|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
לפיד. לא ישן בלילות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

זרי הדפנה של נתניהו

מעולם מאז קום-המדינה לא הייתה שערורייה כזאת הנערכת בכל מהדורת חדשות ברדיו ובטלוויזיה, ובשצף-קצף בהארץ וידיעות אחרונות, של סקנדל מתמשך שבאמצעותו מנסה לפיד להרכיב את הממשלה החדשה של נתניהו, כאילו לא היו בחירות וכאילו לא צריך לכבד את הציבור שהצביע והכריע נגדו
25/12/2022  |   אהרן פאפו   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

יאיר לפיד בגדול - ובני גנץ במעט פחות ממנו - הצליחו ליצור אווירה של הסתה ושנאה יוקדת במדינה, וזאת רק משום שהפסידו בבחירות האחרונות. הבחירות נוהלו באופן דמוקרטי למופת, והישגי הליכוד ובנימין נתניהו אישית מדירים שינה מעיניהם ובמיוחד מעיניו של לפיד. מה שמדהים ומרתק בתופעת ההסתה של הצד המפסיד כנגד הצד המנצח הוא שאין שום סיבה מהותית להסתה הנמשכת, פרט למניעים אישיים לחלוטין. לפיד אינו נושא עמו שום אידיאולוגיה - לא שמאלית, לא ימנית ולא מה שקרוי בימינו "מרכזית", ובכל זאת השנאה והנסיון להפריע לבנימין נתניהו בכל דרך ובכל תירוץ שהוא, באה, כך זה נראה, מתהומות הנפש הנפגעת, ושייכת אישית לביוגרפיה שלו.

הוא סיפר בזמנו כי אביו המנוח, יוסף (טומי) לפיד, בשיחה אתו שאל אותו מדוע הוא לא יהיה לראש-ממשלת ישראל. הבן האהוב רואה את הסיפור הזה כנראה כצוואה רוחנית שעליו למלא בכל מחיר. הוסיפו לכך גם עובדה נוספת שלפיד סיפר עליה לאחר פיטוריו מממשלת נתניהו - שהפיטורים באו בשיחה טלפונית מפיו של נתניהו, בעוד לפיד כנראה ציפה לטקס ממלכתי שיעשה לו כבוד בטלוויזיה, כיאה לבדרן ותיק כפי שאמנם היה. ואז מתבררת לכאורה הסיבה למסע ההסתה נגד נתניהו שנערך עכשיו בתקשורת בניצוחו האישי. ולא די שראש הממשלה החליפי והארעי מסית, אלא הוא נוכח בעצמו בהפגנות ואף כנראה גם נואם בהן.

מעולם מאז קום-המדינה לא הייתה שערורייה כזאת הנערכת בכל מהדורת חדשות ברדיו ובטלוויזיה, ובשצף-קצף בהארץ וידיעות אחרונות, של סקנדל מתמשך שבאמצעותו מנסה לפיד להרכיב את הממשלה החדשה של נתניהו, כאילו לא היו בחירות וכאילו לא צריך לכבד את הציבור שהצביע והכריע נגדו. אני רואה על המסכים בטלוויזיה ובמהדורות החדשות ברדיו את לפיד נואם ומאיים בפנייה אישית לזוכה בבחירות: - "עוד לא ראית כלום. רק התחלתי" (בטב' בימים 5.12.22 ו- 6.12.22 וחזרה בתוכניות של ערוץ 14 בטב' ב-6.12.22). אלה אינם דברים "דמוקרטיים", אלא נביחות מאיימות של דיקטטור קטן המדבר בלי סוף על "דמוקרטיה" כאשר אפילו במפלגתו שלו אין דמוקרטיה.

ולא די באיומים. לפיד ובני גנץ יחד בנאומיהם קוראים לציבור לצאת לרחובות להפגנות אדירות והרמטכ"ל בעבר מר גדי איזנקוט מאיים שיוציא לרחובות "מיליון איש" (כותרת ראשית בידיעות אחרונות). זהו פטנט חדש בתורת המדינה של לפיד - הפגנות כתגובה לתוצאות הבחירות. כזה דבר עוד לא ראינו בשום מקום בעולם: קודם הולכים לבחירות ולאחריהן ראשי המיעוט שהפסידו בהן דורשים לבטל את תוצאותיהן באמצעות הפגנות והסתת גופים שונים שלא לציית לממשלה הנבחרת באותן בחירות.

