|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
בן-גביר. הציבור לא קונה את מסע ההפחדה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
יומן בחירות

הכשרת הלבבות לשר בן-גביר

מי הכשיר את איתמר בן-גביר בדעת הקהל והפך אותו למועמד לגיטימי, למה נוטש מאיר יצחק הלוי את המחנה הממלכתי, מה חושף חולדאי על גבולות היכולת של מרב מיכאלי, לאן פניה של מפלגת נעם והאם איילת שקד תמליץ על עצמה לראשות הממשלה
02/09/2022  |   עידן יוסף   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

48% מאזרחי ישראל אינם מעוניינים שחבר הכנסת איתמר בן-גביר יהיה שר בממשלה הבאה. כלומר ל-52% מהם אין התנגדות שיהיה שר. כך עולה מסקר שהוצג בחדשות 13. בניכוי המשיבים הערבים, המספר אף גדול יותר בצורה משמעותית.

הסיבה לנרמול, טען עיתונאי הערוץ נדב אייל, היא ריבוי הראיונות של בן-גביר בתקשורת . זו אינה פרשנות אלא הבעת דעה. מאחוריה עומדת ההנחה השגויה כאילו עצם ההסכמה לראיין את איתמר היא שהפכה אותו ללגיטימי, בעוד האמת היא שרק כאשר התברר לציבור באופן בלתי אמצעי שדעותיו של ה"שד" אינן קיצוניות וחשוכות, כפי שנדב ויתר חבריו למסע הדמוניזציה ניסו לפמפם במשך שנים, לרוב בהסתמך על תמונות ארכיון מימי נערותו.

כאשר מול הניסיון להשחיר את דמותו של בן-גביר, הוא הבהיר שוב ושוב את דעותיו האמיתיות העושות הבחנה בין מחבלים שדינם מוות לסתם ערבים שאין לו מלחמה עימם, התזות המופרכות שנבנו התנפצו אל הסלע.

אפילו חבריו עד לא מכבר לעוצמה יהודית - ברוך מרזל, בנצי גופשטיין ומיכאל בן-ארי - הבינו שלא מדובר במשחק מתינות לצרכי תדמית תקשורתיים, והודיעו על היפרדות ממנו עד כדי הבעת חוסר אמון בדרכו. בתזכורת לשנות התשעים שבהן היה פילוג בין תנועות כך וכהנא חי, סתם הרב דוב ליאור את הסכר באצבעו, וגיבה בסרטון את בן-גביר.

באובססיה כלפי בן-גביר מאמץ השמאל את שיח הימני, ועובר המרה - משיח של תקווה לשיח של הפחדה. במקום להבליט את הישגיהם, הם משנים את המיקוד - לוקחים אדם שנראה בעיני מצביעיהם ככזה המאיים על דרכם, מזהים אותו עם כל דבר רע ומקווים כי זה מה שיניע בוחרים לקלפיות.

איתמר בן-גביר הוא דמות צבעונית, לטוב ולמוטב. מפלגות הרל"ב חתמו עליו חוזה, וניהלו קמפיינים שמזהירים מפניו - לרבות בראיונות ובשלטי חוצות שבהם הופיעה דמותו באופן מעורר רתיעה. לקמפיינים האלה של הזהרה כביכול מפני קיצוניות, גזענות או כהניזם כביכול ותוצאותיהם, היו ועדיין שותפות לא רק מפלגות השמאל מרצ והעבודה, מפלגות המרכז יש עתיד וכחול לבן. שותפות לו גם כאלה המגדירות עצמן ימניות - ישראל ביתנו (ואלי אבידר שפלט עצמו ממנה), תקווה חדשה (המסופחת למחנה המלכתי), ימינה (הרוח הציונית - בגלגול הנשמות הנוכחי) ואפילו מפלגת הבית הקיקיוני, סליחה היהודי, בראשות יוסי ברודני וחגית משה.

אבל הציבור חכם מהם, וכבר קלט שמדובר בבלוף יח"צני ולא באיום אמיתי, כפי שמעידים ממצאי הסקר. גם איימן עודה וגדעון לוי מתראיינים לא-מעט בתקשורת הישראלית, אך משום מה אינם מקבלים לגיטימציה בדעת הקהל. אף תרגיל שיווקי לא הצליח עדיין לגרום לציבור לקנות מוצר פגום לאורך זמן. התקשורת בישראל לא ניסתה להכשיר את בן-גביר, אלא איתגרה אותו בשאלות קשות ואפילו מתגרות. אבל האהדה אליו רק עלתה - למרות התקשורת, לא בזכותה, נדב.

