|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אנטומיה מקוצרת של צונאמי פוליטי

שאריות הצונאמי הפוליטי שעבר עלינו לאחרונה ללא שום צידוק אובייקטיבי עדיין כאן, ויידרשו זמן נוסף ופעילות אינטנסיבית לשיקום נזקיו. הצונאמי חשף חולשות פנימיות מהותיות רבות שאותן יש לתקן בזריזות אל מול האתגרים הרבים והמורכבים. רעיונות-הבל על פיצול פוליטי והלקונות הקשות בצה"ל ובנאמנות על-תנאי של חוגים לא מבוטלים בו למדינה - אומרים דרשני
02/07/2023  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

הגל הראשון של צונאמי המגיע לחוף הוא המסוכן ביותר - הוא מפתיע, מגיע בהחבא, מבטא את מלוא עוצמתו ככל שהוא קרב לחוף השאנן ואין דרך להתנגד לו אלא לוותר לעוצמתו, לברוח וכך לקוות להינצל "מזעמו". הוא משחרר את מצבור האנרגיה הגדול ביותר שלו (תוצאה של רעידת אדמה רבת-עוצמה בעומק קליפת כדור-הארץ) וכך מהמם שוטף או מרסק כל מי שעד לו ואינו משכיל להימלט מפניו.

ב"מרד העבדים" המדומיין שארגנו שני "הברקים" - אהרן ברק ואהוד ברק - נגד הממשלה החוקית המכהנת כיום בישראל אחרי בחירות נובמבר 2023, החל הצונאמי מיד אחרי נאומו של שר המשפטים לוין, משהובן ע"י יריבי הממשלה כי בכוונתה לבצע רפורמה משפטית מקיפה בישראל. המטרה הייתה להחזיר פחות או יותר לאיזון את יחסי הכוחות בין זרועות הממשל בישראל שהתקיים באמצע שנות ה-90, בטרם חולל השופט ברק על דעת עצמו את ההפיכה המשפטית. ההפיכה התבססה על חקיקת חוק כבוד האדם וחירותו, ובוצעה ללא אישור המחוקק וללא חקיקה משלימה. כמעט כולה בוססה על פרשנות משפטית מתוחכמת ומתחכמת ומתפתחת מאז על יסוד אותה שיטה. המשמעות בפועל היא שאין צורך במחוקק, אלא אם הוא מגבה את הפרשנות המשפטית, ואין צורך בחקיקה משום שהכוח הגס והבלתי מרוסן של בג"ץ מיסודו של השופט ברק - ממש בדומה להתנהלות הצונאמי - מכניע כל מי וכל מה שעומד בדרכו.

השיטה השתכללה מאז וכיום היא מבוססת על שלושה עיקרים: א. פרשנות משפטית חופשית ממגבלות ומבקרה ציבורית. ב. ניטרול הכנסת ע"י ביטול חוקים "כבלתי חוקתיים" לפי שקול דעת בלעדי של בג"ץ. ג. פיזור גייסות של "שומרי סף" בכל עמדות המפתח של הממשל הציבורי במדינה - שמעמדם בכיר וגובר על זה של בעלי התפקידים הנבחרים עד רמת שרים ועד בכלל. בדרך זו "מסרסים" שומרי הסף את הדרגים הביצועיים ומחבלים במשילות. ד. איגום מופלג של חוגי הדיפ-סטייט: - הכוחות התומכים בחופש פעולה לעצמם והחלשת המשילות הממשלתית. מה שחמור במיוחד בהיערכות זו, הוא השתלטות הדיפ-סטייט על צה"ל והפיכתו מצבא העם למכשיר אנטי-ממשלתי.

