|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
אבו-מאזן. מנצל את גל הטרור ללחוץ את ישראל [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

אבו-מאזן מנסה לסחוט את ישראל

יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מנסה לסחוט את ישראל הוא רואה בגל הטרור החדש שפרץ בשטח מנוף לחץ על ישראל בכל הקשור ליצירת "אופק מדיני" וחידוש המשא-ומתן על הקמת מדינה פלשתינית עצמאית. אבו-מאזן דוחק את ישראל לפינה, עוד מבצע של צה"ל ביהודה ושומרון בסגנון "חומת מגן" עשוי לקרב גם את אבו-מאזן לקץ שלטונו
17/09/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

האירוע החמור השבוע באזור מחסום ג'למה ליד ג'נין, שמהלכו נהרג קצין צה"ל רס"ן בר פלח הי"ד מירי מחבלים, משקף שוב את חומרת המצב הביטחוני ואת עוצמתו של גל הטרור החדש שפוקד את שטחי יהודה ושומרון ומאיים להתפשט גם לעבר הערים המרכזיות בישראל לקראת חגי תשרי.

נכון שכוח צה"ל חיסל את שני המחבלים שאחד מהם היה איש מנגנוני הביטחון של הרש"פ, אבל זה אינו משנה את המצב המסוכן שנוצר בשטח. אסור לשכוח אפילו לרגע אחד כי העיר תל אביב-יפו ניצלה בשבוע שעבר בדרך נס מפיגוע גדול שתכנן לבצע מחבל משכם שהגיע דרך פרצה בגדר ההפרדה לעיר יפו כשהוא נושא עמו בתיק גדול נשק ומטעני חבלה, בחקירתו בשב"כ הוא סיפר כי תכנן "להרוג חיילים" בתל אביב.

המחבל שכנראה פעל לבדו, נעצר באקראי אחרי שסיור של המשטרה חשד בו ועצר אותו, אבל חדירתו לישראל משקפת את המגמה של ארגוני הטרור לשוב ולבצע פיגועים בליבה של ישראל ולא רק בשטחי יהודה ושומרון. הדרג המדיני ביטחוני מכיר היטב את המציאות הביטחונית החדשה אך הוא מעדיף לציית לדרישות של ממשל ביידן, שחושש מקריסת הרש"פ כתוצאה מההסלמה, ונמנע כבר יותר מחצי שנה מלבצע את הדרוש בדחיפות והוא מבצע צבאי רחב היקף בכל צפון השומרון שיעקור את תשתיות הטרור בג'נין ושכם והכפרים הסובבים אותן שהרש"פ מזמן איבדה את השליטה עליהם.

אנו נמצאים בגל טרור חדש ולא בעיצומה של אינתיפאדה חדשה, גל הטרור מאיים גם על שלטון הרש"פ של אבו-מאזן ולכן רק עצירתו יכולה להציל את הרש"פ מקריסה, אם הרש"פ איננה רוצה או יכולה לעצור אותו, צה"ל צריך לעשות את העבודה בעצמו כדי להגן על חיי הישראלים בשטחי יהודה ושומרון ולמנוע מהטרור להגיע לתוך הערים המרכזיות בישראל.

בצפון השומרון יש מאות מחבלים חמושים ואלפי כלי נשק בלתי חוקיים וכמויות ענקיות של תחמושת, הנשק הזה נמצא בידי מחבלים חמושים שמשתייכים למסגרת החדשה הכלל ארגונית שהקים ארגון הג'יהאד האיסלאמי("גדוד ג'נין"), כמויות נשק גדולות ממשיכות לזרום לשטחי יהודה ושומרון ולתוך הקו הירוק שמוברחות מירדן ומעירק וצה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל מתקשים לעצור את התופעה. גל הטרור מאיים להתפשט דרומה לאזורי רמאללה, בית לחם וחברון ויש לעצור אותו במהירות.

ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ מגלים הססנות גדולה, הם מעדיפים טיפול איטי בטרור המתגבר באמצעות מבצעים של מעצר מבוקשים בשטחי יהודה ושומרון במסגרת מבצע "שובר גלים" ומדיניות "כיסוח הדשא" של הטרור במקום לאמץ את הגישה ההתקפית המהירה ששואפת להפתיע את הטרור בכל מקום ולעקור את תשתיותיו מן השורש.

