|   15:07:40
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?
רק בישראל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

10 הדיברות להצלת האומה

אם תיפתר בעיית האינטגרציה של החרדים, יהיו סכומי עתק לפתור את שאר הבעיות - בחינוך, בבריאות, בתחבורה, באקולוגיה, ברווחה, ולשלב את הערבים, הפריפריה ושכונות העוני
21/08/2022  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

ייתכן שטעיתי כשכתבתי את חזוני לרפובליקה השנייה, כי תפסת מרובה לא תפסת. לא ניתן לפתור את כל הבעיות בבת אחת והפוליטיקאים ממילא מסכסכים בינינו ומסיטים את תשומת הלב לנושאים שוליים במקום להתמקד בבעיות העיקריות. לפיכך חקרתי ומצאתי מה הבעיה הכי קרדינלית שיש לפתור אותה לאלתר ולהתמקד בה.

הבעיה הכי אקוטית שאיש אינו מעלה היא בעיית האינטגרציה של החרדים, כי ללא קשר להשקפת העולם המספרים מדברים בעד עצמם והפירמידה של עדה שלמה שגדלה בקצב של 10 ילדים למשפחה, בלי תעסוקה פורייה, בלי לימודים שתורמים לשגשוג, בלי שירות צבאי או לאומי, שרק מקבלת ולא נותנת, חייבת להתמוטט.

בכל מדינה מתוקנת יש חוקים כנגד מפלגות החותרות תחת אושיות הדמוקרטיה ורק בישראל מאפשרים קיום מפלגות החותרות תחת עצם קיום המדינה. החרדים, המהווים לשון מאזניים הגדל גאומטרית, מצליחים לתמרן בין כל מפלגות המדינה כדי להמשיך לקיים חברה בדלנית שחיה על חשבון שאר האוכלוסייה התורמת לכלכלה ולשגשוג.

אם בוחנים את עיקר הבעיות האקוטיות הרי שהן יכלו להיפתר אם בעיית האינטגרציה של החרדים הייתה נפתרת. כך בעיית יוקר המחיה הנובעת מעודף ביקוש צרכני של עדה שגדלה בטור גאומטרי לעומת מיעוט יצרני, כי החרדים לא משתתפים בתעסוקה היצרנית לא של המזון, לא של התעשיה, הם לא מהנדסים, רופאים או מדענים.

כך גם בעיית הדיור. רק לחרדים פתרונים איך הם מצליחים לשכן את כל הילדים בלי לעבוד ולחסוך, כי גם אם הם עובדים בעבודות הפיקטיביות של משגיחי כשרות, רבנים ומלמדים שאין לממן על חשבון המדינה, הם מרוויחים משכורות נמוכות בהרבה מהחילונים, שלא מצליחים להגיע לדירות וחיים בשכירות עושקת.

עולם משלהם

למדינה אין משילות מעבר לתחום השבת, כי לחרדים יש מדינה משלהם הסמוכה על שולחננו, עם חינוך משלה, לבוש ושפה משלה, מושלים וחוקים משלה, כי דינא דמלכותא לא דינא אלא רק שלטון התורה ורבנים בני 100-80 שמתנהגים כמו בשטעטאל באוקראינה ובקסבה בקזבלנקה. הם מרביצים לשוטרים, זורקים אבנים ושורפים רכבים.

מערכת הבריאות קורסת, מספר המטופלים עולה בטור גאומטרי בעיקר בגלל החרדים שגם לא משלמים מיסים וכמובן גם לא ביטוחי בריאות, יש מחסור גדול ברופאים, כי אין רופאים חרדים, רק מטופלים. אם לא די בכך, הם לא עושים הפלות לעוברים עם בעיות קשות, לא נשמעים להוראות הבידוד בקורונה, חיים עם דיאטה לא מאוזנת.