לאחר הודעת נתניהו על פיטורי גלנט עקב הופעתו בטלוויזיה כשליח בפועל של מהפכת הנגד הפוסט דמוקרטית (תנועת האנרכיה), גאה גל הצונאמי לשיא וסיכן באופן חמור את יציבותה וכושר תפקודה של המדינה, לרבות התייצבות ההסתדרות הכללית מאחורי גל ההפגנות והשבתות המשק. המפלה הפוליטית שנחלו השמאל והמרכז בבחירות נובמבר 2022, הייתה עבורם צונאמי של כל מה שחששו מפניו ערב הבחירות ובגינו ביקשו לחסל פוליטית את נתניהו ולהקדים בכך רפואה למכה. נתניהו והימין אכן היכו אותם פוליטית בבחירות אלה, אבל לא זיהו את גל התגובה שהתפרץ בזעם רב משום שהאמצעי האפקטיבי ביותר לקידום ושימור המהפכה המשפטית - צה"ל - עמד להשמט מידיהם עם פיטורי גלנט. הופעת האחרון לפני הציבור והתראתו מפני משמעות גרירת הצבא למחנה האופוזיציה הפורמלית והבלתי-פורמלית, היה כשלעצמו מעשה נכון אולם עשייתו ללא ידיעת ראש הממשלה וללא תיאום מוקדם עימו כשרה"מ נמצא בחו"ל מבלי שהדובר שהוא שר הביטחון יצא מפורשות נגד שיח הסרבנות שפשה בצבא - היה על גבול הבגידה והמעילה באמון. לכן, פיטורי גלנט היו עקרונית מוצדקים.

נתניהו הכיר היטב את מחול השדים סביב משפטו, אך לא זיהה מבעוד מועד את רעידת האדמה הנוספת המתוכננת עבורו וביזבז זמן יקר על הרכבת הממשלה החדשה, במקום להיערך לניסיונות "הפוטש". כ"כ לא זיהה כראוי שהאופוזיציה הפוליטית והדיפ-סטייט שיתפו פעולה במהלכי "מהפכת הנגד" ואף גייסו לעזרתם גורמים רבים מחוץ לישראל ובראשם משרד החוץ האמריקני (מוסד אנטי-ישראלי ידוע), הנשיא ביידן, חלקים בתקשורת הבינלאומית וקבוצות פוסט ציוניות בחו"ל. לאחר פיטורי גלנט ניצב נתניהו בפועל לפני שוקת שבורה. שיא הצונמי הביא את המדינה אל עברי פי-פחת כשאלמנטים אמוציונאליים מוסתים ובלתי-רציונליים וההיסטריים שטופחו בהתמדה בכל תקופת רדיפתו המשפטית ובמיוחד בימי לפיד כמחליפו של בנט בראשות הממשלה - סיכנו בפועל את ביטחון המדינה ואפילו את שלימותה האורגנית; על גבול טירוף המערכות. שוקת שבורה זו הביאתהו למהלכי הנסיגה שבאו ברבעון השני לכהונת ממשלתו. הנשיא הרצוג שהתנדב לסייע בהשתלטות על הצונאמי לא הוכיח את עצמו. נראה שהשתייכותו הפוליטית ההיסטורית ארוכת-השנים והשקפת עולמו מילאו בתיפקודו הלקוי חלק מכריע מדי שגרם לאובדן האמון של כמחצית העם בו ובמידת האובייקטיביות לה הוא מסוגל.1

לשבחו של נתניהו שנראה כנתון בהלם בימי השיא של הצונאמי, ניתן לומר שהעריך נכון את האירוע וסכנותיו ופעל בדרך כלל היטב בכדי לשלוף את הפתיל מהפצצה שהונחה לפיתחו, להרגיע את הרוחות הסוערות ולחשב מסלול מחדש. בשום ארגון נורמלי אינה יכולה להתקיים מציאות בה הגורם הנושא באחריות לביצוע המשימות האופרטיביות איננו בעל סמכות להפעיל את האמצעים והמשאבים שניתנו לו בכדי להשיג את התוצאות הנדרשות. מערכת המשפט שלנו בנתה בישראל הוויה כזו ומתאמצת עתה להחזיק בה ולשמר אותה בתואנות שווא. הרפורמה המשפטית נועדה להחזיר על-כנה את המשילות בישראל, כלומר לחזור לדרך ההגיונית והמקצועית בניהול מערכות ציבוריות גדולות, שעליהן אחראים גופי הביצוע הממשלתיים. היא נועדה לתקן גם תקלות ייצוג, תקלות בהליכי מינוי של בכירים ותקלות בפעולת מערכות אכיפת החוק ולהגדיל את הביטחון האזרחי. צרכים אלה בעינם עומדים ולכן אינני סבור שנתניהו והימין מתכוונים לוותר על הרפורמה, והיא תבוצע בלוח זמנים שונה ובכפיפות לשינויים פרסונליים ואחרים במערכות הממשל, שיפרקו את אגד פצצות המצרר שטמנו האופוזיציה והדיפ-סטייט לממשלה בחודשים האחרונים.

