|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
עבאס זכי [צילום: איסם רימאווי/פלאש 90]

המעורבות של פתח בגל הטרור הנוכחי

גורמי הביטחון בישראל מודאגים מאוד מהעובדה ששני מחבלים בגל הטרור הנוכחי היו מזוהים עם תנועת פתח שאמורה לתמוך בהסכמי אוסלו ובהכרה בישראל. רבים מבני הדור הצעיר החדש בשטחים תומכים במאבק המזויין נגד ישראל, דבר שמסכן גם את שלטון הרש"פ ועלול להביא לכיבוש שטחי הרש"פ מחדש אם הטרור יתגבר
12/04/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

מה שמתרחש בתחומי הרש"פ בחודשים האחרונים מדאיג מאוד את ישראל, למרות שיו"ר הרש"פ אבו מאזן ידוע כמתנגד הגדול של האינתיפאדה השנייה והשימוש בנשק חם למאבק נגד ישראל והוא סבור שהיא גרמה נזק גדול לפלשתינים, ישנם גורמים בתנועת פתח, שבראשה עומד אבו מאזן, התומכים במאבק המזויין נגד ישראל בניגוד להתחייבות של יאסר ערפאת להפסיק את פעולות הטרור נגד ישראל לאחר החתימה על הסכמי אוסלו ב-1993.

עבאס זכי, מבכירי פתח אמר אמש: " כל החמושים שאתם רואין בג'נין מבצעים הוראות שלנו, כלומר של ההנהגה ושל המועצה המרכזית של אש"ף ועל הציונים להבין היטב את המסר".

עזאם אלאחמד, חבר הוועדה המרכזית של פתח אמר לערוץ אל-ג'זירה אמש כי המחבל רעד חאזם שעשה את הפיגוע בתל אביב הוא"שהיד של תנועת פתח ושל העם הפלשתיני".

שר הביטחון בני גנץ וממשל ביידן נאלצו פעמיים להפעיל לחץ כבד על אבו מאזן, לאחר הפיגוע בבני ברק והפיגוע בתל אביב, כדי שיגנה את הפגיעה באזרחים ישראלים חפים מפשע. נראה כי בני הדור הצעיר החדש הצומח בגדה מנסים להחזיר את הגדה לתקופת האינתיפאדה השנייה, המחבל רעד חאזם ממחנה הפליטים ג'נין שעשה את הפיגוע בתל אביב היה תומך פתח, למרות שלא השתייך רשמית לארגון, ואילו אביו היה קצין בכיר במנגנוני הביטחון של הרש"פ.

עטא אבו רומילה, מזכ"ל פתח באזור ג'נין, מאשר כי תנועת פתח אימצה לחיקה את רעד חאזם באמצעות הודעה ברמקולים שבמסגדים אך בפועל לא פורסם שום אימוץ רשמי שלו או של המעשים שעשה. אביו של המחבל רעד חאזם היה עד לפני שבע שנים בכיר במנגנוני הביטחון של הרש"פ, לבית האבלים שלו הגיעו לנחם אכרם רג'וב, מושל ג'נין מטעם הרש"פ ובכירים במנגנוני הביטחון שלה.

בשבת שעברה בבוקר נהרג במחנה הפליטים ג'נין המחבל אחמד א-סעדי בעת שירה לעבר חיילי צה"ל שבאו למחנה כדי למפות את ביתו של המחבל רעד חאזם לקראת הריסתו. אחמד א-סעדי היה פעיל בארגון הג'יהאד האיסלאמי גם אביו שירת במננגוני הביטחון של הרש"פ.