מערכת החינוך קורסת, כבר כיום כמחצית הילדים בכיתוב א' הם חרדים או ערבים, שתי אוכלוסיות שלא מכירות באתוס הלאומי של המדינה, בשכבות סוציו אקונומיות הכי נמוכות. אבל בעוד הערבים משתתפים בכוח העבודה ומגלים רצון הולך וגובר להשתלב בכלכלה ובתעסוקה החרדים חיים בלטיפונדיה משלהם ומתבדלים מהחילוניים.

גם כת האיימיש חיים בעולם משלהם אבל הם לא מהווים כבר עכשיו כשישית מהאוכלוסייה ובקצב הזה הם יהוו תוך כמה שנים חמישית ואפילו רבע. במצב כזה הפירמידה תקרוס, כי תזרים המזומנים במדינה שלהם הוא שלילי בצורה קיצונית - נתרמים המון ותורמים מעט מאוד. אלא אם כן מאמינים שאת הפער הם משלימים בתפילות.

בכל מדינה מתוקנת כל חלקי האוכלוסייה עובדים ותורמים לכלכלה. כך גם החרדים באירופה ובארה"ב. רק בישראל הם נהנים מהפקרות מוחלטת של "ייצוגייות בלי מיסוייות", הם מקבלים את מלוא הזכויות האזרחיות והכלכליות אך אין להם כלל חובות - לא בתעסוקה, לא בשירות צבאי או לאומי, הם לוקחים הכל ולא נותנים דבר.

שוויון מוחלט

אם לא די בכל אלה, פעם אחר פעם ההנהגה החרדית חוטאת בשחיתות ובמעילות, בהעלמות ובמירמה מדרעי עד ליצמן, מפושעי הולילנד ועד הרב מצגר, מיאיר פרץ ועד פנחסי, מבניזרי ועד יאיר לוי. מי שלא מכיר בלגיטימיות של החוק ובמשפט החילוני, רואה בממשל פריצים שחובה לסדר ולהערים עליו, לא יהסס לגנוב, למעול ולרמות.

אין להסיק כלל מכל הכתוב לעיל על עמדה שלילית כנגד הדת או החרדים, אבל יש בדברים בהחלט הוקעה של הנהגת החרדים ושל הרפיסות של החילונים להסכים למצב זה שהוא לא בר קיימא. לפיכך, יש לעשות קואליציה של כל הכוחות היצרניים לבצע אינטגרציה של החרדים, בראש וראשונה למענם כדי שיגיעו לשוויון מוחלט.

יש לנו בעיות עם גורמים משיחיים בציונות הדתית, אך זאת לא בעיה אקוטית כבעיית האינטגרציה של החרדים. כך גם בעיית האינטגרציה של הערבים שהיא עוד חוליה חלשה בשרשרת. כך גם בסוגיית פתרון הסכסוך עם הפלשתינים, השלטון הניאו ליברלי, ההתחממות הגלובלית, השחיתות והפרוטקשן, פערים עדתיים ובפריפריה.

כולן בעיות קשות, אבל אם תיפתר בעיית האינטגרציה של החרדים, יהיו סכומי עתק לפתור את שאר הבעיות - בחינוך, בבריאות, בתחבורה, באקולוגיה, ברווחה, ולשלב את הערבים, הפריפריה ושכונות העוני. אפילו את הסכסוך, כי הימין הקיצוני שואב את כוחו בעיקר מצעירים חרדים שמוכנים שהחילונים ימותו למען הבית השלישי.

משה רבנו טעה אולי כשהכניס בעשרת הדיברות נושאים הטרוקליטים כלא תרצח, לא תנאף ולא תגנוב. לפיכך, אם נמקד את המאמצים שלנו לפתרון בעיה אחת בלבד יש סיכוי טוב שנצליח לפתור אותה בזמן קצר ובקואליציה של כל שאר היסודות היצרניים במדינה שרוצים שישראל תהפוך למדינה משגשגת ואתית, אור לגויים.

