|   15:07:40
  ירון זליכה  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מזוז. "אמרתי לו שיידרש להגן על חוות הדעת בבג"ץ" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

סיפור קטן על מני מזוז ועל העברות הכספים

אנקדוטה קצרה על ניסיון להעברת כספים לעיריות של מקורבים פוליטיים שהיועץ המשפטי לממשלה באותם ימים ניסה להכשיר, ועל התשובה שגרמה לו לצאת בטריקת דלת
23/03/2023  |   ירון זליכה   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

הימים הם ימי ממשלת אולמרט. ראש הממשלה היה מעוניין להעביר ל-32 עיריות כספים בכסות של תוכניות הבראה. בדיקה קצרה העלתה ש-29 מראשי הערים המדוברות היו חברי קדימה, ו-2 נוספים הצהירו כי יצטרפו לקדימה אם העיריות שלהם יקבלו את הכסף.

אני ביקשתי למנוע את העברת הכספים ובישיבה בלשכתו של אולמרט ניסה מני מזוז להורות לי על העברת הכסף. אחרי שאמרתי לו שאני מעוניין לקבל את חוות הדעת שלו כתובה, ושמייד אחרי שאקבל אותה אשלח אותה אל הג'ינג'י מהתנועה לאיכות השלטון על-מנת שיגיש עתירה לבג"ץ שבמסגרתה יידרש מזוז להגן על חוות הדעת שלו - הוא קם ויצא מהחדר בטריקת דלת. את חוות הדעת לא קיבלתי מעולם.

תאריך:  23/03/2023   |   עודכן:  23/03/2023
ירון זליכה
+ראש הממשלה נתניהו: "בכל ערב מספרים לכם שקרים"
12:34 24/03/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתערב לטובת קידום הרפורמה והפיץ ברשתות החברתיות סרטון הסברה בעדה, תוך קריאה לגולשים לשתפו.

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תגיש בקשה בהולה לביזיון בית המשפט ותדרוש להטיל על ראש הממשלה את העיצומים הקבועים בחוק, לרבות קנסות כבדים ומאסר.
+דמוקרטיה? לא בשבילנו
11:54 24/03/23  |  ד"ר עדו נתניהו   |   לרשימה המלאה
שופטים חורגים מגבולותיהם ומבטלים חוקים על סמך דעותיהם וערכיהם האישיים, מה שמוביל לאוליגרכיה אינטלקטואלית, לערעור הדמוקרטיה ולהפיכת המדינה לחסרת חוק. אינטלקטואלים כמו אהרן ברק, המחזיקים בתפיסה גבוהה יותר של משפט וממשל, הם האחראים למגמה מסוכנת זו. מי שתומכים בדעה זו לא צריכים לשאת שלטים פרו-דמוקרטיים בהפגנות, מכיוון שהם נגד הדמוקרטיה
התנגשות בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת
+בן-גביר: מכתב היועצת המשפטית - הפיכה
11:35 24/03/23  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר: "אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עלי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות - זו הפיכה.

"היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ"שים קובע מפורשות קביעות לגביה. ניגוד עניינים שטוענת היועמ"שית נגד ראש הממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת היא הוכחה נוספת למה צריך לפטר אותה".
+לשכת עוה"ד תשבית לשעתיים את היכל המשפט בתל אביב
11:25 24/03/23  |  איתמר לוין
לשכת עורכי הדין תשבית מחרתיים (26.3.23) בשעות 13:30-11:30 את היכל המשפט בתל אביב, במחאה על ההצעה להוציא את נציגיה מן הוועדה לבחירת שופטים במסגרת הרפורמה השיפוטית. ראש הלשכה, עמית בכר, טוען: "נציגי הלשכה הם היחידים שמייצגים את הציבור בועדה. כל מערכת צריכה שינויים ועדכונים, וגם מערכת המשפט, אך ההצעות כעת לא יפתרו את הבעיות הקיימות אלא רק יחלישו את הדמוקרטיה". הלשכה קוראת לחבריה להצטרף לחסימת בית המשפט ולהפגנה שתתקיים מחוצה לו.


