|   15:07:40
  איתן קלינסקי  
משורר ומורה לתנ"ך
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
הלכו רחוק מדי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

להקשיב לפרופסור גדעון ספיר

התרשמתי מאוד מההתנגדות הנחרצת של איש תנועת קהלת, פרופסור גדעון ספיר, לביטול שיטת הסניוריטי (שיטת מינוי השופט הוותיק) במינוי של נשיא לבית המשפט העליון כן הוא גם נחרץ בהתנגדותו למתן שליטה מוחלטת למפלגות הקואליציה במינוי השופטים
26/03/2023  |   איתן קלינסקי   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ביום שלישי נשא פרופסור גדעון ספיר הרצאה בפני סטודנטים ומרצים באוניברסיטת בר-אילן, שנפתחה לקהל הרחב והועברה בשידור ישיר בזום. פרופסור גדעון ספיר הוא מרצה ותיק למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, הנמנה עם מייסדי פורום קהלת. הוא היה אחד המועדפים על שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, שביקשה למנות שופטים שמרניים לבית המשפט העליון. הוא למעשה נמנה לאחד המועמדים של מפלגות הימין לבית המשפט העליון.

התרשמתי מאוד מההתנגדות הנחרצת של איש תנועת קהלת, פרופסור גדעון ספיר, לביטול שיטת הסניוריטי (שיטת מינוי השופט הוותיק) במינוי של נשיא לבית המשפט העליון. כן הוא גם נחרץ בהתנגדותו למתן שליטה מוחלטת למפלגות הקואליציה במינוי השופטים.

בניגוד להתלהמות של שר המשפטים הנוכחי וחברים לא מעטים בליכוד ובמפלגות הימין המתריסים נגד שיטת הסניוריטי הנהוגה כבר עשרות שנים בישראל, אמר פרופסור גדעון ספיר: "אני חושב שהשינוי בשיטת הסניוריטי הוא דבר רע. אסביר גם מדוע: מדובר במישהו שמגיע מבחוץ ולא כיהן בעליון בטרם מינויו ... סליחה ... שב בשקט שנה ותלמד...".

גדעון ספיר מביע את דאגתו במיוחד, כשלדעתו, "שלושה נשיאי בית המשפט העליון האחרונים - אסתר חיות, מרים נאור ואשר גררוניס, וגם שלושת הנשיאים הבאים בתור על-פי שיטת הסניוריטי - יצחק עמית, נעם סולברג ודפנה ברק-ארז - הם שופטים משכמם ומעלה".

אני סבור, שחשוב מאוד שיקשיבו לדברים הבאים של פרופסור גדעון ספיר: "...מצד שני הלכו רחוק מדי, משום שלפחות בגרסאות שהוצעו בראשית הדרך, ובחלק מהוורסיות שמסתובבות בחלל האוויר, על-פי השיטה המוצעת המנצח לוקח הכל. זה בעיני לא נכון. אנחנו מבקשים שיקוף תפיסות העולם בבית המשפט העליון, אבל בהחלט לא היינו רוצים ליצור בית משפט מונוליטי, שנוטה לצד אחד או לצד שני".

במהלך ההרצאה כבש פרופסור גדעון ספיר, איש תנועת קהלת, את המאזינים להרצאה, כשציין "הצלחתי להגיע להסכמה עם גורמים משמעותיים של המרכז הפוליטי, שאיננו חלק מהקואליציה".

גדעון ספיר מציע, שבוועדה לבחירת שופטים יהיו 11 חברים. 4 שופטים בדימוס, 2 מועמדי הקואליציה ו-2 מועמדי האופוזיציה. 4 משפטנים בכירים, שנים מהם תבחר הקואליציה ושנים האופוזיציה. כן יהיו 3 נציגי ציבור. שנים מהם יהיו בהמלצת הקואליציה ואחד בהמלצת האופוזיציה. לדבריו, "זה 6 מול 5, הנותן יתרון מסוים לקואליציה, אבל לפי הצעה, בבחירת שופט לבית המשפט העליון יש צורך ברוב של 7 קולות ואז הקואליציה חייבת להגיע להסכמה עם נציגי האופוזיציה לצורך המינוי. חשוב להקשיב להצעותיו של איש תנועת קהלת, פרופסור גדעון ספירו מאוניברסיטת בר-אילן. ואני הבאתי רק חלק מזערי מדבריו בהרצאה.