השבוע שיגר הדרג המדיני קצין בכיר בצה"ל ועוד בכיר מהשב"כ לפגישה ברמאללה עם מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שיח' ועם ראש המודיעין הפלשתיני מאג'ד פרג' כדי לנסות ולחדש את התיאום הביטחוני לקראת חגי תשרי. מדובר בשני האנשים המקורבים ביותר ליו"ר הרש"פ אבו-מאזן, גורמים בכירים ברש"פ מסרו כי הפגישה נכשלה וכי שני הצדדים לא הצליחו לשכנע זה את זה בעמדותיהם.

תמונת המצב היא פשוטה, יו"ר הרש"פ אבו-מאזן מנסה לסחוט את ישראל ואת ארה"ב, הוא רואה בגל הטרור החדש שפרץ באופן עצמאי בשטח מנוף לחץ על ישראל בכל הקשור ליצירת "אופק מדיני" וחידוש המשא-ומתן על הקמת מדינה פלשתינית עצמאית. בנוסף הוא דורש שישראל תבטל את "חוק הקיזוז" של כספי המיסים שישראל מעבירה לרש"פ, וחלקם הוא משלם למחבלים ולבני משפחותיהם, הוא גם הבהיר לישראל כי עליה להפסיק לחלוטין את כניסת כוחות צה"ל למרכזי הערים ומחנות הפליטים בשטחי A ולכבד את הריבונות של הרש"פ.

אבו-מאזן העביר מסרים לממשל ביידן ולאיחוד האירופי כי גל הטרור הנוכחי הוא תוצאה ישירה של כניסת כוחות צה"ל לשטחי A וכי המחבלים החמושים פשוט מגנים על האוכלוסייה האזרחית מפני צה"ל. חוסיין א-שיח', היורש המיועד של אבו-מאזן, גילה לפני כמה ימים כי הרש"פ הציעה לישראל להימנע מכניסה של צה"ל לשטחי A ביהודה ושומרון לתקופה של 4-5 חודשים כדי להימנע מחיכוך עם המחבלים החמושים וליצור רגיעה, הדרג המדיני בישראל דחה את ההצעה.

מהלך כזה מקרין חולשה והינו כניעה לטרור ומתן חמצן למחבלים החמושים כדי להתארגן מחדש ולהקים מסגרות טרור חדשות מצויידות בנשק כדי להמשיך את המלחמה בישראל בתום פסק הזמן. חבר הנהגת פתח עזאם אלאחמד התגאה השבוע כי הרש"פ הפסיקה את כל הסכמי אוסלו, כולל את התיאום הביטחוני והסכם פריז הכלכלי.

אבו-מאזן שהגיע לסוף דרכו הפוליטית איננו מעוניין בהרגעת המצב כל עוד המחבלים החמושים אינם מאיימים על המוקטעה ברמאללה, הוא מרגיש בטוח על כסאו, יש לו גיבוי אמריקני ואירופי וגם ממדינות ערב המתונות ומבחינתו זהו העיתוי הנכון לסחוט את ישראל לויתורים מפליגים כשחרב הטרור מונחת על צווארה.

נאום אבו-מאזן באו"ם

בשבוע הבא ייצא יו"ר הרש"פ לניו-יורק לשאת את נאומו השנתי בעצרת הכללית של האו"ם. הרש"פ עוסקת כבר כמה שבועות בקמפיין מדיני שמטרתו להשיג הסכמה של האו"ם להכיר ב"מדינת פלשתין" כמדינה בעלת חברות מלאה בארגון, כיום יש לה מעמד של מדינה משקיפה. ישראל מתנגדת בתוקף למהלך הזה, גם הנשיא ביידן מתנגד לכך והוא שיגר בשבוע שעבר את ברברה ליף, עוזרת שר החוץ האמריקני לרמאללה.
אבו-מאזן סירב להיפגש עמה אך בפגישה עם חוסיין א-שיח' היא הבהירה את עמדת הנשיא ואף שיגרה אזהרה כי אם אבו-מאזן לא "יישר קו" עם עמדת הנשיא, ארה"ב תטיל וטו במועצת הביטחון על בקשתו לחברות מלאה של "פלשתין".