+שוחררו ממעצר כל המפגינים נגד הרפורמה
11:13 24/03/23  |  עידן יוסף
כלל המפגינים שנעצרו אתמול בתל אביב ובנתב"ג שוחררו. המפגינה שנעמרה בחשד לתקיפת השר אבי דיכטר שהתה הלילה במעצר ושוחררה הבוקר למעצר בית.
+האנרכיה כמחזה תעתועים
11:10 24/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
תנועת האנרכיה מפעילה בחסות האופוזיציה סדרת פעולות שעיקרן חתירה לביצוע הפיכה שלטונית אנטי-דמוקרטית במסווה של מאבק למניעת דיקטטורה, כשהיא פועלת בתפר שבין כוחו העודף של בג"ץ שהושג במרמה לחולשת האופוזיציה. במסגרת זו אין היא בוחלת בשקרים, חזיונות שווא, פגיעה באינטרסים חיוניים של המדינה וחבלה - ביכולת המשילות של הממשלה הנבחרת, בסיוע בג"ץ. מובילי הרפורמה כשלו בהסברת תוכניתם ומהלכיהם ולכן עליהם לשנות את נוהלי המאבק ולהתמיד במטרות. המפתח הוא דעת הקהל!
צעדת סיפורה של שפחה על גשר בית ינאי [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+השר זוהר: הכרזת היועמ"ש מחזקת את הצורך ברפורמה
11:05 24/03/23  |  עידן יוסף
שר התרבות והספורט מיקי זוהרבתגובה להוגעת היועמ"ש: "מיליוני אזרחים הלכו לקלפיות והצביעו ברוב גדול לממשלת הימין בראשות נתניהו. מבחינת היועמ"שית, נאום לאומה של ראש ממשלה נבחר בזמן שהמדינה נקרעת מבפנים - הוא לא חוקי. פשוט הזיה. היום ברור מתמיד מדוע הרפורמה המשפטית היא הדרך היחידה להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט".
+גוטליב למיארה: אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו
10:37 24/03/23  |  עידן יוסף
ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) תוקפת את הודעת היועצת המשפטית לממשלה לראש הממשלה נתניהו: "גב׳ מיארה, סליחה באמת. סליחה ששוב נתניהו התגלה במלוא כוחו ועוצמתו. סליחה שהפרענו לך לשים לו ולממשלה מקלות בגלגלים. אין כל ניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו, ויש דווקא לך את כל חוסר תום הלב וניגוד העניינים המובנה. אומנם לא פיטרו אותך וחבל, אך סופסוף מבינים שאת יועצת. רק יועצת".
+מיארה לנתניהו: עיסוקך ברפורמה אינו חוקי
10:24 24/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מיארה: על-פי פסיקת בג"ץ אסור לנתניהו לעסוק בה והדבר יהווה פעילות בניגוד עניינים  ▪  דובריו: הוא חייב לעסוק בנושא, אין הפרה של פסק דין או הסדר כלשהו
מיארה. למרות חוק הנבצרות [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+אכן, הוא נכנס לאירוע
09:57 24/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו משקר ומפר חוק  ▪  חזרנו לשאלה המכרעת  ▪  מה יעשה מי שיצטווה לפעול בניגוד לפסק דין  ▪  מי קורא למי "בוגדים"  ▪  גרסת סמוטריץ' וגפני לספר "1984"  ▪  האם הגענו לנקודת אל-חזור
בערות היא כוח
+השר בן גביר: הצעדה בבני ברק - פרובוקציה אומללה
23:45 23/03/23  |  איציק וולף
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כינה את צעדת הדגלים שהתקיימה מוקדם יותר בעיר בני ברק בכינוי 'פרובוקציה'.

"הצעדה היא פרובוקציה אומללה, שאין לה אף תכלית מלבד ניסיון בזוי להביא לשנאת אחים ושפיכות דמים. ליבי על המארגנים שתקוותם לעימותי דמים נכזבה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.
+השרה רגב: אין ספק שכל הח"כים בליכוד יצביעו בעד המתווה לבחירת שופטים
21:32 23/03/23  |  איציק וולף
שרת התחבורה, מירי רגב, אמרה כי היא מחזקת ומברכת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דבריו הערב. "אין לי ספק, כי שבוע הבא כל חברי הכנסת של הליכוד יצביעו בעד המתווה לבחירת השופטים", אמרה.
+גנץ: צר לי שנתניהו לא מתעלה לגודל השעה ועוצר
21:21 23/03/23  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, טען כי הדהירה של הממשלה לחקיקת הרפורמה תהיה "פגיעה ישירה בכינון ישיר בביטחון ישראל", כלשונו.

"הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו. הוא צריך לעשות דבר פשוט – לעצור ולדבר במקום לצאת נגד היועמ״שית. צר לי שהוא לא מתעלה לגודל השעה ועוצר, גם כעת, כשגם מדבריו שלו ברור שזה הדבר הנכון למדינת ישראל. אבל מחסום השתיקה החל להישבר היום. ח״כים רבים בקואליציה, ובראשם שר הביטחון, רואים בדהרת החקיקה אותה אנו חווים, פגיעה חמורה בדמוקרטיה ובחברה הישראלית, כמו גם טעות היסטורית. הערב ברור מעל לכל ספק שההפיכה תפגע אנושות בדמוקרטיה ובחברה הישראלית. זו תהיה פגיעה בכינון ישיר בביטחון ישראל וחוסר אחריות לאומית ממדרגה ראשונה. עכשיו נשאר לנתניהו לעשות את מה שהוא מדבר עליו ולעצור, ולחברי הקואליציה האחראים - להודיע שלא יצביעו בשבוע הבא בעד החוק שיגרום לפוליטיזציה בהליך בחירת השופטים בישראל", אמר בתגובה להצהרת ראש הממשלה הערב.

עוד הוסיף כי אם הממשלה תעצור את החקיקה - תסכים מפלגתו להידברות. "המחנה הממלכתי ואני, אומרים גם היום - תעצרו, ונדבר. בקיום שיח אין מפסידים - יש רק מנצחת אחת, מדינת ישראל", אמר.
+ליברמן: קורא לרמטכ"ל להתייצב בפני הציבור גם במחיר פיטורים
21:13 23/03/23  |  איציק וולף
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, קרא לראש השב"כ ולרמטכ"ל להתייצב בפני הציבור הישראלי ולומר מה השלכות הרפורמה המשפטית על ביטחון ישראל.

"אני קורא לרמטכ״ל ולראש השב״כ להתייצב מול האומה ולומר את האמת ואת כל האמת. מה הן ההשלכות של הרפורמה על ביטחון המדינה גם במחיר של פיטורין או התפטרות", אמר בתגובה להצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לדבריו, שר הביטחון יואב גלנט ביצע ״חרקירי״ פוליטי, ובתרגום לעברית התאבדות פוליטית.

"גלנט שיצא מביתו הבוקר נחוש להגיד כל מה שהוא יודע, כל מה שהוא רואה בחומר המודיעיני, כל מה שהוא שומע בהערכות המצב, התכוון לומר את הדברים הללו לאומה, אך בסוף התקפל ויצא סמרטוט. מההדלפות לתקשורת מהדברים שנאמרו בחדר הסגור לראש ממשלת ישראל על ידי שר הביטחון, הרמטכ״ל וראש השב״כ, עולה תמונה עגומה- השינויים במערכת המשפט מפרקים את צה״ל ופוגעים בכושר המבצעי שלו. זה כבר עבר ממערך המילואים למערך הסדיר. נתניהו שמתנהל כמו שפן מול נסראללה ויחיא סנוואר שוחק את כושר ההרתעה של מדינת ישראל ודווקא כלפי חבריו בליכוד מתנהל כמו אריה", טען ליברמן.
+ח"כ סער: נתניהו איכזב אפילו את מי שאין לו שום ציפיות ממנו
21:09 23/03/23  |  איציק וולף
שר המשפטים לשעבר, ח״כ גדעון סער, אמר בתגובה להצהרת ראש הממשלה כי נאום נתניהו הערב הצליח לאכזב אפילו את מי שאין לו שום ציפיות ממנו.

