|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מילים הורגות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הגיגים תתמ"ה

אוטו-אנטישמיות

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - כיסו את החרפה, הקרקס יימשך, שלט נורא, פקידות משתוללת, מופע מחליא, רוע-לב גדוש, מגלגלים עיניים ומה הם יודעים?
28/06/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   משפט נתניהו   |   תגובות


הפיצוץ הגדול

פיצוץ אחד, אמר חכם אוזבקי קדמון, אינו מבשר את הקיץ. לעומת זה, שני פיצוצים מבשרים מחדל עצום.

משך כשלושים שנה מסרבות חברת תעש ז"ל ומדינת ישראל לקחת אחריות ולנקות את אתר המפעל, שהתפוצץ ליד אפולוניה בשרון, ועתה הוא הזכיר בקול תרועה גדולה את קיומו; ומי יודע מה טמון עוד בנרתיקו. כך, גם לגבי אתר תעש בדרך השלום בתל אביב. שני האתרים הם מפגעים אקולוגיים ובריאותיים אדירים, ולמיטב ידיעתי, טרם נערכו סקרים לבחון מה נותר שם. לפי שמועה שהגיעה אליי, משרד הביטחון שכר טרקטורים, כדי לכסות את החרפה בערמות עפר במקום לטהר את האתרים.

בינתיים הודיע משרד הביטחון, כי אין לו זיקה לקרקע בהרצליה, שעליה עמד המפעל שהתפוצץ, והיא הושבה לרשות מקרקעי ישראל לפני עשור, ומשרד הביטחון אינו אמון על טיהורה. תרגיל מופלא ושגרתי של ראש קטן, המאפיין, לדעתי, מאז ומתמיד את הזלזול התהומי של צבאנו ושל מערכת הביטחון באזרחים.

מי בתור למתפרה?

ההר הוליד עכבר, רמזו השופטים במשפט נתניהו לתביעה, ואין סיכוי שהוא יורשע בשוחד. כעת תצא הפרקליטות בחמת-זעם לנקום על תבוסתה והנקמה תהיה קשה ומרה. מי בתור למתפרה? לא מזמן אמר הצדיק הידוע עו"ד ד"ר אליעד שרגא, "הג׳ינג׳י", שהרשעת בנימין נתניהו בטוחה. בראיון הוגדר "הג'ינג'י" לא כמסית ומדיח שמטפח אכיפה בררנית, אלא כעו"ד בכיר - לתפארת לשכת עורכי-הדין, שרבים משכלים את אותיות שמה.

מעניין, גם פרופ' רות גביזון ע"ה אמרה שאין סיכוי שנתניהו יזוכה במשפטו; והיא לא שמעה לפני מותה אף אחת מעדויות התביעה, שהוכנו בחופזה וברשלנות כאילו על-ידי תלמידי כתה א' כמיזם סיום למחצית הראשונה - אבל מתוך שנאה גדולה.

ואילו הפרקליטות בתמיכת גלי בהרב-מיארה - היועצת המשפטית לממשלה, נציגת החבלה של גדעון סער, שהופקדה לזרוע מוקשים על דרכה של ממשלת נתניהו - מתעלמת מהערת השופטים, והחליטה להמשיך את המשפט על חשבון הציבור ולא על חשבונם האישי של התובעת הראשית במשפט, שנוטה לשכוח דברים מביכים, של היועצת המשפטית לממשלה ושל פרקליט המדינה בעבר ובהווה.

הקרקס יימשך, וערוות הפרקליטות והייעוץ המשפטי תיחשף ברבים עוד ועוד. אחר-כך יאמרו אביעד גליקמן ושאר דוברי הפרקליטות מקרב המתיימרים להיות עיתונאי ישראל, שאין פגיעה ביוקרת הפרקליטות ובתי-המשפט בעיני הציבור, אלא הסתה נגדם.

בּוּרות בוטה

אין ספק, ישראלי ממוצע, ובעיקר, ילדים ונוער, אינם מכירים את שפת אמם ומדובר בבליל של עברית דלה ורדודה, של שגיאות ושל מונחים, כביכול אמריקניים, המחפים על בורותם העמוקה בשפה העברית. מעירים לי, שזה מכוּון - כמו הנחלת בורות לישראלי ממוצע בתנ"ך, בהיסטוריה של עם ישראל, בתולדות המדינה, בגאוגרפיה שלה וביהדות.