בימים אלה מסתמן שנתניהו חזר לדרכו השכיחה - שינוי דגשים בהשקעת מאמצים לקידום מהלכים מרכזיים במשק, בביטחון וביחסי החוץ, לצד ריצוי הציבור הימני - פעמים יותר ופעמים פחות - לשימור הקואליציה. "פולקה" זו דורשת גמישות ויכולות מגוונים, וחרף העובדה שארה"ב מנסה עתה "לחנך" את נתניהו ואולי אפילו להענישו על "קשיים" שגרם לה בעבר הרחוק והקרוב, המהלכים מוכתבים בסופו של יום ע"י שלושה שיקולים: הביטחון הלאומי, הכלכלה ושימור הממשלה. ההמשך הממותן של הרפורמה המשפטית עליו הכריז נתניהו כולל שלושה נושאים: הוועדה לבחירת שופטים - חשוב מאוד עקרונית ומעשית (תחום באילוצי זמן חוקיים ומועדי פעילות הכנסת). עילת הסבירות - חשוב ומעמד היועצים המשפטיים - פחות חשוב עקרונית אך חשוב מאוד מעשית לעומת זאת הודיע על דחייה (ללא הגבלת זמן) בנושא פיסקת ההתגברות. סוגיות אחרות כגון רפורמה במערכת התביעה הכללית, הפרדה בין יועצים משפטיים לתובע הכללי או בין משטרה לגוף משפטי חוקר, עוד יגיעו. הוא הדין גם בנושאים האחרים השייכים לרפורמה, בהם דעת השופטים עמדה עד כה מעל לחוק ומעל לרשות המחוקקת - וזאת יש הכרח לשנות.2 מי שמעוניין לחוקק חוקה ובכך להסדיר את החוזה בין אזרחי ישראל למוסד המדינה - מוזמן לקדם רעיון זה; עקרונית אני בעד. אולם אל למתנגדי הרפורמה לבלבל את הציבור בטיעון כאילו הצהרת העצמאות היא חוק או חוקה - היא לא! היא הצהרת כוונות. הצעד הנדרש להפיכתה לחוקה מעולם לא בוצע בישראל. הפיכתה לחוקה תאפשר לאגד טוב וברור יותר את משמעות הגדרת מהות האזרחות ושאלת הנאמנות והציות לחוק, פירצה בפועל שנאמני האנרכיה מבקשים להסתתר בה מפני המשמעות האמיתית של מעשיהם העבריינים.

שאלות דוגמת פיסקת ההתגברות חייבות להגיע לפתרון - רצוי בהסכמה - אבל אם לאו אזי בחקיקה שתאפשר לכנסת כמוסד המחוקק לתקן פסיקות פסולות של בית המשפט.3 במילים אחרות: חייבים להסדיר את כלל החקיקה המגדירה את תחומי האחריות והסמכות של זרועות השלטון - מחוקקת, מבצעת ושופטת. חקיקה זו היא אך ורק בסמכות הכנסת ו"לכנסת חוקי המשחק שלה" -חוקה או חוקי -יסוד. את הבקרה על הרשות המבצעת, אמור לערוך מוסד מבקר המדינה. אין צורך בגופים נוספים, אבל יש להקנות שיניים חדות לממצאי המבקר - כעניין של חובה. בין הכנסת לרשות השופטת חייבת להתקיים מערכת של חוקי בקרה הדדיים שיותאמו להגדרות הסמכות והאחריות של כל אחת מהן; הכנסת אינה שופטת, ובית המשפט איננו מחוקק ואיננו פוסל חוקים (פסילת חוק היא חקיקה בפועל). רפורמה זו בוא תבוא וככל שתקדים להגיע ייטב לכולנו.