"באופן מעשי הוא הודיע שבכוונתו להביא, כמתוכנן, את החוק להשתלטות על בחירת השופטים. על הדרך הודיע חגיגית שירמוס את הסדר ניגוד העניינים שחל עליו כנאשם. החמצת הזדמנות נוספת שמרחיבה את הקרע בעם. המענה: העצמת המחאה", צייץ סער בחשבון הטוויטר שלו.
+נתניהו הצהיר שהחקיקה לא תוקפא; "אני נכנס לאירוע"
21:01 23/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הודיע שלא יעצור את חקיקת הרפורמה והצהיר שבשבוע הבא תתקיים הצבעה בכנסת על החוק המשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים  ▪  קרא לאופוזיציה להיכנס להתדיינות וטען כי רק לאחר חקיקת חוק הנבצרות הוא יכול לעסוק ברפורמה המשפטית  ▪  "שמעתי את החששות של השר גלנט ביחס לביטחון הלאומי שלנו ואני לוקח את דבריו בחשבון, אעשה הכל כדי להביא להרגעת הרוחות ולאיחוי הקרע בעם"
נתניהו. המתנגדים לרפורמה אינם בוגדים [צילום: לע"מ]
+אחרי הפגישה עם נתניהו: גלנט ביטל הצהרתו
20:44 23/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הציג בפני ראש הממשלה את השפעת חקיקת הרפורמה המשפטית על צה"ל ועל מערכת הביטחון והודיע כי לבקשת נתניהו הוא דוחה בשלב זה את הצהרתו
גלנט. "דוחה ההצהרה בשלב זה" [צילום: דוד כהן ואריק מרמור, פלאש 90]
+זיקוקים נורו בכינון ישיר לעבר מתנגדי הרפורמה בבני ברק
20:29 23/03/23  |  איציק וולף
אלמונים ירו זיקוקים בכינון ישיר לעבר שיירת המפגינים הצועדת בעיר בני ברק.
+רוטמן, בתשובה לשאלה האם ימשיך את החקיקה: 'למה לא?'
20:17 23/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+הסתיימה פגישת נתניהו וגלנט בלשכת ראש הממשלה
19:58 23/03/23  |  איציק וולף
פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, יואב גלנט, הסתיימה לאחר 20 דקות.
+הצהרת ראש הממשלה נדחתה לשעה 20:40
19:50 23/03/23  |  איציק וולף
הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתוכננה לשעה 20:00 נדחתה לשעה 20:40. זאת, לאחר ששר הביטחון, יואב גלנט, זומן לשיחה בלשכת ראש הממשלה.
+עוצמה יהודית: גלנט הוציא את עצמו ממחנה הימין
19:04 23/03/23  |  איציק וולף
מפלגת עוצמה יהודית, בראשות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טענה כי שר הביטחון, יואב גלנט, הוציא את עצמו ממחנה הימין. זאת, בשל כוונתו לקרוא לעצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית.

"מדובר בשר שנכנס בקולות של בוחרי הימין, אבל בפועל מנהל מדיניות אחרת. גלנט אחראי לחוסר התגובה בעזה, למדיניות הכלה כלפי הטרור, למעצרים מנהליים כלפי פעילי ימין, והיום מסתבר שהוא גם עומד לצד אלה שעוצרים את פעילות הממשלה ומונעים מהימין לממש את מדיניותו. הציבור בחר בממשלת ימין כדי לממש מדיניות ימין וחייבים להמשיך ברפורמה המשפטית", אמרו במפלגתו של בן גביר.
+השר גלנט זומן ללשכת ראש הממשלה
18:39 23/03/23  |  איציק וולף
שר הביטחון, יואב גלנט, זומן לשיחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכת ראש הממשלה. כך הודיעה דוברות מפלגת הליכוד.
+דיסטל: כל ח"כ מהליכוד שמתכנן לעצור את החקיקה מוזמן להתפטר
17:39 23/03/23  |  עידן יוסף
שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן בטוויטר: "כל חבר כנסת מהליכוד שמתכנן לעצור את החקיקה מוזמן להתפטר. עדיף היום. רצוי בדקה זו ממש. אבל דבר אחד חייב להיות ברור: לאף אחד מנבחרי הליכוד אין שום זכות ליהנות מהמנדט שהכניס אותו לכנסת ואז לבעוט בבוחרים. הבוחרים שלנו עברו מספיק. הם לא צריכים את הבנטיזם הזה עכשיו על הראש".
+גלנט ניסה לגבש קבוצה בליכוד לעצירת החקיקה
17:37 23/03/23  |  עידן יוסף
גלנט שוחח עם חברי כנסת בליכוד וביקש מהם להצטרף לקריאה שלו. ניסיון גיבוש של קבוצה בליכוד לדחיית החקיקה (ישראל היום).
+קרעי: נסיגה כל כך מבישה מהתחייבויותינו תוביל להעצמת המחאה
17:35 23/03/23  |  עידן יוסף
שר התקשורת שלמה קרעי בטוויטר: "עברנו 3 חודשים של מאבק איתנים, במטרה לממש את הבטחותינו לבוחר, ולא לנהוג חלילה כמו ממשלת ההונאה הקודמת. רגע לפני המימוש, ולאור זאת שרק השבוע אישרנו בישיבת סיעת הליכוד את חוק הוועדה למינוי שופטים במתכונת שונה מהמתוכנן ותוך הטמעת שינויים מאזנים, מצופה מאיתנו לא לסיים את כנס החורף בלי לממש את רצון הבוחר.