תקווה נזילה
מאיר יצחק הלוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

קולמוסים רבים נשפכו כדי לתאר את "חתונת השנאה" הפיקטיבית בין בני גנץ לגדעון סער, שמלבד שילוב של איבה לנתניהו המעורבת בשרידות פוליטית אין ביניהם דבר מן המשותף, ובהזדמנות הקרובה ייפרדו דרכיהן. בסוף-השבוע הודיע מאיר יצחק הלוי על סיום דרכו בתקווה חדשה. כמו ימינה הגוועת של בנט, גם הוספת השם לתקווה חדשה של סער והפיכתה להתקווה החדשה ואחר כך למחנה הממלכתי, אינה מחלצת אותה מגסיסתה. בזה אחר זה נשרו ממנה כאבני דומינו יועז הנדל, צבי האוזר, בני בגין ומיכל שיר סגמן מתקווה חדשה.

ב-29 השנים האחרונות עסק מאיר יצחק הלוי בפעילות ציבורית מוניציפלית, ומתוכן כיהן 18 שנים כראש עיריית אילת, כשנתיים - כסגן ראש העירייה וכשמונה שנים - כחבר מועצת העיר וראש האופוזיציה. בהוא בא לשנות את השיח במשכן, אך משהתחוור לו שהשיח קוצני מדי ושמקומו ברשימת המחנה הממלכתי עשוי להותיר אותו מחוץ לכנסת, החליט לברוח מן הספינה הטובעת ולחפש את דרכו באפיקים מועילים יותר.

רכבת פוליטית

ברגע של כנות בראיון לרזי ברקאי, חשף רון חולדאי המיודד עם מרב מיכאלי בעצם מובילה מהלך סרק פוליטי חסר היתכנות מעשית, להפעלת רכבת קלה גם בשבת. דבריו של ראש עיריית תל אביב-יפו נועדו לאוזניים של אחרוני הפתיים שהישלו את עצמם כאילו אפשר לקדם בישראל תחבורה ציבורית בשבת. תעשו לעצמכם טובה, ואל תלכו שולל אחרי הבטחות בחירות חסרות תוחלת. תוציאו לכם את זה מהראש - למעלה משמונים שנה יש המנסים לקדם בארץ תחבורה ציבורית בשבת, זה לא קרה עד עכשיו וגם לא הולך לקרות. אפילו לכתפי השמאל, הרכבת הקלה כבדה מדי.

הבור שכרה אביגדור

מפלגת נעם מתבכיינת על מקום 11 שהוצע לה ברשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית, אבל עם מעט תבונה פוליטית יכולה הייתה מראש לחסוך מעצמה את העלבון, לחבור לציונות הדתית כפי שהוצע לה, ולהביא את כל מתפקדיה ותומכיה שיצביעו לשני מועמדים לפחות למקומות ריאליים ברשימה במסגרת בחירות מקדימות משותפות. אבל אבי מעוז כנראה סבר שכוחו הפוליטי אינו נופל משל בן-גביר, ולכן אוכל כעת את הדיסה שבישל.

באתר בחדרי חרדים פורסם, שלפני שלושה שבועות הציע בצלאל סמוטריץ' לנעם, שאם יהיה איחוד עם עוצמה יהודית תקבל המפלגה מקום בעשירייה הראשונה ובמקרה של פיצול תקבל מקום גבוה יותר ברשימה, אבל בגלל מחלוקת פנימית בנעם - לא התקבלה הכרעה. במו-ידיה הביאה נעם לדחיקתה לעשירייה השנייה.

בראיון לערוץ עכשיו 14, הודה מעוז שמקום 11 הוא בהחלט ריאלי, אך סירב לו כי משמעות ההצעה, לטעמו, היא שנושא הזהות היהודית נמצא במקום ה-11. הוא לא פסל אפשרות של חיבור עם המפלגות החרדיות, למרות שאלו לא ששו להציע לו מקום. אבל גם אם היה מקבל מקום, לכל היותר היה מקבל את מקום 7, 8 או 9 בשס או ביהדות התורה, מה אומר מיקום שכזה על החשיבות שהן מייחסות לנושא הזהות היהודית?