הרפורמה המשפטית חיונית, אולם היא אינה באה במקום חובתה של הממשלה לטפל כהלכה וביעילות בנושאים אופרטיביים דוגמת: ביטחון, ביטחון פנים, כלכלה, חינוך, בריאות, תשתיות ועוד. על-רקע המצב הביטחוני - נחוץ בדחיפות מאמץ לאומי מיוחד לפיזור האוכלוסייה בצפון, בדרום ובמזרח ע"ח מיתון תקופתי של הפעילות במרכז.
האנרכיה הבליטה את התפקיד השלילי שמילא צה"ל -במיוחד הפיקוד העליון שלו בסדיר ובמילואים - במאבק הפוליטי אותו בקשה לממש לשם סילוק הממשלה. צמרת צה"ל, הפכה לאחד הגופים המרכזיים של הדיפ-סטייט ועניין זה יש לעקור מן השורש, בין אם באמצעות העמקת המרכיב המקצועי הקבוע שיבוסס על התחייבות להימנע משימוש בתפקידים צבאיים ופרה-צבאיים שימוש פוליטי, ובין אם באמצעות פלורליזם במינויים לצמרת זו או לתפקידים מיוחדים אחרים. צה"ל הוא מכשיר לאומי שמופקד בידי הממשלה בפיקוח וועדת חוץ וביטחון ותפקידו היחיד הוא הביטחון הלאומי. לא תיתכן שום סחטנות בה יעשו יחידים שאינן מוסמכים שימוש בשירותם הצבאי לקידום מטרות פוליטיות מול הדרג המדיני; שום תירוצים ושום פילפוליסטיקה אינם באים בחשבון; כל מעשה מעין זה הוא "פוטש צבאי". עבריינים על כללים אלה יודחו לאלתר מהצבא, ישללו דרגותיהם וזכויותיהם והם יועמדו לדין שהעונש המירבי הוא אובדן אזרחותם הישראלית (מקביל בחומרתו לבגידה). חייבים לבחון מחדש את שרשרת המינויים בצה"ל ב-10 השנים האחרונות לפחות, בהן "הופרשו" משירות קצינים בדרגות אל"ם ותא"ל להערכתי בשל אי-התאמה אידאולוגית, פוליטית או דתית-אמונית. חלקם חייב לחזור לשירות בהקדם ולהשתבץ בתפקידי פיקוד לקראת קידום אפשרי. זו אחת הדרכים המהירות לאיזון מתאר הדעות והאמונות בקרב הפיקוד העליון בסדיר ובמילואים. במוסדות לאומיים חייבת להיות השתקפות של מגוון הדעות הקיים בציבור לצד השיקולים המקצועיים המנחים את המינויים הבכירים. חייבים למנוע סינרגיה מופרזת הוא השתלטות משפחתית או "מגזרית" ב"גופים הלאומיים". זו אחת ההחלטות הנובעת ישירות מהרפורמה המשפטית והשלכותיה חלות על כל תחומי העשייה בציבור ובמדינה. למהלכים אלה חשיבות קריטית בניקוי התודעה הצה"לית והציבורית מרעיונות הסרבנות וההתייצבות לתפקיד על-תנאי.

החשיבות והדחיפות של שינויים אלה נובעת וקשורה קשר הדוק מאוד לעימות המתגבר בין ישראל לאירן ולאפשרות שייעשה ניסיון מצד האויבים מבית ומבחוץ לנצל את אי-היציבות הפנימית שלנו למהלכים צבאיים שמשמעותם מהפכה גיאו-אסטרטגית אזורית. אם תתפתח מלחמה נגד אירן דרך לבנון או בשיתוף חיזבאללה (וסוריה) מתוך לבנון, יהיה הדבר קריטי מבחינת גם לביטחון הפנים, ללחצים הישירים על הגבולות ולחשיפת האזרחים הישראלים כולם לאש תלולת-מסלול מסיבית. ישראל מתמהמהת בהקמת המשמר הלאומי ובייצוב ביטחון הפנים ע"י ריסון האלימות מבית. באירוע רב-זירתי סימולטני, לא יהיה מנוס וישראל תצטרך להשתלט על איו"ש, הרשפ"ת תיפול ויידרש כוח אדם רב לניהול אזרחי של המרחב. אינני משוכנע (לשון המעטה) שאנו מוכנים לכך. אולם אני משוכנע שהחשש מהתפתחות כזו הוא חלק ממטרות האנרכיה ומהניסיונות לשתק את צה"ל מבפנים או לגייסו כגורם פרה-פוליטי נגד מהלכים אלה, היה ותחליט עליהם הממשלה. השינוי המושגי שתצטרך ישראל לעבור בנסיבות אלה הוא עצום. גם אם יוכרז מצב חירום כללי, בצב הרוח הקיים עצם ההחלטה עשויה להיות לנושא לניגוח מבית.