בזכות ש' - קודמי בתפקידי הצבאי, וליצן גדול למרות סבר פניו הרציני - נהגנו להגיד, "הבה נדבר עברית, כדי שהחיילים לא יבינו".

נחמת שוטים תהיה בממצא, כי בורות לשונית פושה גם בארצות-הברית, בעיקר, מאז פרוץ הקורונה.

גם שפחה חרופה על הים לא ראתה כדברים ששמעתי ומשקפים את דלות לשון הישראלים ואת רדידותה. אבל השיא בשבוע שעבר היה דווקא שלט, שמפנה בקניון כפר-סבא הירוקה לספרייה ציבורית פתוחה - דבר נהדר שמתחיל לרווֹח בארצנו. אתה בא, שואל ספרים, מוסר ספרים, מעיין בהם, ומחזירם - ללא ספרנים, אלא רק על בסיס כבוד הדדי, אזרחות טובה ואחריות ציבורית.

השלט הנורא מציע לך להשאיל ספרים בספרייה - במקום לשאול ספרים. ובמקום לקרוא - מציע לך להשתמש בספרים.

בורות בשילוט [צילום: אביתר בן-צדף]


אכיפה בררנית

הודאת האנטר (בן ג'ו) ביידן בשלושה מסעיפי האישום נגדו מצביעה על בעיה אדירה במערכת האכיפה האמריקנית, כיוון שביידן הגיע, כנראה, להסדר טיעון עם משרד המשפטים האמריקני, שלפיו יודה בעבירות של העלמת מס והחזקת נשק בניגוד לכללים, החלים על מכורים לסמים. זאת, על-מנת להקל על הנשיא ביידן במערכת הבחירות הקרבה.

ההודאה הגיעה אחרי שנים של התעסקות במעללי האנטר ביידן בשלל סוגיות מביכות ופליליות לכאורה, שכוללות גם שימוש לרעה בקרבתו לאביו, כנשיא וכסגן-נשיא. הסדר הטיעון לא כולל התייחסות לטענות של גורמים בימין האמריקני, שהיו לביידן הצעיר קשרים אסורים עם מדינות בצורה שהייתה עלולה לשים את אביו תחת לחצים מדיניים פסולים וסחיטה, או שאביו קשור לעסקיו המפוקפקים.

עסקת הטיעון השערורייתית נוספת לחקירה כביכול, שניהלה הסוכנות הפדרלית לבילוש (FBI) משך חודשים ארוכים בשירות המפלגה הדמוקרטית בלבד בפרשת רוסיה-גייט - המעורבות כביכול של רוסיה במערכת הבחירות לנשיאות בשנת 2016. מיליוני דולר ואלפי מילים הושחתו בחקירה זו, שניסתה לתפור לדונלד טראמפ תיק כדי להדיחו מהנשיאות.

דבר אחד ניתן ללמוד משתי הפרשיות האמריקניות: הפקידות הבכירה, ולא רק היא, מרשה לעצמה למעול בתפקידיה, ולהיות שחקן במערכת הפוליטית.

שנאת חרדים

ההתנפלות של אישה (שסיפרו אחר-כך, שכביכול סובלת ממאניה דפרסיה) על גבר צעיר שנראה כמו חרדי באוטובוס הנה עוד מופע מחליא של שנאה גזענית פרועה, שניזונה מאווירה, שמטפחים מחרחרי המחאה וראשי האופוזיציה.

במקורותינו נאמר, "כִּי רוּחַ יִזְרָעוּ וְסוּפָתָה יִקְצֹרוּ ..." (הושע ח', פסוק ז'). ואכן, הסופה מתדפקת כבר על דלתותינו: מכל רחבי הארץ מגיעות תלונות על אירועים אוטו-אנטישמיים של שנאת חרדים; ואני חושש שאך פסע ביניהם לבין אלימות פיזית ושפיכות דמים. מעניין, דווקא המחנה שמלין כבר עשרות שנים כי מילים הורגות, הפך את ההסתה לנשקו הכבד, ומשתמש באלימות המילולית הקשה ביותר נגד חרדים (ובעצם - נגד כל המעזים לא להסכים עמו); ואין פוצה פה ומצפצף.

כפייה חילונית

פעם, כשהייתי תלמיד בבית-ספר יסודי היה בכתתי תלמיד דתי, שהוריו ביכרו לשולחו ללמוד בבית-ספר ממלכתי. יום אחד הרגיזה כיפתו את אחד המורים שהורה לו להסירה. נבזות כזו הייתה חלק מהתרבות שהנחילו לאותו המורה אבותיו הסוציאליסטיים.