תאריך:  26/03/2023   |   עודכן:  26/03/2023
איתן קלינסקי
+השר בן-גביר: מי שנכנע לסרבנות, לא יכול להישאר בתפקידו ולו לרגע
21:53 26/03/23  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר: "העם רוצה רפורמה עכשיו. מי שנכנע לסרבנות, לא יכול להישאר בתפקידו ולו לרגע. גלנט נכנע ללחצים ובנוסף הוביל מדיניות של הכלה וכניעה מול הטרור. ראש הממשלה החליט על הצעד הנדרש ואני מברך אותו על כך".
+המגעים לפשרה נמשכים באמצעות מזכיר הממשלה
21:24 26/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו בניסיון של הרגע האחרון שלח את מזכיר הממשלה יוסי פוקס למתווכים מטעם הנשיא וגנץ עם הצעה  ▪  אדלשטיין הנחה לכנס את ועדת החוץ והביטחון בראשותו לדון בהשלכות הרפורמה: "הקבינט לא התכנס מ-12 בפברואר. אכנס את ועדת החוץ והביטחון לשמוע את הרמטכ"ל"
הפגנה מול ביתו של השר דיכטר באשקלון [צילום: פלאש 90]
+דרמה: נתניהו מפטר את שר הביטחון גלנט
21:05 26/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בסביבתו של נתניהו טוענים כי השר גלנט לא תיאם מראש את דבריו עם נתניהו, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון  ▪  גלנט:: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי"  ▪  המהלך מרמז על כוונת ראש הממשלה להשלים השבוע את חקיקת שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים
שידור חי מערוץ כנסת
גלנט. "תגובה רפה נגד הסרבנות" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הרצליה: שני עצורים בעקבות תקרית אלימה במחאה
20:30 26/03/23  |  עידן יוסף
המשטרה עצרה שני חשודים, מוחה ונהג שריסס גז פלפל לעבר מוחים סמוך לכיכר ברחוב קרן היסוד בהרצליה.
+"בגלל הרפורמה": שלמה ארצי מוותר על פרס ישראל
19:59 26/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארצי: "בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד"  ▪  במקומו יקבל את הפרס הזמר דקלון
שלמה ארצי ודקלון [צילום: פלאש 90, פייסבוק]
+נתניהו: דרישת הנבצרות - ביטול בחירות פסול
19:51 26/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מזכיר בתשובתו לעתירות להכריז על נבצרותו, בשל טיפולו ברפורמה המשפטית, את החוק החדש ולפיו נבצרות ראש הממשלה תהיה רק מסיבות רפואיות
ראבילו. "ניסיון חמור ביותר" [צילום: הרשות השופטת]
+מפרי סדר חסמו לשעה קלה את נתיבי איילון צפון
19:34 26/03/23  |  עידן יוסף
עשרות מוחים חסמו למשך שעה קלה את נתיבי איילון צפון סמוך למחלף קק"ל.

הפגנה מתקיימת גם מול ביתו של השר יריב לוין במודיעין. בשכונת בית הכרם שבירושלים מפזרת המשטרה הפגנה בלתי חוקית מול ביתו של השר ניר ברקת.
+גלנט לא ביקש לכנס את הקבינט
19:33 26/03/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: בניגוד לדיווחים לא הייתה כל בקשה משר הביטחון יואב גלנט לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני.
+אדלשטיין: בטוח שגם נתניהו מבין שכדאי לחשב מסלול מחדש
19:28 26/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח'כ יולי אדלשטיין אומר כי לא במקרה הוא ושר הביטחון גלנט מדברים על הרפורמה. בראיון לרדיו קול חי, אמר אדלשטיין: "אנחנו חשופים קצת יותר למערכות הכי רגישות בישראל ולמה שנעשה. אני ודאי תומך בשינויים במערכת המשפט, אבל צריך לעשות את זה אחרת.

"עשינו טעויות חמורות. אם נמשיך כך לא בטוח שנישאר עם משהו מהשינויים ולכן כדאי לעצור ולחשב מסלול מחדש".