אז לאן פניה של נעם? מראיונות של אבי מעוז בתקשורת, עולה כי -
א. אין סיכוי למו"מ עם איילת שקד או עם יוסי ברודני.
ב. יש סיכוי נמוך לחיבור עם שס או יהדות התורה, שכאמור לא ממהרות להציע לו מקום.
ג. יש מגעים לריצה עם פעילים מסורתיים (פרטים בהמשך?).

לנעם יש יתרון חזק של נוכחות בשטח [ראו סרטון], שמפלגות אחרות מתקנאות בו. אבל בסופו של יום, אבי מעוד אינו מתאבד שיעי. ניתן להעריך בזהירות שנעם תנהג באחריות ותחליט לפי סקרי עומק ואם תגלה שאין סיכוי - כמו בבחירות הראשונות - תוותר, ואולי אפילו תחזור על ארבע לרשימת הציונות הדתית מבלי לוותר על פסיק אחד ממשנתה הרעיונית.

שקד בדרכי בנט
בנט ושקד. המשכיות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הדנ"א של הרוח הציונית בראשות איילת שקד אינו שונה מזה של ימינה בראשות נפתלי בנט. שתיהן מאוהבות בלשון המאזניים, ומסרבות לכבד את הכרעת הבוחר. לא נמליץ לנשיא על איש - אמרה שקד בראיון רדיופוני, והעריכה שתהיה רוטציה. במילים אחרות - שוב ממשלה פריטטית שבה שמאל וימין מתגוששים ומנסים למשוך את החבל.

גם אם הליכוד יקבל את המספר הגבוה ביותר של הקולות, התחייבה שקד, לא תמליץ מפלגתה על נתניהו. כמו ימינה בזמנה, היא הצהירה שפניה לממשלת פיוס ואיחוי השסעים - אך ברגע שהחבילה התפרקה, התפוגגו כל ההבנות וההסכמות שאיפשרו את החיבור בין שני שלישים של ח"כים מגוש השמאל מרכז לשליש חברי הכנסת מהימין, ואיש הישר בעיניו יעשה.

שקד הודיעה על כוונתה לכפות על הצדדים ממשלה ש"מרכז הכובד שלה הוא מהימין ושותפות בה מפלגות שמאל ומרכז". אין לה כוח אמיתי (אם בכלל תעבור את אחוז החסימה) לגשר בין הצדדים, ולכל היותר היא יכולה להושיב אותם באותו חדר. אין לה שום ערבות שהפעם יתרצו הגושים להסתדר ביניהם.

עדיין לא הבשילה העת לפיוס לאומי, מפלגות הרל"ב לא הסירו את הווטו ולא יאפשרו קואליציה תחת נתניהו ואין שום סיבה שגוש נתניהו יוותר על המנהיג שנבחר בקולותיהם של מיליונים. במקרה שכזה, אל תתפלאו אם שקד תמליץ על עצמה לראשות הממשלה. אי־שפיות זה לעשות את אותו הדבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות, וזה בדיוק מה שמנסה לעשות הרוח הציונית. אבל היי, זו לא הייתה הבטחה ליבתית.

תאריך:  02/09/2022   |   עודכן:  02/09/2022
עידן יוסף
+ר"ע נצרת: המפלגות הקרובות יכולות לקבל 23 מושבים בכנסת
15:05 02/09/22  |  עידן יוסף
ראש עיריית נצרת עלי סלאם אומר בראיון כי הוא מקווה שכל האוכלוסייה הערבית תצביע למפלגות ערביות כדי לכבוש 23 מושבים בכנסת הקרובה.
+שנת המשפט החדשה: גורלית למערכת ולדמוקרטיה?
09:54 02/09/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שנת המשפט תשפ"ג נפתחת בשבוע הבא, ותוצאות הבחירות בעוד חודשיים עשויות להיות גורליות למערכת המשפט - ועוד יותר מזה עבור הדמוקרטיה שלנו  ▪  ניצחון של גוש נתניהו יעמיד בסכנה ממשית את עצמאותה, שבלעדיה לא תיתכן דמוקרטיה
בדרך להתנגשות חסרת תקדים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+סקר: פיצול ביהדות התורה מחזק את ליברמן
09:34 02/09/22  |  עידן יוסף
סקר פאנלס פוליטיקס (מנחם לזר) עבור מעריב ורדיו 103, בשאלה כיצד היית מצביע אילו הבחירות היו נערכות היום:

הליכוד 34; יש עתיד 24; המחנה הממלכתי 13; הציונות הדתית 12; שס 8; ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת 6; דגל התורה בראשות משה גפני, מרצ, העבודה 5; רע"ם 4; אגודת ישראל בראשות יצחק גולדקנופף 0 (2.5%). על-פי הסקר, פיצול ברשימה החרדית האשכנזית נותן לגוש נתניהו ל-59 מושבים.

ללא פיצול, אלה התוצאות: הליכוד 31; יש עתיד 24; המחנה הממלכתי, הציונות הדתית 13; שס; יהדות התורה, הרשימה המשותפת 6; העבודה, מרצ, ישראל ביתנו 5; רע"ם 4, אך גוש נתניהו מקבל רק 58.

לא עוברות את אחוז החסימה: הרוח הציונית (איילת שקד) נחלשת ל-1.9% בלבד (לעומת 2.8%), צעירים בוערים (הדר מוכתר) והמפלגה הכלכלית (ירון זליכה) 0.6%, ישראל חופשית ודמוקרטית (אלי אבידר) 0.2%. עלה ירוק-אוסרת אל איסלמיה, והבית היהודי (יוסי ברודני), שקיבל חיזוק חסר תועלת מחיים אמסלם, מקבלות 0% כל אחת.
+דרעי: אין שום מניעה שאהיה שוב שר
08:47 02/09/22  |  עידן יוסף
לאחר עסקת הטיעון מבהיר יו"ר שס, אריה דרעי: "אני חוזר לכנסת, אין שום מניעה שאהיה שוב שר". על הרכבת הממשלה לאחר הבחירות אמר "שקד לא פסולה, לליברמן אין מחילה, גנץ לא יהיה ראש ממשלה" (ישראל היום).

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכשרת הלבבות לשר בן-גביר
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
2/09/22 13:50
2
עובד 1
2/09/22 17:43
3
לגרש את אוכל הכלב
3/09/22 22:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
שנת המשפט תשפ"ג נפתחת בשבוע הבא, ותוצאות הבחירות בעוד חודשיים עשויות להיות גורליות למערכת המשפט - ועוד יותר מזה עבור הדמוקרטיה שלנו ניצחון של גוש נתניהו יעמיד בסכנה ממשית את עצמאותה, שבלעדיה לא תיתכן דמוקרטיה
02/09/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, דחה עתירה שהגיש איתי לשם בטענה כי חברת פייסבוק מקדמת את האינטרסים של בנימין נתניהו ובשל כך זכתה בהטבות רגולטוריות.
01/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, פנה (יום ה', 1.9.22) לבאי הסיעות ולבאי-כוח הרשימות המועמדים בנושא "בקשה להימנעות מביטויים בלתי ראויים בתעמולת בחירות". במכתבו מבקש השופט עמית שתעמולת הבחירות תהיה נקייה מהסתה לגזענות.
01/09/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אינו אומר נואש, ומסרב לדרישות ראשי המפלגות החרדיות האשכנזיות שלא להתערב במחלוקת ביניהן. על-פי דיווח (יום ה', 1.9.22) בכאן חדשות, נתניהו הגביר את המעורבות שלו והראה לנציגיהם סקר, על פיו שתי המפלגות לא עוברות את אחוז החסימה אם ירוצו בנפרד. נתניהו אמר: אם אחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה אז אין 61 מושבים לגוש, ועולם התורה ייפגע.
01/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
השרה איילת שקד מתחייבת כי רשימת הרוח הציונית לא תמליץ לנשיא המדינה על איש מבין המועמדים להרכבת הממשלה. בראיון (יום ד', 31.8.22) למשדר קלמן וליברמן בכאן רשת ב', העריכה שקד כי ככל הנראה תהיה רוטציה בין הגושים.
31/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il