בשטחים התחילו לעקוב בעניין אחרי הפרובוקציות של אבו-מאזן במיוחד לאור העובדה שחלפה בדיוק שנה מנאומו הקודם באו"ם שבו הוא נתן אולטימום לישראל ושום דבר לא קרה בשטח מאז. יו"ר הרש"פ הציב בחודש ספטמבר 2021 אולטימטום לישראל בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם והודיע כי לישראל יש שנה אחת לסגת לגבולות 67, כולל ממזרח ירושלים, ואם היא לא תעמוד בדרישתו הפלשתינים יבטלו את ההכרה בה ויפנו לבית הדין הבינלאומי בהאג כדי "שיקבל החלטה לגבי החוקיות של הכיבוש".

משמעויות

ההתנהלות הנוכחית של יו"ר הרש"פ אבו-מאזן שמסרב להילחם בטרור בשטחי יהודה ושומרון ומנסה להניע מהלך מדיני חד-צדדי באו"ם מדגישה פעם נוספת את תסכולו של יו"ר הרש"פ ואכזבתו מהיעדר תהליך מדיני מול ישראל למרות חילופי השלטון בישראל ובארה"ב. ראש הממשלה לפיד מסרב להיפגש עמו, גם הנשיא האמריקני החדש ג'ו ביידן גורס שאין זה הזמן לחדש את התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים למרות שהוא מאמין בפתרון 2 המדינות.

הנושא הפלשתיני איננו עומד בראש סדר היום של הממשל אשר מעדיף כרגע את ניהול הסכסוך ולא את הניסיון לפתור אותו. הממשל מסתפק כרגע בניסיון לשפר את המצב הכלכלי של הרש"פ ולחזק את מעמדה בשטחים נוכח התגברות כוחן של תנועות חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

עדיף שיו"ר הרש"פ אבו-מאזן ינצל את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם להודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, הוא נכשל כמנהיג ואיננו מייצג עוד את הפלשתינים, הוא היה נוח לישראל עד לפני כמה שבועות מבחינה ביטחונית אך אין ביכולתו לקדם שום תהליך מדיני, הוא חי באשליות כי יצליח לכפות על ישראל את "הקווים האדומים" של הפלשתינים באמצעות התרת רסן הטרור, הדרך הזו לא תביא לשום שלום בין ישראל לפלשתינים ואפילו לא להסדר מדיני חלקי.

אבו-מאזן משחק באש ואם לא יתעשת הוא עלול לסיים את שלטונו בדיוק כמו יאסר ערפאת,מבצע "חומת מגן" ב-2002 הביא בזמנו לסיום שלטונו של יאסר ערפאת, אבו-מאזן דוחק את ישראל לפינה, עוד מבצע של צה"ל ביהודה ושומרון בסגנון "חומת מגן" עשוי לקרב גם את אבו-מאזן לקץ שלטונו.

תאריך:  17/09/2022   |   עודכן:  17/09/2022
יוני בן-מנחם
+תיעוד מטריד של הכאת פועל פלשתיני בדרום הארץ
00:29 18/09/22  |  עידן יוסף
בכביש מספר 3253, דרך יער סנסנה ליד להבים, תיעד נהג שחלף בכביש קבוצת חיילים שנראים מכים באגרופים ובועטים באדם שהוא ככל הנראה פועל פלשתיני.

הנהג סיפר כי זהו כביש ללא הרבה תנועה. לדבריו, כשהאט את רכבו להעיר להם על המתרחש הופתע לדבריו שאחד החיילים כיוון אליו נשק וסימן לו להמשיך בנסיעה.
[צילום: עמאר אסדי]
+גנץ אישר פתיחת מעברים לפלשתינים באזורים בהם התרחשו פיגועים
22:26 17/09/22  |  עידן יוסף
בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה הערב (מוצ״ש), אישר שר הביטחון בני גנץ את פתיחת מעברי גלבוע (ג׳למה) וסאלם, ממחר (א'). עצירת היתרי הכניסה לישראל של תושבי כפר דאן, לרבות לצורך תעסוקה בישראל, עדיין בתוקף.