עד כה, בגל הפיגועים הנוכחי, היו כבר שני מחבלים, שמזוהים עם תנועת פתח שבראשה עומד אבו מאזן, שעשו פיגועים בישראל: דיא חמארשה מהעיירה יעבד הסמוכה לג'נין שעשה את הפיגוע בבני ברק ורעד חאזם שעשה את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שניהם נתמכים על-ידי קבוצת "גדודי חללי אל-אקצה" שהיא הזרוע הצבאית של פתח ולדברי גורמים בג'נין יש כבר פעילים נוספים של תנועת פתח שרוצים ללכת בעקבותיהם ולבצע פיגועים בישראל.

בעת מבצע "חומת מגן" בשנת 2002 הרס צה"ל את רוב מחנה הפליטים ג'נין וטיהר אותו מקיני המחבלים, שני המחבלים דיא חמארשה ורעד חאזם היו אז ילדים בני שמונה, הם גדלו ואימצו את דרך הטרור, כאילו ששום דבר לא השתנה, הפעילות הטרוריסטית הזו עלולה להביא, אם היא תימשך לכך שצה"ל יכבוש שוב את מחנה הפליטים ג'נין וייאלץ להרוס אותו כדי לטהר את קיני הטרור.

ב-10 באפריל יצא מחבל של תנועת פתח בשם מוחמד עלי רניים להשליך בקבוקי תבערה על רכבים ישראלים בכביש 60 באזור בית לחם, הוא נורה למוות ע"י חיילי צה"ל ודובר תנועת פתח מוניר אלג'ארוב שיבח את מעשיו. ב-11 באפריל ירו מחבלים של פתח או אנשי ביטחון של הרש"פ על שני אזרחים ישראלים מחסידי ברסלב שנכנסו לאזור קבר יוסף שבשכם, הם נפצעו באורח קל עד בינוני.
ת'איר אבו בכר, בכיר פתח בעיר שכם לקח את האחריות על הפיגוע ואמר "גיבורינו ירו לעבר שני מתנחלים, כדוריהם נכנסו לגופם, אני מצדיע לאנשי הרשות הפלשתינית".

על-פי נתוני מועדון האסיר הפלשתיני, צה"ל עצר מתחילת השנה כ-200 פלשתינים מאזור ג'נין בחשד לפעילות טרור, כמה עשרות מהם הינם פעילים של פתח.

פעילות פתח בשכם

ב-8 בחודש פברואר השנה, חיסל כוח של הימ"מ 3 מחבלים של קבוצת "גדודי חללי אל-אקצה" של תנועת פתח. השלושה הוגדרו על-ידי גורמי הביטחון כ"פצצה מתקתקת" והיו בדרכם לביצוע פיגוע נגד מטרה ישראלית, בחודש ינואר השנה הם ביצעו 5 פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל באזור שכם.

חיסולם של 3 המחבלים היה מבצע נקודתי מדויק, הם היו מבוקשים גם על-ידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ אך סירבו להסגיר את עצמם או להפסיק את הפיגועים, עם זאת, מבצע החיסול של השב"כ והימ"מ היה ללא עזרת הרש"פ. "גדודי חללי אל-אקצה" טענו כי החיסול הינו "הוצאה להורג" מתוכננת מראש שהיא תוצאה של שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרש"פ והבטיחו נקמה על מותם של שלושת המחבלים, "דם תמורת דם". הממשלה הפלשתינית גינתה את מות שלושת המחבלים וקראה לחקירה בינלאומית בנסיבות מותם.

אובדן המשילות של הרש"פ

חזרתה לפעילות טרור של קבוצת "גדודי חללי אל-אקצה" באזור שכם היא אינדיקציה נוספת לאובדן המשילות של הרש"פ בשטחי הגדה. "גדודי חללי אל-אקצה" חזרו לקדמת הבמה הפלשתינית בעוד קרב הירושה ברש"פ בעיצומו ובעת שברמאללה התקיים כינוס המועצה המרכזית של אש"ף שבו הצליח יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לקדם את מקורביו לתפקידי מפתח בארגון ולסמן את חוסיין א-שיח' כיורשו האפשרי.