שאלת עיצוב גבולותיה הסופיים של מדינת ישראל חשוב בעיני יותר מהיחסים המידיים עם סעודיה, ומוטב שהדברים הללו יהיו מונחים על השולחן מראש גם בשיח עם האמריקנים. אם תשיג סעודיה את עיקר מטרותיה מול ארה"ב, תדע ל"ספוג" גם התפתחות זו ואולי תראה בה אפילו מהלך אסטרטגי רצוי במובן האזורי. המציאות האזורית כחלק מהמציאות הגלובלית תלך ותעשה יותר ויותר נזילה לקראת שנת 2024, שנת הבחירות בארה"ב ושנה בינלאומית תוססת במאבק בין ארה"ב רוסיה סין והודו על מקומן היחסי במבנה העולמי הרב-קוטבי החדש. מבחנה זו טוב ונכון עושה נתניהו שהוא בוחן את הדעות והעמדות של ראשי מוקדי הכוח בשיח ישיר מולם, אך אסור לו להזניח את הצרכים הדחופים מבית. האצת הפעילויות בכל התחומים מבית לצד קידום הרפורמה המשפטית והמשילותית בצעדים רצופים אך מדודים, יביאו בסופו של יום לדעיכת האנרכיה, בין אם בגלל תסכול ובין אם משום שרבים מאוד יווכחו שאין ממש בטענות על מהפיכה דיקטטורית שהולכו שולל וכולנו חייבים להיות חלק מהמאמץ הלאומי הכולל.

הערות

1. כשלון הנשיא במשימה שלקח על עצמו בשיא המתיחות הפנימית לא חוללה משבר חמור עוד יותר אך ורק בגלל אופיו של הפוליטי של הימין והשפעתו הגדולה של נתניהו (עדיין) בגוש זה. עם זאת, מסבירה התנהלותו של הנשיא את הטענה הגורסת שאיוש בית המשפט העליון הוא מהלך רגיש ביותר, ואחד הקריטריונים שאינו מתקיים בו כיום והוא חיוני לעתיד הינו הצורך לשקף בבית המשפט את מגוון הדעות וההשקפות בציבור, על-מנת שיהיה נאמן אמין על הציבור. זהו יסוד הצורך לשנות את הוועדה לבחירת שופטים לרבות נשיא ביהמ"ש העליון – מבחן שעל סדר היום אך עדיין לפנינו.

2. מעניין לשים לב לפרסום שהופיע בימים האחרונים בתקשורת האמריקנית בהקשר לפסיקת בית המשפט העליון האמריקני בשאלת ההפלות, בו גורס הנשיא ביידן עצמו שבית המשפט אינו יכול להיות "הפוסק האחרון".

3. הנחת המוצא שלי היא שבדמוקרטיה העם הוא מקור הסמכות החוקתית ועל כן גם הפוסק האחרון, או המבקר של מערכת המשפט.

תאריך:  02/07/2023   |   עודכן:  02/07/2023
רפי לאופרט
+בכיר במשטרה על השלכות המחאה: "פחות 180 ניידות בשטח"
22:55 02/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה לביטחון לאומי קיימה דיון בהתנהלות גורמי האכיפה בהפגנות  ▪  המשטרה: נוהגים איפוק בהפעלת כוח, רובן המכריע של ההפגנות מתקיימות בשקט מוחלט  ▪  מפגינים טענו כי היו נתונים לאלימות מצד המשטרה  ▪  יו"ר הוועדה: "יש להחזיר את אמון הציבור במשטרה"
הסמפכ"ל אבשלום פלד והיו"ר צביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שבתאי: אפס סובלנות לפגיעה בסמלי שלטון, בתשתיות ובשוטרים
19:57 02/07/23  |  עידן יוסף
מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי קיים ישיבת הערכת מצב בדגש על אזור שדה התעופה בן-גוריון. במשטרה נערכים כי לאפשרות שהמפגינים יקדימו להגיע בנתב"ג בניסיון ליצור תמונת ניצחון. כמו-כן עלה החשש שהם יחסמו את נתיבי איילון, מנהרות הכרמל ונמל התעופה בחיפה.