אדלשטיין הוסיף: "עוד לא שמענו את ראש הממשלה, ואני בטוח שגם הוא מבין שכדאי לחשב מסלול מחדש". על ההפגנות מול ביתו אמר: "בהתחלה באמת מאוד כעסתי, אבל הפסקתי להתייחס והחלטתי לא לקבל את ההחלטות על סמך מה שצועקים לי במגפון".
+גנץ קרא לעצירת החקיקה והתחייב להידברות
18:02 26/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פנה במכתב אל חברי הקואליציה וביקש לעצור את חקיקת הרפורמה עד אחרי יום העצמאות  ▪  "מוכן "להיכנס למשא-ומתן בתום לב ובנפש חפצה על כלל הסוגיות - מתוך מטרה להגיע להסכמות שישמרו על עקרונות הדמוקרטיה, אך יביאו גם לשיפורים ושינויים"
גנץ. "עלינו לנהוג כנבחרי העם" [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+ועדת החוקה דחתה את כל ההסתייגויות לשינוי הוועדה לבחירת שופטים
15:26 26/03/23  |  מירב ארד
ועדת החוקה דחתה את כלל ההסתייגויות (כ-5,400) שהוגשו לחוק יסוד: השפיטה ולחוק בית המשפט - השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. הוועדה אישרה שתי הסתייגויות המבטלות את הדרישה לגיוון סיעתי בקרב השרים וחברי הכנסת בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. בשעה 15:46 תתכנס הוועדה להנמקת הרביזיות לכלל ההסתייגויות והצבעה עליהן.

+מעבדות לחרות
14:25 26/03/23  |     |   לרשימה המלאה
- כנס תמיכה ברפורמה המשפטית ובמוביליה 21.3.23
+חובה לקבוע בדחיפות נבצרות לרה"מ
14:22 26/03/23  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
נתניהו מתעלם מהמידע שמסר לו שר הביטחון  ▪  התעלמות מהזהרת ראש השב"כ לגבי הסכנות העורבות לנו  ▪  ירידת ערך השקל והזהרות כלכלים בארץ ובעולם מהידרדרות הכלכלה
נתניהו. אינטרסים אישיים [צילום: אלברטו פזלי/AP]
+לפיד: בשביל להיות שר הביטחון, אבי דיכטר מסכן את ביטחון ישראל
13:54 26/03/23  |  מירב ארד
יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד: "בשביל להיות שר הביטחון, אבי דיכטר מסכן את ביטחון ישראל, ומפנה עורף ללוחמים. הוא יודע שההפיכה המשטרית מסכנת את החוסן הלאומי ואת בטחון אזרחי ישראל, אבל הג׳וב מעל לכל."
+ברק, יעלון וחלוץ לנתניהו: "כנס עוד היום את הקבינט"
12:52 26/03/23  |  מירב ארד
ראשי מערכת הבטחון בעבר אהוד ברק, בוגי יעלון ודן חלוץ פרסמו (יום א') הודעה משותפת: "ראש הממשלה נתניהו סירב בימים האחרונים לדרישת שר הבטחון והרמטכ״ל לכנס את הקבינט על מנת לדון בסכנה ברורה וקרובה לבטחון המדינה הנובעת מהמידע המודיעיני שלפניהם ומחקיקת הרפורמה המתוכננת."