עיריית תל אביב סירבה להשכיר אולם תיאטרון עירוני לשתי זמרות דתיות, שרצו לערוך קונצרט לנשים בלבד. בשם הצדקנות, תתייצב העירייה בבית המשפט, על חשבון משלמי המיסים, ותטען נגד השתת קנס כבד עליה בגין האפליה - שנקרא לה בצורה גלויה, כפייה חילונית.

עיריית רעננה - שבה יש קהילה דתית גדולה מאוד, שמעריכים אותה בכמחצית תושבי העיר - נקלעה עכשיו לגל של כפייה צדקנית נגד דתיים, והסירה את חסותה מאירוע פתיחת הקיץ שארגן כולל בית יוסף, והיה אמור להיות במגרש כדורגל באחת משכונות העיר, ושומו שמיים, בהפרדה.

חוץ מרוע-לב צרוף וגדוש איני מוצא שום סיבה להתנגד לאירוע המיועד רק לציבור הדתי ויתקיים בהפרדה. כך נוהגת המסורת היהודית מאז ומתמיד. "אירוע בהפרדה מסמל את כל הרע כלפי נשים, מדרון חלקלק ותלול...", אמרה מרב מאיר, חברת מועצת העירייה (מרצ), שהובילה את ההתנגדות לאירוע ברעננה. "זו פעם ראשונה, למיטב ידיעתי, שיש אירוע בהפרדה בשטח ציבורי [ברעננה]...".

כמובן, ידיעתה של הגברת מוּטה ולקויה ונועדה אך רק לקדם את רעיונותיה. לדברי אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית רעננה, מדי שנה מתקיימים בעירו לפחות שני אירועים גדולים בהפרדה במרחב הציבורי, וראו זה פלא - ללא כל התנגדות ציבורית; וגם להקפות השניות אין התנגדות ציבורית. כנראה פרידמן צודק, והבחירות הקר̤בות לעירייה מתסיסות את חברת המועצה, שמנסה לקושש קולות.

היא מבני מינם

למרות שהתקיפה האלימה של כתבת ערוץ 14 הייתה בנוכחות עדים רבים (כולל שוטרים), לא מצאה המשטרה את החשודים בתקיפתה וסגרה את התיק. לא מצאה, או לא השתדלה למצוא? זו השאלה כמו בהרבה אירועים שבהם הצטרפה המשטרה למחאה נגד הממשלה הנבחרת.

את המסיתים להמרדה, למרי אזרחי ולשאר הפרות חוק כולם מכירים - גם המשטרה. אלה אהוד ברק, משה יעלון, דן חלוץ, האסיר המשוחרר אהוד אולמרט, רון חולדאי, נחמיה דגן ועוד רבים עתירי פנסיות תקציביות. למרות תלונות שהוגשו נגדם טרם נקפה המשטרה אצבע. כנראה, כי היא מבני מינם.

איני מצליח להבין את השרים ואת הח"כים, שמוטרדים בהתמדה, מותקפים, ועוברים על כך בשתיקה - למשל, אבי דיכטר, שר החקלאות, שהוכה על-ידי מפגינה, שכמובן טרם הועמדה לדין - כנראה, כי אינה שייכת לימין. למה אין סביב השרים והח"כים המותקפים משמר (לא חייב להיות של שב"כ) שיגן עליהם מפני המתפרעים, המבזים את דגל המדינה והופכים אותו למקל חובלים?!

משום-מה יודעת המשטרה היטב לפעול בתקיפות ובאלימות רק כשהמפגינים הם חרדים או מתיישבים ביהודה ובשומרון. כלומר, לא חביב̤י העלית המתמרדת והמתפרעת. ואחר-כך מגלגלים מפקדי המשטרה עיניים ומתיימרים לטעון שהיא גוף ממלכתי. ראינו אותם במעלליהם בהריגת אהוביה סנדק ובחיפוי הנפשע על האשמים.

דבר החונטה

"צה"ל אינו צריך לחשוש מהדרג המדיני. הוא הרבה יותר חזק ושקול מהם. מי זה הקבינט הזה? מה הם יודעים? הם יודעים לדון בכלל בדברים?...". כך אמר אלוף (מיל') עמירם לוין, שהיה המשנה-לראש "המוסד".