"אני מתנגד בתוקף לכל ניסיון לעצור את החקיקה המזערית שנותרה לכנס זה, ומביע שאט נפש מהשימוש הציני שעושים סרבנים בצבא לקדם זאת. נסיגה כל כך מבישה מהתחייבויותינו תוביל להעצמת המחאה, לעצירת כל יוזמה נוספת שנרצה לקדם בכל תחום, ובסופו של דבר חלילה לפירוק הממשלה ועלייתה של ממשלת אסון חדשה שגרועה כמוה לא היתה.

"אסור לאפשר לזה לקרות. אני מחזק את ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין בעמידתם האיתנה אל מול מחוללי האנרכיה שלא היו מוכנים להידבר איתנו בשלושת החודשים האחרונים. לכו בכוחכם זה ותנו לעם ישראל סיבה טובה לחגוג את חג הפסח בשמחה ובחרות אמיתית".
+ליברמן: לא די בעצירת חקיקת חוקי הרפורמה
17:33 23/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן צייץ בטוויטר: ״אני מקווה שהדיווחים נכונים ואכן שר הביטחון גלנט יקרא הערב לעצור את החקיקה, בתקווה שגם ראש הממשלה יקבל את עמדתו. חשוב לעצור את כל החקיקה כולל חוק המתנות, חוקי דרעי, פסקת ההתגברות וכמובן את חוק יסוד השפיטה. הגיע הזמן לעצור את הטרלול ולאחות את הקרע בעם ישראל״.
+שס מאשרת את הפרסומים: "נתמוך בכל החלטה של נתניהו והליכוד"
17:11 23/03/23  |  עידן יוסף
לאחר היוועצות של יו״ר שס אריה דרעי עם זקן מועצת חכמי התורה הרב משה מאיה, הוחלט כי שס תתמוך בכל החלטה שתתקבל ע״י ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד. כל פרסום אחר בעניין אינו נכון.
+גלנט זומן לשיחה בלשכת ראש הממשלה
16:41 23/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהמשך לדיווחים המוכחשים כי יתפטר מתפקידו כשר הביטחון אם חקיקת הרפורמה לא תיעצר צפוי גלנט למסור הצהרה  ▪  חצי שעה אחר כך ינאם נתניהו, שדוחה בכמה שעות את טיסתו ללונדון  ▪  במערכת הפוליטית מעריכים שהמהלך מתואם ביניהם, אך בסביבת נתניהו מכחישים
גלנט. סופג ביקורת מהאגף הימני [צילום: דוד כהן ואריק מרמור, פלאש 90]
+קול קורא לאמריקה
16:30 23/03/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
המחאה אינה מבקשת לגרש את הליכוד מהשלטון. היא מכירה בזכותם להקים ממשלה בראשותם, אך רוצה רק להבטיח את הדמוקרטיה הישראלית כפי שהתקיימה 75 שנים
ביידן. סייע בידינו [צילום: איוון ווצ'י/AP]
+ח"כ משה אבוטבול על תקיפת השר דיכטר: נחצה קו אדום אותו לא חוצים
15:54 23/03/23  |  מירב ארד
סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול: "אני מחזק את ידידי שר החקלאות ופיתוח הכפר חבר הכנסת מר אבי דיכטר, ששימש שנים כראש השב"כ, תרם ותורם רבות למדינה, כשעם ישראל ישן עמוק אל תוך הלילה, הוא נשאר ער וערני להגן בס"ד בשעות לא שעות במבצעים חשאיים למען המדינה והארץ. הבוקר לצערנו הוא הותקף באמצעות דגל המדינה על-ידי אנרכסיטים שמסרבים להשלים עם תוצאות הבחירות. היום נחצה קו אדום אותו לא חוצים!"
+המשטרה עצרה שני מוחים באיילון דרום ארולוזרוב בחשד להפרת סדר
15:53 23/03/23  |  מירב ארד
המשטרה עצרה לפני זמן קצר, באיילון דרום-ארלוזורוב שני וחים בחשד להפרת סדר.
+לקראת ההפגנה בבני ברק: נשיא המדינה שוחח עם גורמים שונים במטרה למנוע אלימות
15:11 23/03/23  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג וצוותו שוחחו בימים האחרונים, וביתר שאת ביממה האחרונה, עם גורמים שונים, בנוגע להפגנה הצפויה בעיר בני ברק; וזאת במטרה למנוע אלימות ולהנמיך את הלהבות ככל שניתן. בין הגורמים עימם עמדו הנשיא וצוותו בקשר היו: ראש העירייה, גורמי האכיפה, נבחרי ציבור, גורמים במחאה, מנהיגי קהילות ומובילי דעת קהל - מכלל גווני הקשת.