הוא התריע מכך שחסימת צירי תנועה מסביב לנתב״ג ובתוכו ובאזורים של מתקנים אסטרטגיים וביטחוניים עלולה להביא לאסון באירוע חרום, וציין כי משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפגיעה בסמלי שלטון, בתשתיות ובשוטרים.

משטרת ישראל נערכת לקראת עשרות נקודות מחאה שצפויות להתקיים מחר בכל הארץ כולל בבתי אישים. המפכ"ל הדגיש את מימוש זכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית.
+רשות שדות התעופה: חסימת נתב"ג עלולה להסתיים באסון
19:51 02/07/23  |  עידן יוסף
בתום דיון שקיימה הנהלת רשות שדות התעופה בשאלה כיצד לשמור על לוח הטיסות ולצמצם פגיעה בנוסעים, הוחלט כי דלפקי רישום הכניסה ייפתחו כמתוכנן, 3 שעות לפני מועד הטיסה. הרשות תגברה את כוח האדם במסוף במטרה לסייע לנוסעים.

לציבור מומלץ לקיים ככל הניתן רישום כניסה מוקדם באמצעות האינטרנט ולהגיע לנמל ברכבת ישראל ובתחבורה ציבורית 3 שעות בלבד לפני מועד הטיסה ולא קודם לכן, על-מנת למנוע עומס מיותר.

ברשות מדגישים כי נמל התעופה שונה מכל מקום אחר ומדובר באזור עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד, 24/7, הנוגעת ישירות לחיי אדם. לדבריה, המעבר משגרה לחרום יכול להתרחש בתוך דקות, כפי שנוכחנו במוצ"ש האחרון. במקרה של חרום תעופתי מוזנקים לנתב"ג עשרות אמבולנסים, רכבי חרום, הצלה וביטחון מכל רחבי גוש-דן וירושלים, וחסימת דרכי הגישה לנתב"ג והכבישים בתוך שדה התעופה, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים באסון.
+נשלח למחבוש חייל מבסיס הקריה שהשליך אבנים לעבר מפגינים
19:41 02/07/23  |  עידן יוסף
חייל השליך אתמול מתוך בסיס הקריה אבנים לעבר מפגינים נגד הרפורמה בתל אביב. מפקד יחידת האבטחה בבסיס גזר עליו 30 ימי מחבוש.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+עמית מול אלרון: מדוע יש סחבת בבתיהמ"ש
17:30 02/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עמית ברמיזה ברורה ללוין: יש לאייש עשרות תקנים פנויים של שופטים  ▪  אלרון: בראש ובראשונה יש לייעל את ההליכים שבפני השופטים הקיימים
אלרון ועמית. יתמודדו על תפקיד הנשיא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+בן-גביר: אפס סובלנות מול חסימת נתב"ג
17:27 02/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון לאומי כינה את המפגינים המתכוונים לשתק את שדה התעופה מחר בכינוי 'פורעים' והנחה את המשטרה שלא לאפשר חסימות כבישים ושיתוק של שדה התעופה
[צילום: לשכת השר לביטחון לאומי]
[צילום: לשכת השר לביטחון לאומי]
+הממשלה ללפיד: תמוך ברפורמה ונתמוך בחוק יסוד שהצעת
16:43 02/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התנאי שהציבה ועדת השרים לחקיקה לתמיכה בהצעת חוק-יסוד: מגילת העצמאות שהגיש יאיר לפיד היא תמיכה של האופוזיציה ברפורמה המשפטית
לפיד. תנאי מאתגר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המטה הכללי של המשטרה ילמד את אירועי הפרות הסדר בצרפת
16:15 02/07/23  |  איציק וולף

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הנחה את אגף המבצעים, חטיבת המודיעין והיחידה לקשרי חוץ, ללמוד את השתלשלות אירועי הפרות הסדר האלימות המתרחשות מזה מספר ימים בצרפת.