ארגון "גדודי חללי אל-אקצה" חוזר לתודעה הפלשתינית מחדש, הוא היה הזרוע הצבאית של ארגון פתח בתקופת האינתיפאדה השנייה ופיקד עליו מרוואן ברגותי המרצה עונש של 5 מאסרי עולם בכלא הישראלי על רצח ישראלים במהלך האינתיפאדה. בכירים בפתח מעריכים כי חזרת ארגון "גדודי חללי אל-אקצה" לפעילות נגד ישראל תחזק את מעמדו של מרוואן ברגותי בקרב הירושה, ברגותי הוא האויב המר של מחמוד עבאס ושל חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג'.

למחמוד עבאס, לחוסיין א-שיח' ולמאג'ד פרג', האחראי על מנגנון המודיעין הכללי בגדה יש אינטרס מובהק לחסל את פעילות הטרור של הקבוצה הזו ולא לאפשר לה להרים ראש ולהתחזק. ברש"פ מודאגים מההתפתחויות, ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי ניצלו את חיסול 3 המחבלים בשכם לגלות "הזדהות לאומית" ולנגח את הרש"פ על שיתוף הפעולה הביטחוני שלה עם ישראל. בחמאס טוענים כי מבצע החיסול בשכם היה תוצאה של הפגישה בין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לבין שר הביטחון בני גנץ לפני כחודשיים פגישה שבה השתתפו גם חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג'.

גורמיפ בפתח המזוהים עם מוחמד דחלאן, עוד יריב מר של הציר עבאס-א-שיח'-פרג', אמרו כי חיסול 3 המחבלים בשכם הוא אינדיקציה נוספת לכך שהרש"פ איבדה את הלגיטימיות שלה בעיני הציבור הפלשתיני. גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי הממשלה צריכה לנער את יו"ר הרש"פ אבו מאזן מפני התופעה המסוכנת של השתתפות פעילי פתח בפיגועי טרור נגד ישראל. לדבריהם, אבו מאזן הינו הכתובת שנושאת באחריות בתוקף היותו יו"ר תנועת פתח, לכן עליו לעמוד בהסכמים עם ישראל ולהילחם בטרור.

ההתעלמות או ההזנחה של אבו מאזן בטיפול בסוגיה החשובה הזו מסכנת את ביטחון אזרחי ישראל, היא תפגע בתיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ ותגביר את החשדנות בין שני הצדדים. לא רק ישראל תפסיד מהעניין אלא גם אבו מאזן ואלה ששואפים לרשת אותו ולהפוך ליורשיו, בלי עזרת ישראל, כל מהלך העברת השלטון שעושה עכשיו אבו מאזן למקורביו יירד לטימיון.

תאריך:  12/04/2022   |   עודכן:  12/04/2022
יוני בן-מנחם
+כוחות צה"ל פעלו הלילה כנגד תשתית מבריחי שב״חים
17:09 12/04/22  |  עידן יוסף
במסגרת פעילות החטיבה המרחבית אפרים כנגד חציית קו התפר, פעלו הלילה גדוד תבור, גדוד 94 וכוחות מיוחדים בכפרים עזון עתמה, א-זאוויה ודיר בלוט ופשטו על בתיהם של שבעה פלשתינים החשודים בהעברת שוהים בלתי חוקיים לתוך שטח המדינה תמורת תשלום. החשודים נלקחו לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