אסון מתקרב

אם כל המפלגות הציוניות, כל כוחות המשק, כל העובדים, יתאחדו סביב עשרת הדיברות לפתרון האינטגרציה של החרדים יש סיכוי שהבעיה תיפתר, כי אחרת נמשיך למוסס את נחישות ההחלטה שלנו במריבות חסרות תוחלת. רק אם נתאחד, רגע אחד לפני האסון המתקרב, ניתן יהיה לחוקק חוקים, להשבית את המשק עד שהבעיה תיפתר.

1. הפרדת הדת מהמדינה. מוסדות הרבנות, הכשרות ובתי הדין לא יהיו על חשבון המדינה ולא יחייבו אותה.

2. איסור קיום מפלגות על בסיס דתי או לאומי שאינן מכירות באתוס של המדינה ושלא סרות למרות המדינה.

3. הגבלת קיצבאות הביטוח לאומי לארבעה ילדים. המדינה לא יכולה להרשות לעצמה לממן מעבר לכך.

5. שירות חובה לאומי או לצה"ל של 3 שנים לכולם, גברים ונשים, יהודים וערבים, בלי פטורים ובלי דחיות.

6. רק נישואים אזרחיים יוכרו על-ידי החוק ורק מגיל 21. ייאסר בחוק לגורמי דת להשיא בגיל נמוך יותר.

7. מערכת חינוך אחת על חשבון המדינה לכולם, חילונית ובעברית, במקום 4 הקיימות, בדומה למדינות מתוקנות כצרפת וארה"ב. עם לימודי עברית, ערבית ואנגלית ברמה של שפת אם, לימודי ליבה, לימודי מורשת, אזרחות.

8. איסור פעילות ההחזרה בתשובה ומיסיונריות יהודית, נוצרית ומוסלמית. תמיכה ממשלתית ביציאה להשתלבות.

9. מלוא הזכויות האזרחיות והכלכליות יינתנו מעתה רק למי שמילא את חובו למדינה בשירות לאומי או צבאי מלא.

10. אכיפה בלתי מתפשרת של כל חוקי המדינה, עם עונשי מינימום, חיזוק גורמי האכיפה משטרה, בקרה ושיפוט.

כל המפלגות הציוניות יכולות לאמץ את 10 הדיברות האלה, בימין ובשמאל, סוציאליסטים וניאו ליברלים, ניצים ויונים, אשכנזים, ספרדים ומזרחים, עולים ותיקים, חילוניים, מסורתיים, דתיים לאומיים וחרדים משתלבים. ייתכן שיהיו גורמים קיצוניים בציונות הדתית וגורמים בדלניים ערביים שיתנגדו, אך רוב האומה תאכוף את 10 הדיברות.