בישיבת הבוקר השבועית של פיקוד המשטרה, הנחה המפכ״ל את פיקוד אגף המבצעים של משטרת ישראל, חטיבת המודיעין והיחידה לקשרי חוץ לבחון מה הוביל למחאות ולתגובה הקיצונית של המפגינים בצרפת, מה היו הנחיות המשטרה, כיצד פעלה לפני האירוע שהוביל למחאות ותוך כדי שהאירוע מסלים להפרות סדר אלימות ברחבי צרפת.
+יש עתיד: כל הודעה על ״סלמי״ או ״מתקנים באחריות״ לא תשנה את המציאות
15:25 02/07/23  |  מירב ארד
יש עתיד לקרא הדיון בעילת הסבירות: "הריכוך היחיד הוא בעמוד השידרה של ראש הממשלה החלש והסחיט שנכנע שוב לחבורת לוין המטורללת. כל הודעה על ״סלמי״ או ״מתקנים באחריות״ לא תשנה את המציאות בה הקואליציה הכושלת מקום המדינה רוצה לקדם את חוקי ההפיכה באופן חד צדדי ולהמשיך בריסוק הכלכלה, הבטחון ושיסוע החברה הישראלית."
+התנאים למחאה בנתב"ג: צירי התנועה פתוחים, לוח הטיסות יישמר
12:41 02/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לקראת המחאה נגד הרפורמה בנתב"ג מחר, סיכמו מפקד מחוז מרכז ומנכ"ל רש"ת על התנאים לקיום המחאה: צירי תנועה פתוחים, הגעת הנוסעים בזמן לטיסות ושמירה על קיום לוח הטיסות
המוים נגד הרפורמה בנתב"ג [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+לאו מלא כלפי "מלא-מלא" בפוליטיקה!
11:19 02/07/23  |  יוסף אורן   |   לרשימה המלאה
הבה לא נזנח את השאיפה להישגים בהיקף "מלא-מלא" בנאמנות למדינה ולערכיה הדמוקרטיים, בטיפוח אחדותה של החברה הישראלית לטובת המשך שגשוגה הכלכלי והמשך מאמציה להשיג שלום עם שכנותיה ובחיזוק אהבת העם היהודי
לטובת האחדות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנטומיה מקוצרת של צונאמי פוליטי
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
2/07/23 13:04
2
רפי לאופרט
3/07/23 08:33
 
עובד 1
6/07/23 20:15
 
עובד 1
7/07/23 17:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
עשרות אלפי פעילי מחאה נגד הממשלה הפגינו גם במהלך השבת הזו, במלאת חצי שנה למחאה, ומקצתם חסמו את איילון באזור גשר יהודית לשעה קלה. שניים ממפרי הסדר נעצרו. ברחוב דה וינצ'י נעצר מוחה אשר ריסס גז פלפל לעבר מוחים אחרים ברחוב.
01/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 בחקירה משותפת עם השב"כ עצרו (מוצ"ש, 1.7.23) חשוד באיומים על ראש הממשלה בנימין נתניהו. אתמול התקבל במשטרה דיווח מאנשי הר הרצל על מכתב שהונח על קברו של גיבור ישראל יוני נתניהו בהר הרצל בירושלים.
01/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בימים אלה של דיון על עילת הסבירות, צייץ עו"ד יהודה שפר, המשנה בדימוס לאכיפה כלכלית של פרקליט המדינה: "שאלה לוועדת החוקה - לו היה החוק המוצע לביטול עילת הסבירות בתוקף בשנת 1953 האם היה ניתן פסק הדין קול-העם? שם נפסק כי שר הפנים אינו מוסמך לסגור עיתון על-פי סמכותו בסעיף 18 לפקודת העיתונות אם אין ודאות קרובה לפגיעה בביטחון. בלשוננו היום - זו החלטה לא סבירה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (יום ה', 29.6.23) כי הוא לא מתכוון לקדם את פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת את לעקוף את החלטת בית המשפט העליון. בראיון שהעניק לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" (WSJ), אמר נתניהו: "זרקתי את זה". בנוגע לוועדה למינוי שופטים אמר כי הדרך הנוכחית בה נבחרים השופטים לא תמשיך, אך הבהיר כי הממשלה לא תיישם גם את הדרך המקורית שהוצעה במסגרת הרפורמה המשפטית.
29/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר אחראים לדברי פורעים המתכנים "נוער הגבעות", התוקפים בפראות מילולית קצין צה"ל הבא לנחם משפחות של נרצחי טרור? האם בנימין נתניהו אחראי לכך? התשובה היא ודאי שכן, אחריות ההנהגה למה שקורה בארץ היא מוחלטת, ולא ניתנת לחלוקה, והשאלה נותרת היא מה ביכולתם לעשות מכאן ולהבא.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il