מי שעומד בעוד מספר ימים להיות השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, הצהיר שבכוונתו לשנות את הסטטוס-קוו בהר-הבית, וכפי שזה נראה עכשיו הוא יקבל את מלוא הגיבוי למהלך הזה מבנימין נתניהו, מי שיהיה בעוד כמה ימים ראש ממשלת ישראל.
משטרת ישראל אוסרת כיום טקסי תפילות של יהודים בהר-הבית. לאיסור המשטרה יש והיה גיבוי מלא של הממשל גם בתקופת נתניהו וגם בתקופת נפתלי בנט-יאיר לפיד. לפני שנתיים פנה איתמר בן-גביר לבנימין נתניהו, מי שהיה אז ראש ממשלה בישראל. פניית איתמר בן-גביר להתרת טקסי תפילה של יהודים נדחתה בנחרצות רבה על-ידי בנימין נתניהו כמי שאחריות של ראש ממשלה בישראל מוטלת על כתפיו, ומתוך אותה אחריות דחה את דרישת בן-גביר.
באלו הימים עומד להתמנות שר לביטחון לאומי, שעלול להבעיר את המזרח התיכון ולעלות את חמתם של מיליארד מוסלמים עלינו. בנימין נתניהו הוא זה, שסרב בשנת 2020 לתביעת איתמר בן-גביר לתפילות יהודים בהר-הבית, כי "אין בכוונתי לתת יד להעלות את חמתם של מיליארד מוסלמים עלינו". יש להחמיא לנתניהו על אמירה שיש בה הרבה מהתבונה.
למרבה הכאב, אזרחי מדינת ישראל הם אלו שהחליטו בבחירות דמוקרטיות ב-1 בנובמבר 2022, כי ראש הממשלה המיועד בישראל יהיה חייב להקשיב לתביעותיו של איתמר בן-גביר, כי בלעדי נציגי "עוצמה יהודית" לא תהיה לבנימין נתניהו ממשלה. כיום ישנה העלמת עין של משטרת ישראל מתפילות של יהודים הנעשות בפאה המזרחית של הר-הבית, הרחק מעיני המתפללים המוסלמים. פשוטו כמשמעו, השוטרים העלימו עין מהנוהג לקיים תפילות קצרות בלחש על הר-הבית. אך איתמר בן-גביר דורש לשנות את הסדר, גם אם שינוי הסדר יהיה כרוך במחיר של מרחץ דמים אימתני.
אני מציע לאיתמר בן-גביר לקרוא כל יום את אמירת קהלת בפרק ט' פסוק ט"ז: "טוֹבָה חָכְמָה מִגְּבוּרָה" ולא לפסוח על פסוק י"ח: "טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב". ההתלהמות של איתמר בן-גביר ממאנת לאמץ את משנתו של החכם באדם שלמה המלך המבקשת לתת עדיפות לחוכמה על פני הכלי קרב. ההתלהמות של בן-גביר, החוזר ומדגיש שמחובתו לקיים את הבטחתו למאות אלפי בוחריו במערכת הבחירות, עלולה להצית תבערה, שקיימת סכנה שלא ניתן יהיה כבר לכבותה.
אֵיפֹה הָאֲבָנִים כֻּלָּן
אֵיפֹה הָאֲבָנִים הַטּוֹבוֹת כֻּלָּן
מִי לָקַח אוֹתָן ?
אֵיפֹה שְׁנֵי לוּחוֹת הָאֲבָנִים
וּבָהֶן כָּל עֲשֶׁרֶת הַדְּבָרִים.
אֵיפֹה הָאֶבֶן מִבֵּית אֵל
וּבְלִבָּהּ סֻלָּם?
אֵיפֹה הָאֶבֶן יְגָר שָהֲדוּתָא
1מֵהַגִּלְעָד
וּבְפִיָּהּ שָׁלוֹם.
אֵיפֹה הָאֲבָנִים הַטּוֹבוֹת כֻּלָּן
הָאֲבָנִים הַטּוֹבוֹת רָגְמוּ אוֹתָן
הוֹצִיאוּ אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה
סָקְלוּ אוֹתָן אֶבֶן אַחַר אֶבֶן
בְָּמִדְרוֹן דְּקָלִים דּוֹמְעִים יוֹרֵד בְּדֶרֶך יְרִיחוֹ
בְּמַעֲלֵה זֵיתִים כְּרוּתִים עוֹלֶה בְּדֶרֶך שׁוֹמְרוֹן
בִּסְבַך שְׁבִילִים מֻכִּים בְּיַעַר הָאֶרֶז בִּלְבָנוֹן
וְגָם בֵּין הָאֲבָנִים שֶׁסַּבָּא רַבָּא שֶׁלִּי נִשֵּׁק לַהֶן כָּל בֹּקֶר.
בל ניתן לאיתמר בן-גביר לרמוס את התכנים המוסריים, החקוקים על שני לוחות הברית.