תאריך:  21/08/2022   |   עודכן:  21/08/2022
יעקב קורי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
10 הדיברות להצלת האומה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה מחיפה
23/08/22 09:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מזמן לא קרה לי, שאני קורא ספר וחש, שפורצות ממני גלי אהבה לגיבור הספר, ומתוך האהבה אני חוזר לעמודים בהן ישנה נוכחות של הגיבור שכובשת אותי. חזרתי פעמים לגיבור הספר המסתערב, כשכילד בירושלים העתיקה בשנות העשרים של המאה הקודמת הוא צעק ברחוב: "אני רעב ללחם". לילד אהרון - שהיה בנקודת הזינוק לעבר החיים הבוגרים בנקודת השפל הנמוכה ביותר של רעב, חוסר כל וכן גם מפגש מקוטע עם מערכת החינוך היסודית - קשה היה להאמין שיתרומם לפסגות, והבלתי יאומן קרה לו. הוא למעשה הניח את הנדבכים הראשונים למערכת המודיעין שלנו, כש1כל הוויית חייו ספוגה כמיהה לפתרון של שלום עִם הָעָם, שיש בו גילויים קשים של אלימות ומעשי רצח אכזריים ביהודים.
בכביש המהיר במחוז מוסקבה, 60 ק"מ מערבית לבירה הרוסית, התפוצץ רכב שבו נהגה ככל הנראה הפעילה הפוליטית דריה דוגין, בתו של "הפילוסוף של פוטין" אלכסנדר דוגין, הידוע כאחת הדמויות המשפיעות ביותר על הנשיא הרוסי. היא נהרגה במקום.
21/08/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
כל כך הרבה שינויים ופיצולים נעשו לאחרונה בשיוך המפלגתי של חברי הכנסת, כך שאפילו הכתבים הפרלמנטרים הבקיאים בנבכי המשכן יתקשו לזכור. עשו לעצמכם מבחן קצר ובידקו עד כמה אתם יודעים לאיזו סיעה הם שייכים, תחילה השמות, ואחר כך התשובות:
20/08/2022  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
אילה חסון (ערוץ 13) משגעת את המדינה בפרשת גל הירש. היא ממחזרת שוב ושוב טענות נגד המשטרה והפרקליטות משל נעשה סיכול ממוקד בצדיק. אך לא זה המצב. נכון, החקירה נגד הירש פרצה עם היוזמה למינויו למפכ"ל המשטרה. רוב החשדות הופרכו, במיוחד החשד לעבירות שוחד. אך מה לעשות: הבדיקה/החקירה התחייבה בשל המידע שהועלה, בטרם מונה לתפקיד, גם אם לצורך הפרכתו. ובהמשך, ממצאי החקירה שהתגלו, חייבו הגשת כתב אישום נגד הירש בגין עבירות מס בהיקף של מיליונים. אגב, שותפו למעשים יניב אדם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון.
20/08/2022  |  יואב יצחק  |   יומני בלוגרים
בשנת הלימודים הבאה תלמיד בבית ספר תיכון לא ייחשף בלימודיו התיכוניים לאירוע היסטורי רב חשיבות, שארע בשנת 538 לפני הספירה - יציאת בני ישראל מגולת בבל וחזרתם לארץ ישראל כדי לבנות את הבית הלאומי השני. ביטוי כמו "הצהרת כורש" ייעלם. ביטוי כמו "נחמו נחנו עמי יאמר אלוהיכם" מספר ישעיהו פרק מ' פסוק א', בו מבקש הנביא לעודד את העם המיואש, החי בבבל שעליו להשתחרר מהלם הרס הבית הלאומי הראשון שהתרחש לפני כחמישים שנה ב-586 לפני הספירה וללכת לעבר מימוש התקווה - בניית הבית הלאומי השני.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
דן מרגלית
דן מרגלית
מונחת לפני נתניהו הצעה יקרה מפז לנורמליזציה עם ערב הסעודית והוא מסכן את עם ישראל להחמיץ אותה ולהשאיר את החזית מול אירן פרוצה וחדירה
חיים רמון
חיים רמון
גלנט מתנגד בתקיפות לפתרון הישים של ממשל צבאי זמני, ותומך בתוכניות הזויות שלא יתממשו לעולם    אני חושב שהנזקים שגרמה התנגדותו לממשל צבאי העבירו את גלנט על דעתו ולכן הוא מעלה טיעונים ...
עדו נתניהו
עדו נתניהו
השינוי אינו מסתכם רק ביחס לישראל ובהכרה שחדרה אליהם עם מי בעצם יש לנו, הישראלים, עסק כל השנים, אלא הוא מתבטא גם בהבנה שאמריקה עצמה צריכה להשתנות, ובעיקר להתנער מן ה"פרוגרס" ההרסני ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
התקשורת בעשורים האחרונים במדינת ישראל איבדה מצפן ומצפון, איבדה כיוון, קיבעה מעמדה כרשות הראשונה, לא הרשות הרביעית אחרי הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והרשות השופטת
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il