מג״ד תבור, סא״ל שחר בן סמיאן סיפר: ״כחלק ממאמץ ההגנה הנרחב למניעת חציית פלשתינים את קו התפר, פעלו הלילה הלוחמים באופן התקפי אל מול יעדים נבחרים בעלי השפעה על תשתית השב"חים בישראל. אנו מבינים שטרור יכול להישען על צירי חציית השוהים הבלתי-חוקיים ומכאן חובתנו לפעול תוך שימוש בכלל האמצעים כדי לאפשר ביטחון לתושבי ישראל״.
+צה"ל מתגבר את מרחב התפר בכוחות נוספים
16:08 12/04/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+"צה"ל מסייע ב-35 השנים האחרונות לטרור הפלשתיני ומחזק אותו"
13:30 12/04/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון מסדרת שיחות עם תת-אלוף בדימוס אמציה חן ('פאצי') שבתחילת שנות השבעים של המאה העשרים פיקד על "סיירת שקד" שדיכאה את הטרור ברצועת עזה. לדבריו, צה"ל בשלושים וחמש השנים האחרונות מסייע לטרור הפלשתיני
אמציה חן [צילום: פלאש 90]
+מחבל בן 40 ניסה לדקור קצין משטרה וחוסל
08:08 12/04/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קצין המשטרה חשד בפלשתיני, תושב חברון, וכשערך עליו בידוק ביטחוני הותקף ונפצע קל  ▪  הקצין שלף את נשקו וירה למוות במחבל
[צילום: דוברות המשטרה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המעורבות של פתח בגל הטרור הנוכחי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
פלשתיני בן 40 מחברון ניסה לדקור קצין משטרה באשקלון ונורה למוות. מן המשטרה נמסר (יום ג', 12.4.22) כי בשעות הבוקר המוקדמות, במהלך פעילות מבצעית באזור עיר היין שבאשקלון, הבחין קצין משטרה באדם חשוד.
12/04/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
קצב ההתרחשויות סביבנו ובתוכנו ממש מסחרר. בתוך דקה מה שהעסיק אותנו עד אז, מתפוגג באחת. קורונה? - לא רציני. אוקראינה? - כבר לא חשוב. סילמן? - נו באמת... טרור? - זה אכן מה שמדאיג יותר מכל. חוזר ועושה כותרות, מדלג מעיר לעיר, משאיר אחריו חללים ופצועים. עוד אנו עוסקים במלחמה הרצחנית שמנהלת רוסית על אדמת שכנתה, כמעט שוכחים מהקורונה, ופרץ לחיינו המשבר הפוליטי. עסקנו בו באינטנסיביות עד יום חמישי בערב, ואז כולנו היינו כמו בסרט. הכותרת: טרור בלב תל אביב, החליפה את הכותרת: הטבח ברחוב יבלונסקה.
לא ברור מתי נולד צמד המלים "פשע שנאה" והאם אי-פעם מישהו ניסה להגדיר למה הכוונה. אבל, מי שמאזין לתקשורת הישראלית יכול להתרשם שביטוי זה מיוחס רק למעשים פסולים של יהודים נגד ערבים, כאשר במקרים רבים מדובר בקשקושי גרפיטי בלבד, מכוערים אך לא אלימים. לעומת זאת, פיגועים רצחניים של ערבים נגד יהודים - בשבועיים האחרונים 14 נרצחים ב-4 פיגועים בערי ישראל - אינם מוגדרים כך. האם היו אלה פשעי אהבה?
11/04/2022  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - התפרעות, עמותה, סודות, שִכחה ולשלושה חודשים בלבד "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א') "וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח" שבוע טוב וחג פסח שמח וכשר
רציחתם בפיגוע הנורא בלב מדינת ישראל של איתם, ברק ותומר, הקורבנות האחרונים בגל הטרור המכה ברחבי מדינת ישראל, מוכיחה שוב ושוב את אפסותן של הקלישאות העצובות והנבובות, ריקנותם של משפטים חלולים אשר מאחוריהם ריק אחד גדול. הכלום המכסה על חוסר היכולת והאין אונים מתחיל במשפט, 'דם יהודי אינו הפקר', נמשך במשפט, 'תנחומנו הכנים למשפחות הנרצחים וברכת החלמה מהירה לפצועים', ונחתם במשפט, 'זרועו הארוכה של צה"ל תניח ידה על המפגע, וסייעניו'.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il