+אחווה יהודית ערבית
20:02 17/09/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
יש לי חלום שאת האידיליה במגע החביב בין הרבדים התבניתיים של שתי השפות נראה מעוגנת במגע חביב בין הרבדים הלאומיים והדתיים של שני העמים - יהודים וערבים
אחרית הימים [צילום: בית יגאל אלון]
+טרור בלי הפסקה
18:13 17/09/22  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
עלות השחר? השחר לא עלה בעקבות גל טרור הבא  ▪  ההצתה השמאלנית לגל הפיגועים  ▪  מדוע שוחרר המחבל מהר-הבית? על כך ברשימה שלפנינו
העדר הרתעה [צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]
+לרשות קורסת דרוש שיקום עמוק - לטובת ישראל
15:56 17/09/22  |  אודי דקל, אורית פרלוב   |   לרשימה המלאה
המצב ביהודה ושומרון מתדרדר במהירות, במיוחד בשל אובדן המשילות של הרשות הפלשתינית  ▪  על ישראל לקדם ולרתום שותפים למהלכי שיקום דווקא מול הרשות בשטחיה ביהודה ושומרון
כאוס של היום שאחריו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבו-מאזן מנסה לסחוט את ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בגילי, כשאני עולה במעלות העשור התשיעי לחיים, טבעי היה שאבקש בראש ובראשונה שנת בריאות טובה, אך אני מתעקש לתת את הבכורה למשאלה, שהשנה החדשה: תֹּאמַר לֹא לָאָרֶץ הַמְּדַמֶּמֶת וְהַדּוֹמַעַת, ותקשיב לקול הזועק של ישעיהו בן אמוץ - "לֹא יִשָּׁא גּוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב", כשלמרבה הכאב, לא הקשיבו לנביא ישעיהו בחצרות המלכים עוזיהו, יותם אחז וחזקיהו. מלכים, שפעלו בחייו של הנביא ישעיהו ונמנעו מלהנחיל מדיניות של שלום, עליה נלחם הנביא, והתוצאות היו מרות.
מחבל פלשתיני הגיע (יום ה', 15.9.22) סמוך אל היישוב כרמל שבדרום הר חברון וירה לעבר צעיר כבן 18 שהיה בישיבה הפועלת במקום. המחבל נמלט מן המקום. במקביל הגיע לישוב רכב שדיווח שבוצע לעברו ירי סמוך לישוב. לא היו נפגעים באירוע השני.
15/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
תארו לעצמכם מצב היפותיטי, שבו, למשל, איתמר בן-גביר מצטרף, רחמנא ליצלן, לרשימת רע"ם בראשות מנצסור עבאס. נראה סביר? הגיוני? או אולי מעשה טירוף חולני, שמעיד על היעדר שפיות קיצוני? סצינה מפלצתית דומה, רק עם שמות אחרים, התחוללה בעולם האינטרנט הווירטואלי. יהודי חרדי, בוגר מערכת החינוך החרדית, איש חצר גור במוצאו, במראהו, ועל-פי הגדרתו, נקרא לו רק י.פ. מטעמים שיוסברו להלן, מכנה מחבל מתועב, רוצח נאלח בפוטנציה, שהגיע לתל אביב כדי לרצוח חיילים רבים על-פי עדותו, ואלה עלולים להיות חלילה, בנינו או אחינו - בתואר 'גיבור' ראוי לצל"ש.
15/09/2022  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
שר הביטחון, בני גנץ, נאם (יום ה', 15.9) בפתח היום החמישי לכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. בפתח השיחה התייחס שר הביטחון למצב הביטחוני בזירות השונות: "אם אני צריך לפשט את המציאות הישראלית כיום, הייתי אומר לכם, שמבחינה ביטחונית כל הזירות פעילות, כולן רגישות, בכולן עלול לקרות משהו מחר בבוקר או היום, והמתח הזה חייב להישמר".
15/09/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
נפתח (15.9.22) היום החמישי לכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, בהשתתפות גורמים בכירים מהארץ ובעולם מתחומי הביטחון, את הכנס פתח ראש המל"ל, הד"ר איל חולתא.
15/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
איתמר לוין
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד    כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il