התוצאה של איומי-הסרק של לפיד וגנץ והתנהגותם הבלתי דמוקרטית לפי כל קריטריון של דמוקרטיה, היא שלבחירות אין בכלל חשיבות, ואם התוצאות אינן טובות למיעוט יש לקרוא לציבור שנשאר במיעוט לחבל בממשלה בכל דרך שהיא, גם בהפגנות כנגד התוצאות בבחירות שפירושן ביטול הצורך בבחירות. כך לפיד קורא לראש יהערים והרשויות המקומיות לחבל בממשלה הנבחרת ולא להשמע לה. כך הפוליטיקאי הקטן עמר בר-לב עושה מינויים ראשיים במשטרה בניגוד לבקשתו של המועמד מטעם נתניהו להיות השר לביטחון-לאומי, כך גם הרצון לשמור על העמותות לזכויות אדם כביכול הזורעות שנאה למדינת ישראל. כך חבורת הנרפים הבלתי אידיאולוגית שהייתה אי-פעם בישראל מנסה לחבל בממשלה נבחרת.

לא מעשיה המתוכננים של הממשלה החדשה מפריעים ללפיד שלא הצטיין בשום מעשה, בעוד לנתניהו די בהישגו האדיר והמרשים של הכרת ארה"ב בירושלים המאוחדת כבירת ישראל וסיפוח רמת הגולן. כל נימוקיו של לפיד מתנקזים במשפט אחד שהוא נמנע מלומר, והיא אמרתו של מדינאי אתונאי בעקבות נצחונו של בן-עירו מילטיאדס על הפרסים בקרב-מאראתון - "זרי-הדפנה של מילטיאדס - מדירים שינה מעיניי בלילות". כך גם נצחונו של נתניהו במרתון הבחירות מדיר שינה מעיניו של לפיד - ומכאן קאמפיין ההסתה שלו אחריו.

תאריך:  25/12/2022   |   עודכן:  25/12/2022
אהרן פאפו
+גורמים בליכוד: יבוטל סעיף מניעת ההתמודדות
17:43 25/12/22  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו מצהיר שלא תהיה אפליית להט"בים  ▪  הרצוג: אפעל בכל כוחי למניעת פגיעה בחלקים ואוכלוסיות שונות בציבור
[צילום: לשכת נתניהו]
נתניהו. "לא קרה ולא יקרה" [צילום: סרטון שפרסם נתניהו]
+נתניהו: "דבריה של ח"כ אורית סטרוק אינם מקובלים עליי"
13:09 25/12/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גינה (יום א') את ההתבטאות של חברת הכנסת אורי תסטרוק על תיקון חוק האפליה וכתב בטוויטר: "דבריה של ח״כ אורית סטרוק אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד. ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט״בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל. הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בלהט״בים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל."
+רוטמן - "בעל מלון יוכל לא לארח להט"ב; סטרוק: "רופא יוכל לא לתת טיפול"
12:33 25/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת מהציונות הדתית הביעו את דעתם על ההצעת החוק שסוכמה עם הליכוד  ▪  לפי ההצעה אדם יוכל לסרב לתת שירות שנוגד את אמונתו לאנשים מסוימים
רוטמן. תמיכה בהצעת החוק [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מסתמן: חקיקת חוקי דרעי וסמוטריץ' תסתיים מחר
12:09 25/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+עוצמה יהודית הכניסה את הקמת היישוב חנון להסכמים הקואליציוניים
12:01 25/12/22  |  עידן יוסף
הקמת היישוב חנון בגבול רצועת עזה, שהקמתו נעצרה בשל ענייני בחירות, תקודם בהחלטת ממשלה. ח"כ אלמוג כהן אמר כי הצליח, בשיתוף בן-גביר, להכניס דרישה זו להסכמים הקואליציוניים עם עוצמה יהודית.