"זוהי התנהגות מופקרת וחסרת תקדים של ראש ממשלה בישראל, שמעידה על אובדן כושר השיפוט ובוחן המציאות של מר נתניהו. כמי שעמדו בראש מערכות הביטחון של המדינה, אנו תובעים מראש הממשלה לכנס עוד היום את הקבינט כפי שדרשו ממנו שר הבטחון והרמטכ"ל. ‎ככל שיימנע מכך, יישא ראש הממשלה באחריות אישית וישירה להפקרות הבלתי נתפסת המתחוללת כעת במשמרתו ולמכלול תוצאותיה".
+דיכטר הודיע: "אצביע בעד הרפורמה במערכת המשפט"
12:45 26/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: "עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, והיא תבוצע"  ▪  הדברים נאמרים ברקע הצהרת השר גלנט אשר קרא לעצירת החקיקה
השר דיכטר. מרגיע את הליכוד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גנץ על אי כינוס הקבינט: מצביע על שיבוש בסדר העידפויות הלאומי
12:26 26/03/23  |  מירב ארד
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ בתגובה לסירוב נתניהו לכנס את הקבינט: "אי כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני כששר הביטחון מתריע בפני סכנה ברורה ומיידית הוא הפקרות של ביטחון ישראל שמצביע על שיבוש בסדר העידפויות הלאומי. במקום לכנס את ראשי הקואליציה - על נתניהו לכנס את הקבינט עוד היום".
+תנו להגן על הרפורמה המשפטית
11:27 26/03/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
הרפורמה המשפטית חשובה  ▪  דווקא בגלל חשיבותה אין למשוך אש מיותרת באמצעות עיסוק בכל מיני נושאים שוליים, אשר מסיחים את הדעת מן העיקר  ▪  במקביל, חובה לא להזניח את ענייני הביטחון והכלכלה החשובים כל כך
נתניהו. קצת צניעות [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+גלנט דרש להציג נתונים לקבינט - ונדחה
09:02 26/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון דרש מראש הממשלה להציג בפני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני את מפת האיומים על ישראל וההשלכות של קידום הרפורמה המשפטית  ▪  נתניהו סרב לכנס את הקבינט
נתניהו, גלנט והלוי. חברי הקבינט לא מקבלים סקירה עובדתית [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.]
+נמשך הליך חקיקת שינוי בחירת השופטים
08:36 26/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה התכנסה הבוקר להצבעות על ההסתייגויות להצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים  ▪  הדיון נפתח במהומה ובצעקות קצובות: 'דיקטטורה'  ▪  היו"ר רוטמן: אגיש תלונה לוועדת האתיקה, שינוי שיטת בחירת השופטים יאושר לקריאה שנייה ושלישית כמתוכנן
ח"כ רוטמן. הצבעות מהירות בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+זילות חורבן הבית השלישי
07:39 26/03/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
המחאה הלגיטימית אשר חוללה והוכתמה על-ידי חלק ממוביליה המופקרים וחסרי האחריות, מעבר לתהום שפערה בחברה הישראלית, מעבר להפרות הסדר, מעבר לימי השיבוש, ימי ההתנגדות ימי השיתוק גרמה לנזק עצום לכלל עם ישראל, למשך השנים הבאות
מופקרים [צילום: נעם פנטום רבקין/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להקשיב לפרופסור גדעון ספיר
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מלבסית....
26/03/23 09:30
2
מי ייתן..
26/03/23 11:08
3
לשמואל בוקי..
26/03/23 12:30
4
נסיה..
26/03/23 15:40
5
נסיה
26/03/23 16:17
6
ב.ל
26/03/23 18:22
7
בזה למגיב ב.ל
26/03/23 20:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
לעולמנו פרצו שוב מטבעות לשון שאבדו את עוצמתן, את כוחן, את היותן מוכנות ומזומנות לרגעים דרמטיים, מכוננים בתולדות האומה, רגעים בהם אמות הסיפים מזדעזעות. המטבע הנשחק בימים אלה אחרי המטבעות שנשחקו עד דק, מלחמת אחים, מרי אזרחי, סרבנות, משבר חוקתי, מדינת יהודה-מדינת ישראל, הוא ללא ספק: "חורבן הבית השלישי".
שר הביטחון, יואב גלנט, קורא לממשלה לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. בהצהרה שנדחתה למשך 48 שעות, מאז שתכנן למסור אותה ביום חמישי בערב אך התבקש על-ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע גלנט כי השסע סביב הרפורמה המשפטית פוגע בצה"ל באופן חסר תקדים.
25/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות

רבים מנסים להדביק לאהרן ברק תדמית של איזה סבא חביב ולא רלוונטי, תדמית שהיא מנותקת לחלוטין מהאיש שעודד והמריץ את הציבור בחמת זעם - באמצעות שלושת ערוצי הטלוויזיה - לצאת למאבק ולהפגנות, לאחר שהכריז מפורשות שהרפורמה היא תחילת חורבן הבית השלישי. ברק הודה במו פיו באוזלת ידו של בית המשפט להגן על העם ולכן על העם לצאת להגנה על עצמו.
25/03/2023  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בנסיבות החברתיות-פוליטיות הקיימות, טוב שערוץ 14 תפש את מקומו הנכון במערכת התקשורתית. בלעדיו הייתה הנחיתות הקיימת בין שמאל לימין ובין ליברליזם הזוי ליהדות שפויה, נותרת כפי שהייתה במצב בלתי מאוזן. הערוץ הינו "ימני" ו"יהודי" במהותו, בעוד האחרים מצטיירים כאנטי-יהודיים אנטי-ציוניים ובמקרי קיצון אף אנטישמיים. הדבר בולט בביקורתם הארסית כלפי ח"כ מהקואליציה או תומכי "ימין" וב"עליהום" המשתקף מדברי הפרשנים.
25/03/2023  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il