עוד נמסר מבית הנשיא כי "אין חולק על חשיבותה של זכות ההפגנה והמחאה בהיותה יסוד דמוקרטי בסיסי והכרחי. נשיא המדינה הפציר ומפציר בכולם לגלות אחריות ולהימנע מכל היבט שעלול לעורר שנאת חינם והעמקה של הקרע הקשה שאנו נמצאים בתוכו. הנשיא מדגיש כי דווקא כעת, בפתחה של תקופת החגים המקודשת לכולנו, ודווקא היום בראש חודש ניסן, חשוב לנצל את ההזדמנות לשיח מכבד שיביא לקשב ולהיכרות מעמיקה האחד עם כאביו, פחדיו ודאגותיו של האחר, ועל אחת כמה וכמה להימנע מפגיעה מכלילה בציבור ישראלי שלם, באמונותיו ובאורחות חייו".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיפור קטן על מני מזוז ועל העברות הכספים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ראש הממשלה, בנימין נתניהו הצהיר (יום ה', 23.3.23) כי בשבוע הבא יעלה להצבעה החוק המשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים. בהצהרה לתקשורת שהתקיימה באיחור של כ-40 דקות מן המועד המקורי שבו תוכננה להתקיים התייחס נתניהו לחששות שהביע בפניו שר הביטחון, וטען כי ינסה להביא להרגעת הרוחות בישראל.
23/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הביטחון, יואב גלנט, הודיע (יום ה', 23.3.23) כי הציג בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את השפעת תהליכי החקיקה של הרפורמה המשפטית על צה"ל ועל מערכת הביטחון וכי הוא דוחה את ההצהרה שתכנן למסור הערב.
23/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הגיע לאולם האירועים בפתח תקוה שבו אמור להתקיים אירוע הרמת כוסית. מחוץ לאולם התכנסו מאות מפגינים והתפתחו עימותים בינם לבין שוטרי יס"מ.
23/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
לאחר שבימים האחרונים השמיע רמזים עבים לכך, צפוי שר הביטחון יואב גלנט (ליכוד) לשאת נאום בשעה 19:30, שבו יקרא לעצור את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. גלנט נתון ללחצים כבדים בנושא מצד מתנגדי הרפורמה, ואף התקיימו הפגנות ליד ביתו. על-פי דיווחים, בסיחות סגורות אף איים להתפטר מתפקידו כשר הביטחון, אך בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח.
23/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לכבוד הנשיא ג'ו ביידן,
23/03/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il