מדובר בכ-500 משפחות שיעברו לגור ביישוב החדש. "מדובר בבשורה אדירה עבור תושבי הנגב לאחר שנים שלא קם יישוב חדש בכל האזור. בממשלה החדשה נדאג בכל הכוח ובכל הכלים שיעמדו לרשותינו להמשיך ליישב את הנגב והגליל ביתר-שאת".
+עתירה לבג"ץ: למנוע את מינוי דרעי לשר
11:19 25/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התנועה לאיכות השלטון טוענת שמדובר בעבריין מועד שאינו כשיר להתמנות לשר  ▪  מבקשת גם להורות לבטל את הסדר הטיעון עימו
דרעי. "רמייה ומסך עשן" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ההלוויה השגרתית של הדמוקרטיה
10:03 25/12/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
דרוש חדר בבית העלמין בשל ריבוי הלוויות הדמוקרטיה  ▪  עייפתי מלהשתתף בהלוויות הרבות המתקיימות מאז נודעו תוצאות הבחירות, מסעות הקבורה היומיומיים לדמוקרטיה, למוסר, לתקווה, מסעות שנראה כי יארכו לאורך כל תקופת הממשלה הנוכחית
האבלים יניחו פרח
+זעם בליכוד על האפשרות שרון דרמר ימונה לשר החוץ
09:09 25/12/22  |  עידן יוסף
זעם בקרב בכירים בליכוד על הכוונה של נתניהו למנות את מקורבו, השגריר לשעבר רון דרמר, לתפקיד שר החוץ. "לתת לדרמר את תפקיד שר החוץ זה לירוק בפרצופם של חברי הסיעה", אמר בכיר במפלגה. "אם דרמר רוצה להיות שר, אז בבקשה - שיקבל תיק במשרד ראש הממשלה. באיזו חוצפה הוא מגיע מבחוץ וכבר דורש לכהן כשר החוץ? הוא לא התמודד בבחירות המקדימות, לא היה חלק מתנועה ועכשיו הוא דורש את אחד משני התיקים הבכירים שנותרו בידי הליכוד" (ידיעות אחרונות).
+המערכה לשלילת התואר "דמוקרטית" ממדינת ישראל
08:55 25/12/22  |  שלמה פרלה   |   לרשימה המלאה
נתניהו שואב עידוד מעצם העובדה שהאיחוד האירופי, והקהילייה הבינלאומית בכלל אינם מטילים סנקציות משמעותיות על הונגריה בשל מדיניותה האנטי-ליברלית, ולכן אף הוא אינו צופה סנקציות בינלאומיות כלשהן על ממשלתו
ממשיכים בדרכו... [צילום: מתוך דף הפייסבוק הרשמי של ויקטור אורבן]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
עזריאל ברמנט, היסטוריון וחוקר יחסים בינלאומיים, בעיקר יחסי בריטניה ישראל, פרסם יחד עם אניטה טוסור מהמכון ליחסים בינלאומיים בפראג מאמר דעה ב-EuObserver, בו הוא מבכה את ניצחון הימין הישראלי בבחירות האחרונות שמאפשר הקמתה של ממשלה, שלדבריו תגביל את שלטון החוק בישראל, תביא לידי המשך תהליך הסיפוח של שטחי "הגדה המערבית", תוך הגברת הדיכוי של האוכלוסייה הפלשתינית.
25/12/2022  |  שלמה פרלה  |   יומני בלוגרים
ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד והציונות הדתית קובעים כי תופקע מידיו של הרמטכ"ל הסמכות למנות את הרב הצבאי הראשי וכי היא תועבר לידיו של הרב הראשי הספרדי. כך נחשף (שבת, 24.12.22) בכאן חדשות.
24/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מאז נודעו תוצאות הבחירות לכנסת נוהג הממשל האמריקני בזהירות רבה ונמנע ככל האפשר מלנקוט עמדה אשר למדיניותו מול הממשלה המסתמנת בישראל. בהתייחסות רשמית יחידה עד כה, ניצל שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הופעה בכנס של שדולת השמאל הפרו-ישראלית J-Street והדגיש, כי הממשל מכבד את הבחירות הדמוקרטיות שהתקיימו בישראל וכי בכוונתו להתייחס "למדיניותה של הממשלה החדשה ולא לאישים ספציפיים שיכהנו בה". עם זאת, בלינקן חזר וציין, כי ארה"ב תדרוש מהממשלה החדשה "לעמוד בסטנדרטים ההדדיים של היחסים שלנו ב-70 השנים האחרונות". לדבריו, ארה"ב תמשיך לתמוך בערכים דמוקרטיים, כולל זכויות להט"ב וצדק שוויוני עבור כל אזרחי ישראל.
24/12/2022  |  אלדד שביט  |   כתבות
בארצות הברית חיה קהילה יהודית, שמונה מעל ששה מיליון יהודים. מצער, שבתקופת שלטונו של הליכוד הסתמנה מגמה מאוד לא ראויה, אותה עיצב מי שהיה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויישם בנאמנות רבה השגריר שלנו בוושינגטון, רון דרמר, שהעדיפה את תמיכת האוונגליסטים הנוצרים על פני הקהילה היהודית בארצות הברית, שהיא בשר מבשרו של העם היהודי במדינת ישראל. העדפת האוונגליסטים נבעה מתמיכה נלהבת של בנימין נתניהו בטראמפ, מי שזוכה לתמיכה מאוד נלהבת של כל בני הקהילה האוונגליסטית-הנוצרית.
שר האוצר היוצא, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, טוען כי ההסכמים הקואליציוניים שהציגו הליכוד ושותפותיה לקואליציה מוכיחים שנתניהו שואף להגיע לעסקת טיעון ללא קלון.
23/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il