זה דבר חונטת הגנרלים השחצנים שחוללה כאן הפיכה צבאית (פוטש) לפני כחודשיים מבלי לירות ירייה אחת, אך תוך הבטחה להשבית את הצבא ולשפוך דם במלחמת אחים.

ואני רק שאלה - החונטה כוללת המוני גנרלים, שלא ניצחו במלחמות מאז אמצע יוני 1967, והביאונו, בינתיים, אל עברי פי-פחת. מה באמת יודעים הגנרלים שלנו?!

תאריך:  28/06/2023   |   עודכן:  28/06/2023
אביתר בן-צדף
+משפט נתניהו - האם רק השוחד מת
18:51 28/06/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
כתב האישום נגד נתניהו עוסק במתנות שקיבל נתניהו ממילצ'ן ופאקר, ביחסים עם נוני מוזס, וביחסים עם אלוביץ' בפרשת בזק  ▪  ביטול של האשמת השוחד על-ידי השופטים על-פי סעיף 82 לחסדה"פ תפיל בסופו של דבר, בעוד כמה שנים את כל ההאשמות  ▪  אינטרס הציבור הוא שהמדינה תקבל את מה שלנתניהו יש להציע לה ותקפל את הזנב
נתניהו. לא היה כלום [צילום: עמית שאבי/פלאש 90]
+מילצ'ן: אם הייתי מבקש, נתניהו לא היה נותן
16:48 28/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שהמתנות החלו כאשר נתניהו לא היה ראש הממשלה והחברות ביניהם הייתה עמוקה מאוד  ▪  מעיד שנתניהו לא סייע לו בנושא הוויזה לארה"ב
מילצ'ן. קשר נקי ונטול אינטרסים
+"כהונת נתניהו לא עלתה בדיוני תיקי האלפים"
11:32 28/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
היועמ"ש לשעבר מנדלבליט התייחס לדברים שאמר המפכ"ל לשעבר אלשיך ולפיהם במשטרה לא צפו שנתניהו לא יתפטר מתפקידו לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום  ▪  "הדבר היחיד שנדון הוא האם יש ראיות להעמדה לדין"
נתניהו ואלשיך. "איש לא צפה מה יקרה" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
ארנון מילצ'ן אומר כי לא ביקש דבר מבנימין נתניהו בענייני עסקיו, וגם אם היה מבקש - נתניהו לא היה נענה לבקשתו. מילצ'ן דיבר (28.6.23) בהמשך חקירתו הנגדית במשפט נתניהו. הוא גם הדגיש שנתניהו לא יכול היה לסייע לו בהארכת הוויזה לארה"ב ואף ללא סייע לו. השופט משה בר-עם שאל, האם ציפה שנתניהו יסייע לו והאם פנה אליו. מילצ'ן השב: "בדקתי אם הוא יכול לעזור, והוא אמר לי להתקשר לדן שפירו שהיה השגריר. זו הייתה העזרה היחידה".
28/06/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, אמר (יום ד', 28.6.23) כי במשטרה העריכו שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יתפטר מתפקידו לאחר שנפתחה החקירה הפלילית נגדו. זאת, בהתאם לדרישה שהציג נתניהו עצמו כלפי אולמרט בעת שהאחרון כיהן כראש ממשלה ונפתחה חקירה פלילית נגדו.
28/06/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
סמוך לכניסתו לאולם הדיונים בברייטון נשאל ארנון מילצ'ן על-ידי אחד העיתונאים אם הוא איננו חושש. מילצ'ן השיב (ציטוט מהזיכרון): "למה שאחשוש? אני עד רגיל, לא נאשם". אכן מילצ'ן איננו נאשם, אבל נשאלת השאלה אם הוא עד "רגיל".
27/06/2023  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בנימין נתניהו היה מעורב בנסיונות להגיע לעסקה בין נוני מוזס לבין שלדון אדלסון, אשר תגביל את תפוצתו של ישראל היום ובמקביל ייפסקו ההתקפות עליו ועל שרה נתניהו בידיעות אחרונות. כך מעיד (27.6.23) ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו.
27/06/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנימין נתניהו ביקש משלמה פילבר, אז מנכ"ל משרד התקשורת, לסייע במיזוג של חברות רשת וקשת - זכייניות ערוץ 2 דאז - שהיה תנאי לכניסתו של ארנון מילצ'ן לערוץ. כך סיפר מילצ'ן (26.6.23) בהמשך עדותו במשפט נתניהו.
26/06/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il