאומי בהאג עם שופטים מזימבבווה, סוריה וסומליה. כל אומה תחליט בעצמה איך להגיב, איך לכנות את הפשעים, והאם יש צורך שתשלח משקיפים לבדוק את הפשעים.
05/04/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
ועדת החוץ והביטחון והוועדה לביטחון פנים קיימו (יום ב', 4.4.22) דיון משותף בנושא פיגועי הטרור והיערכות המשטרה, הצבא וכוחות הביטחון לחודש רמדאן. יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, אמרה כי היא ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן-ברק, סיירו לאורך קו התפר וראו את הפרצות בגדר. כמו-כן, ציינה כי תעשה כל שביכולתה על-מנת להגדיל את כוחות המשטרה ומג"ב.
04/04/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
שאלה לי לקהל הקוראים. מי פירסם את הדברים הבאים לפני יומיים בתגובה לגל הטרור הפוקד את ישראל? אבו מאזן, המשותפת, החמאס, סוריה, BDS, אירן, מנסור עבאס האיסלאמיסט? שלא לדבר על המשך עלילת הדם שגל הטרור נובע מאלימות המתנחלים, בציוצים, בנאומים, בראיה חד-צדדית המאשימה את ישראל בכל צרות העולם.
04/04/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il